Jedna z niezliczonych dróg na których powstawał dekalog i mściwy bóg.

Wygląda na to, moim nieskromnym zdaniem, że fundamenty pod chrześcijańskie wartości wylewali poganie.

 

Wskazują na to poniższe wybrane fragmenty spowiedzi żegnających się z cudem życia i cudownym światem, tworem jak się okazuje nie tfurcy(!), a wysiłkiem licznych, przedbiblijnych bogów, malowanych na wzór i podobieństwo Egipcjan, a wcześniej Sumerów.

 

A są takie:

-Nie zgrzeszyłem przeciwko ludziom

-Nie spowodowałem cierpienia żadnego człowieka

-Nie przeklinałem żadnego człowieka

-Nie starałem się, by moje imię pojawiało się dla zaszczytu

-Nie myślałem pogardliwie o Bogu

-Nie robiłem rzeczy, których brzydzą się bogowie

-Nie kradłem ofiar ze świątyń

-Nikogo nie zabiłem

-Nie kradłem

-Nie popełniłem gwałtu

-Nie wypowiadałem kłamstwa

-Nie przeklinałem

-Nie kładłem się z cudzą żoną

-Nie byłem głuchy na słowa prawdy.

-Król, który wówczas rządził nie miał przeciwko mnie żadnego oskarżenia.

 

Są tu nakazy czczenia boga i oddawania mu darów (Czestochowa pełna takich, długoPIS to różaniec ofiarował).

Wskazania i nakazy układania porządku społecznego, niemal takie jak je Mojżesz rozpisał w kamieniach: nie kradnij, nie zabijaj, nie ruszaj cudzej szparki, nie gadaj "ryży" na syna bożego, świadectwa mściwego nie dawaj, świętuj święta. co boskie bogu, a faraonowe faraonowi.

 

Summa summarum, te zasługi, przypisywane przez dostojne tęgości ich malowanemu, są o całe niebiosa przesadzone.

Może najwyzszy czas odstawić to opium przez lud.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Conie miesiąc temu
    Rządy ryżego szwabskiego kundla się większym zagrożeniem dla Polski od Islamskiego Dżihadu. Zapamiętaj to sobie raz na jutro i myśl.
  • Zdzisław B. miesiąc temu
    Conie&Bogumił&...&...&... - już jesteś po porannych zdrowaśkach? A pamiętałeś o "miłowaniu bliźniego"?
  • Conie miesiąc temu
    Zdzisław B. powyższa uwaga jest skierowana także co Ciebie;)))
  • ireneo miesiąc temu
    Paciorku, ryży bo fałszywy? Jezus był ryży więc tu PISzesz na temat. W Polsce, co ci niewiadomym, islam nie jest swiętą krową więc tyle mnie obchodzi co publiczne masturbowanie się klechy Dębskiego, czy innego odlewanie się na miejskim chodniku. To wasze pasterze, a takie będzie wasze zmartwychwstanke jakie pasterzy baranów chowanie. NaPISałem😃😂😃
  • ireneo miesiąc temu
    Zdzisław B.
    Może źle, że wdepnął w ten tekst. Tu jest o milowaniu bliźniego, a ponieważ dowiedział się, że od pogan to zacznie to przykazanie olewać. Moze już jest na tej ścieżce...
    Fałszywe swiadectwo już daje, a to grzeszne śmiertelnie.
  • Zdzisław B. miesiąc temu
    ireneo
    On jest z tych wyznawców, dla których "Jezus nie był Żydem, tylko Polakiem!" - jak krzyczała jedna wyznawczyni. No i miłosierdzie jest zastrzeżone do swoich wyznawców. Wszyscy inni są "wrogami religii", których trzeba zniszczyć.
  • Zdzisław B. miesiąc temu
    Oczywiście - cały chrześcijański dekalog, niepokalane poczęcie, wniebowstąpienie, potop, "cuda" itd. - są żywcem zerżnięte z poprzednich cywilizacji i mitów religijnych. Niektóre miały już kilka tysięcy lat tradycji wierzeń.
    PS. Ale żeby o tym wiedzieć, trzeba prosto stać i wiedzę zdobywać, czytać, a nie bałwochwalczo padać na kolana.
  • Marian miesiąc temu
    Spodziewałem się takich reakcji.
    Ja osobiście zgadzam się z Twoim tekstem, a jeszcze bardziej z powyższą opinią Zdzisława B.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania