[epistolografia] List KRYTYCZNY w którym krytykuję polską kulturę i historię jako odstającą od CYWILIZACJI EUROPEJSKIEJ!!!!!!!!!!!!!! [do mojego przyjaciela z zachodniej Europy piszę]

Drogi Przyjacielu,

 

Piszę do Ciebie z głębokim smutkiem i żalem, widząc jak Polska pogrąża się w ciemności i zacofaniu. Nie mogę zrozumieć, jak to możliwe, że naród tak długo walczący o wolność i niepodległość, teraz dobrowolnie poddaje się dyktaturze i fanatyzmowi. Jak to możliwe, że kraj, który kiedyś był kolebką tolerancji i oświecenia, teraz staje się bastionem nienawiści i ignorancji? Jak to możliwe, że ludzie, którzy kiedyś tworzyli wielką kulturę i sztukę, teraz zadowalają się tandetą i kiczem?

 

Nie chcę Cię urazić ani obrazić Twojej ojczyzny, ale muszę Ci powiedzieć prawdę: Polska jest odstająca od cywilizacji europejskiej. Nie ma tu demokracji, praworządności ani praw człowieka. Nie ma tu rozwoju nauki, techniki ani gospodarki. Nie ma tu dialogu, pluralizmu ani współpracy. Jest tu tylko autorytaryzm, korupcja i przemoc. Jest tu tylko zabobon, dogmatyzm i indoktrynacja. Jest tu tylko izolacja, konflikt i agresja.

 

Nie piszę tego z pogardą ani nienawiścią, ale z troską i nadzieją. Troską o losy Polski i jej mieszkańców. Nadzieją na zmianę i poprawę. Wierzę, że Polska może się podnieść z upadku i dołączyć do wspólnoty narodów cywilizowanych. Wierzę, że Polacy mogą się obudzić ze snu i zacząć działać na rzecz swojego dobra. Wierzę, że Ty możesz być jednym z tych, którzy przyczynią się do tej zmiany.

 

Dlatego proszę Cię: nie bądź obojętny i bierny. Nie daj się zwieść propagandzie i manipulacji. Nie poddawaj się strachowi i rezygnacji. Bądź świadomy i aktywny. Bądź krytyczny i twórczy. Bądź otwarty i solidarny. Walcz o swoje prawa i wolności. Walcz o swoją godność i szacunek. Walcz o swoją kulturę i historię.

 

Nie pisz mi o tym, że to niemożliwe lub bezcelowe. Nie pisz mi o tym, że to nie Twoja sprawa lub nie Twój problem. Nie pisz mi o tym, że to nie czas lub nie miejsce. Piszesz mi tylko o tym, co robisz lub co zamierzasz zrobić. Piszesz mi tylko o tym, co myślisz lub co czujesz. Piszesz mi tylko o tym, co Cię cieszy lub co Cię boli.

 

Piszę Tobie jak przyjaciel przyjacielowi.

 

Z wyrazami szacunku

 

Twój Ukochany

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • Marian rok temu
    "Piszesz mi tylko o tym, co robisz lub co zamierzasz zrobić. Piszesz mi tylko o tym, co myślisz lub co czujesz. Piszesz mi tylko o tym, co Cię cieszy lub co Cię boli."
    W każdym z tych zdań zamiast "piszesz" powinno być "pisz".
    Piekny list.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania