Kalmar na trotuarze

W sensie bezsensu

W bezruchu uciekania

Jest chwila przewrotna

Trwania.

 

W kocim płaczu gorycz

W grobowcu cisza

W ludzkim sercu dusza

A w głowie głupota

 

Splot myśli niejednaki

Dzień szumny nowy

Słów szmer spiżowy

Jest codziennością

 

Ośmiornica na chodniku

Żaba na betonie

Słońce wesoło piecze

I koniec.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • kalaallisut 16.06.2018
    Piekący przykład dałeś.
  • Aisak 16.06.2018
    Tego dzieła nie rozumiem.
  • Aisak 16.06.2018
    Może Andrzej wytłumaczy.
  • kalaallisut 16.06.2018
    To jest tylko jako przykład do tego co pisał pod tekstem tjeri.
  • Aisak 16.06.2018
    ok, czyli muszę przekopać wszystkie komentarze, by odnaleźć sens tego tekstu.
    No, trudno. To idę.
  • kalaallisut 16.06.2018
    Aisak chwila
  • kalaallisut 16.06.2018
    "Tjeri
    No właśnie tu widzę czasem problem. Autor może użyć tak wieloznacznych fraz, które nie wskazują na nic konkretnego, że nie wiadomo czy o coś mu w ogóle chodziło czy tylko zestawia ładnie brzmiące słowa dla nadania im pozoru głębi. Bo autor może mieć coś na myśli i może zostawiać podpowiedzi do rozwiązania zagadki, a odgadnięcie tego zamysłu nie jest niczyją porażką. Tymczasem wydaje się, że we współczesnej poezji popularny stał się nurt w którym autor ma być niewidoczny, a tekst bezosobowy i na nic nie wskazujący, co wzmacnia krytyka uważająca za niewłaściwe dociekanie intencji autorskich"
  • Tjeri 16.06.2018
    Tyle że nie wiem czy to dobry przykład. Bo tu jest miszmasz i klęska urodzaju. Ja myślałam o utworach bardzo bardzo ogólnych, których autor zestawił ładne słowa. :)
    Ale czyż to nie jest świetny temat na konkurs? :D
  • Zaciekawiony 16.06.2018
    To jest akurat raczej wiersz-żart, który kpi z oczekiwań czytelnika co do zawierania "przesłania". No bo w końcu wychodzi na to, że życie to nonsens, w głowie siedzi głupota, a pięknie brzmiący kalmar na trotuarze, to tylko niezdarna ośmiornica na nagrzanym chodniku, czyli wcale nie taki piękny obrazek. I nie jest to taki znów nowy wiersz, napisałem go parę lat temu, pasował mi teraz.
  • Tjeri 16.06.2018
    Zaciekawiony i to mi pasuje - w senie interpretacyjnym. Każdy tu znajdzie coś, co mu się z czymś kojarzy... :)
  • Zaciekawiony, to fajnie powiedziane.

    Chociaz tu jeszcze ja np. czuje taka..nieublaganosc zjawisk. Niezatrzymywalnosc pedu absurdu, ktory nic w sobie nie zawiera;


    Splot myśli niejednaki

    Dzień szumny nowy

    Słów szmer spiżowy

    Jest codziennością



    Ośmiornica na chodniku

    Żaba na betonie

    Słońce wesoło piecze

    I koniec. - i byczo jest podkreslone, ze juz nic wiecej, nic ponad to.

    A to tak jakby...wbrew bogatej metaforyce poezji.


    Byczy jewt ten wiersz w zalozeniach.
  • kalaallisut 17.06.2018
    Mi wpadło "ładnie brzmiące słowa dla nadania im pozoru głębi" - "pięknie brzmiący kalmar na trotuarze, to tylko niezdarna ośmiornica na nagrzanym chodniku." Dlatego takie skojarzenia z tą wypowiedzią akurat.
  • 'pięknie brzmiący kalmar na trotuarze, to tylko niezdarna ośmiornica na nagrzanym chodniku, czyli wcale nie taki piękny obrazek. ' - hmm, no to moze jeszcze mi sie wydalo, ze w tym wierszu moze byc cos z odlaniania z przebran. W sensie, on jakos pokazuje ze sposob ubrania w slowa wplywa na postrzeganie, i dazy do tej najbardziej niezaklamanej wersji. Coz z tego, kiedy prawda jest taka se. Jako ze wiersze zazwyczaj ubogacaja, czy daza do tego, by to, co mowily bylo na sile jakies - to tu jest przewrotnosc.

    Spoko jest ten wiersz :).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania