XXX

XXX

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • sensol 18.02.2019
    głupie, aż zęby bolą
  • Bogumił 19.02.2019
    Uderz w stół a rodzimi się odezwą.
  • Enchanteuse 19.02.2019
    "Więc oni są zagrożeniem nie żadni Persowie." - przecinek przed"nie".
    "No i Niemców zmusili by nam pomagali" - przecinek przed "by".

    No i cóż mogę rzec. W politykę nie wchodzę, bo to bagno, nie lubię też takiego propagandorskiego narzucania, odgórnego. Dlatego wiersz totalnie nie w moim guście. To, że ma on formę rymowanki - tego akurat nie neguję, bo forma pasuje do treści. Jednak ten podniosły styl, używanie archaizmów: "na ich licach okrutne rysują się żądze" - no to znowu, tak strasznie pod kątem jakiejś uroczystej mowy. Też średnio się to czyta, przez tak długie wersy - naliczyłam aż 13 sylab, gdzieniegdzie 15.
    To jest dość dużo jak na rymowankę.
    Bez oceny, bo musiałabym oceniać nisko.
  • Bogumił 19.02.2019
    Taką tematykę też trzeba poruszać, nie mogą wszyscy pisać o miłości, fantastyki czy horrorów. Pozdrawiam. Za uwagi dziękuję.
  • Miron 19.02.2019
    Masz dużo racji Bogumił. Historia ich doświadczyła a mimo to wniosków nie potrafią wyciągnąć.
  • Basileus 19.02.2019
    No patrz, to dokładnie jak my. Zabawne.
  • Bogumił 19.02.2019
    Basileus A jakich my wniosków nie potrafimy wyciągnąć. To że kolejne rządy włażą im w tyłek bez wazeliny nie znaczy jeszcze że ludzie to pochwalają.
  • Miron 19.02.2019
    Basileus nie porównuj do naszego narodu.
  • Basileus 19.02.2019
    Rzeczywiście, nie wypada. Oni mają kilka tysięcy lat historii i są narodem wybranym przez Boga, podczas gdy my tylko jedną z wielu nacji. Przepraszam.
  • Bogumił 19.02.2019
    Basileus I to ma być argument? Oni mają na sumieniu kilkadziesiąt milionów ludzi wymordowanych, bądź to Rosji sowieckiej gdzie rządziła żydowska parta komunistyczna, bądź to w Polsce - około dwa miliony sadystycznie zamordowanych Polaków, bądź to we współczesnym Izreaelu - milion trupów i kilka milionów wygnanych do Libanu, Jordanii, Libii, Egiptu i innych krajów. Wstyd takiej historii narodu morderców. Już lepszy naród nie obciążony tak strasznymi zbrodniami, może nawet i głupszy.
  • Bogumił 19.02.2019
    Basileus Na pamiątkę któregoś szczególnie odrażąjącego mordu obchodzą nawet jakieś święto. Oni robili narodom holocaust zaraz po przybyciu do Ziemi Obiecanej mordując osiadłe tam ludy. Ci ludzi mimo kilkutysięcznej historii nie zasługują na szacunek, ale pogardę.
  • Basileus 19.02.2019
    Bogumił Nie zmienia to faktu, że są narodem wybranym i najbardziej ukochanym przez Boga. Specem od starego testamentu nie jestem, ale podobno jest tam kilka fragmentów, gdzie masakry zrobili na Jego wyraźne życzenie. Trudno, taki Stwórca, nie nam z nim dyskutować.
  • Bogumił 19.02.2019
    Basileus zatrzymałeś się na Starym Testamencie i nie zauważyłeś, że już żadnym narodem wybranym nie są. Są dokładnie tacy, jak wszyscy inni, teoretycznie ani lepsi, ani gorsi "Nie ma Żyda ani Greka, nie ma niewolnika ani wolnego, nie ma mężczyzny ani kobiety; wszyscy bowiem jedno jesteście w Chrystusie Jezusie.". Ale biorąc pod uwagę ogrom zbrodni tego narodu w historii to nawet Hitler przy nich to mały pikuś.
  • Miron 19.02.2019
    A co do wiersza: temat i owszem odważny i na czasie ale
    -mniej patosu
    -utrzymać rytm
    -może niektóre słowa wymienić
    ogólnie dopracować. Pewnie się spieszyłeś Bogumił żeby teraz w czasie ../ Pozdrawiam
  • Bogumił 19.02.2019
    Popracuję na nim, chcę go jeszcze też trochę rozbudować. Dzięki za uwagi. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania