.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (39)

  • Blanka 09.05.2018
    Dzień dobry, Justyska:)
    Czasem jest tak, że jakiś tekst z czymś się kojarzy i coś przypomina. Tak właśnie zadziało się w tym przypadku ze mną i Twoją (kolejną świetną) miniaturką. To już prawie jak rytuał - wiadro kawy, przerwa i Ty:D
  • Justyska 09.05.2018
    Dzień dobry! Nie dotarłam do półmetka więc jeszcze trochę Was pomęczę. Bardzo mi miło, że jesteś :)
  • Kim 09.05.2018
    Ciekawy tekścik. Takie trochę przemyślenio-wspomnienie. Taki pamiętniczek emocji :)
    Justyś, jesteś niezawodna. Co rano miniaturka, haha. Uważaj, bo ludzie szybko się przyzwyczajają :))
    Pozdrawiam!
  • Justyska 09.05.2018
    Dzięki Kim za odwiedziny. Te drabble spędzają mi sen z powiek. Ale wyzwanie to wyzwanie. :)
    Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia:)
  • Dekaos Dondi 09.05.2018
    5→napisze więcej później. Pozdro.
  • Justyska 09.05.2018
    Dzięki Dekaos będę czekać:)
  • Canulas 09.05.2018
    Ok, być może Twój najlepszy.
    Dlaczego?
    Możliwe, że po namyśle się jeszcze dookreślę, ale na pewno ma w sobie coś skondensowanie zbliżenia.
    Tu bierzesz pod rozwagę, refleksję jedną rzeczy, ponosisz jedną kwestię i dajesz pod bardzo obrazowy mikroskop.
    Kwestia odmrożeń jest mi kwestią bliską, ale to nie przez ten pryzmat tekst mi tak podszedł.
    Taktownym refleksją nad cząstkowym przemijaniem zawsze jestem na tak.
    Pozdroxix
  • Justyska 09.05.2018
    Canulas przemijania na rękach właśnie widać, jakbyśmy je łopatą przekopywali.
    Dziękuję za miłe słowa. Motywacja utrzymana.
    Pozdrawiam
  • Canulas 09.05.2018
    Justyska, Ty masz jakiś ustalony limit, bo nie pamiętam. Coś było chyba, ale, no... nie pamiętam.
    Czy tak, ile dam radę?
  • Justyska 09.05.2018
    Canulas jeden tekst za jeden rok życia... kur... jeszcze półmetka nima...
  • Canulas 09.05.2018
    Justyska, a pamiętałem, że jakoś tak. Dawaj jeden za każdy miesiąc.
  • Justyska 09.05.2018
    Canulas coś ty haha już i tak mózg mi się poci.:)
  • Dekaos Dondi 09.05.2018
    Justysko.→ Interpretacja ma→Autorka tekstem, nie tłumaczy ostatniego zdania. Jedynie przedstawia taką możliwość. Ręce nie tyle ''starzeją się szybciej'' , co wyprzedziły ''czas w której Autorka sobie jest''
    chcąc czynić więcej i więcej wytrzymać, niż ich właścicielka zdołała ''udźwignąć'' . To jakby się na czymś szybko poruszać. Nagły→stop, człowiek leci dalej, a ''pojazd'' zostaje i żaden krem tu nie pomoże.
    Wiem, pokrętne to. Ale tak już mam.
    P.S. Chyba były 3→się a są 2. Ale mogę..się...mylić.
  • Dekaos Dondi 09.05.2018
    W złym miejscu pikłem.
  • Justyska 09.05.2018
    Dekaos Dondi dziękuję za tą interpretację :) to je to. A Ci się to nic nie zmieniłam
  • Dekaos Dondi 09.05.2018
    Fakt→są 3 się pomyliłem.
  • Justyska 09.05.2018
    Dekaos Dondi a to coś złego? chyba tak w sam raz:)
  • Dekaos Dondi 09.05.2018
    Ależ zaiste nic złego!!! To ja mam odchyłkę i się nie lubię. Chociaż stosuję.
  • Justyska 09.05.2018
    Dekaos Dondi no czasem SIĘ nie da:)
  • Ritha 09.05.2018
    Ech... dłonie. Moje dłonie latem przypominają mi, zem ino maszynką z rurkami, w których krąży krew, wywalajac je do wierzchu. Zimą są non stop czerwone i popekane, bez wzgledu na kremowanie i rękawiczki. A poza tym - są dziwne.
    Hm, dłonei to dobry temat na miniaturkę.

    pomaga i na nadal nie rozumiem - "na" niepotrzebne

    Pozdrawiam, miłego dnia zyczę. Wpadnę jutro na następnego drabbla, bo era juz będa zawsze, prawda? :D
  • Ritha 09.05.2018
    tera*
  • Justyska 09.05.2018
    Ritha o matko skąd te "na" teraz będzie 99 słów! jasna cholera. Dzięki, że wpadłaś:)
    Czy będą zawsze? No nie zamierzam zyć wiecznie:)
  • Ritha 09.05.2018
    Justyska napisz "nadal tego nie rozumiem" i bedzie stówa ;)
  • Justyska 09.05.2018
    Ritha spox dodałam "nawilżającym" :)
  • Karawan 09.05.2018
    Na dłonie polecam (bardzo serio! "aloe panten") a odnośnie treści to piątkę mieści ;) 5
  • Justyska 09.05.2018
    Karawan dzięki! Dobre rady zawsze w cenie :)
  • Ritha 09.05.2018
    Justyska i Karawan - najlepsza jest masc z witamina A, za 4 zeta z apteki. Mam serio duzy problem zima, pekaja mi do krwi i juz wyprobowalam dziesiatki kremow i tylko ta masc najprostsza mi pomaga:)
  • Justyska 09.05.2018
    Ritha to fakt kiedy miałam!
  • Adam T 09.05.2018
    Ode mnie dziś tech-aid.
    "Kochana masz ręce do roboty, mawiała moja matka." - po "kochana" przecinek koniecznie, bo to jest tak np. z imieniem, gdybys zamiat "kochana" napisała "Basiu", to po "Basiu" też zawsze przecinek. Dlaczego? Bo to są wtrącenia i niezależnie od miejsca w tekście, w którym się znajdą, zawsze muszą być wyodrębniona przecinkami. Dam Ci przykłady:
    "Masz, kochana/Basiu, ręce do roboty..." - wyodrębnione z obu stron przecinkami wtrącenie.
    "Masz ręce do roboty, kochana/Basiu." - tu z kolei przecinek przed wtrącenie.
    Tak samo jest z przekleństwami. Wszystkie to wtracenia, nawet wieloczłonowe.
    Pozdrawiam ;)
  • Adam T 09.05.2018
    "nadal nie rozumiem, dlaczego moje dłonie starzeją się szybciej ode mnie." - to mnie jeszcze zastanawia. Dlaczego "nie rozumiem", skoro bohaterka od poczatku wyjaśnia, dlaczego jej ręce są takie, jakie są. Powinna więc też rozumieć. Chyba że nie chce.
    Bardzo nietypowy tekst. Ciekawy.
    More Pozdrawiaków ;)
  • Justyska 09.05.2018
    Adam T dziękuję za techniczną wskazówkę. Oczywiście, ze tam przecinek! A co do drugiej wątpliwości... to sama nie wiem. W moim odczuciu bardziej opowiada niż tłumaczy. Może kwestia interpretacji. Muszę to przemyśleć. Dzięki za wizytę i pozdrawiam :)
  • Pasja 10.05.2018
    Witaj Justysko
    Z tym maleństwem przypomniałaś ręce mojej babci. A kiedy już nadeszła jej zima życia to jeszcze palce powykrzywialy się jak wierzba mandżurska. Mówią, że nasze ręce są mapą życia.
    Pozdrawiam cieplutko
  • Justyska 10.05.2018
    Dziękuję za refleksje Pasjo
    Pozdrawiam
  • Agnieszka Gu 10.05.2018
    Witam,
    Spostrzegawczo i trafnie uchwycona "proza życia", której obraz widać"jak na dłoni" ;)
    Podoba mnie się ten lekką ręką tekścik spisany :)
    Pozdrawiam :)
  • Justyska 16.05.2018
    Dziękuję Agnieszko, z opóźnieniem, ale dzięki wielkie:)
  • Nachszon 16.05.2018
    To już nie są drabble, to justyskalia - specyficzny niepowtarzalny styl i myśli, i wypowiedzi. A gwiazdkę to dałem już dużo wcześniej.
  • Justyska 16.05.2018
    Ojej Nachszon dzięki wielkie... no nie wiem co powiedzieć. to może pozdrowię.
    pozdrawiam:)
  • Margerita 26.09.2018
    pięć ciężkie życie dłonie o tym świadczą
  • Justyska 26.09.2018
    Dziękuję Marg :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania