Grzesznicy twarzą w twarz

„Nie płaszcz się przed człowiekiem głupim

i nie kieruj się względem na osobę władcy”

 

- Syr 4, 27 (Mądrość Syracha)

 

Sprzedawcy marzeń pomknęli po bruku zakrwawionym, a ich ciała z szat ogołocone płonęły żywym ogniem, zajęły się iskrą serc, co były jak krzemienie i głazy jednocześnie, rozpalały żar, ciążyły w klatce piersiowej. Miłość żarła im czas, co wierzgał w agonii na ulicy, Bóg zapomniał, utopił swe własne myśli w szklanicy.

- Pan dał nam życie wieczne, a my rzucamy je do pieca na podpałkę - rzekł on do niej, do kobiety, jedynie marnego cienia mężczyzny. Nie wiedział, czemu przemawia.

- Szepnął, bym nie lękała się - podjęła ona. - Nazwał córką. Odważną kobietą. Cóż powiesz?

- Serce mnie oskarża o uczucie, Adelo. Oskarża, że chciałbym umrzeć przy tobie.

- Bóg jest większy od twego serca. Lecz ty żyj wpierw, żyj przy mnie i dla mnie, a potem dopiero umieraj. Dla mnie i przy mnie. Dla mnie lub przy mnie. Wybór należy do Niego, bo on większy od serca twego.

- Obejmij mnie.

Objął, obejmując Boga.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Jared 21.08.2016
    Ło Jezu... to znaczy... ekhm. To jest niezłe :o Naprawdę świetna imitacja stylu biblijnego, jestem pod wrażeniem.
  • Nuncjusz 21.08.2016
    Oto Bóg nam ukazał swój język, przemawiając ku nam maluczkim
  • tribia 23.08.2016
    I przemówił tak, abyśmy się tacy stali wobec swego oblicza... :)
  • Beza 21.08.2016
    Koszmarne! Bełkot pseudo biblijny. Jeśli chciałeś się popisać jaki to Ty mądry i obeznany... no cóż.
  • Jared 21.08.2016
    Napisz lepszą imitację, ja chętnie poczytam, a erudycja nie jest czymś złym.
  • tribia 23.08.2016
    To jest świetne. I tu nie chodzi o żaden mój gust. Tu chodzi o jego boskie umiejętności.
    Popisał nie się, tylko sobie. Podpisał już się i pod swoim.
    Właśnie, Ty napisz lepsze, byśmy mogli czuć zachwyt wszechogarniający...
  • tribia 23.08.2016
    Ja kiedyś napisałam dwie alternatywne historie Jezusa. I to było pff. Może pomysł dobry, może ciekawe wstawki, ale teraz wiem, że do poprawki. Chujowe.
    A to, co stworzył sam Bóg...
    To nie woła o pomstę do nieba.
    Tak, jak zaproponował Pan Buczybór - tak powinni wołać z ambony! :)
    Pozdrawiam :).
  • Pan Buczybór 21.08.2016
    Powinny to w kościele czytać. 5
  • tribia 23.08.2016
    A jakże :).
  • tribia 23.08.2016
    Boże, daję Ci 5 :).
  • Bóg 23.08.2016
    Dziękuję wszystkim.
  • tribia 23.08.2016
    Boże, jesteś jeszcze? :)
  • Bóg 23.08.2016
    Owszem.
  • Niemampojecia96 28.08.2016
    Przeczytam i wyraze swoją opinię na temat boskich ewangelie. Tylko nie dziś, bo nie wyglądam wporzo od strony inteligencji i psyche.
  • Bóg 30.08.2016
    Czekam.
  • Niemampojecia96 07.09.2016
    Kunsztowny język, musiałam dwukrotnie by pojąć w pełni, oby, może. Jakiejś mojej.

    Jak to z bibliami i koranami - można czytać, oglądać eucharystię w tv jak babcia ma, wysadzać metra i szkoły, generalnie:

    inspirujące ; ).
  • Niemampojecia96 29.10.2017
    Boże, wroc. Xd
  • Nuncjusz 29.10.2017
    Nie wróci :) Zapomniała hasła
  • Pan Buczybór 29.10.2017
    Nuncjusz A nie "zapomniał"?
  • Nuncjusz 29.10.2017
    Pan Buczybór z tego co pamiętam, to była Ona :)
  • Pan Buczybór 29.10.2017
    Nuncjusz Ej, serio...?
  • Niemampojecia96 29.10.2017
    Ten Bóg byl raz kontent z mojego tekstu i bylo mi milo, ze sam Bóg jest rad. I wgl podobala mi sie ta koncepcja jej/jego z byciem Bogiem, szkoda, ze pozostawil wiernych, ale ja bede jak pieprzony Hiob, jak Okropny z Akwusem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania