*

*

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • elenawest 05.01.2016
    I ty przy tym płaczesz? Serio? Po pierwsze za dużo powtórzeń, aż może od tego człowieka zemdlić. Po drugie po cholerę piszesz, że było to w zimę, skoro wcześniej napisałaś już, że to wszystko wydarzyło się przez śnieg... Tekst do mnie jakoś nie przemówił. Jest wręcz jakiś taki oschły. I zapamiętaj jedno, nigdy nie pisz skrótami, nawet w swojej wypowiedzi na początku tekstu. Ten nawias też nie jest tam potrzebny, tak szczerze powiedziawszy. Zostawiam 2, bo według mnie na więcej nie zasługuje...
  • littlelies 05.01.2016
    Płacze. Serio. Każdy ma inne postrzeganie... wszystkiego. Ma na to też duży wpływ moja wrażliwość. Nie musiałaś być nie miła, wiesz? Rozumiem, że Ci się nie podoba. Muszę też zauważyć, że w tekście nie ma żadnych powtórzeń (tak na marginesie został sprawdzony, a myślę, że polonistka się nie pomyliła). Oczywiście nie chcę, ani nie mam zamiaru Cię urazić, ale myślę jednak, że moja wypowiedź na początku jest luźną wypowiedzią i MOJĄ, więc sądzę, że mogłam tam użyć skrótu. :)
  • elenawest 05.01.2016
    littlelies nie ma powtórzeń? To ty weź to raz jeszcze przeczytaj... Bo one tam są. I ja w przeciwieństwie do innych osób tutaj jestem stosunkowo miła. A skrótów w jakimkolwiek tekście siś nie stosuje i możesz się o to spytać tutaj kogo chcesz i potwierdzi moje słowa.
    Co do twojej wrażliwożci, to gratuluję, że ją masz, to bardzo dobrze i zupełnie serio mówię. Ja też mam i to naprawdę dużą wrażliwość, ale ten tekst mnie nie wzruszył.
  • El Guardia 05.01.2016
    littlelies "Czekam na jakiekolwiek wieści. Wróć. Nie na jakiekolwiek. Czekam na dobre wieści. Czekam, aż podejdzie do mnie pielęgniarka i powie, że... że wszystko już w porządku. Czekam na to słowa. Potrzebuję ich jak powietrza. Do bycia. Do siedzenia i czekana"

    W tym fragmencie masz niecałe 8 zdań, w którym użyłeś 4 razy słowa CZEKAM i raz słowa CZEKANA. 5/8 to są powtórzenia więc zrozum swój błąd.
  • El Guardia 05.01.2016
    Nie mniej jednak tekst nie jest najgorszy. Dałem 4 ale popraw się. Serio
  • littlelies 05.01.2016
    El Guardia ja jednak nadal będę się upierać :) Przyznam, że nie jestem genialna z polskiego, ale według mnie to nie są powtórzenia, ale anafora. Może się mylę. Jeśli tak zwracam honor :) I poprawie wszystko.
  • littlelies 05.01.2016
    Rozumiem i szanuje. Jednak (jak napisałam pod komentarzem El Guardia) sądzę iż jest to anafora, a nie powtórzenia. Jeśli jednak się mylę, poprawie wszystko :)
  • elenawest 05.01.2016
    littlelies anafora stosowana jest zazwyczaj w poezji i oratorstwie, nie zaś w prozie, bowiem tutaj ewidentnie wygląda to, jak powtórzenie
  • littlelies 05.01.2016
    W takim razie usunę tekst i go poprawie, ale wstawię kiedy indziej :)
  • elenawest 05.01.2016
    littlelies :-/ nauczcie się ludzie, że jest tu dostępna funkcja edycji, co bardzo dobrze widoczne jest po prawej stronie tekstów, gdy wejdzie się na swój profil
  • littlelies 05.01.2016
    elenawest wiem, że jest, jednak wolę zrobić inaczej, ponieważ muszę jeszcze zrobić z tekstem jeszcze coś innego :)
  • Constantine 05.01.2016
    "Była zima, a każdy, nawet najdrobniejszy zakamarek miasta, parku, czy ulicy, pokryty był śniegiem. " - powtórzenie "był"

    "To było zimą. Między nami nie było " - kolejne powtórzenie

    " Ach ten śnieg." - przecinek po "ach"

    "Gdy jechali, po śliskim asfalcie," - bez przecinka

    "Czekam na to słowa." - na TE słowa

    "Do siedzenia i czekana, i trwania." - CZEKANIA

    "Gdy ją dotknę," - gdy JEJ dotknę

    "Kocham Cię." - cię



    Tekst dość krótki, może przez to słabo było mi się w niego wczuć. Jak na tekst o takiej tematyce, brakuje mi chyba trochę opisu wewnętrznych uczuć bohatera. Przyznam, że mnie ten tekst również niespecjalnie wzruszył, ale przecież wiadomo, że są różne gusta i rozumiem, że Ty tak możesz to odbierać. Co więcej... Odnośnie tych "powtórzeń", cholera, wydaje mi się zwyczajnie, że są one celowe. Przecież to niemożliwe, żeby autor nie zauważył tylu powtórzeń, a zresztą z kontekstu można by wywnioskować, że właśnie są one zastosowane w konkretnym celu. Styl pisania dość łatwy w odbiorze, niezbyt męczący.


    Zostawiam 4/5, życzę powodzenia w dalszym pisaniu i pozdrawiam ;)
  • littlelies 05.01.2016
    W końcu ktoś zrozumiał sens tych "powtórzeń" :D Dziękuję za ocenę i komentarz :)
  • Do wrażliwości nie mam co się czepiać. Każdy ma swoją, nie moja sprawa. Sam tekst... dla mnie to nie są anafory, tylko powtórzenia. Próba wprowadzenia anafor - owszem (chociaż w prozie to tak nie działa), jednak dla mnie nieudana. Za dużo.
    Po drugie, wiem, czepiam się, ale nie piszemy ,,przerabiać lekturę". Nie jest to niepoprawnie, ale można ładniej. Jak to powiedział mi kiedyś ktoś mądry - przerabiamy to mięso na kiełbasę.
    Sam tekst... dla mnie nie zawiera... sam nie wiem jak to nazwać. Nie ma w nim polotu, emocji... czegoś brakuje.
    Reasumując, zostawiam 3 i życzę powodzenia w dalszym pisaniu.
  • KarolaKorman 05.01.2016
    Nie czytałam komentarzy, zaraz to uczynię, ale po ocenach widzę, że nie są pochlebne :(
    Mnie tekst się bardzo podobał, dałam 5 :)
  • littlelies 05.01.2016
    Dziękuję :) To bardzo miłe słyszeć, że jednak "coś potrafię" :)
  • KarolaKorman 05.01.2016
    Nic nie usuwaj, dlaczego? Bo ktoś ma inne zdanie niż Ty. Bo są powtórzenia? I co z tego? Sama nie wiem jak napisałabym taki tekst i czym był podparty, bo nie znamy oryginału, może on idealnie odzwierciedla zachowanie bohatera tamtego tekstu.
  • littlelies 05.01.2016
    W sumie masz rację. Dlaczego mam pozwolić na to, aby ktoś mnie dyskredytował? Tekst zostanie na stronie, bez żadnych zmian, ponieważ czytałam go tyle razy i nigdy nic nie zmieniłam. Sądzę, że jest taki, jaki powinien być. Inaczej bym go nie pisała. :D Dziękuję :)
  • KarolaKorman 05.01.2016
    littlelies To Twój tekst i wcale nie chodzi o dyskredytowanie, a o to, że jeżeli go poprawisz pod czyjeś dyktando, już nigdy Twój nie będzie. Będzie zlepkiem cudzego ,,widzi mi się''. Bądź jednak przygotowana, że nie zawsze trafiamy z tekstami do wszystkich czytelników i opowiadanie, z którego Ty jesteś zadowolona, ktoś inny skrytykuje. Pozdrawiam :)
  • littlelies 05.01.2016
    KarolaKorman dziękuję :)
  • Slugalegionu 05.01.2016
    Powtórzenie czy nie, są celowe i mają cel. Może i trochę ich za dużo, ale jak dla mnie spoko. Daję cztery, bo nie bardzo zorientowałem się, czemu tak tego żałuje? On był temu winny? To jego ukochana? I takie tam.
  • littlelies 05.01.2016
    Jak napisałam na początku jest to na podstawie książki "Zostań, jeśli kochasz". Jeśli nie czytałeś rozumiem twój problem. Nie do końca pamiętam jak to było, ponieważ tekst powstał rok temu, ale, o ile dobrze pamiętam, oboje pokłócili się przed jej wyjazdem, lub coś w tym stylu. I owszem to była jego ukochana :) Oczywiście dziękuję za komentarz i "ratunek" :D
  • Slugalegionu 05.01.2016
    A tam ratunek. :D Nie ma za co.
  • Niemampojecia96 05.01.2016
    ależ wy sie tu rzucacie. gdyz sie tu rzucacie razy dwadziescia trzy, to zaczelam to czytac, razy raz.nieskonczony. a jesli kiedys skoncze, to moze tez sie tu troche porzucam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania