-

-

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Prue 02.05.2015
    NataliaO stęskniłam się za durną filozofią, za naszą filozofią. Co Ty na to?
  • NataliaO 02.05.2015
    A najlepiej, gdy jedna ściana iluzji opada, spieszysz się ją podtrzymać, a w tym czasie opadnie druga. Rozbawia mnie ta sytuacja coraz bardziej. Bo dlaczego słuchają cię mądrzy uważani przez ciebie za głupich, zamiast ich niszczyć podtrzymuj dalej swoje ściany ego ; 5:)
    Nie mam pomysłu na odpowiedź :)
  • Prue 03.05.2015
    Szkoda NataliaO.
  • Anonim 17.07.2015
    Świetny pomysł na serię! :D Przemyślenia super, już pierwsze zdanie bardzo przypadło mi do gustu. Zadałaś w nim bardzo dobre pytanie - czy nasze ego jest uwarunkowane genetycznie, czy też jest zmienną środowiskową?

    "Prosisz, a nawet narzucasz innym swoją wizję mówiąc, że wiesz trochę więcej, a tak na prawdę mówisz słuchajcie mnie, bo wy jesteście głupi." - zdanie jest doskonałe, bezbłędne. Ja odczytałem je jako "fałszywą motywację" głoszenia opinii. Nie wydajemy wyroków dlatego, że wiemy dużo, ale dlatego iż chcemy udowodnić, że wiemy więcej niż reszta. Innymi słowy nasze wypowiedzi mają za zadanie dać nam poczucie satysfakcji, karmiąc fałszywie nasze ego. (paradoks... czy w tej chwili nie robię dokładnie tego samego? ;))

    Miejscami miałem problemy ze zrozumieniem... choćby tu: "Ego funkcjonuje, gdy je wspierasz. On może je wspierać, wtedy powiem, że jest "piękniejszy" od pawia." To pewnie zamierzony zabieg, ale jakoś go nie łapię :0 W ogóle tekst do najłatwiejszych nie należy, a nad sensem zdań trzeba by się co najmniej zastanowić, jeśli nawet nie pomedytować :0

    Dodam jeszcze, że metafora z opadającymi ścianami bardzo mi się spodobała, a zakończenie świetnie dopełnia całość. (chociaż nad jego sensem też musiałbym się zastanowić - ja zrozumiałem, że "głupi" to tak naprawdę "mądrzy" pogodzeni ze swoją jaźnią i nie muszą sobie niczego udowadniać dlatego ich ego jest malutkie). Oceniam na 5.
  • Chris 21.07.2015
    Ego jest kruchą ścianą, którą trzeba podtrzymywać własną ułudą. Puścimy ją, a runie odsłaniając nowy świat. Niestety wielu uważa, że życie polega na podpieraniu tej ściany...
    5
  • Prue 29.07.2015
    Dziękuje.
  • Anonim 29.08.2015
    Prue... Łamiesz mi serce :(
  • Anonim 29.08.2015
    Mam cichą nadzieję, że jeszcze się tu pojawisz, choć przez krótką chwilę, więc zostawiam Ci swojego maila jakby co ;)
    ShiroiZOpowi@wp.pl

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania