drabelek egzystencjalny

Być czy mieć? Oto jest pytanie, odwieczny dylemat. Pożywka filozofów i zadanie rozwojowe. Odpowiedzi dla człowieka myślącego i wrażliwego wydają się oczywiste. Posiadanie jest czasowe, przemijające, nic nie znaczące. Przywiązanie doń naraża (prędzej czy później) na rozczarowanie. Żadne rzeczy nie uszczęśliwią osoby, która nie zbuduje w sobie otwartości, gotowości na to, żeby to szczęście przyjąć, albo nawet inaczej: żeby je w sobie stworzyć, zbudować. Żeby dostrzec istotę rzeczy, swojego istnienia i w tym odnaleźć zgodę na siebie, świat i zyskać pogodę ducha.

 

Ale w tej zasadzie (Być! Być! Być!) jest jeden mały wyjątek na rzecz „mieć”:

 

Ekspres do kawy!

✽ ✾ ✿ ❀ ❁ ❃ ❋

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Justyska 24.08.2019
    Cóż, czytam i myślę sobie, że przegadane jak na drabble... ale koncowka! Haha kocham kawe i tylko z ekspresu;))) bardzo fajny tekst. Dalam sie zaskoczyc. W tym wypadku miec znaczy byc :)
    Pozdrawiam!
  • JamCi 24.08.2019
    :-) specjalniem przynudzala jak na wykładzie :-)
  • Anonim 24.08.2019
    Tak, końcówka daje radę.
    I podobnie jak Justyska uważam, że można było to napisać oszczędniej w słowach, a tym samym cos jeszcze dorzucić.

    Pozdrawiam.
  • JamCi 24.08.2019
    :-) ja chciałam właśnie tak :-) dla kontrastu ale może jak na świeżo na to spojrzę to zmienię zdanie :-)
  • Bogumił 24.08.2019
    Oj tak. Masz rację.
  • JamCi 24.08.2019
    :-) pozdrawiam.
  • Wrotycz 24.08.2019
    Ot i pogodzenie dylematu :)
    Dobry, stylistyczny kontrast jest najlepszym mykiem tekstu.
  • JamCi 24.08.2019
    Dziękuję :-) tak naprawdę w kategorii mieć mam jeszcze: mieć gdziemieszkac, mieć co jeść ( równoznaczne z Mieć się czym podzielić) i mieć pracę. A ekspres z ciągle uszczesluwiajacych kaprysów :-) trafił do drabbla. Dziękuję za czytanie i komentarz. Na kontraście mi zależało.
  • Dekaos Dondi 24.08.2019
    Tylko mi tu JamCiówna nie gmerać w tekście.→ Nic za dużo napisane !!
    Właśnie kontrast, do takich... egzystencjonalnych przemyśleń... robi swoje.  ? ? ? ? ?              
    Pozdrawiam:)
  • JamCi 24.08.2019
    Tak jest! Trzymam łapska przy sobie :-) pozdrówki kawkowe. ?☕
  • droga_we_mgle 24.08.2019
    Może i nie lubię kawy - ale lubię tę końcówkę. Daje dużo radości. A fragment o przyjmowaniu szczęścia i dostrzeganiu istoty rzeczy również do mnie trafia.
  • JamCi 24.08.2019
    Ojej dziękuje :-) taki miał być właśnie, fajnie że dostrzegasz to, co utopione w pierdułkach ;-)
  • Angela 25.08.2019
    Oj tak, z tekstem nie sposób się kłócić : D
  • JamCi 25.08.2019
    Hih no nie? Kawki?
  • Angela 25.08.2019
    JamCi właśnie dopijam swój kubeczek wielkości wiadra, ale dziękuję : )
  • JamCi 25.08.2019
    Angela ja już po dwóch :-)
  • jagodolas 25.08.2019
    Haha ale fajny tekscik taki z zaskoczeniem :) kawka jest super
  • JamCi 25.08.2019
    Piszna co?
  • Ritha 03.09.2019
    Bardzo fajny drabbelek, i fakt – egzystencjonalny. „Być” zdecydowanie, choć kompromisy są fajne, więc „mieć” też troszeczku, żeby móc sobie spokojnie „być”. Wiesz co? Ekspres to już luksus! Ja mam czajniczek, taki zwykły, nawet nie elektryczny. Odkamieniam go kwaskiem cytrynowym i lśni jak nowy, choć lat ma już sporo, a kaw zalał setki. No ale bez tego czajniczka moje „być” srogo by ucierpiało, to fakt. Myślę, że właśnie o kompromisach jest ten drabbelek, równowadze i zdrowym rozsądku. Fajnie, przewrotnie :)
  • JamCi 03.09.2019
    a jja se kupiłam ekspresik i taki sam fundnęłam od razu Sister na nową kuchnię i to jest nieustające źródło radości. U mnie rządzi być. Są wyjątki, które jużem wymieniła wyżej w komentarzu. Takie elementarne rzeczy. Ale ekspres to jest taki kaprys, który ciągle cieszy. A tyż mi szło nie tylko o ekspres, tylko o coś więcej. Ciało to też człowiek.
  • Ritha 03.09.2019
    JamCi tak tak, zrozumialam. Kawa pierwsza potrzeba
  • JamCi 03.09.2019
    Ritha ni. Bardziej, ze człowiek to człowiek. Ma potrzeby wyższego rzędu i kaprysy. I te druge nie łodbierają w niczym szlachetności natury ludzkiej :-) a nawet czasem dodają jej smaku
  • Ritha 03.09.2019
    JamCi kumam :))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania