Fałszywi przyjaciele

Karolina nie potrafiła się dogadać z osobami które spotykała na co dzień. Nie umiała rozmawiać z nimi. Pewnego razu zaprzyjaźniła się z Dominiką- najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Myślała że będzie super, że jej nigdy nie zostawi. Było tak do czasu kiedy Karolina nie zaczęła się zwierzać ze swoich sekretów itd. Dominika to wykorzystała przeciwko niej. Powiedziała chłopakowi który podobał się Karolinie że ona się w nim zakochała i oboje się z niej śmiali. Największym plotkarom w szkole powiedziała że ma problemy w domu. Każdej osobie coś powiedziała. Aż pewnego dnia Karolina o wszystkim się dowiedziała. Spotkała się z dominiką i wymierzyła jej cios w twarz- wtedy już wiedziała o co chodzi. Dominika wiele razy próbowała ją przeprosić i odbudować ich przyjaźń- na marne. Karolina wtedy wiedziała że nie warto ufać każdemu. Poznała Arka i zaznała miłości, mogła liczyć na niego i wtedy już wiedziała że on jest tym przyjacielem którego znalazła. (przepraszam że bez przecinków i błędów ortograficznych)

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Slugalegionu 26.07.2015
    Przepraszaćto sobie możesz... tego albo się pilnuje, albo siedzi cicho i przyjmuje krytykę. Przed każdym "że" powinien być przecinek, raz napisałaś imię "Dominika" z małej litery, poza tym:

    twarz- wtedy
    przyjaźń- na
    Dominiką- najpopularniejszą

    Tutaj pozjadałaś spacje przed myślnikiem. Nawiasy w opku to zło. Tak wiem, że to notka, ale co ci szkodziło przeżucić to do nowej linijki? No i przepraszam powinno być z dużej, bo to początek zdania.

    Estetyka: 3.
    Fabuła: Trochę za szybko, ale długość tekstu to wymuszała więc 5.
    Interpunkcja i orto(aż na złość je ocenię): Przecinki i spacje. Plus to imię. To wiesz. O ile przecinki to nic, sam nie jestem w tym dobry, o tyle za imię dam jedynie jeden.

    Średnia: 3

    Ocena: 3
  • Autor Anonimowy 26.07.2015
    "Karolina nie potrafiła się dogadać z osobami które spotykała na co dzień." przecinek
    "Myślała że będzie super, że jej nigdy nie zostawi." przecinek
    "Było tak do czasu kiedy Karolina nie zaczęła się zwierzać ze swoich sekretów itd. " przecinek; itd? to raczej nie pasuje do formy opowiadania
    "Powiedziała chłopakowi który podobał się Karolinie że ona się w nim zakochała i oboje się z niej śmiali." przecinki
    "Największym plotkarom w szkole powiedziała że ma problemy w domu." przecinek
    "Spotkała się z dominiką i wymierzyła jej cios w twarz- wtedy już wiedziała o co chodzi." imię wielką literą
    "Karolina wtedy wiedziała że nie warto ufać każdemu. " przecinek
    "Poznała Arka i zaznała miłości, mogła liczyć na niego i wtedy już wiedziała że on jest tym przyjacielem którego znalazła." przecinki

    Nie sądzę, by napisanie w nawiasie "przepraszam że bez przecinków i błędów ortograficznych" cokolwiek poskutkowało - nie ma przecinków (a powinny być w wielu miejscach), to trzeba je postawić i tyle.
    Tematyka mogłaby być ciekawa (?), ale ten tekst brzmi jak nieudolne streszczenie wydarzeń z życia dziewczyny o imieniu Karolina. I tyle. Nie ma w tym nic, prócz suchych faktów, a niektóre z nich są wręcz komiczne. Gdyby D. naprawdę tak się zachowała, to szczerze wątpię, by prosiła o wybaczenie osobę, którą skrzywdziła (D.). Miałaby to zapewne głęboko w poważaniu - przynajmniej tak można sądzić po jej wcześniejszym działaniu. Ale mniejsza z tym.
    Estetyka tekstu? Jest okej, ale co mogłoby być skomplikowanego przy tak krótkim tekście - dywizy powinny być jednak zastąpione przez myślniki.
    Tematyka - nic oryginalnego, ani ujętego w inny niż zwykle sposób, i zdecydowanie należy popracować nad rozwinięciem tematu; inaczej bardzo słabo wypada na tle innych opowiadań.
    Ogólnie szału nie ma, zaciekawienie czytelnika też nie wyszło. A może tylko w moim przypadku.
    Nie stawiam oceny, bo byłoby to 1, ewentualnie bardzo naciągane 2, bo błędów (poza przecinkami i imieniem z małej litery) nie było.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania