.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Wrotycz 08.11.2018
    Wracając do polemiki pod częścią pierwszą, to ja, po przeczytaniu kolejnych, śmiem zaproponować najbardziej adekwatny tytuł:

    Ja, Kasandra

    Mimo prób zaciemniania pozorem obiektywności w skąpych dygresjach, córa nowego Ilionu na bank wieszczy upadek. Totalny w tej demos nieszczęsnej, o której mieszkańcy Troi (na szczęście) nic nie wiedzieli, bo by wcześniej zazdrośnikom ulegli.
    Wrotycz, stary chłop, niewiele już może pomóc, nie powinien więc Kasandrze demokracji w jej wizjach szkodzić, ale co tam. Nawet epokowe dzieło bywa, że ma oponentów., za co z góry przepraszam Autorkę.
    Problem leży w proporcjach. Między tekstem odautorskim a cytatami oraz (tu przepraszam, że sytuuję ciut niżej Autorkę w Jej przemyśleniach) kolejnością umieszczania tekstu własnego a cytowanego. Czyli najpierw cytat, później refleksje własne.
    Biję się w pierś cherlawą, że nie policzyłem słów zawartych w komentarzach i tych w cytatach, ale tak na pierwszy rzut oka widać co najmniej równowagę. A to niedopuszczalne w tekście literackim, który na własnej inwencji słownej winien być oparty. To taki specyficzny rodzaj jawnego (podkreślam - jawnego) plagiatu, tu z aurea dicta ludzi bardzo znanych.
    Oczywiście plagiatem nie jest przejęcie stylu czy rozwijanie myśli cudzych, ale może pod tekstem warto by w przypisach podać nazwiska (mimo że są w tekście głównym) autorów cytatów i tytuły dzieł, z których Autor tego tekstu korzystał.

    Suma summarum - część pierwsza, mimo potknięć językowych, zdecydowanie najlepsza.
    Pozdrawiam serdecznie, zazdroszcząc odwagi podjęcia się roli Kasandry w tym temacie.
  • Gregor 08.11.2018
    jest moje serce betti kochana
  • Gregor 08.11.2018
    Betti tak lubisz komuś podsuwać tytuły, jak zawsze
  • Wrotycz 08.11.2018
    Przepraszam po raz kolejny Autorkę, że zwrócę się, wyjątkowo, do siksy w cuchnących, żółtawych w kroku majtorach: szczaj sobie na zdrowie.
  • kalaallisut 08.11.2018
    Wrotycz jesteś / starasz się być wyjątkowo elokwentnym trollem. Odniosę się później jeszcze do każdego zdania u ciebie. Na szybko: pisałam to co napisałam, nie zastanawiałam się nad formą, teraz przypomina trochę to taki esej, który jak najbardziej ma prawo być bogaty w cytaty itd. Racja trochę tego dużo, miałam jeszcze rozbudować, ale jest jak jest, może jest pół na pół, swoje pewnie dodam w komentarzach później. Lista autorów na końcu,mimo że są przy cytatach... mogę. Poza tym jeszcze dwie części.
  • Gregor 08.11.2018
    ło matko betti! ty nawet jesteś specjalistką od majtorów
  • Wrotycz 08.11.2018
    Kalaallisut, trollem? Troll = negatywne uwagi, które tutaj mogą poprawić jakość tekstu?
    Sprawdź, czym jest trollowanie, choćby w Wiki.
  • Canulas 08.11.2018
    kalaallisut, pewnie odczytałaś wypowiedź wyżej, jako zwrot do Ciebie. Przeczytaj jeszcze raz i przeanalizuj. Ta roślina to żaden troll.
  • kalaallisut 08.11.2018
    Canulas już odpowiadam
  • kalaallisut 08.11.2018
    Wrotycz wybacz zwracam honor, zagalopowałam się, być może towarzystwo obok nie dokońca rozumiem. Ale gdzieś mi tu się pali moja lampka, bo dla mnie to być może stosowana przez Ciebie sztuka erystyczna, która jest przykrywką, ale spokojnie być może jestem przewrażliwiona. Z częścią uwag się zgadzam z częścią nie. Może napisz przeciw czemu jest Twój wrotycz, co traktujesz jako baterie pasożyty? Styl wypowiedzi nasunął skojarzenia z pewnym Jerzym wiek 60 lat, który był przelotem.
  • akwamen 08.11.2018
    kalaallisut ciepło, ciepło, coraz... ;)
  • Wrotycz 08.11.2018
    Kalaallisut, nie możesz mi zwrócić honoru, bo twój bezpodstawny zarzut mi go nie zabrał, to raz.
    Dwa, cena energii ma wzrosnąć, wyłącz przewrażliwioną lampkę, kobieto. O istnieniu tego portalu dowiedziałem się kilka dni temu od użytkownika zachwalającego Opowi na podobnym tematycznie forum.
    Trzy, wyłuszczyłem swoje zastrzeżenia w pierwszym komencie. Na wszelki wypadek, informuję, że cienki będąc w temacie tego akurat kasandrowania, ograniczyłem się wyłącznie do uwag technicznych.

    Mam aptekarskie poczucie humoru odnośnie swego nazwiska.
    Dziękuje za udział w rozmowie, czas się odmeldować.
    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 08.11.2018
    Wrotycz Przepraszam, już wyłączam. Dziękuję za uwagi, musiałam je po swojemu przetrawić. Tytuł wygląda inaczej, nie wiem czy wg Ciebie jest adekwatny. Ale oszczędzę może tym siebie. Rozbudowuję pewne aspekty po swojemu między cytatami. Sądziłam, że z racji wieku być może dodasz coś od siebie osobistego oprócz uwag technicznych, tak czy inaczej dziękuję i pozdrawiam!
  • Wrotycz 08.11.2018
    Kalaallisut, tytuł, czekaj zajrzę... o, dziękuję Ci. Jasne, że tak.
    Osobistego? Człowiek im starszy, tym więcej ma dylematów. Zobaczę, może coś, ale nie obiecuję.
    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 09.11.2018
    Wrotycz Dobrze :)
  • Ozar 09.11.2018
    Europa umiera tak ideologicznie jak i demograficznie. Niestety takie durne hasła typu multikulti i inne takie zatruwają serca i duszę europejczyków. To coś jak rak drążący ciało i doprowadzający do śmierci. Teraz nie potrzeba wojny. Ktoś to wymyślił marsz tzw. emigrantów wraz z kobietami i dziećmi był geniuszem. Do nich nikt w UE nie odważy sie strzelać choćby było ich 100/200 500 tysięcy czy 10 milionów. To w języku islamistów nazywa się hidżra – czyli inwazja i zasiedlenie.
    Prawda jest taka, że albo Europa wstanie z kolan, albo za 5/10/ najwy
  • Ozar 09.11.2018
    żej zginie pod naporem emigrantów. Kurdę obcięło . Daję 5 za temat do myślenia.
  • kalaallisut 09.11.2018
    Ozar Ktoś to wymyślił marsz tzw. emigrantów wraz z kobietami i dziećmi był geniuszem. Do nich nikt w UE nie odważy sie strzelać - tak tak Ozar.
  • Ozar 09.11.2018
    - " Krytyczne myślenie jest złożonym procesem rozważania pewnego problemu, w który zaangażowany jest wiele umiejętności i postaw"
    Masz racje takie myślenie na pewno pomogłoby młodym ludziom zacząć logicznie myśleć. Ale to dla każdej władzy jest niebezpieczne. Jak wiesz "in naród głupszy tym łatwiej nim sterować"
    Myślenie jest wrogiem każdej władzy.
    - Jak dzisiejsi obywatele poradzą sobie za kilka-kilkanaście lat w podejmowaniu decyzji wyborczych? To zależy od tego, jak teraz wygląda ich edukacja" – dokładnie tak młodzi ludzie w dużej części mają w dupie historię, politykę itd. Czyli będą bardzo łatwym żerem dla wszelkich nawet głupich zagrywek propagandowych.
    -"Antyczna Kasandra mówi do Apollina: „W tym płaszczu wystawiłeś mnie na pośmiewisko swoich wrogów”. Czy ustrój demokracji nie służy obecnie konkretnym elitą do kreowania po swojemu świata, krok po kroku w celu przejęcia totalnej kontroli nad społeczeństwem, które pozbawione nauki krytycznego myślenia staje się bezmyślnym tłumem, łatwym do sterowania? Czy w ten sposób doprowadza się do kolejnej fazy przeobrażeń systemu na swoją modłę? - TAK JEST!!! społeczeństwa europejczyków nie potrafią już logicznie myśleć. To bezmyślny tłum wyborców jak opisałeś wyżej.
    Reasumując Europa jest przegniła do korzeni podobnie jak Rzym w 3/4 wieku naszej ery. To, co widzimy to już ostatnie podrygi zdychającej ostrygi.
    -"Pamiętamy, że uległość opiera się na naszej bierności i bezmyślności" – gdyby to była tylko uległość to jeszcze nie tak źle, ale to jest systemowa zmowa tak potężna, że rządzi wszystkimi co ważniejszymi politykami i ich decyzjami. Tak mówiąc skrótowo, komuś bardzo, bardzo wielkiemu zależy, żeby Europa, taka jaką znamy umarła w terrorze zorganizowanym przez emigrantów.
    Co do destabilizacji Europy to trzeba na to spojrzeć inaczej. Pytanie jest proste: Kto na tym zyska?
    Tu mamy głownie dwie opcje:
    Rosja, albo Izrael, no chyba że jest jeszcze jedna opcja której nie znanmy. Możemy się domyslać jaka...
    To tyle na gorąco.
  • kalaallisut 09.11.2018
    "gdyby to była tylko uległość to jeszcze nie tak źle, ale to jest systemowa zmowa tak potężna, że rządzi wszystkimi co ważniejszymi politykami i ich decyzjami. Tak mówiąc skrótowo, komuś bardzo, bardzo wielkiemu zależy, żeby Europa, taka jaką znamy umarła w terrorze zorganizowanym przez emigrantów."

    Do grupy interesów odniosę się później.
    Cytat z mojego niegdyś wiersza:" mulitkulti bramkarz kupiony, samobój czy strzał wolny?"
    Multikulturalizm - to kolejna wydmuszka wprowadzonej ideologii.
  • Karawan 09.11.2018
    Powtórzę koment z poprzedniej częsci :
    Pomysł zacny jak mało co! Ale realizacja na wskroś młodzieńcza, niecierpliwa. Proponuję wyhamować ( choć to już za późno) . Szkoda ogromna! Bo jakom rzekł - pomysł zacny wielce!!. Może więc spróbuj wyłapać pierwsze trzy pytania i zamieść je jako addendum do Powrotu Kasandry? Sercem jestem za tym, stawiasz pytania o wielkim ciężarze gatunkowym, wg mnie prawdziwe źródła dyskusji. Pozdrawiam i idę do części dalszych z obawa, że z doskonałego zamysłu zostanie jeno opko. ;)
  • xfhc 09.11.2018
    Podobnie, jak poprzednio: przybyłem, przeczytałem,

    pozdrawiam :)
  • kalaallisut 09.11.2018
    Dziękuję i pozdrawiam ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania