„HISTORIA DOMINIKI”

Była sobie dziewczyna miała na imię Dominika miała 16 lat .Była wzorową uczennicą i bardzo grzeczną dziewczyną, dużo się uczyła w szkole miała same piątki i szóstki.szóstki. Wszystko się zmieniło ,gdy poznała jego Roberta zakochała się w nim totalnie. On z wyrokiem na koncie burzliwy chłopak ona grzeczna i poukładana dziewczynka z dobrej rodziny .

Miłość ją odmieniła chłopak wciągnął ją złe towarzystwo zaczęła ćpać.Rodzice zabraniali jej spotykać z chłopakiem. Ona nie słuchała buntowała się ,uciekała z domu. Któregoś dnia wyszła i nie wróciła .Zamieszkała na ulicy razem z Robertem i innymi osobami z tego złego towarzystwa. Zaczęła brać coraz twardsze narkotyki koka, LSD itp. Przestała kontrolować swoje życie nie wiedziała co robi. Któregoś dnia obudziła się sama z podartym ubraniem. Wtedy zrozumiała co zrobiła ze swoim życiem zaczęła płakać . Dotarło do niej ,że rodzice mieli rację zabraniając jej się spotykać z próbować. Po chwili namysłu zabrała swoje rzeczy i ruszyła w kierunku domu. W oczach miała strach szła cały czas myśląc o tym czy rodzice pozwolą jej wrócić do domu. Po godzinie stanęła przed domem rodziców, chwilę się wahała w końcu zadzwoniła do drzwi. Otworzył je jej ojciec ona powiedziała Cześć Tato i zapytała jest tu dla mnie jeszcze miejsce on zaniemówił i ze łzami w oczach rzucił jej się na szyję i powiedział Córeczko! Jak dobrze, że jesteś cała i zdrowa martwiliśmy się o ciebie. Radość rodziców nie miała końca. Postanowili donieść na Roberta na policję a Dominikę skierować na leczenie odwykowe. Leczenie trwało miesiącami ale w końcu jej się udało wyjść z nałogu. Robert trafił do więzienia razem z swoimi kolegami. A ona z czasem zapomniała o tych dramatycznych wydarzeniach i zajęła się nauką. Po skończeniu gimnazjum dostała się do najlepszego liceum w Warszawie. Jej życie powoli zaczęło się dobrze układać.

 

Część dalsza nastąpi :):)

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Akina-chan 23.09.2015
    1. Była sobie dziewczyna miała na imię Dominika miała 16 lat .Była wzorową uczennicą i bardzo grzeczną dziewczyną, dużo się uczyła w szkole miała same piątki i szóstki.szóstki.~~ Błąd powtórzeniowy ,,była" i ,,miała. Mogłaś napisać tak: ,,Dominika był szesnastoletnią dziewczyną, która bardzo dobrze się uczyła. W szkole miała same piątki i szóstki." Tak wygląda estetyczniej i nie ma takich błędów, jakie ty zrobiłaś.
    2. W ogóle zdania nie są poprawnie pisane, np. Wszystko się zmieniło ,gdy poznała jego Roberta zakochała się w nim totalnie.
    Powinno być: Wszystko się zmieniło, gdy poznała jego- Roberta. Zakochała się w nim totalnie.
    Takich błędów jest tu masa, nie będę wszystkich wymieniać.
    3. Błedy interpunkcyjne, powtórzeniowe...
    4. Dotarło do niej ,że rodzice mieli rację zabraniając jej się spotykać z próbować.~~ To zdanie nie ma sensu.
    5. Za mało opisów postaci, miejsc, uczuć.. One są bardzo potrzebne, a tu ich zabrakło. Następnych razem opisuj więcej wydarzeń i postaci, wtedy się będzie lepiej czytało ;)
    To takie główne błędy, które tu wyłapałam. Wszystkich oczywiście nie będę pisac, bo... no... masa ich tu. Nie obraź się, ale gdybym miała ci pokazać wszystkie błędy, to bym cały tekst musiała przepisać i poprawić.
    Widzę, że jesteś początkująca. Każdy ma prawo popełniać błędy, na kórych się uczy :) :) Nikt nie jest idealny, więc następnym razem na pewno będzie lepiej! :D
  • Ciri 23.09.2015
    Zgadzam się z przedmówczynią. ;)
    Za mało opisów, a to one właśnie tworzą klimat opowiadań. Sporo błędów, w szczególności stylistycznych i interpunkcyjnych. Mała rada - po wyrazie kończącym zdanie dajemy kropkę, a dopiero później robimy spację i zaczynamy kolejne zdanie. Podobnie z przecinkami ;)
    Nie zniechęcaj się pod wpływem krytyki, każdy z nas kiedyś zaczynał i popełniał takie, czy inne błędy. Trzeba pisać, pisać i jeszcze raz pisać, a później czytać, to co się napisało zwracając uwagę na ewentualne błędy.
    Na razie nie oceniam.
    Życzę powodzenia w dalszym pisaniu! :)
  • Slugalegionu 23.09.2015
    1) Była sobie dziewczyna miała na imię Dominika miała 16 lat . ~ Liczby słownie, to konieczność.
    2) dużo się uczyła (przecinek) w szkole miała same piątki i szóstki.szóstki. ~ Zdublowana "szóstka".
    3) Wszystko się zmieniło ,gdy poznała jego (przecinek) Roberta zakochała się w nim totalnie. ~ Albo tak, jak pisała Akina-chan, albo jego = tego. (Po mojemu lepsza jest wersja Akiny-chan)
    4) On z wyrokiem na koncie burzliwy chłopak (przecinek) ona grzeczna i poukładana dziewczynka z dobrej rodziny .
    5) Miłość ją odmieniła (przecinek) chłopak wciągnął ją złe towarzystwo (przecinek) zaczęła ćpać.Rodzice zabraniali jej spotykać z chłopakiem. ~ Zjedłaś spację po kropce; spotykać się/spotykać chłopaka; wciągnął ją w złe towarzystwo; powtórzenie słowa "chłopak"
    6) Ona nie słuchała (przecinek) buntowała się ,uciekała z domu. ~ Bez "ona", zasada jest taka, że jeżeli osoba jest oczywista, to jej nie piszemy.
    7) Zaczęła brać coraz twardsze narkotyki koka, LSD itp. ~ skróty to zło.
    8) Przestała kontrolować swoje życie (przecinek) nie wiedziała co robi.
    9) Wtedy zrozumiała co zrobiła ze swoim życiem (przecinek) zaczęła płakać .
    10) W oczach miała strach (przecinek) szła cały czas (przecinek) myśląc o tym czy rodzice pozwolą jej wrócić do domu.
    11) Po godzinie stanęła przed domem rodziców, chwilę się wahała (przecinek) w końcu zadzwoniła do drzwi. ~ Przed "w" dałbym "ale", lecz jest to subiektywizm w czystej postaci.
    12) Otworzył je jej ojciec (przecinek) ona powiedziała Cześć Tato i zapytała jest tu dla mnie jeszcze miejsce (tu bym dał kropkę) on zaniemówił i ze łzami w oczach rzucił jej się na szyję i powiedział Córeczko! ~ Tato i córeczko z małej; wypowiedzi wtrącone (Ten dialog w opisie) piszemy w cudzysłowiu, to, że to jej ojciec jest oczywiste.
    13) Postanowili donieść na Roberta na policję (przecinek) a Dominikę skierować na leczenie odwykowe. ~ Co do drugiej części zdania to zero zastrzeżeń, ale czy stało się coś złego, aby postanowili na niego donieść? Wszystko to, co wydażyło się wcześniej uznali za niewystarczające, więc co się stało, że nagle zmienili zdanie?
    14) Leczenie trwało miesiącami (przecinek) ale w końcu jej się udało wyjść z nałogu.
    15) Część dalsza nastąpi :):) ~ Zdublowana minka, ale to chyba akurat celowe. To zdanie mnie zdziwiło, całość wyglądała na jednostrzałowiec. Nie wiem, czy to dobrze czy źle, bo teraz może się to potoczyć albo w odgrzewane kotlety (chociaż kto wie? Może to będzie bigos?), albo to tylko charakterystyka bohaterki.

    Nie wiem, kto dał jeden, ale zanadto się pospieszył. Ja dam trójeczkę.
  • Ciri 23.09.2015
    Mam wątpliwość, co do dziewiątego punktu ;)
    "Wtedy zrozumiała co zrobiła ze swoim życiem (przecinek) zaczęła płakać." Czy nie powinno być tak: "Wtedy zrozumiała (przecinek) co zrobiła ze swoim życiem (przecinek) zaczęła płakać." ? ;)
  • Akina-chan 23.09.2015
    Zgadzam się z Ciri ;) tak brzmi lepiej :) Jak dla mnie to po ,,życiem" mogłoby by być też ,,i" :)
  • Slugalegionu 23.09.2015
    Nie byłem pewien tamtego przecinka, który dodałaś: v Znam stronę, która pomoże:

    https://www.languagetool.org/
  • Ciri 23.09.2015
    Faktycznie, z "i" brzmi całkiem nieźle ;)
  • Ciri 23.09.2015
    Slugalegionu, wg owej strony (swoją drogą, dziękuję! Na pewno się przyda ;) ) Moja i Twoja wersja jest poprawna ;)
  • Slugalegionu 23.09.2015
    Sporo takich smaczków, jak owe "i" tutaj brakuje.
  • KarolaKorman 23.09.2015
    Ode mnie 3
  • Lady_Makbet 24.09.2015
    Czytając zastanawiałam się, czy opisujesz swoje życie, czy może opisujesz coś co nigdy nie miało miejca. Jeżeli opisujesz zdarzenie, które nigdy nie miało miejsca to muszę życzyć ci powodzenia w kontynuacji – bardzo ciężka temat sobie wybrałaś. Natomiast jeżeli opisujesz swoje życie to chapeau bas absolutne! Mało kto zdecydował by się na opisanie swoich tak ciężkich i trudnych przeżyć. Slugalegionu co do opowiadania odniósł takie samo wrażenie jak ja – w momencie, w którym zaczęłam czytać byłam przekonana, że nie będzie żadnej kontynuacji, a ty na końcu napisałaś część dalsza nastąpi..
    Co do stylistyki to niektóre zdania nie trzymają się ani k..y ani d…y . Popracuj nad tym. I koniecznie skorzystaj z linku do strony, który dał ci slugalegionu.! Ode mnie trzy na zachętę.
  • levi 24.09.2015
    tak zwięźle opisanej historii jeszcze nie przeczytałam
    raczej skojarzyło mi się to z jakimś sprawozdaniem, a nie z jakimś wylewnym opowiadaniem, brakowało mi bardzo opisów, 3 na zachętę

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania