Gniew

Płonie cały mój stary świat

A razem z nim wspomnienia

Trzymając garść marzeń.

 

Opadają powoli dawne słowa

Które straciły już swój dźwięk

Zagłuszone pierwotnym krzykiem.

 

Wyparowały szczere łzy

Spływając po rozgrzanej skórze

Bezmyślnej młodej bestii.

 

Otwarta dłoń ukryta we wspomnieniach

Ucieka przed bezlitosnym ogniem

Który powoli trawi mnie!

Średnia ocena: 1.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • pharunwh 08.12.2016
    Nie jestem pewien czy takimi słowami oddałbym gniew, ale czuć tu ładunek emocjonalny. Jak na gniew to myślę że za dużo tu uczuć które można by zinterpretować jako "rozpacz"
  • D4wid 08.12.2016
    Rozpaczy nie czułem, a najbliższym uczuciem był gniew.
  • pharunwh 08.12.2016
    Pierwsze 5 wersów zinterpretowałbm jako rozpacz. Oczywiście nie mówię że to źle-każdy gniew ma gdzieś swój początek, po prostu bardzo duży ładunek emocjonalny jest w tych pierwszych wersach pasujących do rozpaczy.
  • D4wid 08.12.2016
    pharunwh chciałem pokazać pewną przemianę. Ukazać ze to co było wczesniej traci znaczenie
  • Skoiastel 09.12.2016
    Zgadzam się z pharunwh, za spokojne to jak na gniew. Za delikatne i subtelne. Opadać, tracić to bardzo delikatne czasowniki niekojarzone z gniewem. Posłuchaj sobie nutki 52Dębiec – Gniew. Tam słowa aż kipią, aż wylewa się z nich jad złości. U ciebie to takie "ogarnia mnie gniew...", ale właściwie w ogóle tego nie czuć. Uporządkowana strona graficzna – 4 strofy po 4 wersy (czyli ta najprostsza, najbardziej przewidywalna) – też nie świadczy o tym, że podmiot liryczny jest wściekły. Za spokojne to i zbyt racjonalne. Ludzie wwzburzeni, gniewni nie układają tak ładnych strofek.
  • Skoiastel 09.12.2016
    Tfu, po 3*. Przepraszam za omyłkę ;)
  • D4wid 09.12.2016
    Skoiastel Raczej wiem o co chodzi :D Więcej emocji wpompować
  • pharunwh 11.12.2016
    Dokładnie! I to ostrych, negatywnych, do tego odrobinę chaosu dorzucić w kompozycji wiersza-wtedy emocje są namacalne, a dobrze dobrane słowa nawet przy nieregularnej budowie wiersza nie spowodują że zatraci on rytmiczność!
    My to nie hejtujemy, my staramy się podpowiadać i pomagać się rozwijać.
  • D4wid 11.12.2016
    pharunwh Uwaga o hejtowaniu? Dlaczegóż znalazła się tutaj? Nie widzę tutaj żadnego hejtu.
  • pharunwh 11.12.2016
    Wiesz co, tak tylko piszę bo niestety za mojej kadrncji zdarzały się tutaj już wymiany zdań z ludzmi którzy nie rozumieli definicji "konstruktywnej krytyki" :) a wiersz na prawdę napisałeś dobry i nie chcę żebyś moje uwagi źle odczytał. Sam też się w ten sposób uczyłem, a np. proza do teraz jest dla mnie formą z którą mam problem.
  • pharunwh 11.12.2016
    Zresztą czytałem inne wiersze twojego autorstwa i dobrze sie ciebie czyta.
  • D4wid 11.12.2016
    pharunwh potrafię jeszcze odróżnić hejt od krytyki. Krytyka mi wiele pomaga woec jestem wdzięczny za każdy jej przejaw

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania