Droga młodzieży! Rozpoczynamy nowy rok szkolny w zreformowanej szkole

- Gdzie są zapisy do toalet dziewcząt?

- Na ten tydzień już nie ma miejsc. Wpisujemy na przyszły. Masz szczęście, zostały jeszcze dwa miejsca na wtorek i jedno w piątek. Przerwy po trzeciej lekcji.

- Ale we wtorek mam do szkoły na trzynastą...

- Trudno, spróbuj się z kimś zamienić. To bierzesz, czy nie? Inni czekają.

- Biorę.

- No i dobrze. Idź już, nie tamuj, zaraz dzwonek. Tak, chłopcze?

- A dla mnie? Też chcę na kibelka.

- Chłopcze, wyrażaj się, tu jest szkoła! Mówi się ubikacja, toaleta lub wuce. Mogę cię zapisać na czwartek i piątek.

- Jeszcze w tym tygodniu?!

- Z wami zawsze jest łatwiej, macie większą przepustowość. W przyszłym tygodniu też chcesz?

- Oczywiście! Mogę na wszystkie dni?

- Tyle nie mogę. Najwyżej trzy dni na tydzień. Które chcesz?

- Ojj... to na wtorek, środę i czwartek proszę. Mam wtedy dużo godzin i do dwudziestej.

- Dobrze, wpisuję. Masz tu karteczkę. Korzystasz na piątej przerwie.Tam z tyłu! Proszę się nie pchać! Tu jest sekretariat!

* * *

- Halo, halo, tu radiowęzeł szkolny! Ogłaszam zarządzenie dyrekcji! W związku z lekkim zagęszczeniem korytarzy, wprowadzamy na nich ruch prawostronny. Ci, którym uda się wyjść z sali lekcyjnej na przerwę, dobierają się w pary i oddychają na zmianę - jedna osoba wdech, druga w tym samym czasie wydech. To poprawi przemieszczanie się i zapobiegnie chwilowym wzrostom stężenia dwutlenku węgla w powietrzu.

* * *

- Proszę pani, ale gdzie będziemy wieszać kurtki?

- Niestety, nie mamy dla wszystkich szatni. Nasza klasa dostanie ją na styczeń. W listopadzie i grudniu będziecie mogli siedzieć w sali w kurtkach. Dzięki temu nasze państwo będzie mogło trochę zaoszczędzić pieniążków na ważniejsze cele, bo zaoszczędzimy na ogrzewaniu.

* * *

- Dlaczego nie odrobiłeś zadania domowego?

- Proszę pani, bo dojeżdżam i w domu byłem dopiero o dwudziestej drugiej. Chciałem zrobić, ale przysnąłem i...

- A kto ci kazał się pchać do ogólniaka? Mogłeś pójść do branżowej. Rząd powiedział, że przede wszystkim potrzeba nam dobrych robotników, a nie wszyscy by tylko chcieli się pchać na studia i potem jeszcze ciągłe pretensje...

* * *

- Proszę pani, a kiedy będziemy omawiać Orwella?

- Mamy nasze, piękne książki. Niepotrzebne nam jakieś obce. Dzisiaj omówimy temat z polskiego na maturę: "Kogo uważasz za największego Polaka Tysiąclecia i dlaczego jest nim...".

 

https://parenting.pl/tlumy-na-przerwach-i-kolejki-do-toalet-w-szkolach-srednich

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (62)

  • Bogumił 05.09.2019
    Przynajmniej palić w toalecie szczeniaki nie będą. U nas nie dało się wejść chmura czarnego dymu wisiała, smog. Nikt nie potrafił tego zwalczyć mimo różnych akcji.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Faktycznie, to największy był problem. Reszta jest drobnostką... jakieś tam przeludnienie, dwa i pół rocznika uczniów wciśniętych jednocześnie do pierwszych klas szkół średnich. Tez jest czym się martwić...
  • Bogumił 05.09.2019
    Zdzisław B. Szkoły podlegają samorządom, skoro sobie rodzice takich samorządowców wybrali, którzy nie potrafili uruchomić dodatkowego liceum, to niech protestują pod ratuszami.
  • Bogumił 05.09.2019
    Za Tuska zlikwidowano kilkaset szkół w całej Polsce i zwolniono około 10 tysięcy nauczycieli, to teraz niech nie kwiczą, bo podobno Tusk był fajny.
  • Bogumił 05.09.2019
    Zdzisław B. Dlaczego dwa i pół rocznika????? A skąd te pół wziąłeś? Uczysz matematyki może?
  • sensol 05.09.2019
    Bogumił jesteś nie do zdarcia. pod każdym tekstem wykazujesz się nieprzeciętną głupotą. miszcz :)
  • Bogumił 05.09.2019
    sensol jeśli ktoś z nas jest głupi, to raczej Ty. Jeśli możesz mi udowodnić nieprawdę to napisz, jeśli nie nie kłap paszczą:

    W 2011 Rzecznik SLD Tomasz Kalita ocenił, że PO prowadzi politykę likwidacji polskich szkół. Według niego przez cztery lata rządów PO w Polsce zamknięto 2 tysiące szkół, a kolejne ponad 330 przeznaczono do likwidacji.

    A ile zlikwidowali do 2015 roku to nie chce mi się już sprawdzać. Wiec łaskawie zamknij paszcze o ile masz trochę honoru.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Bogumił, a to sobie poszukaj i doucz, dlaczego aż dwa i pół roczników. Woojek Gugiel czeka, może przy okazji dowiesz się, dlaczego tak pięknie wyszło z "reformą oświaty". Ludzie, którym zależy na kształceniu młodzieży, wiedzą dlaczego tak wyszło. Tyle że "mynystrowa Zalewska i obecny żond" nie słuchali nikogo oprócz siebie, we własnym gronie.
    Bez odbioru, szkoda mi czasu na najprostsze tłumaczenia. Czemu tak "pięknie wyszło" wie nawet młodzież w ogólniakach.
  • Bogumił 05.09.2019
    Zdzisław B. A kogo mieli słuchać, tych co rocznie kradli 50 miliardów na paliwie, szkoły likwidowali a nauczycieli zwalniali. Wyborcy tym złodziejom podziękowali. Oczywiście szkoda Ci gadać, bo doskonale wiesz, że przygotowanie odpowiedniej ilości miejsc należy wyłącznie do samorządów. Więc nie oskarżaj rządu, bo to nieuczciwe. A za reformą było 75 procent rodziców i powinna była być przeprowadzona.

    I jeszcze jedno, napiszę ci to wielkimi literami, bo łżeśz jak bura suka:
    TAKA SYTUACJA MIAŁA MIEJSCE I TO NA CAŁKIEM NISKIM POZIOMIE GDY DO SZKÓŁ TUSEK I JEGO BANDA WTŁOCZYLI WBREW WOLI RODZICÓW SZEŚCIO I SIEDMIOLATKI DO JEDNYCH KLAS. WTEDY TEŻ BYŁ W PODSTAWÓWKACH PODWÓJNY ROCZNIK. WTEDY JAPY NIE DARŁEŚ, NIE PISAŁEŚ SATYR, BO TO TWÓJ UKOCHANY TUSK, TO BYŁEŚ ŚLEPY. NA SZCZĘŚCIE PIS COFNĄŁ TAKŻE TĘ GŁUPOTĘ.
  • Cofftee 05.09.2019
    Spodobał mi się fragjement o ustalonym ruchu na korytarzach. Zabawnie to wyszło, choć zwykle takich 'szyder' nie lubię, ale tutaj dobrze ten klimat siedzi. Fajne, Zdzisławie!
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Pozdrawiam, Cofftee. Wolałbym, żeby zabawnie wychodziło coś lżejszego, ale czasem trzeba i tak.
  • Kolejny tekst polityczny. Nawet zabawne (zwłaszcza z tym ruchem), aczkolwiek jest to humor dość prosty. 4
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Polityka wpływa na nasze codzienne życie.
  • Bogumił 05.09.2019
    - Mamy nasze, piękne książki. Niepotrzebne nam jakieś obce. Dzisiaj omówimy temat z polskiego na maturę: "Kogo uważasz za największego Polaka Tysiąclecia i dlaczego jest nim...".

    Tu też wykoślawiasz, oczywiście, że w pierwszym rzędzie dzieci powinny solidnie poznać własną literaturę, geografię, historię. Z jakiej racji mają zaczynać od od d.py strony? Poza tym ta literatura obca, którą zaproponowano za PO to była jakaś lewacka żenada, zapodana w celu hodowli kosmopolitów gardzących własnym krajem i głupców. A narodowa klasyka na szarym końcu, lub w ogóle, Po okrojeniu lekcji historii trwały strajki o przywrócenie. Więc o co kaman? To ma być śmieszne? Uważam to raczej za żałosne podrygi zdechłej ostrygi.

    Mnie to akurat nie śmieszy, ale cieszy. Się zrymowało.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Już, Bogumile? Minęło?
    Napisałem o skutkach tegorocznych reformy oświaty. Nie wciskaj się tu z prymitywna propagandą i zbaczaniem z tematu. Chyba pomyliłeś target.
  • Misiek 06.09.2019
    Zdzisław B. napisałeś o skutkach błędnych decyzji twojej ukochanej PO
    przecież to widać i czuć
  • piliery 05.09.2019
    Ja rozumiem że wybory... Cieszę sie na satyrę, dowcip polityczny. Ani to satyra, ani dowcip polityczny. Ot, kampania. Jakieś zadanie kazali w "którejsić" partii odrobić?
  • Wrotycz 05.09.2019
    Skopiuj i przeczytaj treść linka pod tekstem, Piliery, zanim zaczniesz sprawę widzieć w ten sposób.

    No masakra.
    Biedne dzieciaki i nauczyciele.

    Sławojki na boiskach - innego rozwiązania nie ma.

    Pozdrawiam Autora.
  • betti 05.09.2019
    Masz rację, piliery. Wybory, lekcje trzeba odrobić...
  • Bogumił 05.09.2019
    Wrotycz link, gestapowska wp, i wszystko jasne, jak pani Angela każe tak piszą pieski. Fotka pewnie pochodzi z jakiegoś marketu, gdzie coś rzucili dla hołotki.
  • Bogumił 05.09.2019
    Wrotuś, wp to agenda niemieckiego rządu do walki z pisem w zastępstwie scheta. Kompletnie niewiarygodny portal, tylko kompromituje autora. Wcześniej straszyli, że będą zwolnienia tysięcy nauczycieli w wyniku reformy. Tyle, że wyborcy PO, czy lewicy są głupi, i nie pamiętają nawet tego co mówiono miesiąc wcześniej, jak to to samo wp i podobne portale piszczały, że etatów dla nauczycieli zabraknie. Poza tym bazując na głupocie tych wyborców próbują tym obarczyć rząd, gdy tymczasem to do samorządów należy przygotowanie odpowiedniej liczby szkół. Wyłącznie do samorządów. A one je, jak napisałem wyżej likwidowały wcześniej. Kuriozum była likwidacja w Warszawie liceum położonego w centrum i odddanie go jakiemuś złodziejowi kaminic.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Bogumił Już ci pisałem wyżej - pomyliłeś targety. Tu ludzie myślą, a nie połykają ciepłe kluchy prymitywnej propagandy. To wszystko.
  • Bogumił 05.09.2019
    Zdzisław B. To jak myślisz, to zgłoś się do Trzaskowskiego, który wypuścił Ci g. do Wisły. W innych miejscach Polski takich problemów nie ma. No ale ty wolisz być okradany przez Tuska, bo nie lubisz pis, a ja wyobraź sobie myślę, że nie chcę być okradany.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Piliery, sarkastycznie opisałem to, co się teraz dzieje w szkołach średnich, zwłaszcza w dużych miastach. Dopiero ty mnie nakierowałeś, że to jest propaganda przedwyborcza, że, cytuję: "zadanie kazali...".
    Chyba skończyłeś dobrą szkołę... propagandy. Tak trzymaj, na nic innego nie zważaj. "Kto nie z nami, ten wróg!"
  • Bogumił 05.09.2019
    Zdzisław B. Oczywiście, że uprawiasz propagandę pod pozorem satyry, w dodatku niewiele mającą wspólnego z prawdą.
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Wrotycz, również pozdrawiam.
    PS. Jak tu widać, dla wyznawców pisu (nie wyborców, gdyż to już religia") - jeśli fakty nie zgadzają się z ich wizją świata, to tym gorzej dla faktów.
  • Wrotycz 05.09.2019
    Zdzisław B. - coś w tym jest. :)

    Boguś, wiadomo Tusk winny i Angela... w głowę zachodzę czemu żałujesz nieprzystąpienia Polski do III Rzeszy 80 lat temu :)
  • Bogumił wszystko oceniasz zbytnio pod kątem walki PIS-PO. Ma przyjaciela nauczyciela; jest członkiem Solidarności, w 15 głosował na PIS, platformy nienawidzi, ale tą reformą jest załamany. Same gimnazja wprowadził Piłsudski, potem zlikwidowała je komuna. Przywrócił rząd w którym Lech Kaczyński był ministrem; i zrobiono to przy sprzeciwie postkomuny. Odpowiedzialny za reformę minister potem popierał PIS. Rząd Jarosława Kaczyńskiego je utrzymał. Dopiero w 15 Kaczyński zmienił zdanie o gimnazjach, więc nie wpychaj tutaj ideologii. Zwolniono tysiące nauczycieli, gdyż zlikwidowano pełne etaty. Brakuje nauczycieli, gdyż nie ma chętnych na pół/ćwierć etatu.
  • piliery 05.09.2019
    Zdzisław B. "sarkastycznie opisałem to, co się teraz dzieje w szkołach średnich" Na podstawie propagandowego artykuliku? Mam orientację o tym co się dzieje w szkołach. Ten przypadek jest nieźle ubarwiony a Ty zabawiłeś się w samopowiększającą kopiarkę. Nie próbuj mnie wsadzać na pisowskiego konia bo to będzie kolejny wymysł.
  • Bogumił 05.09.2019
    Marku zerżnął jakąsś propagandę z axela springera. Żeby to chociaż było niemieckie. Ale wiadomo jacy to właściciele są rzeczywiści. Sam by tego nie wymyślił. Bo to kłamstwo. Jak może w szkole przystosowanej na 400 uczniów zmieścić się jednocześnie 900? To bzdura.
  • piliery 05.09.2019
    Wrotycz Jestem solidnym czytelnikiem. Zanim napisałem komentarz przeczytałem całość wraz z załączonym linkiem, "dodatkiem".
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Wrotycz Znakiem rozpoznawczym wyznawców jakiejś religii (nie mam tu na myśli tylko stricte wierzeń religijnych w siły nadprzyrodzone) jest odrzucanie wszelkich argumentów niezgodnych z własną wizją świata.
    Tak że dyskusji wtedy nie ma. Rzucasz piłeczką, a ona odbija się od ściany i wraca ;)
  • Bogumił Nie wiem, z stąd masz te liczby i co mają one wspólnego z moim komentarzem? Argumenty trzeba zbijać, a nie nazywać ich propagandą.Etaty zniknęły, chociażby dla tego, że reforma wymiotła gimnazja prywatne, w tym Katolickie. I oceniaj każda krytyki reformy jako atak na PIS. Wszyscy nauczyciele jakich znam, bez względu na poglądy są zgodni, że każdy minister edukacji (czy to z prawa czy z lewa) się nie sprawdził.
  • Bogumił 05.09.2019
    Marku no teraz trochę obiektywniej napisałeś. Jeszcze nie widziałem zadowolonego nauczyciela i rolnika. A to za dużo deszczu a to słońca.
  • Bogumił jest jeszcze trzecia grupa lekarze, aczkolwiek ci tak źle nie mają. Pozdrawiam.
  • Bogumił 05.09.2019
    Marku i kto uczy nasze dzieci
  • Zaciekawiony 05.09.2019
    Bogumił nie zamierza się odnieść do argumentów, stwierdzenie że wszystko co krytykuje rząd to propaganda, jest przecież łatwiejsze.
    A przecież sam tutaj uprawia propagandę.
  • Zdzisław B. 06.09.2019
    Zaciekawiony Przynajmniej Bogumił się objawił jako "wyznawca religii". Nie wyborca, tylko wyznawca. I w tym momencie nie ma już dyskusji.
    Zwróć uwagę, że w tekście nie ma prawie nic z polityki, tylko satyra i sarkazm na to, co się stało w tym roku szkolnym w szkołach LO, w dużych miastach. Natomiast wyznawca religii Bogumił, jako ochotnik-propagandzista musiał od razu zboczyć z tematu i dołożyć politykę w prostacki, prymitywny sposób, od razu też umieszczając autora w przegródce przez siebie wymyślonej. Stara, znana metoda przy braku argumentów "A ty masz wągier na nosie, więc ja mam rację!".
  • Misiu M 06.09.2019
    Zdzisław B. sam poruszyłeś temat,który jest w gestii polityków
    nie miej więc pretensji do czytelnika w dodatku o zupełnie innym kierunku myślenia
    w dodatku to ty sam mieszasz religię z polityką aby tylko zamknąć komukolwiek usta
  • Misiek 06.09.2019
    Marek Adam Grabowski a najbardziej nie sprawdza się drogi Marku i to od lat pan B. z ZNP
  • Misiek 06.09.2019
    BogumiŁ - zwolenników Tuska nie nawrócisz,mózgi mają przez dwie kadencje za bardzo wyprane
  • Bogumił 06.09.2019
    Misiek oni zbyt wiele emocji zainwestowali w faceta opowiadającego bzdety, że piniendzy nie ma i nie będzie, i gdyby on wiedział, gdzie pieniądze te są zakopane, to by był najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi. A cysterny wstydu wczoraj wyjechały w trasę.
  • sensol 05.09.2019
    dobrze, że mają chociaż kurtki. kto wie jak będzie
  • Zdzisław B. 05.09.2019
    Nie wiadomo. Lepiej być zabezpieczonym. Kurtki mogą się przydać.
  • Bogumił 05.09.2019
    Tu ludzie myślą, a nie połykają ciepłe kluchy prymitywnej propagandy.

    Myślą, więc dobrze podsumowali ten tekst, jako propagandę, i w dodatku słabą.
  • Misiu M 06.09.2019
    okazuje się ,że te dwadzieścia kilka % tuskofilów w kraju jest jeszcze tyle ,że nic ich nie przekona,że ryba psuje się od głowy czyli od dużo dawniej niż 2015 roku
  • Pan Buczybór 05.09.2019
    heh, a u mnie w klasie w liceum tylko trzy osoby...
    Deforma edukacji to bzdura, i bardzo spoko, że poruszasz ten temat w humorystyczny sposób. Dobry tekst.
  • Zdzisław B. 06.09.2019
    Jak widzę - skrajności w klasach.
    Dzięki i pzdr, Buczyborze.
  • Misiu M 06.09.2019
    Bogumił ma rację to kolejna antypolska kampania.
    sprawdziłem na stronach najbardziej obleganych LO w moim mieście
    rozkład dzwonków, poczytałem plany lekcji
    zajęcia trwają do 15:30,15:35 raz do 16:10...
    nigdzie nie doszukałem się zajęć do 19:30 -20:00

    przecież to absurd
  • Zdzisław B. 06.09.2019
    Źle szukałeś, Misiu. Poczytaj sobie rozkłady zajęć w niektórych LO w dużych miastach. O nich jest ta miniaturka. Klas pierwszych jest nawet po szesnaście oddziałów. Rekord w Polsce to siedemnaście oddziałów.
    PS. Natomiast insynuację i szkalowanie mnie "to kolejna antypolska kampania" zostawię bez komentarza, chociaż mógłbym. Zostanie i niech inni to czytają.
  • Misiu M 06.09.2019
    moje miasto zalicza się do jednych z największych w kraju
    a czemu jest tyle klas pierwszych ?
    na innym portalu już ci to wyjaśniłem : błędem było przywracanie gimnazjów
    a nazwałem twoje ,, dzieło,, antypolską kampanią bo jest to świadomy atak na obecny rząd,
    który robi wszystko aby przywrócić w edukacji normalność
  • Jacom JacaM 06.09.2019
    twoje miasto to chyba Moskwa ;-)
  • Zdzisław B. 06.09.2019
    Misiu, postaw znak "minus" przy tej deformie oświaty i wtedy będzie to prawdą. Kończę jałową dyskusję. Zbyt dobrze znam tę defore i to, jakie deformacje przyniosła.
  • Misiu M 07.09.2019
    Zdzisław B. zapytaj sam siebie kto te deformacje zaczął pierwszy ?
  • Misiu M 06.09.2019
    Jacom,dlaczego obrazasz mnie i nasz kraj ?
  • Jacom JacaM 06.09.2019
    To ty zachowujesz się właśnie jak rasowy propagandzista Putina. Można mieć różne zdanie na temat edukacji, ale sposób przeprowadzenia tzw. reformy jest wręcz sowiecki, bez żadnego szacunku dla uczniów i nauczycieli i bez żadnej logiki . Ten twój "prawdziwie polski" rząd to czysta sowiecja okraszona katolickim sosem, nie ma nic wspólnego z normalnością, jest przykładem najgorszych polskich przywar i uzmysławia skąd wzięły się wszystkie klęski i katastrofy w historii tego kraju
  • Zdzisław B. 06.09.2019
    Jacom JacaM Uzupełnię przykładem przeprowadzenie tej deformy oświaty - sam pisałem do MEN swoje uwagi (kiedy był jeszcze w fazie projektu i można było je wysyłać), aby doprecyzowano pewien paragraf, który był dwuznaczny, do różnej interpretacji. Chodziło o kilka dosłownie słów, aby przepis był konkretny.. Grzecznie ministerstwo mi odpowiedziało, podziękowało i... nic nie zmieniło w uchwalonej ustawie. Zostało z tym niedoprecyzowaniem. Pole zostało do kolejnych poprawek ustawy w przyszłości... Sejm i posłowie będa przynajmniej mieli robotę... albo prawnicy, którzy żyją z takich niedopowiedzeń.

    Co do Twojej odpowiedzi do Misia - dużo nie trzeba dodawać. Dołożę tylko prostacki populizm i przekupywanie ludzi. Zapłacimy za to wszyscy... a historię znam dobrze.
  • Misiek 06.09.2019
    Jacom JacaM a skąd ty taki nagle znawca sowieckich metod a ?
    ja piszę o polskim rządzie a nie moskiewskim
  • Misiek 06.09.2019
    Jacom JacaM ciebie tak drażni katolicki sos ?
    mnie akurat to odpowiada ;-)
  • Misiek 06.09.2019
    sam widzisz , jak ówczesna władza szanowała głos społeczny i w nagrodę dwie kadencje dostała
  • Bogumił 06.09.2019
    Masz rację MisiuM to zakłamani propagandziści. Szczekają jak im wirtualna polska zagra. Jak ktoś nie wierzy w Boga, to uwierzy w bzdety wypisywane w antypolskich mediach.
    Podpisy zebrane przez państwa Elbanowskich w sprawie sześciolatków Tusk zmielił w niszczarce i zagonił małe dzieci do szkoły. Wtedy im to pasowało. Pieli z zachwytu. PiS to cofnął, wprowadzając dobrowolność. Ile dzieci poszło w 2016 roku dobrowolnie? 5 procent. Takie są wasze wyobrażenia o świecie Panowie Zdzisławie B, i Jacomie P.

    Tak samo teraz, większość Polaków życzyła sobie natychmiastowej kasaty tych idiotycznych gimazjów i PiS spełniło wolę ludu, a wy próbujecie dalej wpychać kij w szprychy malkontenci.
  • Misiek 06.09.2019
    gdyby PO byla lepsza od PIS-udzisiaj kończyli by trzecią kadencję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania