Poprzednie częściKażdy dzień
Pokaż listęUkryj listę

Każdy dzień jest opowieścią, gdy jesteśmy częścią natury!

Był sobie raz chłopiec o imieniu Tomek, który bardzo lubił przyrodę. Każdego dnia wychodził na zewnątrz, aby bawić się ze zwierzętami i roślinami. Tomek miał wielu przyjaciół wśród nich: zająca, który skakał z nim po łące, ptaka, który śpiewał mu piękne piosenki, kwiatka, który uśmiechał się do niego kolorowymi płatkami, i wiele innych.

 

Tomek był bardzo szczęśliwy, gdy spędzał czas z naturą. Uważał, że każdy dzień jest opowieścią, którą on i jego przyjaciele tworzą razem. Razem przeżywali wiele zabawnych i ciekawych przygód. Na przykład:

 

- Pewnego dnia Tomek i zając postanowili zrobić wyścig do stawu. Biegli jak najszybciej, ale po drodze spotkali żółwia, który szedł bardzo wolno. Tomek i zając zapytali go, czy chce do nich dołączyć. Żółw podziękował im i powiedział, że on lubi iść swoim tempem i podziwiać piękno natury. Tomek i zając uśmiechnęli się do niego i pobiegli dalej. Kiedy dotarli do stawu, byli bardzo zmęczeni i spragnieni. Wtedy zobaczyli, że żółw już tam jest i pije wodę. Okazało się, że żółw znał skrót przez las i dotarł tam przed nimi. Tomek i zając byli zdziwieni, ale też podziwiali mądrość żółwia. Nauczyli się, że nie zawsze trzeba się spieszyć i czasem warto zwolnić i cieszyć się drogą.

 

- Innego dnia Tomek i ptak postanowili zrobić piknik na drzewie. Wzięli ze sobą koszyk pełen smakołyków i wspięli się na najwyższą gałąź. Tam rozłożyli koc i zaczęli jeść. Tomek podzielił się ze swoim przyjacielem kanapkami, a ptak dał mu jagody i orzechy. Byli bardzo zadowoleni ze swojego posiłku. Wtedy usłyszeli głos mrówki, która prosiła ich o pomoc. Okazało się, że mrówka zgubiła się wśród liści i nie mogła znaleźć drogi do swojego domu. Tomek i ptak postanowili jej pomóc. Ptak wzbił się w powietrze i spojrzał na ziemię. Zobaczył wielki mrowisko niedaleko drzewa. Wskazał mrówce kierunek, a Tomek pomógł jej zejść z gałęzi. Mrówka była bardzo wdzięczna za ich pomoc i zaprosiła ich do swojego domu na herbatę. Tomek i ptak zgodzili się i poszli z nią. Nauczyli się, że warto być życzliwym dla innych i pomagać tym, którzy są w potrzebie.

 

- Jeszcze innego dnia Tomek i kwiatek postanowili zrobić niespodziankę dla innych roślin. Wzięli ze sobą wiadro pełne wody i poszli podlewać suche trawy i krzewy. Tomek niosł wiadro, a kwiatek pokazywał mu, gdzie trzeba podlać. Razem obdarowywali życiem wszystko, co spotykali na swojej drodze. Rośliny były bardzo szczęśliwe, gdy poczuły wilgoć na swoich liściach i korzeniach. Zaczęły rosnąć i kwitnąć, tworząc piękny ogród. Tomek i kwiatek byli bardzo dumni ze swojej pracy. Wtedy usłyszeli, że ktoś ich woła. Był to motyl, który przyleciał podziękować im za stworzenie takiego raju dla niego i jego przyjaciół. Motyl zaprosił ich do tańca wśród kwiatów. Tomek i kwiatek zgodzili się i pobiegli za nim. Nauczyli się, że warto być hojnym i dzielić się tym, co mamy z innymi.

 

Tak Tomek i jego przyjaciele z natury spędzali każdy dzień, tworząc opowieści pełne radości i mądrości. Byli bardzo szczęśliwi i kochali się nawzajem. A co Ty robisz, gdy jesteś częścią natury? Jakie opowieści tworzysz?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania