Jest jak jest...

a jest sentymentalnie

powiało banałem

mamy rynek i kłódkę na mostku

wszystko jest…

tylko ludzi już nie ma

po prostu

 

się spruło

siwe nitki przetarło słów kilka

bez wysiłku więc rozlazło w szwach

ciach

 

bywaj zdrów mi powiesz

a gdzież tam

są choroby świata

które co rano w warkocz zaplatam

do ziemi go mam

 

ale bądź zdrowa

stare myśli do szafy schowaj

zbierz pajęczyny na przyjazd rodziny

będzie wkrótce

 

pomyśl też czasem o mostku i kłódce

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • puszczyk 01.06.2018
    Ciekawe, kto skojarzył to w części?
  • Aisak 01.06.2018
    Ja, ja i ja!!!!!
    A co chodzi?



    xD
  • puszczyk 01.06.2018
    Że też nie pomyślałem, że Ty i że można dodać taki sekwens :)))
  • kalaallisut 01.06.2018
    Kłódki kojarzą mi się tkzw kłódki miłosne przez parę zakładane, symbol uczuć łączących pary.
  • puszczyk 02.06.2018
    Dobrze Ci się w tym wierszu, kojarzą.
  • Taki banalny ten wiersz trochę jakby, choć gdybyś jakoś bardziej wzbudził uczucia, może mogło wyjść z niego coś ciekawego. Wyszło sztywno i bez żadnego zabarwienia emocjonalnego. Pomysł z kłódkami bardzo fajny, gdybyś poszedł trochę głębiej w tamtym kierunku...
  • Nachszon 03.06.2018
    A ja się nie zgadzam z Tobą Maurycy. Dla mnie bardzo siadł wiersz. A głównym odczuciem tego wiersza jest zmęczenie i rezygnacja i gdzieś tam nuta tęsknoty. Poza tym miłość, a o tym jest ten wiersz, która nie jest banałem w części, jest według mnie hmmm.... sztuczna? To banalne, ale jakże przyjemne i wartościowe uczucie. Poza tym tu jednak ten banał jest rozbity literacko, tak to czuję. Pozdrówka
  • Nachszon i jak najbardziej masz do tego prawo.
    Widocznie nie jesteś „emocjonalnym daltonistom” jak ja :)
  • puszczyk 03.06.2018
    Za cienki jestem w uszach i umiejętnościach, abym wiedział i potrafił stworzyć odpowiadającą Ci głębię i elastyczoność.
    Wiersz ma bardzo silne zabarwienie emocjonalne, ale bywają u odbiorców kłopoty z emocjonalnym daltonizmem.
  • Nachszon 03.06.2018
    A to mnie urzekło przyznam bardzo, a nawet dużo bardziej niż bardzo. Najpierw to, co mnie najbardziej wymiotło:

    "się spruło" - słyszę w tym momencie krótkie "trr...: zaczynającego się pruć ze starości szwu.

    Dwa następne wersy to już prucie się szwu na całego trrrrrrr i rozprucie kompletne słowem: "ciach".

    Dla mnie "choroby świata" to myśli zaraz po przebudzeniu (bo co rano), może o nieobecności kogoś, może o własnym poczuciu winy wobec tego kogoś. I ten przepiękny metaforyczny warkocz, wręcz zobaczyłem go, gdy czytałem tę znakomitą zwrotkę.
    Spruły się według mnie oczywiście szwy trzymające razem związek. I przepiękna (bardzo możliwe, że mimowolna) prośba o uprzątnięcie szafy z myślami (usunięcie tych złych), aby móc pomyśleć o "mostku i kłódce" bez pajęczyn żalu, agresji, wzajemnych pretensji. Wrażenie na mnie naprawdę zrobił olbrzymie wiersz.
    I oczywiście rozumiem, że komuś może się aż tak nie podobać,ale znowu nie pojmuję jak można walnąć komuś 1 lub coś niższego niż 5 bez informowania za co. Jak jak walnąłem Ci 1, to napisałem, a tu mnie cholera bierze za coś takiego, jak widzę. Can ma rację: morda przy ocenie. Brawa Puszczyk! Dla mnie rewelacja!
  • puszczyk 03.06.2018
    Nachson, wiersz jest celowo napisany prostym językiem, aby przemówił bez strzelistych metafor.
    Proste słowa nie jest lekko złożyć, by nie zabrnąć w prostactwo, kicz lub grafomaństwo..
    Jak widać, niektórzy uważają, że nie wyszło.
    Mogą, choć wobec Maurycego mam wątpliwości, czy ocenia wiersz, czy mnie. To z kolei moje prawo.
    Dobry wiersz ma to do siebie, że ma jakby dwie strefy oddziaływania. I mówię tu ogólnie.
    Jest zawarta jakaś myśl, wspomnienie, emocja osobista autora i jest przesłanie ogólne.
    To często działa u odbiorcy bardziej na poczucie estetyki i wrażliwość, niż na zrozumienie.
    Toteż popełniłeś parę pudeł w interpretacji (i kilka trafień), ale przecież nie siedzisz w mojej głowie i wspomnieniach, to skąd miałbyś wiedzieć, co tu jest?
    Więc masz własną interpretację i dobrze.
    A jeśli zadziałał właśnie w ten sposób, to znaczy, że napisałem go dobrze.
    Dzięki szanownym panom za wizytę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania