Jak to bylo pod tymi palmami z tłumami

Ponoć tłumy nieprzebrane ścieliły się u nóg osiołka

z Chrystusem na grzbiecie. Jerozolima wyległa zobaczyć niosącego imię Pańskie.

Parę dni potem opisuje to inna bajeczka pod tytułem Judasz. No właśnie, jakże to możliwe kiedy jeszcze wczoraj cała Jerozolima wiwatowała celebrycie, by jutro nie było takiego, który go widział kiedykolwiek ?

A pamiętacie jak w innej bajce zrobił zadymę w świątyni?

- nabluzgał tamtejszym kapłanom i kupcom ? I co, i nico.

Kapłani chcąc, a raczej nie chcąc, ale musząc, zaczęli szukać, bo sami nie widzieli tego samozwańczego izraelskiego króla na oczy.

No to szukali w Jerozolimie takiego coby kiedyś Chrystusa widział i wydał go za forsę.

Wreszcie kupili go od jednego jego kumpla, bo był na szefa wściekły za trwonienie przezeń marności, które na biedę były zbierane.

 

Kiepska bajka, kupy się nie trzyma.

Uczniów jego też ludziska nie znali, co pozwoliło Piotrowi wypierać się, że on też jego koleś, bez obawy, że ktoś go niebezpiecznie skojarzy.

 

Tytułowanie boga królem, to chyba ryzykowny pomysł. Toż cały świat jego i jego imieniem dostojne tęgości namaszczają cesarzy, co są nad królami.

Poza tym, gdyby dzisiaj tak samo zechciał się narodzić, to byłby zapewne nie król, a prezydent.

No i z powodu braku kary śmierci za pyszałkowatość a nawet zakusy zamachu stanu miałby najwyżej dożywocie. Ze zmartwychwstania nici, bo przecież dla boga takie dożywocie to wieczność.

A to dopiero byłaby odsiadka....

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Marian miesiąc temu
    Jestem przekonany, że zaraz zwali się na Ciebie fala krytyki.
    Mnie jednak tekst się podobał.
  • ireneo miesiąc temu
    Na mnie może nawet mniej niż na ciebie za tę podobaśkę😃.
    Zdarza się, że nadmiar pochwał niejednemu rozsądnemu rozregulował klepki dlatego nawet hejty mnie nie "ruszają". Za ocenę dziękuję. Doceniam ją, zdając sobie sprawę, że pozytywne łatwo nie przychodzą, mnie na pewno.
  • wikindzy miesiąc temu
    Myślę, że portal się przetasował, Bogumił i... - Bogumił, Bogumił w trójcy, to cała krytyka.
  • Vampire Fangs miesiąc temu
    ireneo, masz 5 za odwagę. Osobiście tekstu o takiej tematyce nigdy bym nie napisał, bo bałbym się niemiłych komentarzy.
  • ireneo miesiąc temu
    Tyle tu ewangelizowania, że dla równowagi laicyzowanie może komuś okazać się refleksyjnym urozmaiceniem.
  • wikindzy miesiąc temu
    Ot, tyle wystarczy pojąć, by nie czynić, co niegodziwe w imię bredni.
  • ireneo miesiąc temu
    Tyle tu ewangelizowania, że dla równowagi laicyzowanie może komuś okazać się refleksyjnym urozmaiceniem.
  • wikindzy miesiąc temu
    "gdyby nie było kary śmierci, to by nie było chrześcijaństwa"
  • ireneo miesiąc temu
    Logiczne spostrzezenie biorąc pod uwagę chronologiczne następstwa.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania