...

 

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Kocwiaczek 08.03.2020
    że tam i się tam - powtórzenie
    Ale Ewka, no ale - też powtórzenie, może celowe?
    Z przed stamtąd - do kosza
    Przecinek przed iż
    Przecinki bliżej słów np. taneczny, urządzony
    papierosy, na sztuki
    Bliska upadku
    //

    Dłuższy komentarz zostawię później. Lecę do drugiej części.
  • JPA 10.03.2020
    Cześć, no dobra pochyliłem się nad tym, mieliście rację - Ilość "byków" jest przeokropna.Dzięki bardzo Powiedzcie mi co wyłapiecie teraz ? Pozdrawiam! ps. Nie widzę "iż" no i "sprzed stamtąd". Jutro część druga.
  • Kocwiaczek 17.03.2020
    skrót myślowy :D - masz napisane "z stamtąd" - chodzi o to by usunąć "z", a zostawić same "stamtąd" :)
    przecinek przed "iż" już poprawiłeś :)
  • JPA 18.03.2020
    A rozumiem, coś w stylu"cofać do tyłu". Chyba zacznę, zapisywać te błędy na kartce, bo tak, to się nic nie nauczę. Okej kiedyś poprawię. Dzień tak pełen, że na pasje brakuje czasu. Zastanawiam się nad dwoma kierunkami:
    1. Jak już pisać to na razie do szuflady.
    2. Zamiast "wielkich" tekstów, zacząć, od nie istotnych tekstowo bzdur, krótkich, ale poprawnych. W stylu "mój dzień",etc. Po prostu, żeby nauczyć się pisać poprawnie. Chociaż - szkoda zaśmiecać portal byle jakimi tekstami.
    3. Najgłupsze, przerobić na fanfiction, od fanfiction wymaga się najmniej.
    Nigdy tam aspiracji, na bycie "wielkim pisarzem nie miałem", chciałem tylko "sprzedać", pare historyjek Pozdrawiam. Miłego dnia, uważajcie na siebie.
  • Józef Kemilk 18.03.2020
    Przeczytałem i takie mam uwagi.
    1. Nie wiem po co jest ten przeskok do innego świata. Jak już planujesz taki przeskok, to trzeba to zaznaczyć (trzy kropki na środku, które rozdzielą, nowy rozdział itp.)
    2. Dialogi nieco sztuczne. Najlepiej pisz, tak jak mówisz, będzie bardziej naturalnie.
    3. Kiedyś dostałem poradę w zakresie pisania opisów (wciąż mam z tym kłopot, ale porada fajna). Opisy niech staną się częścią akcji, a nie tworzono na siłę. Np. "Jego smukła sylwetka pozwoliła wcisnąć mu się między ...." itp.
    4. Zastanawiasz się, czy pisać do szuflady. Zdecydowanie nie. Pokazuj co napiszesz, przyjmuj uwagi, nawet te mocno krytyczne i stosuj się do nich. Krótkie formy są dobre do ćwiczeń i często się na nich kończy. Ale dobre i to.
    5. Parę błędów poniżej.
    "Była bardzo szczęśliwa, pracowała na to naprawdę ciężko ostatni rok." raczej "ostatni rok pracowała na to naprawdę ciężko"
    "...cieszę, - odpowiedział" - bez przecinka
    w dialogach półpauza "–" a nie "-"
    - O rety ale super! - dało się - "Dało się" z dużej
    Ogólne zasady w dialogach, gdy po wypowiedzi, wymieniamy wyrazy "gębowe" (powiedział, wykrzyczał, wyszeptał itp), to nie stawiamy kropki i piszemy z małej litery, w pozostałych przypadkach stawiamy kropkę i piszemy z dużej.
    Na przykład
    – Wynoś się stąd – powiedział Zenek.
    – A niby dlaczego? – Zdziwiony Fred zerknął na przyjaciela.
    – Dla zasady. – Popatrzył na przyjaciela i zaczął na ścianie rysować krowę.
    "Kochana mam Piątkę i czwórkę" - nie wiem czemu Piątka z dużej, tak jak i nie wiem dlaczego wcześniej "Polonistyka" była z dużej. Powinno być z małej.
    "...właśnie ze względu na to co mówisz chce iść z Tobą" powinno być "chcę" przed "co" i przed "chcę" przecinek. Miedzy czasownikami stawia się przecinek i zazwyczaj przed "co też. Z "tobą" z małej (chyba, że w liście)
    6. Proponuję korzystać ze strony ortograf.pl. Strona pomaga z interpunkcją i błędami.
    pozdrawiam
  • JPA 18.03.2020
    Dziękuję, za szczerą opinie. Wiesz co, właśnie się zniechęciłem, napewno do publikacji. Długa droga przede mną i chyba, tak wyboista, że chyba zacznę pisać po Angielsku. Prostszy język, operuje nim na codzień. Anglosaski czytelnik, nie jest zbyt wumagający- wybacza więcej. Pozdrawiam
  • Józef Kemilk 18.03.2020
    JPA Nie chciałem zniechęcać. Pisz. Im więcej napiszesz, tym lepiej będzie.
  • JPA 18.03.2020
    Józef Kemilk Nie zniechęciłeś, sam się załamałem...
  • JPA 18.03.2020
    Jak zmienianiacie teksty? "Nadpisujecie", czy wstawiacie jeszcze raz, jako wersja poprawiona?
  • Józef Kemilk 18.03.2020
    JPA Ja nadpisuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania