....

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Tjeri 08.09.2019
    Wydaje mi się, że nierówny jest ten wiersz. Jest tu dużo świetnych momentów, ale i kilka takich, które zdecydowanie można poprawić. Rym
    ma owce/ ma co chce czy potem mięta/ pamięta
    brzmi mi nieco śmiesznawie, zastanawiam się także nad "hardym ciałem".
    Ogólnie podoba mi się, bo mimo słabszych momentów, cel został osiągnięty - klimat tego co było jest namacalny, aż żal ściska że my już gdzie indziej...
  • kalaallisut 08.09.2019
    Jeszcze tu Bo bez Boga ani do progaale te dwa (owce) są powiedzeniami, trzeci się wkradł. Jak mam już dłuższą formę trochę się rozjeżdża, popracuję i podłubie, dziękuję
  • Dekaos Dondi 08.09.2019
    Ojej Kalilka. Treść jak najbardziej!! Ładnie napisane wszystko - np 4 zwrotka.
    Ale coś jest... jakby to rzec... hmm... no wiesz... ogólnie na tak:) Pozdrawiam:)
    P.S. Spróbuj do melodii coś. Jest chyba łatwiej:)
  • kalaallisut 08.09.2019
    Gotowy wiersz do melodii? Ty raczej nowy do melodii układasz tak? No nie wiem. Jakiej na przykład? Dziękuję :)
  • Dekaos Dondi 08.09.2019
    Kalilka. Najlepiej do jednej z takiej, którą najbardziej lubisz. Tz→nowy do melodii.:)
  • kalaallisut 08.09.2019
    Dekaos Dondi ale już nie napisany, żeby poukładać słowa wersy pod?
  • kalaallisut 08.09.2019
    Bez nie;)
  • Dekaos Dondi 08.09.2019
    Kalilka→To znaczy mam jakiś zarys treści... zaś słucham po kawałku i piszę słowa na ''żywo''.
    A później słucham całość i w duchu nucę, czy pasuje. Jeżeli nie, to zmieniam.
    Tzn. na moje uszy, bo nie słucham cudzymi. Łatwiej swoimi:)
  • kalaallisut 08.09.2019
    Dekaos Dondi Trochę się trzymałam, trochę...
  • Dekaos Dondi 08.09.2019
    Kalilka→ Teraz mnie się lepiej czytało. Chyba zmieniłaś trochę. To jest pod melodię?
  • kalaallisut 08.09.2019
    Dekaos Dondi tak tak, ale już cos przedłubuje więc lepiej zostawić do jutra.

    Najważniejsze, że lepiej. Dziękuję za pomysł, chociaż miejscami to melodie naciągałam;) Najwyżej jutro powiedz gdzie jeszcze zgrzyta.
  • Dekaos Dondi 08.09.2019
    Musiałbym znać melodię:))
  • Dekaos Dondi 10.09.2019
    Kalilka→To dobrze, że dwie wersje wstawiłaś:)
  • kalaallisut 10.09.2019
    Dekaos Dondi tak Dziękuję Ci jeszcze raz:) ale jak to gdzieś czytałam i po części się zgadzam wiersz pisany pod melodie piosenki traci kolce :)
  • betti 08.09.2019
    Wiersz do poprawy. Już pierwszy wers jest fatalnie uszyty, a dalej tylko gorzej.

    ''Na drogach
    kocie łby tylko gładził deszcz.'' - na drodze, kocie łby gładził deszcz.
    Masz takie właśnie dopowiedzenia wepchnięte byle gdzie i na siłę, a po co?
  • kalaallisut 08.09.2019
    Na drodze już poprawiam. Nie na siłę dopowiedzenie, akurat ten fragment dla mnie istotny, gdzie pokazuje jakiś tam fragment rzeczywistość. Gdzie teraz znajdziesz drogi budowane z otoczaków?
  • kalaallisut 08.09.2019
    Chodzi ci o " tylko", to akurat zostawię ma dla mnie sens.
  • betti 08.09.2019
    Kiedyś mały świat był tu. Poprawisz?
  • piliery 08.09.2019
    Wyjątkowy klimat tu odtworzyłaś . Widzę ze pracujesz nad szczegółami. Nie będę Ci podpowiadał. Powinnaś go przeżyć sama by mógł należeć do innych. Za sam pomysł masz moją 5 czekam na resztę.
  • kalaallisut 08.09.2019
    Dziękuję. Więcej jutro, bo wszystko mi się miesza. Pozdrawiam
  • piliery 09.09.2019
    kalaallisut Nowa wersja bardzo piękna acz ostatnie dwa wersy to moim zdaniem zbyt mocny akcent. Gdybyś zakończyła brakiem kapliczki - wystarczy (tak mi sie zdaje). Druga niezmiennie też mi sie podoba. :)
  • kalaallisut 09.09.2019
    piliery wielkie dzięki, lubię pierwszą wersję. Owszem jest trochę mocny, ale dokładnie tak zapamiętałam wycieczkę do parku entrograficznego, gdzie w aptece był i tytoń i konopia... potem z ziół rozmowa zeszła jak to wszystko kiedyś było ok, a teraz wszystko szkodzi, wszystko przynosi śmierć. Tamten wers z kapliczką trochę potrzebuje do przejścia "drogi śmierci'" mogłoby być całkiem out i z kapliczką ale trochę nie wiem czy nie zwiększy przeskoku, jeszcze rozważę dziękuję.
  • Angela 09.09.2019
    Bardzo fajnie, klimatycznie malujesz obrazy. Wydaje mi się, że pierwsza wersja znacznie lepsza, chociaż sama
    pewnie bym ją troszkę odchudziła.
    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 09.09.2019
    Tak, druga to jednak piosenkowa, dlatego wróciłam do pierwszej i ona bardziej mi też leży, dziękuję za opinię Angela!
  • Justyska 09.09.2019
    Podoba mi sie ten klimat. Szczegolnie podsumowanie:
    "Na rozstaju dróg kapliczki brak,
    nie wiedziała dokąd pójść.

     Kiedyś cukier krzepił, cholera zabijała.

    A dziś jest biała. Wszystko przynosi

     
    śmierć."

    Druga wersja na gitare do ogniska :)
    Pozdrawiam!
  • kalaallisut 09.09.2019
    Tak na gitarę :) Dziękuję ślicznie Justys!
  • Wrotycz 10.09.2019
    Wzruszenie i nostalgia, i kontrast do współczesności. Dla mnie 1. opcja :)
    Pozdrawiam:)
  • kalaallisut 10.09.2019
    Dziękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania