.

 

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (323)

  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Punkt - za walkę o poezję.

    Myślę, że problemem nie jest krytyka, tylko sposób jej wyrażania, o czym już wielu przede mną wspominało. Ja chętnie przyjmę krytykę, i chyba większość tak ma, ale wyrażoną w sposób wyważony i uzasadniony. Zresztą, konstruktywna krytyka to podstawa rozwoju. Wieczne chwalenie nikomu nie wychodzi na dobre. (Za wzorzec, nie tyle osoby merytorycznie krytykującej co merytorycznie oceniającej wg mnie można by tutaj podać choćby Zaciekawionego czy Canulasa).

    Osobiście podoba mi się, że potrafisz dyskutować i bronić swojego zdania. Problem polega na tym, że robisz to "bez ogródek", czym niestety przysporzyłaś sobie tutaj wrogów. Najgorsze, że teraz, co byś nie napisała krytycznego, nawet merytorycznie uzasadnionego, będzie źle przyjmowane.I stąd się biorą te ataki pod twoim adresem. A szkoda.
    Pozdrawiam
  • betti 03.01.2018
    Agnieszka Gu zapewniam, że tutaj krytyka jest na poziomie przedszkola. Gdybym pojechała taką krytyką jaką jadę na normalnym forum, gdzie poeci oceniają poetów, to chyba co niektórzy dostaliby zawału. Bo przecież trzeba wziąć pod uwagę chorobę, wszelkie ograniczenia, pisanie od serca i takie tam bzdury czyn na innym forum nikt nie zawraca sobie głowy. Tam albo umiesz i piszesz albo zjeżdżaj i się ucz.
  • betti bo opowi to nie „wszędzie” :)
    Z tego co piszesz, inne fora mogłyby nabrać lekkiej ogłady, ucząc sie od opowi. Co to za poeta, który krytykuje po chamsku, to cham nie poeta.
    Popieram zdanie Agnieszki Gu w stuprocentach.
    Nie sztuka jest posiadać wiedzę, sztuka to przekazać ją w umiejętny sposób.
  • betti 03.01.2018
    Maurycy Lesniewski a czego Ty się nauczyłeś przez ten czas? Nawet nie zadałeś sobie trudu ogarnięcia tematu, który nawiązuje do poezji i prozy, zobaczyłeś tylko odniesienie do krytyki, a przecież ja nie tylko o tym.
  • betti a ja głownie o tym, bo chamska i grubiańska krytyka, przesłania sens reszty przekazu. Dla mnie to takie oczywiste.
    Betti ja mogę rozumieć twoja irytację, ale czy ty tego jeszcze nie zauważyłaś, że gdy komentujesz, nawet krytycznie, ale w wyważony sposób, autor nawiąże szybciej z Tobą jakiś konstruktywny dialog?
    Objeżdżanie czyichś tekstów, w niefajny sposób zawsze rodzi odruchy obronne autora, i często taki ktos nawet nie spojrzy pod kątem takiej krytyki, bo uzna ją po prostu za atak na siebie osobiście. I często ma rację czytając niektóre „komentarze”.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    betti

    Od tej strony, trudno nie przyznać ci racji, a nawet zgadzam się z tobą w stu procentach. Ja sama wolę, jak ktoś mi powie wprost, dosadnie nawet "spie.pszyłaś sprawę, popraw to i tamto, bo tego się nie da czytać etc". Ale ja piszę już od jakiegoś czasu i generalnie przyjmuję takie rzeczy spokojnie, na tzn "klatę".
    Z drugiej jednak strony jednak, nie jesteśmy na portalu stricte profesjonalnym, tylko na otwartym dla wszystkich, również świeżych w temacie, stawiających pierwsze kroki amatorów. Tutaj należałoby spokojniej podejść do sprawy. Tutaj jest miejsce do nauki właśnie. Merytoryczna, wyważona krytyka bardzo w tym pomaga.
  • Adam T 03.01.2018
    Maurycy, z łagodnością można też przesadzić w drugą stronę. Kiedy ktoś wrzuca opko bez ani jednej kropki i wszystkie liczebniki leci liczbami, gdzie tu jest miejsce na merytorykę? Taki tekst to smieć - zmiąć i wyrzucić.
  • Adam T 03.01.2018
    Albo jeszcze lepiej - opko baz polskich znaków i kropek (było takie), a kom dłuższy, niż pod jednym na prawdę wartym komentarza opowiadaniem, to jest przesada gruba.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T Taaa fakt, ręce czasami opadają. I pod tym względem czasami nie dziwi postawa betti.
  • Adam T tu w obu punktach zgoda. Tylko ja nie o takich ekstremach mowię.
  • Canulas 03.01.2018
    Adam T, kurwa, chyba myślimy o tym samym opku. Jezus Maria, na co ja wczoraj trafiłem.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Canulas Jak rany, to chyba dobrze, że wczoraj nie miałam czasu głębiej tu grzebać. Wygląda, że niewiele straciłam ;)
  • Adam T 03.01.2018
    Ok, tylko w takim przypadku merytoryka na nic się nie zda. Nie ma się nad czym pochylać. Ludzie piszą dłuższe rzeczy i nie mają słowa komentarza, a gówna cieszą się wzięciem, wkurwia mnie to już.
  • Okropny 03.01.2018
    Adam T jak chcesz, zebym cos twojego przeczytal (cos skończonego!) to zarzuć tytul.
  • betti 03.01.2018
    Adam T tak samo jest z dobrymi wierszami. Maja po dwa, trzy komentarze, gdy byle gówno pęka w szwach, bo ktoś napisze prawdę, że gniot, a reszta broni bez opamiętana, bo osoba z tzw towarzystwa, której nie można ranić prawdą.
  • Adam T 03.01.2018
    Okrop, mnie tu już nie ma.
  • Adam T 03.01.2018
    ...Prawie.
  • Canulas 03.01.2018
    Adam T, to lipa
  • Okropny 03.01.2018
    Adam T to gdzie Cie mozna najść?
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T ??
  • Szudracz 03.01.2018
    Adam Wyśle za Tobą list gończy.
  • Margerita 03.01.2018
    Canulas
    a o jaki opok chodzi?
  • Margerita Marg idź do Fantomasa on ma fajny opk :)
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Kapok
  • Margerita 03.01.2018
    Maurycy Lesniewski
    już lecę bo nie mam zdrowia się w dawać w gównoburzę
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Margerita jak ty się wyrażasz!!??
  • Margerita 03.01.2018
    Nuncjusz
    cytuję was wszystkich
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Margerita chyba mamy zły wpływ na Ciebie :)
  • Margerita 03.01.2018
    Nuncjusz
    NO CÓŻ PRZEBYWAJĄC WSRÓD WAS TRZEBA KRAKAĆ JAK WY BEZ URAZY ALE TAK JEST
  • Szudracz 03.01.2018
    Pierdolenie bez końca. Wybacz betti, ale to jest po prostu nie do zniesienia.
  • betti 03.01.2018
    Nie do zniesienia jest też atak Nuncjusza jednak Tobie to nie przeszkadza, mi przeciwnie... poza tym rozmawiamy o różnicy między prozą a poezją. Nudzi to Ciebie - nie czytaj!
  • Adam T 03.01.2018
    "...napisać wiersz znaczy tyle co pierdnąć" - o 95% tworów tutaj można tak z czystym sumieniem powiedzieć. I tu się, betti, z Tobą zgadzam. Wystarczy poczytać inne fora, żeby zobaczyć, jak głęboko w lesie są tutaj niektóre teksty. Albo pójść do empiku i zerknąć w dział z poezją (o ile taki jest).

    Ale tu: "...proza może być poezją", chyba nie zaprzeczysz, że istnieje proza poetycka?
    Pozdrawiam ;)
  • betti 03.01.2018
    Adam istnieje i jest piękna, ja sama za nią przepadam. Niemniej jest różnica między prozą, a prozą poetycką, nie zaprzeczysz. Jednak kiedy ktoś jedzie zwykłą prozą i nazywa to poezją, to już jest nadużycie.
  • Adam T 03.01.2018
    betti, tak, teraz rozumiem, co masz na myśli.
  • betti 03.01.2018
    Adam T pojechałam zwykłą prozą, zapisałam w formie wiersza, bo wszystko można tak zapisać, jednak od tego wierszem ten tekst się nie stanie. Chcę, żeby inni zrozumieli jak nie należy pisać, to tylko przykład. Widziałam ostatnio trochę ''wierszy'' tak właśnie napisanych. Niektórzy to chwalą, a przecież nie ma co i za co chwalić. Trzeba zwracać uwagę, że ktoś idzie w złą stronę, bo z powodu łatwości tworzenia wszyscy na to się rzucą....
  • Adam T 03.01.2018
    Dowcip polega na tym, że pięć osób napisze pod takim czymś: "jak pięknie to ujęłaś/ująłeś", a jedna napisze "to nie jest wiersz". I sama dobrze wiesz, kto będzie "be". Autorytet tworzy grupa.
  • betti 03.01.2018
    Adam T dlatego tej grupie mówię ''NIE''. Przez brak wiedzy wprowadzają chaos, to nie jest normalne. Takie osoby zasługują tylko na potępienie. Trzeba pisać o ich elementarnym braku wiedzy. Inaczej ogłupią większość.
  • Adam T 03.01.2018
    betti, tylko zaobacz, kto tu ma autoryrtet. Ludzie, którzy "pitolą", a ponieważ "pitolą", są fajni, a ponieważ są fajni - mają racją, bo ktoś "niefajny" racji mieć nie może.
  • betti 03.01.2018
    Adam T dokładnie. Najbardziej mnie śmieszy, kiedy ktoś pisze, że w ogóle się nie zna, ale ja jestem betonem, bo oceniam szczerze zamiast chwalić. Nie wiem, co jest przyjemnego w chwaleniu gniotów, które przez to chwalenie rozpowszechniaja się w zawrotnym tempie, bo nie ma w tym żadnej trudności tworzenia...
  • Adam T często ci niefajni mają rację, Betti też ją często ma, nie mowię, ze jest niefajne :)
    Ja zawsze sie pochyle nad jej uwagami, ale nie wszyscy tak mają.
    Mów krytyku gorzką prawdę, ale mów jak człowiek.
    Przykład bardzo obrazowy:
    „Napisałeś jak debil, bo...”
    „Jesteś debilem” i nic wiecej.
    Pierwszy zawierający wyjaśnienia, bym łyknął.
    Na drugi tyko wyciągnąłby dwa środkowe palce, choć pewnie komentujący w obu przypadkach miałby racje.
    Przykład oczywiście bardzo skrajny, coby lepiej zobrazować.
  • Adam T 03.01.2018
    betti, tyle że "fajność" działa też na innych portalach (wystarczy jakiś czat, czy inne coś). To nie jest tylko tu. Nie znalazłam jeszcze miejsca, gdzie panuje bezstronność. Wszędzie, kurrna, jakaś (nienawidzę tego słowa) klika nicków.
  • Adam T 03.01.2018
    Maurycy, to że ktoś jest chamem, nie czyni z niego krytyka.
  • Adam T i odwrotnie
  • Szudracz 03.01.2018
    Maurycy Krtyka musi być za i przeciw, z dobrym uzasadnieniem, żeby coś wynosiła. Podsumowanie, nie masz talentu, debili, itp.Bez wskazówek można sobie o kant dupy rozbić.
  • betti 03.01.2018
    Adam T masz rację, wszędzie są zżyte grupy, ale w takiej zżytej grupie powinno być łatwiej przekazać uwagi. Nie powinno być obrazy za zwrócenie uwagi na błędy. Szanuję Ciebie, mogę lubić, ale kiedy sknocisz piszę szczerze ''popraw''. Normalna reakcja moim zdaniem.
  • Adam T 03.01.2018
    Maurycy, odwrotnie? Ktoś, kto Cię nazwie "debilem" jest chamem, bez względu czy "uzasadni" wypowedź, czy nie.
  • Adam T 03.01.2018
    betti, ok, problem robi się wtedy, kiedy zżyta grupa jedzie bezpardonowo po "niezżytych", ale tylko swoich traktuje "merytorycznie".
  • Szudracz jasne, masz rację, celowo przekolorowalem, ale sens jak sie wczytasz jest ten sam.
    Druga sprawa jak amatorzy komentują, ja sie za takiego uważam, to ci co sie lepiej znają niech po prostu wypunktuja swoją racje, a bedzie uczył sie i autor pseudo-dzieła i pseudo-krytyk.
  • betti 03.01.2018
    Adam T i traci na tym jakość, bo nikt się nie stara wiedząc, że i tak będzie wychwalony... błędne koło...
  • Adam T 03.01.2018
    betti, zgadza się.
  • betti 03.01.2018
    Maurycy Lesniewski mogę sobie punktować nawet przez cały dzień, przyjdzie taki Nuncjusz, który jak twierdzi nie zna się, napisze, że jestem betonem, reszta się ucieszy i dalej robi to samo.
  • Szudracz 03.01.2018
    betti
  • Adam T jeśli mnie nazwie debilem to tak, ale jeśli powie „napisałeś jak debil” i pózniej „bo spójrz : to to to i tamto” to dla mnie taki ktos w żadnym wypadku nie bedzie chamem. Mała różnica, a jaka wielka.
  • Szudracz 03.01.2018
    betti sorry strona mobi mi psikusy.
  • betti ja zawsze nawet jeśli nie od razu, przyglądam sie każdemu poważnemu komentarzowi, mozesz być tego pewna. I chyba komentarze są pisane tak naprawdę dla tych co chcą słuchać. Jeśli nie chcą, szkoda dalej tracić czas.
  • Adam T 03.01.2018
    Maur, jaka różnica? Kurde, ktoś Cię w twarz obraża, a Ty mu klepiesz brawko, bo umotywał. Czym się różni "piszesz jak debil" od "jesteś debilem". Dla mnie coś tu nie halo.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T Kurcze, Adam, to jest różnica. Mówisz dziecku: "nie wygłupiaj się" lub "jesteś głupi" - zupełnie różne przekazy.
  • betti 03.01.2018
    Maurycy Lesniewski czy Ty naprawdę tylko z tego tekstu krytykę wyciągasz? Spójrz głębiej, chodziło mi jak nie należy zapisywać poezji, czyli dosłownie.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Agnieszka Gu choć użycie akurat słowa "debil" do krytyki utworów poetyckich lub pseudopoetyckich niekoniecznie ma swoje uzasadnienie.
  • Adam T 03.01.2018
    Agu, to wyobraź sobie, że Ci napisałem w komie, "Nie no, napisałas to, jak ostatni debil. Popraw to, to i tamto". Co byś o mnie pomyślała? Nie jestes dzieckiem ani ja.
  • Adam T ja bym podziękował i poprawił. Zawsze mozesz tak u mnie swoje komentarze zaczynać, jeśli będziesz tak czuł.
    Choć juz mówiłem, że „ debila” użyłem aby uwypuklić problem.
    Ale w takim wypadku bym sie nie obraził. Adam ja i tak się tak czuje kiedy wyłapujesz moje błędy, za co ci zawsze będę i jestem wdzięczny.
    To moja puenta.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T Rozumiem, dlatego dopisałam o tym "debilu" poniżej. Tu racja.
    Ale już "Odwaliłaś amatorszczyznę bo to i tamto..." wg mnie jest ok.

    PS. Ciężko się dyskutuje pisząc, czasami trudno się dobrze zrozumieć.
    Brak niewerbalnego przekazu takie skutki niesie...
  • Adam T 03.01.2018
    Maurycu, niegdy Cię nie zrozumiem ;)
  • Adam T :)
  • Adam T 03.01.2018
    Agnieszka, amatorszczyzna to słowo jak najbardziej konstruktywne, bez osobistych wycieczek. I nie skupiałbym się tylko na liryce, chamsko nie należy jechać również po prozie.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T Po pierwsze - Zgadza się. Po drugie - Konstruktywna krytyka... - taka właśnie powinna być. Brakowało mi tego słowa.

    Jak czytam te komentarze tutaj, tą dyskusję, jaki się już teraz rozwinęła, to nasuwają mi się spostrzeżenia: Nikt raczej nikogo nie zdoła przekonać i jednocześnie wszyscy mają po troszę racji (betti również, żeby nie było wątpliwości). Każdy ma inną wiedzę, doświadczenie i wrażliwość. Dopóki dyskusja mieści się w ramach ogólnie przyjętych zasad tzn. przyzwoitości, jest wg do przyjęcia. I póki nie obrzucamy się epitetami jest ok :) Taką dyskusję - nawet zażartą - lubię :)
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Dygresja: Choć jest jeszcze inne dno: lubię rozczytywać się w historiach geniuszy nauki (Bohr, Newton, Gauss itd) i często ich dyskusje, kiedy merytoryczne argumenty zostały wyczerpane do cna, przeradzały się właśnie w obrzucanie epitetami, nieraz tak dosadnymi, że głowa mała. Oczywiście, w większości przypadków, zupełnie im to nie przeszkadzało po jakimś czasie ponownie "zasiąść do stołu" i wznowić dysputy ;) Ale to tak na marginesie ;)) Ani z nas "geniusze" ani "dyskutanci" wielcy :))
  • Pasja 03.01.2018
    Agnieszka Gu skąd my to znamy? Musimy się napić!
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    pasja Koniecznie! Ja zaparzyłam właśnie spóźnioną poranną kawę ;)
    To na początek musi wystarczyć ;))
  • Canulas 03.01.2018
    Agnieszka GU, kawaaa, zaraz kawka. Ale alkohol też dobry plan. Bardzo dobry.
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Canulas Nie nawykłam :( Po szampanie sylwestrowym do dziś kręci mnie się w głowie ehhh...)
    A kiedyś takim przodownikiem byłam, że hoho ;)) Treningu brak (choć dobrym bimberkiem nigdy nie pogardzę ;))
  • Adam T 03.01.2018
    Agnieszka, he, he, vide Baśka ;))
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Adam T Cóż, troszkę z siebie musiałam w nią "wlać" ;)) W końcu to "moja" Baśka ;))
  • Szudracz 03.01.2018
    Robi*
  • Adam T 03.01.2018
    Kurde, mi też, co chwila mnie wyrzuca.
  • Adam T 03.01.2018
    "...władza należy do tych którzy

    bez żadnych językowych barier srają słowem" - to powinna być puenta. Nie sposób podważyć.
    Pozdrawiak ;)
  • Agnieszka Gu 03.01.2018
    Dobra puenta.
    Pazdrawljaju ;)
  • Pasja 03.01.2018
    Betti droga Ty nie potrafisz zrozumieć, że ktoś może mieć inne zdanie od twojego. U ciebie wszystko jest na jedną modłę.

    Kiedyś było jasne: wiersz miał rymy, odpowiednią liczbę sylab w wersie, równoległe rozłożenie akcentów.
    Dzisiaj w dobie poezji współczesnej, czytamy wiersze, które mogłyby być fragmentem prozy. Grafika utworu i długość utrzymują nas, że to jednak poezja, wiersz wolny
    Wątpliwości mamy też przy niektórych kawałkach prozy. Przesycone środki poetyckie i utrzymane w stylu artystycznym, pełne epitetów, mogłyby być poematem.
    Jednak w takim przypadku mamy do czynienia z prozą poetycką. I wcale nie jest pomysł współczesnych. Najlepszym przykładem prozy poetyckiej, to Listy do matki Juliusza

    „Jest tak cicho. Wiatr pieści drzewa, niewidzialnymi palcami czesze ich liściaste włosy. Tak jak Ty kiedyś, za dziecięcych beztroskich czasów. Już wieczór. Mgła się podnosi. Odcina mnie od nieba, posrebrzonego księżycem. Nadchodzi fala. Jedna za drugą. Nie tylko wybrzeże, mnie też zalewają. Dziś pełnia. A przecież wtedy zagubieni wędrowcy powracają do domu. W półśnie, domowników śpiących pozdrawiają.
    Bądź tam, Matulu, zdrową. Nadzieję trzymaj, nie pozwól jej zabić. Jak Bóg da, jeszcze się spotkamy. A wtedy ta mgła oddalenia zniknie, przepadnie. I aby to się stało jak najszybciej, Matko”

    Podałam ci na talerzu Bukowskiego... Ty jednak przekresliłaś jego twórczość i jego pozycję uznaną przez ludzi znających się na poezji.
    Podaję ci prozę poetycką Uczonego Polaka Juliusza Słowackiego?

    Pomieszała się poezja z prozą, i wcale to nie oznacza, że poezja to coś wzniosłego, a proza to coś bez polotu.

    Proza – mowa niewiązana, utwory narracyjno-fabularne: powieści, opowiadania itp
    Poezja – utwory pisane mową wiązaną, zorganizowane w szczególny sposób.
    Proza poetycka – utwory prozatorskie, ale nasycone środkami poetyckimi, czasem zrytmizowane, bardzo odległe od mowy potocznej lub zwykłej narracji prozatorskiej.

    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego
  • betti 03.01.2018
    Pasja, to Ty masz problem ze zrozumieniem, jak widzę. Napisałam, że uwielbiam prozę poetycką, nie cierpię jednak, kiedy ktoś zwykłą prozę zapisuje w formie poezji. Proza poetycka nie jest zapisywana wierszem- nie wiem, czy zwróciłaś na to uwagę. Teraz piszesz, że u mnie wszystko jest na jedną modłę, na jaką - uzasadnij.

    Gdzie u tego Bukowskiego masz nasycenie środkami poetyckimi, mając porównanie ze Słowackim?
  • Adam T 03.01.2018
    Zgadzam się (ja pierdzielę, nic tylko się zgadzam! :((
    Ludzie nie wiedzą podstaw, co to są środki poetyckie, im się wydaję, że jak rozbiją na jedenaście wersów: tak Cię kocham ża aż nienawidzę, to to jest wiersz jak cholera!
  • Adam T 03.01.2018
    I tu jest pies pogrzebany - nie ma podstaw.
  • betti 03.01.2018
    Adam T dlatego trzeba tłumaczyć, wyjaśniać. Czasami się wydaje, że coś jest oczywiste, bo w literaturze tkwi od wieków, a okazuje się, że dla kogoś jest to nowością, bo nie chciało mu się przeczytać, o co tak naprawdę chodzi w pisaniu wierszy, że to nie jest mowa potoczna.
  • Pasja 03.01.2018
    Betti U ciebie nikt nie pisze, nie czyta, nie mówi. Ze zrozumieniem? To twoja modła.
    Chodzi mnie o to, że masz swój styl we wszystkim i nikt cię nie przewyższy. Nikt nie jest najlepszy? Człowiek jest tylko istotą i może się mylić.
    Świat mknie wciąż do przodu i być może dzisiejsza pisanina na Opowi. będzie kiedyś poezją?
    Nie porównuję Słowackiego z Bukowskim, bo to inny styl, inna forma i inna epoka. Inne oczekiwania i inny czytelnik.
    Istnieje jeszcze wiersz wolny?

    To tylko moje sugestie i mogę się mylić. Nie jestem poetą, ani pisarzem. Jestem człowiekiem. Sprawdziłam się zawodowo, a to jest taka odskocznia od codzienności.
    Ukłony:)) co złego to nie ja.
  • betti 03.01.2018
    pasja nie pisałam, żebyś porównała Bukowskiego ze Słowackim tylko, żebyś porównała teksty i znalazła w obu odniesienia do poezji. U Słowackiego to nie trudne, u Bukowskiego niemożliwe, bo nie zawiera żadnych środków poetyckich, jest tylko czysta proza spisana wierszem.

    Nie sądzę, że pisanina na Opowi stanie się kiedyś poezją, to mrzonki, aż tak świat się nie cofnie do czasów kamienia łupanego... bez ciężkiej pracy nad sobą nikt nie stanie się poetą.

    Piszesz odskocznia od codzienności, to dlaczego mdlejesz za każdym razem, kiedy ktoś napisze negatywna opinię? Skoro masz czas, czemu nie wykorzystasz go na naukę, tylko z uporem maniaka tkwisz w jakichś prawdach objawionych przez siebie i czekasz na cud, że coś zrobi samo z Ciebie poetkę?
  • Pasja 03.01.2018
    betti i znowu wiesz lepiej ode mnie. Ja nie chcę być poetką!!!!!
    Żegnam, bo rozmowa z tobą to jak umieranie bez powietrza.
  • betti 03.01.2018
    pasja uciekasz, bo nie masz żadnych argumentów.

    Nie chcesz być poetką, to czemu parasz się poezją? Trzeba było zająć się szyciem, haftowaniem... Ty nie chcesz być poetką, kiedy mowa o nauce, ale kiedy napiszesz bzdurę, co wytknę, wtedy umierasz, że jesteś przeze mnie atakowana...
  • Pasja 03.01.2018
    betti też szyję i haftuję i inne rzeczy robię. Czy to ujma? Szycie i haftowanie to też sztuka.
  • betti 03.01.2018
    pasja nie wątpię, szczególnie, że ta sztuka jest mi obca, dlatego zajęłam się poezją.
  • Aisak 03.01.2018
    Przyznam, że nie rozumiem misjonarki elki, która na siłę próbuje zrobić z amatorów zawodowców i to w przeciągu kilku dni.

    może ma kobieta misję, i może chwała jej za to, ale czy jej nawoływanie (na pustyni) nie przypomina indoktrynacji pana bogusława44?
    nie da się wcisnąć komukolwiek oleju (talentu) lejąc go pałą przez łeb i twierdząc, że jest śmierdzącym leniem, bo mu się nie chce.

    Każdy pisze to, co czuje.
    ale elce wydaje się, że ludzie mają zrytą czapkę i najwidoczniej robią jej na złość.
    elka, idź na portal, gdzie amatorzy mają parcie na papier (toaletowy), i bardzo chcą zostać epigonami Wielkich Wydanych i Kochanych Poetów/Poetek.

    Na Opowi, chyba mają to w nosie, i po prostu chcą pozostać sobą, bo pisanie w takiej formie sprawia im radość.

    elka, twoja misja mogłaby odnieść większy skutek chyba w Afryce, gdzie nie samymi bananami człowiek żyje.
  • betti 03.01.2018
    Zebyś ty chociaż raz miała coś ciekawego DO POWIEDZENIA, zamiast tego pitolenia, ale to chyba ponad Twoje ograniczone możliwości...
  • Aisak 03.01.2018
    elka, w telewizorni reklamują leki ziołowe na menopauzę. zakup sobie, bo ci się mózg gotuje xD

    napisałam bardzo elokwentny komentarz - podziwiaj mnie xD
  • betti 03.01.2018
    Aisak chodziło mi o przykład prozy, która nie powinna zostać zapisana w formie wiersza.... jednak dla Ciebie ważniejsze są wycieczki osobiste i pitolenie... skoro tak, omijaj mnie w swoich wypowiedziach, bo ja pitolić nie lubię. Dziękuję.
  • Aisak 03.01.2018
    czy TY wiesz na pewno, o co ci chodzi?

    Dla mnie NAJWAŻNIEJSZA JEST WOLNOŚĆ OSOBISTA i WOLNOŚĆ SŁOWA. Ty w swoich działaniach nakładasz kajdany na swobodną wypowiedź wierszoklety.

    Świat pędzi do przodu, Chińczycy wybiegają myślą 100 lat na przód,
    a Ty siedzisz wciąż w tej samej ławce szkolnej.
    może najwyższa pora zdjąć mundurek i ponieść się fantazji.

    JEŚLI TWOJA POEZJA, TO TA, KTÓRĄ SAMA PISZESZ, TO PRZEPRASZAM, SLE WOLĘ BYĆ TŁUMSMEM I PIDAĆ ZUPEŁNIE COŚ INNEGO.
    Ale inny nie znaczy gorszy.

    Daj ludziom spokojnie pisać, jak chcą.
    Cholerna faszystko od poezji!
  • Aisak 03.01.2018
    napiszę raz jeszcze, bo mnie z tych nerwów literki się pokiełbasiły:

    JEŚLI TWOJA POEZJA, TO TA, KTÓRĄ SAMA PISZESZ, TO PRZEPRASZAM, ALE WOLĘ BYĆ TŁUMANEM I PISAĆ ZUPEŁNIE COŚ INNEGO.
  • Aisak 03.01.2018
    napiszę raz jeszcze, bo mnie z tych nerwów literki się pokiełbasiły:

    JEŚLI TWOJA POEZJA, TO TA, KTÓRĄ SAMA PISZESZ, TO PRZEPRASZAM, ALE WOLĘ BYĆ TŁUMANEM I PISAĆ ZUPEŁNIE COŚ INNEGO.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Aisak XD
  • betti 03.01.2018
    Aisak JESTEŚ TOMANEM, SKORO BOISZ SIĘ WIEDZY
  • Aisak 03.01.2018
    Happy New Year all!!!!!!!!!!!!
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Droga Betti

    Problemem od bardzo dawna nie jest w twoim przypadku to ŻE krytykujesz, tylko to JAK to robisz. Bo napisanie komuś pod wierszem czegoś w stylu "to gniot, bo to gniot, bo ja myślę ze to gniot" niczego nam nie mówi. Równie dobrze możesz pisać, że ten wiersz to forma energii przekazywana wibracyjnie. Jak mówiła pani w szkole - jeśli wyrażasz opinię, uzasadnij czemu tak myślisz.

    Drugim problemem jest też to, że uznajesz swoje poglądy za nienaruszalny absolut, czy też, jak kiedyś napisała Niemampojęcia, za "marmurowe posągi których nie można przestawiać". Rozmowa o istocie poezji wygląda w twoim przypadku tak:
    - To nie wiersz, bo nie ma metafor
    - Wiersze nie muszą mieć metafor
    - muszą, bo inaczej to nie poezja
    - No ale są różne wiersze, nie zawsze muszą sięgać po metafory
    - Muszą, bo w poezji używa się metafor
    - Nie zawsze
    - Zawsze. A jeśli ktoś w wierszu nie używa to nie jest to poezja.
    - Nikt tak nie twierdzi
    - Ja tak twierdzę i nikt mi nie wmówi że czarne jest czarne...

    Co do tej wiedzy - gdy podczas dyskusji pod jednym z wierszy wyszło na jaw, że nie wiesz jak dzieli się wyrazy na sylaby (a twoim zarzutem była zła liczba sylab) bardzo w twoją wiedzę zwątpiłem.
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony wiersz nie musi zawierać metafory, żeby zaliczyć go do poezji, ale kiedy ma ubarwia przekaz, to tzw, środki poetyckie, które należy wykorzystać jeśli już się o nich wie. Zawsze piłuję, kiedy widzę dosłowność, mowę potoczną w wierszu, to wróg największy poezji. Możesz wątpić w moją wiedzę, ja też uważam, że Ty za wielkiej wiedzy nie posiadasz, jeżeli byś ją bowiem miał, nie musiałabym niczego Ci wyjaśniać.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Betti, różne są wiersze. Można dosłownie i bez rymu nakreślić sytuację, która zawiera w sobie coś interesującego.

    Kilka razy już tu ludziom pisałaś, że jak w ich wierszu nie ma metafory, to nie są to wiersze, więc weź się sama zastanów jak wyglądają te twoje zasady krytyczne, bo co chwila piszesz inaczej.
    "ten wiersz nie jest poetycki" - czyli jaki?
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony jeżeli nie jest poetycki, to może być tylko mowa potoczna, a wtedy gdzie wiersz? Na mowie potocznej, to można sobie tworzyć opowiadania.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Co to znaczy "poetycki"?
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony spr w necie, bo mi jeszcze nie uwierzysz...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti on sprawdza ciebie faszystko
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Czyli nie umiesz wyjaśnić? I ty się bierzesz za krytykę...
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony nie umiem i co to będzie?
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Kompromitacja
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony weź ogarnij downa...
  • betinka 03.01.2018
    Betti ty znowu! Skaranie boskie kobieto z tobą. Masz na razie ostrzeżenie z ósmego?
  • betinka 03.01.2018
    betti nie obrażaj dzieci z tym zespołem?
  • Ozar 03.01.2018
    Ale się tu znowu zadymiło. Jak widać, po raz kolejny ktoś wrzucił bombę do wulkanu.
    Co do krytyki to ja akurat rozróżniam dwie jakby opcję. Pierwsza jest wtedy, kiedy autor pisze całkiem dobrze, tekst jest ciekawy, ale np. nie zna tematu, o którym pisze. Druga to mówiąc skrótowo pisanie bzdur (już się tu z takimi tekstami spotkałem). Przy pierwszym tekście można szybko poprawić błędy (jeżeli oczywiście autor weźmie sobie mądre uwagi do serca, czy rozumu). Przy drugim w zasadzie do poprawy jest cały test. Był tu ktoś taki, któremu starałem się wytłumaczyć dość delikatnie, że pisze bzdury, ale chyba się obraził. Nie wiem, jak jest w poezji, czy w prozie, ale ze swojego doświadczenia mogę chyba porównać nieznajomość podstawowych zasad pisania poezji, czy prozy do mylenia Stalina z Hitlerem. Rozumiem, że ktoś może chcieć być poeta, czy prozaikiem, ale i jedno i drugie wymaga lat nauki, a do tego trzeba chcieć się uczyć, bez względu na to jaką formę pisania się "uprawia".
    Jednej rzeczy nienawidzę i zawsze będę tępił. Nie można młodego autora od razy zniszczyć totalną krytyką. Sam tego doświadczyłem wiele lat temu. Napisałem artykuł, został wydany i lawina ruszyła. Tak w skrócie chodziło o inne podejście do tematu, inną interpretację pewnych faktów. Moja wina polegała na tym, że twardo broniłem swoich racji, nie mając odpowiedniego doświadczenia. To dało kilku ludziom okazję do przejechania się po mnie ciężkim czołgiem. Niestety był to jeden z pierwszych moich tekstów. Napisałem coś, co dzisiaj mając 25 lat doświadczenia pewnie bym obronił. Wtedy byłem na to za głupi i to się na mnie zemściło. Przestałem pisać i dopiero po 10 latach namówiony przez znajomych wróciłem do historii. Z tego powodu uważam, że nie trzeba od razu kogoś zgnoić, tylko dlatego, że nie ma racji, albo swoje racje przekazuje bardzo słabo. Oczywiście autor musi rozumieć swoje błędy i chcieć je poprawić, inaczej to nie ma sensu.
  • betti 03.01.2018
    Można by pomyśleć, czytając takie bzdury, że ja wiedzę z kosmosu czerpię, a to jest ogólnie dostępna wiedza w sieci. Wystarczy wejść i poczytać, co mają na ten temat do powiedzenia poeci, bo to oni dzielą się wiedzą i radami.To, co wiem, wiem od nich, bo przecież tak się człowiek uczy. Czytam, porównuję, wyciągam wnioski, piszę, oddaję pod krytykę, poprawiam wg wskazówek - wszystko po to, żeby ogarnąć temat, który stał się pasją. Jakby każdy tak do pisania podchodził jak Ty i Pasja, to by tylko grafomania istniała i nic poza nią, bo po co się uczyć, skoro byle jak można pisać... tylko po co komu grafomania?
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Insynuujesz Ozarowi grafomanię?
  • Ozar 03.01.2018
    betti To do mnie ? Otóż nie zrozumiałaś tego, co napisałem. Ja dałem przykład na sobie, że choć kiedyś napisano o mnie, że jestem kiepski, nie znam tematu, że podaje kiepskie źródła i w ogóle wyciagam wnioski do dupy, czyli reasumując nie powinienem już więcej pisać. Jednak jakiś tam publicysta ze mnie jest i tylko dlatego że nie dałem się wtedy złamać totalnej i nie do końca sensownej krytyce.
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony jakiemu Ozarowi, ja piszę ogólnie, przypadek, że pod jego komentarzem. Czytaj ze zrozumieniem. To, że się kogoś nie lubi, nie znaczy, że trzeba jechać zupełną ignorancją i przypisywać swoje błędne wnioski.
  • betti 03.01.2018
    Ozar to było do zaciekawionego, Tobie jeszcze nie odpowiedziałam, nie gorączkuj się więc. Zaciekawiony zrobił to specjalnie, dobrze wiedział do kogo to było...
  • Ozar 03.01.2018
    betti Aha, rozumiem
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Jeśli to było do mnie, to wyjaśnij co miałaś na myśli pisząc:
    " Jakby każdy tak do pisania podchodził jak Ty i Pasja, to by tylko grafomania istniała i nic poza nią, bo po co się uczyć, skoro byle jak można pisać..."
    bo jeśli uważasz, że ja nie zwracam uwagi na jakość tekstów tutaj, to chyba bardzo dawno tu nie zaglądałaś.
  • Aisak 03.01.2018
    Opowi to niskolotniskowiec POEZJI, ale widocznie WSZYSTKIM JEST DOBRZE, i o to chodzi.

    elka, Ty najpierw sama naucz się pisać, a dopiero później czepiaj się innych.

    elka adolfina od poezji.
  • betti 03.01.2018
    Ty nie publikujesz tylko pitolisz, więc spadaj. Z Tobą nie ma o czym rozmawiać, wpadasz tu robić zamieszanie...
  • Aisak 03.01.2018
    że co?! jak to nie publikuję?
    oczywiście, że publikuję, jestem na Licie, czyli Liternecie, se idź i se poczytaj.
    Ty wstrętny przemądżcze!
  • Aisak 03.01.2018
    przemądżalcze
  • betti 03.01.2018
    Aisak wstaw tutaj, czego się boisz. Jesteś wszak tutaj...
  • Aisak 03.01.2018
    ale po co wstawiać to samo na kilku portalach, jak WSZĘDZIE TE SAME AVATARY!
    więc po co?
    bo kompletnie tego nie pojmuję!
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Aisak mnie tam nie ma :)
  • betti 03.01.2018
    Aisak wstawia się po to na kilu portalach, by mieć dobry obraz. Na jednym może być ktoś złośliwy, ale jeśli to samo czyta się z kilku, wtedy wiadomo, że coś jest narzeczy. Poza tym nie nie każdy jest na jakichś tam maleńkich portalikach...
  • refluks 03.01.2018
    Aisak " po co wstawiać to samo na kilku portalach, jak WSZĘDZIE TE SAME AVATARY!"

    Więc przyjąć rolę trolla.
    Zaczepić i zaproponować tablety na menopauzę.


    Faktem jest, że jak to napisał Waldemar Kubas w jednej ze swoich publikacji "użytkownicy pielgrzymują od forum do forum ze swoimi utworami" (napisałem z pamięci).
    Spotykam pod swoimi starymi tworami wpisy, że "znam", "czytałem."
    I ja też poznaję czyjeś utwory.
    Nie przyszło mi do głowy, chociaż uczepliwy jestem, żeby nie publikowaćć, tylko dokuczać.

    Wklej coś swojego.
    W końcu.
  • Aisak 03.01.2018
    Nuncjusz, myślę, że jesteś :)
  • Aisak 03.01.2018
    refluks, goń się klocku!!!!

    NIKT NIE BĘDZIE WYWIERAŁ NA MNIE PRESJI!!!!

    NIKT!!!!
    klocku z faszerowaną faszystką!!!!
  • Aisak 03.01.2018
    to ty robisz zamieszanie takimi wklejkami, jak powyższy.
    nictokupaityle.
  • betti 03.01.2018
    Pisze się o krytyce, że autorzy tacy biedni i w ogóle... a weź takiego dziwoląga jak Aisak, który niczego tutaj nie publikuje, wchodzi jednak wszędzie i bez żadnego rozeznania w temacie, pitoli jak ślepy o kolorach. Przecież to ręce opadają jak się czyta.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti to nie czytaj
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz idź stąd, Ty nie masz nic konkretnego do powiedzenia, poza pitoleniem... jeszcze nie czytałam merytorycznego komentarza w twoim wykonaniu
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti nie będziesz mi dyktować jak mam żyć nazistko!
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz żyć możesz jak chcesz, mi to lotto, ale nie pchaj się na afisz, skoro nie potrafisz... nie znasz się na poezji rozmowa z tobą bez sensu.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti przestrzeń pod tekstem należy do mnie, więc czytaj co piszę i spróbuj skorzystać z moich światłych nauk.
  • refluks 03.01.2018
    Nuncjusz Zgodnie z prawem Godwina przegrałeś.
    Wypierdalaj.
  • betinka 03.01.2018
    refluks kto cię tak nauczył klnąć? Artysta tak nie mówi.
  • Aisak 03.01.2018
    wcale nie jestem dziwolongiem!!!!!!!!!

    może ciut dziwna, ale to wszystko!!!

    ty faszystko!!!
    ty faszerowana faszystko!!!!
  • Nuncjusz 03.01.2018
    refluks sam wypierdalaj. Nie użylem słowa hitler więc strzym ryj
  • refluks 03.01.2018
    Nuncjusz Ty już nawet ćwierćmózgiem nie jesteś.
    Ty prostej jak budowa cepa definicji nie rozumiesz.
    Nie tylko Hitler.
    Każde odwołanie do nazimu.
    Łeb pod wodą mu trzymam, a ten jeszcze wierzga.
    Bezmózg.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    refluks aha ok Jesteś geniuszem, czyli spokojnie mogę napluć ci na ryj cuchnąca gnido
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Lubię twój cięty język betti i coś, co naprawdę się ceni - inteligencję. Pozdrawiam Cię serdecznie.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Ja tej inteligencji u niej nie widzę. Niestety.
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Zaciekawiony Ja mówię od siebie - nikt nie musi się ze mną zgadzać :)
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony żeby zobaczyć trzeba samemu być inteligentnym...
  • betinka 03.01.2018
    Zaciekawiony z ósmego się wychodzi z wysokim IQ
  • refluks 03.01.2018
    betinka Masz, ta już przylazła. Zaraz za nią przybędzie wodniak i karaluch.

    betti po co ty ich karmisz?
  • betinka 03.01.2018
    refluks ty też przylazłaś? Skaranie boskie
  • refluks 03.01.2018
    betinka Jak betti nie obłazi robactwo, to nie przyłażę.
    Jak obłazi - przybiegam z patykiem.
    Nie będzie robactwa pod tekstami betti - nie będę przyłaził z patykiem.
    Rrrozumiemy się?
  • betti 03.01.2018
    refluks chwasty żyją bez pielęgnacji....
  • betinka 03.01.2018
    betti o tak potrafią rozplenić się
  • Johnny2x4 03.01.2018
    betti Trzeba wyrwać chwasta ;p
  • betinka 03.01.2018
    refluks a ty jesteś jej bodygard?
  • refluks 03.01.2018
    betinka Jestem bodygardem każdego, do kogo dopierdalają się trolle.
    A ty jesteś trollem.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betinka
    Refluks nie może pozwolić aby tu chwastami zarosła, bo chce ją wrzucić do dołu z wapnem i garścią ruskiej ziemi.
  • Aisak 03.01.2018
    lizus!!!!!!
  • Aisak 03.01.2018
    refluks to klocek!!!
  • betti 03.01.2018
    Johnny2x4 spróbuj to wyrwać, wyrośnie jeszcze więcej. Trolle tak mają.
  • betti 03.01.2018
    Refluks te robaczki świętojańskie piszą jak analfabeci i boją się zmian, dlatego się jednoczą. Gdzie om będzie lepiej niż tutaj?
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Betti System panujący na tej stronie jest prosty - dołącz do kółka adoracji, aby mieć poklask. Przykład z życia - Ostatnia aktywność pod moją twórczością jest zarazem największą od 2015 roku. Tak to ja piszę i mało ludzi to czyta. Nie udzielam się "w pitoleniach", jestem przeciwny adorowaniu bez podstaw.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Johnny2x4 nie pierdol. Swego czasu sporo się udzielałeś, a że przestałes to mało kto cię pamięta.
    A jak tam twój brachol?
  • betti 03.01.2018
    Johnny2x4 dlatego masz mało komentarzy. Weź Pasję, pitoli o wszystkim, łącznie z chorobami, chyba każdy zna jej życiorys. Kiedy tylko ktoś napisze, że wiersz, czy tekst, czy haiku do bani - Pasja zalicza zgony, wszyscy współczują, lincz na krytykach, Pasja zdrowieje w zawrotnym tempie i dopierdala, aż znowu ktoś nie wytrzyma i pojedzie jak ona, wtedy znowu płacz, uciekanie. Jeden schemat. No i jeszcze chwali, bo tylko w ten sposób może poczuć się doceniona.
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Nuncjusz Swego czasu (2015 - fragment 2016?) - Na pewno nie udzielałem się w stopniu takim, żeby można mnie nazwać znanym. A u mojego brata wszystko okey :)
  • Aisak 03.01.2018
    elka, weź kropelkę, bo ci ciut maska oddtsje od twarzy.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Johnny2x4 swego czasu nawet byłeś dla mnie inspiracją do napisania dreszczowca erotycznego
  • betti 03.01.2018
    Albo Aisak, włazi to wszędzie, połowy nie rozumie z tego, co czyta, myśli, że jest dowcipna a żałosne to, że głowa mała. Wyobraź sobie, nie wstawia tu niczego, bo wstawia gdzieś tam i wszyscy powinni znać...
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz ty jesteś taka gnida dworska, jak merytorycznie nie potrafisz dowalić, to wycieczki osobiste... że też nie oleją takiej szumowiny.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti ja odpłacam się tym samym. Jesli ktoś pluje na mnie to ja na niego rzygam
  • Aisak 03.01.2018
    niektórzy znają.
    i może tego nie wiesz, ale wszystko rozumiem.
    tylko udaję, żeby zmylić przeciwników xD
    a moje żarty są tylko takich jak ja, mega super inteligentnych osób!
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz ty cały czas rzygasz, przecież merytorycznie niczego nie potrafisz. Zachodzę w głowę, jakim cudem zostałeś modem gdzieś tam, chyba, że nikt tam nic nie pisze...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti ty i refluks pojechaliście mi ad personam, więc nie pozostałem dłużnym
  • betti 03.01.2018
    Aisak nie musisz udawać, wszyscy znają Twoją inteligencję...
  • Aisak 03.01.2018
    elka naoglądała się Janosika...
    xD
  • Aisak 03.01.2018
    a kto to jest Wszyscy?
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti owszem piszs i nie gdzieś tam tylko na digarcie
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz personalnie nie pojechałam tylko merytorycznie. Napisałam, że nie posiadasz żadnej wiedzy, to akurat prawda. Przecież wystarczy twoje komentarze przeczytać, Ty nigdy na temat, ale zawsze z dupy strzelasz ślepakami.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    *opisze
    Ty i refluks na taki portalu byście po kilku swoich akcjach dostali perma
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz ciekawe co ty byś dostał, gdybym pokazała twojemu adminowi komentarze twojego autorstwa?
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti nie do tego piłem, ta twoja ocena moich komentarzy mnie wali, bo nie ma żadnego obowiązku być w komentarzach merytoryczny, można po prostu wyrażać swoje zdanie
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti gówno bym dostał idiotko, bo "mój admin" nie jest debilem
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti a przy okazji, jeśli o ciebie chodzi mongole, to nie chowam się za innymi nickami, w ogóle się w ten sposób nie produkuję, nie jestem riggsem
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz jak mi się zechce, to sprawdzę... a może zaproszę go tutaj, by zobaczył karierę swojego moda...
  • Aisak 03.01.2018
    elka, jesteś na przegranej pozycji.
    uświadom to sobie w końcu.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti weź już kurwa nie pierdol, tylko jak chcesz coś zrobić to po prostu to zrób a nie szczekaj jak mały piesek
  • betti 03.01.2018
    Aisak pilnuj swoich publikacji, bo ci jeszcze ukradną... gdzieś tam
  • Aisak 03.01.2018
    tam są porządne ludzie, nie tacy, jak ty, elka.
  • betti 03.01.2018
    Aisak nie mów, że nie wstawiasz tutaj ze strachu przed moją krytyką... dobre!
  • Aisak 03.01.2018
    elka!!!!
    zlituj się!!!!

    Przecież TY nie umiesz pisać wierszy!


    poza tym jestem pewna, że wylałabyś wiadro pomyj, bo już sobie wyrobiłaś o mnie zdanie, i
    wiersze byłyby na 2 miejscu.

    poza tym to twarda poezja.
    bo nie potrafię pisać liryków.
    Tak, przyznaję! Nie potrafię.
    Nie jestem liryczna.
    :(
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Aisak twarda jak moja? :)
  • betti 03.01.2018
    Aisak ja nawet nie jestem ciekawa tych twoich wierszy, bo czytając to, co piszesz można wyrobić sobie zdanie o twoich zdolnościach, przypuszczam, że to żenada do n-tej potęgi.
  • akwamen 04.01.2018
    betta już nie wstydź sie tyn naadywaniem na uzerke .... hi, hi Wróć !!!!!!!!!!!!!
  • betti 03.01.2018
    im - korekta
  • Aisak 03.01.2018
    odstaje
  • refluks 03.01.2018
    Nuncjusz, napisz wiersz.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    o czym?
  • Nuncjusz 03.01.2018
    poza tym, ja od zawsze mówiłem, że wierszy to ja pisac nie umię, rymowanki tak, nawet lubię je pisac
    Więc jeśli se życzysz rymowankę to nie ma sprawy
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz nie, ty tylko z dupy, a to śmierdzi na kolometr
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti pytałem refluksa, może on gustuje w takich
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz nie gustuje, to tylko dla patoli.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti no ale ładnie prosi
    poza tym, może walnę opinię jednego moda o mojej twórczości, kiedy jeszcze nie byłem modem, tak że tej opinii nie widziałem, ale teraz już tak

    05.09.2015 @22:11:57
    ja. na zachętę. śledzę bloga i widać, że prócz totalnego szaleństwa momentami, idzie ku dobremu.

    to chyba dość dobrze mnie opisuje
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz ciebie już nic nie jest w stanie dobrze podsumować. Dla mnie jesteś skończonym kretynem, zapracowałeś ciężko na ten tytuł.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti i vice versa
    baj
    ps
    i to wg ciebie jest merytoryczne, nie ad personam? Aha, będę wiedział na przyszłość jak cię merytorycznie zjebać
    a na razie baj
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz jeżeli w komentarzach nie potrafisz odnieść się do tekstu, a u mnie jeszcze nigdy się nie odniosłeś, to te twoje komentarze nie mają żadnego znaczenia. Takie pitolenie.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti no sory, ale twoje teksty mam generalnie w dupie, a już ten w szczególności, w którym mnie personalnie obrażasz
    poza tym, raz się odniosłem, stwierdziłem, że wyprodukowałaś gniota w stylu dawida
  • refluks 03.01.2018
    Nuncjusz O mnie napisz.
    Tylko ma być ładny.
    Czyli opisywać mą cudowność.
    Ma być dużo synonimów wspaniały, nadzwyczajny.
    O dużo zwrotek żeby było, minimum dwanaście.
    A ostatnie siedemnaście zwrotek ma być o radości jaką czujesz z możliwości mię poznania i zaszczytu odczuwania, ze ci odpowiadać zechciałem byłem.
    Generalnie wiersz ma być ekstatyczny.
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz merytorycznie napisałeś ''dawidowe'', a gdzie uzasadnienie? Mnie krytykowałeś, kiedy napisałam ''gniot'', a sam ?
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti nie przeinaczaj moich słów! Nigdzie nie twierdziłem, że moje komentarze są merytoryczne, tylko podałem ci przykład komentarza, w którym odniosłem się do tekstu a nie do twojej osoby
  • Nuncjusz 03.01.2018
    refluks sory, tak długich to mi się nie chce pisać, chyba że te zwrotki będa jednowersowe
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz gdzie przeinaczam? Nie zrozumiałeś mojego wiersza, zakwalifikowałeś więc do gniota... to nie mogło mnie dotknąć, jedynie ci współczułam. Ciężko być na portalu i nie znać się na poezji...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti o czym ty teraz pierdolisz? Skąd to przypuszczenie, że chciałem cię dotknąć? JA WYRAZIŁEM SWOJĄ OPINIĘ ODNOŚNIE TEKSTU, NIC POZA TYM
    TŁUKU
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz jak możesz wyrazić opinię nie znając się? Nie bardzo jestem w stanie wyobrazić to sobie. Nie znasz się na szyciu, a poprawiam krawcową? To groteska, tłuku!
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti i wcale nie ciężko, ponieważ tu nie tylko jest poezja, a wręcz wcale jej tu nie ma, więc nie bardzo trybię, dlaczego miałoby mi być cięzko
    poza tym, niektóre wiersze mi się podobaja, czasami wyrażam się o nich nawet pochlebnie, ale to może ze dwa razy u Neurotyka i Ktokolwiek, więc nie rób ze mnie aż takiego debila, do którego nic nie dociera, skoro ty nawet prostego komentarza nie jesteś w stanie pojąć
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti idiotko, nie porawiam krawcową, tylko np mówię ta kreacja mi się podoba/nie podoba, koniec, nie trzeba znać się na krawiectwie, jezu jak ty pierdolisz bez sensu
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz skoro podobają ci się wiersze Neurotyka, to zinterpretuj chociaż jeden, chciałabym uwierzyć, że wiesz o czym czytasz....
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti a dlaczego kurwa mam coś robić pod twoje dyktando? Czy jak kwiat mi się podoba i ładnie pachnie to ja muszę koniecznie określić cały jego cykl życiowy, metabolizm, procesy biochemiczne za to odpowiadające? Nie kurwa, ja po prostu zachwycę się kwiatem
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz czyli nie potrafisz? Tak myślałam...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti przecież ja już sto razy chyba napisałem, że nie znam się na poezji! Teraz to dopiero do ciebie dotarło? Ale mimo to swoją opinię o wierszu mogę wyrazić, nie będzie ona godna profesjonalnego krytyka, ale będzie moja i moim zdaniem istotna dla autora, bo pisze się nie tylko dla profesjonalnych krytyków ale i dla takich cieciów jak ja
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz to dlaczego, kiedy piszę, że znam się na poezji, podważasz moje słowa? Ja potrafię każdy wiersz zinterpretować, to żadna filozofia. Potrafię dostrzec błędy, zasugerować poprawę. Ty niczego takiego nie potrafisz, jedynie szczekać potrafisz chociaż nie wiem, czy też wiesz o czym...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti nie podważam, robią to inni za mnie np zaciekawiony
    Jeślibyś faktycznie tylko wytknęła błędy i zasugerowała, nie napisała po swojemu, to dalej bym cię wspierał w tej misji
    Co do szczekania, to równie dobrze ja to ci mogę wytknąć, bo na jeden merytoryczny komentarz reszta jest tylko twoim wściekłym ujadaniem
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz, zaciekawiony na poezji zna się jak ty, może na prozie i się zna, ale nie na poezji.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti a skąd ta wiedza?
    poza tym, poczytaj krytyczne komentarze zaciekawionego, nie ważne że tyczą się prozy, jego artykuły, też krytyczne i większość, o dziwo, mu za nie dziękuje. jak to jest? Czemu ty tak nie potrafisz?
  • Aisak 03.01.2018
    refluks bleeeeeeeeeeeeeeeeeeee
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Aisak
    Tak się kończy refluks gdy za bardzo podejdzie
  • betti 03.01.2018
    kilometr
  • betti 03.01.2018
    Sedno problemu ''nie znam się na poezji, ale zabiorę głos'' , przez takie głosy poezja tu leży i kwiczy jak Aisak.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    Nie zabieram głosu odnośnie wierszy, tylko odnośnie ciebie, bo jesteś tutaj zakałą nie pomocą
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    Sedno twojego problemu: "Wiem co to poezja lepiej od poetów, ale nie powiem".
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz masz obsesję na moim punkcie...
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony daj jakiś wiersz, we dwoje zinterpretujemy, zobaczymy, co kto potrafi...
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti to nie obsesja, idź stąd a nie będę tęsknił. Jeśliby to byął obsesja, to bym robił wszystko, żebyś tylko tu była
    To raczej ty masz obsesję
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Lubię ten:
    http://ibidem.blox.pl/2006/05/Czeslaw-Milosz-TO-JEDNO.html
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony nie, weź wiersz stąd, jeszcze gorący, taki rozkmińmy...
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Ale akurat ten mi się podoba, ma ciekawe przesłanie. W ogóle Miłosz świetnie pisał.
  • Aisak 03.01.2018
    Miłosz ść nie dla każdego...
    :)
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony ale wszystkie jego wiersze były już interpretowane, to żadna frajda, można skorzystać z podpowiedzi. Tutaj masz nieruszone, to wyzwanie...
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    Ten wiersz potrafię zinterpretować na podstawie swojej wiedzy i osobistych doświadczeń. A tego akurat w podręczniku od polskiego nie było. Byłoby fajnie gdybyś mi pokazała gdzie był interpretowany, bo przejrzałem internet i nic, żadna Ściąga czy Notatek
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony masz;






    « Starszy wpis Czesław Miłosz TO JEDNO »
    Czesław Miłosz

    OSOBNY ZESZYT:
    PRZEZ GALERIE LUSTER
    Strona 18

    Kochankowie idą rano ścieżką nad wioską i oglądają górską dolinę, triumfalni, olśnieni sobą i swoim udziałem w ziemi żyjących.

    Łąki zielone, w dole potok szumi, i na przeciwległym zboczu stromo piętrzą się lasy.

    Idą tam, gdzie żołna polatuje w jedlinach i pachną świeże pokosy nad brzegiem parowu.

    Patrz! pokazują sobie kładkę między drzewami, prawdziwy most z poręczą, dokądś po drugiej stronie.

    I kiedy schodzą, nagle widzą w obramieniu sosen dachy dwóch wież jaśniejące błękitnozieloną miedzią i odzywa się cienki głos niedużego dzwonu.

    Ten klasztor i małe auta wysoko nad nim na drodze, i w słońcu dźwięk i znowu cisza.

    Jak początek objawienia, ale jakiego, nie wiedzą, bo nigdy nie postąpi dalej niż początek.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    To poezja z inspiracji wierszem, trudno to nazwać objaśnieniem wiersza.
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony to żadna poezja, to rozłożenie wszystkiego, co Ty jeszcze chcesz tu tłumaczyć?
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti
    No to wygląda na to, że na prawdę jest to dobry wybór do pojedynku interpretatorskiego, skoro tak odebrałaś ten wiersz.
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony

    To jedno
    Czesław Miłosz

    Dolina i nad nią lasy w barwach jesieni.
    Wędrowiec przybywa, mapa go tutaj wiodła.
    A może pamięć. Raz, dawno, w słońcu,
    Kiedy spadł pierwszy, śnieg, jadąc tędy
    Doznał radości, mocnej, bez przyczyny,
    Radości oczu. Wszystko było rytmem
    Przesuwających się drzew, ptaka w locie,
    Pociągu na wiadukcie, świętem ruchu.
    Wraca po latach, niczego nie żąda.
    Chce jednej tylko, drogocennej rzeczy:
    Być samym czystym patrzeniem bez nazwy,
    Bez oczekiwań, lęków, nadziei,
    Na granicy gdzie kończy się ja i nie-ja.


    Kim jest ''wędrowiec'', to człowiek, który wszędzie był, zwiedził kawał świata, a jednak przechowywał przez cały czas jeden obraz w sercu. Obraz z dzieciństwa, młodości. Dolina, gdzie żył, gdzie być może pierwszy raz się zakochał... Radość z powrotu jest jak muzyka, której rytm porywa i niesie na wyżyny. Tak wracają ptaki do gniazda, szczęśliwe, że dotarły... by delektować oczy pięknem zachowanym pod powiekami. Wtedy nic się więcej nie chce poza pragnieniem, by ten obraz już nigdy nie zniknął. Granica ludzkiego piękna, zachowana w sobie, pielęgnowana jak skarb.
    Wiersz o tęsknocie, zawieszenie w próżni, kiedy już marzenia stało się rzeczywistością...
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti to twoje?
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony chciałeś, żebym zinterpretowała, chyba?
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    betti ok. upewniam się czy to nie jest interpretacja z internetu, podana na dowód że gdzieś można taką znaleźć. zaraz dodam swoją wersję
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony tego nie możesz być pewny, dając wiersz noblisty...
  • Krelson 03.01.2018
    Co to za ciekawa gównoburza.
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    tu co dwa tygodnie taka
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz się zakochał i nie potrafi odpuścić.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti nie przypisuj mi swoich zajobów
  • refluks 03.01.2018
    Nuncjusz Ty i riggs zachowujecie się jak klasyczni odrzuceni.
    Zauważ, że inni panowie wypowiadający się tak pod wierszami betti lub pod jej komentarzami nie są agresywni i zaciekli.
    A wy tacy jesteście i bardzo.
    I tylko pod wszystkim, co firmowane jest jej nickiem.
    Zauroczyła was jej osobowość, ale nie jest zainteresowana forumowym myzianiem.
    I za to od was zbiera.
    I nie wypierajcie się, ze jest inaczej.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    refluks jezu gadka betti
    Wy obydwoje serio, nie rozumiecie o czym piszę
    A co do odrzucenia, to ja ją odrzuciłem, nie ona mnie
  • betti 03.01.2018
    tak, odrzucił mnie, a ja nie mogę przestać o nim myśleć i snuję się za nim cały czas i wchodzę wszędzie tam, gdzie on... muszę o tym napisać wiersz- tak czuję.
  • Krelson 03.01.2018
    Czyli mam rozumieć taka to tradycja
  • Canulas 03.01.2018
    Ja pierdziele. A to dalej płynie swoim torem? Ładnie
  • Krelson 03.01.2018
    Canulas co płynie?
  • betti 03.01.2018
    Canulas ja już nie mam siły, weź pogoń to towarzystwo.... kurwa, gdybym nawet o pogodzie napisała, to zaraz by lunął deszcz trolli.
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti to napisz o pogodzie a nie o mnie. I kto tu ma obsesję
  • Canulas 03.01.2018
    Krelson, temat. Walczą od rańca
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz to był kurwa tylko przykład, zeby lepiej do łbów wchodziło, rozumiesz ośle?
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti mam to pokazać adminowi? Ten komentarz?
    ale nieważne, idę stąd, mam dość gadać z tłukiem :)
  • betti 03.01.2018
    Nuncjusz a pokazuj sobie kablu jeden co tylko chcesz... mam to w dupie. Sprzedajna dziwka na dodatek męska!
  • Nuncjusz 03.01.2018
    betti przecież napisąłem, że nie, rany, ty moich komentarzy totalnie nie pojmujesz! :)
  • Canulas 03.01.2018
    Nie ma siły się angażować, nie mam podstaw, jeszcze raz nie mam siły i nie czytałem, więc nie wiem kto ma mniej racji... I, a... I nie mam siły.
  • Canulas 03.01.2018
    A byśta się tak wzięli i np. utwór Komesa, Felicianny, Ozara, A. Gu i innych poczytali. :)
  • Aisak 03.01.2018
    kilka mcy wstecz elka nie operowała prymitywnym słownictwem, a teraz...
    Nuncjusz, zaczarowałeś babsztyla!
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Najbardziej mi się podoba betti, że poruszasz ważne aspekty twórczości literackiej - mówisz z pozycji osoby, która się na tym zna. I to już stawia Cię na pozycji, która dla mnie oznacza okazanie Ci szacunku.
  • betti 03.01.2018
    Johny nie wiem co napisać, zaskoczyłeś mnie totalnie. Odrobinę wiem i chciałabym tą odrobiną podzielić się z Wami, może komuś się przyda szczególnie, kiedy zechce iść dalej i coraz głośniej śpiewać....
  • Johnny2x4 03.01.2018
    betti Ja tworzę, bo czuję coś w środku. Mam potrzebę pisania. Jeśli czegoś nie zapiszę to moje życie staję się szare i bezbarwne.
  • betti 03.01.2018
    Johnny2x4 pisz więc jak najwięcej, wyrzucaj z siebie. Poprawiaj, kiedy opadną emocje i nigdy nie wstawiaj świeżych tekstów - niech odleżą chociaż dobę, wtedy jest inne spojrzenie... tylko pamiętaj, żeby pisanie nie było jedynym, co masz, bo nade wszystko ważne jest życie, każdy dzień. Nie przegap czegoś fajnego... szukając barw jedynie na klawiaturze.
  • Johnny2x4 03.01.2018
    betti O to się nie martwię. Pisanie to tylko część mojego życia :)
  • betti 03.01.2018
    Johnny2x4 to się cieszę, bo szczęśliwi ludzie piękniej piszą...
  • Johnny2x4 03.01.2018
    betti Szczęście nie jest regułą. Niektórzy "literaci" uwielbiają stan melancholii i życiowej stagnacji. Daje im to niesamowitego kopa. Ja osobiście piszę swoją poezję, czy prozę inspirując się swoim życiem duchowym
  • betti 03.01.2018
    Johnny2x4 ja nie umiem pisać radosnych wierszyków nawet, kiedy mam świetny humor. Zawsze wychodzi taki smutek, że tylko usiąść i płakać, nawet tych wierszy ie publikuję, bo się wstydzę. Nie wiem od czego to wszystko zależy, gdzieś w podświadomości?
  • Johnny2x4 03.01.2018
    betti Najprawdopodobniej. Wszystko leży w sercu człowieka. Ja też nie potrafię pisać zabawnych tekstów. Nie nadaję się do tego.
  • Aisak 03.01.2018
    :(:(:(
  • Aisak 03.01.2018
    elka, jest bardzo dużo portali literackich, na których można znaleźć s makowitą POEZJĘ na wysokim levelu, czemu akurat OPOWI cię natchnęło do niesienia pomocy biednym naturszczykom?
    przecież ty nawet nie jesteś pomocna, jakąś wiedzę posiadasz, ale co z tego, jak nie jesteś dobrym pedagogiem.
    chyba faktycznie Violet ma rację, i to jest twój JEDYNY
    JEDYNY
    JEDYNY
    JEDYNY
    JEDYNY
    sens życia.
  • Johnny2x4 03.01.2018
    Jesteś upośledzona? ;d Pojawiasz się znikąd i piszesz debilny komentarz.
  • Aisak 03.01.2018
    Dżony=8, ale jak możesz?
    to ja twoja zaginiona siostra...
  • Zaciekawiony 03.01.2018
    To jedyny portal z którego jej nie zbanują, bo nie ma tu moderatora z takimi uprawnieniami.
  • Aisak 03.01.2018
    Zaciekawiony, a na innym by zbanowali?
    za namolność?
    za wkurzanie ogółu?
    za zawracanie dupy, gdy nikt nie chce zawracać wody w Wiśle?
    za głupie mądrzenie się?
    naprawdę?

    ale...






    :)
  • betti 03.01.2018
    Zaciekawiony na żadnym portalu nie banują ludzi, którzy mają coś do powiedzenia...
  • betti 03.01.2018
    Aisak od razu by poległa, jako troll...
  • Aisak 03.01.2018
    tylko, e nie jestem trollem!

    taka różnica.
  • betti 03.01.2018
    Aisak wejdź na salony i napisz chociaż jeden taki komentarz jak tutaj, oczywiście bez wstawiania swoich tekstów, przekonasz się, że szybciutko ciebie wykopią.
  • Aisak 03.01.2018
    daj adres salonu.
  • Aisak 03.01.2018
    że
  • refluks 03.01.2018
    Myślałem, że Aisak to bebulek.'
    Ale to nie bebulek.
    Betti, nie bebulek?
  • betti 03.01.2018
    refluks nie wiem, nie myślałam o tym, chociaż ta złość na mnie jest dziwna. Bebulek miał powód...
  • Aisak 03.01.2018
    moja złość wynika jedynie z tego, że twoje postępowanie jest dziwne, że chcesz za wszelką cenę zrobić z 1-szo klasistów maturzystów.
    nie wiem po co?
    jaki to ma sens?
    daj ludziom spokojnie pisać.
    jeśli będą chcieci się rozwijać, to sami do tego dojdą i cię o to poproszą.
  • refluks 03.01.2018
    betti Niee, bebulek miał talent.
    Jak napisał opowiadanie, to ho ho!
    A to jakiś popapraniec.
  • Aisak 03.01.2018
    refluksik, zwracasz się do mnie brzydko.
    czy wszyscy z 8 piętra sa tacy, jak ty?
  • betti 03.01.2018
    refluks masz rację, bebulek ładnie pisał, jego opowiadania trochę skrajne, ale miały jednak moc. Wypowiedzi w komentarzach też wyważone, a tu chaos i pieprzenie nie wiadomo o czym...
  • betti 03.01.2018
    Aisak tam są jeszcze lepsi. Weź Mirka, on po przeczytaniu Aisak śmiałby się pewnie przez miesiąc, złośliwa małpa nie dałaby jej żyć...
  • refluks 03.01.2018
    betti No no. Pierdyknałem się, ten nick na odwrót.
    Toto gupie jes.
  • betti 03.01.2018
    refluks nie da się zaprzeczyć. I te argumenty, że gdzieś tam wstawiła, ja wysiadam przy tym, to jest nie do podważenia... nie do skopiowania.
  • Aisak 03.01.2018
    nie prowokuj mnie refluksik, chociaz łatwo mnie wyprowadzić z równowagi,
    to marne twe szanse :]
  • refluks 03.01.2018
    betti No wstawiła.
    I co ?
    Fikasz betti?
  • Aisak 03.01.2018
    piszę lepiej od ciebie,
    serio.
    nie chcę się chwalić, ale znacznie lepiej :]
  • betti 03.01.2018
    refluks no nie fikam, bo wstawiła... skąd się biorą tacy ludzie?
  • betti 03.01.2018
    Aisak nikt w to nie wątpi... naprawdę. ha, ha, ha...
  • refluks 03.01.2018
    Aisak No ba.
    Jakbyś wstawiła tutej, to by się wszyscy zapowietrzyli z wrażenia.
  • betti 03.01.2018
    refluks majtki by opadły, nie mówiąc o sztucznej szczęce...
  • betti 03.01.2018
    Najlepiej jeszcze uzasadnij jak tutaj, że przecież gdzieś tam są twoje wypociny, więc nie będziesz wszędzie wstawiała... to hit!
  • Aisak 03.01.2018
    nie chcesz iść na liternet i poczytać, twoja sprawa, nie muszę niczego wklejać, bo ktoś ma takie widzimisię.
  • betti 03.01.2018
    Aisak ja nie chodzę byle gdzie...
  • betti 03.01.2018
    Aisak tam też tak możesz napisać, jestem za!
  • Aisak 03.01.2018
    liternet, to nie byle gdzie.
    i myślę, że doskonale znasz ten portal.
  • betti 03.01.2018
    Aisak nie znam i jakoś mnie nie nęci... sorry.
  • Aisak 03.01.2018
    uff, chwalmy pana!
  • refluks 03.01.2018
    Aisak Nie no, jak piszesz, że napisałaś, to napisałaś jak nic.
    Gdzieś tam.
  • refluks 03.01.2018
    Aisak Nie no, jak piszesz, że napisałaś, to napisałaś jak nic.
    Gdzieś tam.
  • Aisak 03.01.2018
    to ten, to se idę wymoczyć nogi w miednicy, a wy tu siedźcie,
    jeśli nie macie swojego domu :(
    wpadnę później, więc czekajcie!
    xDDD
  • betti 03.01.2018
    nogo moczy w miednicy... trzeba czekać.
  • refluks 03.01.2018
    betti
  • refluks 03.01.2018
    betti Bez wymoczenia jakby odcinany pazur w ścianę się wbił, to na ni płaszcz by można zawiesić.
  • betti 03.01.2018
    refluks weź przestań, bo ja nie daję już rady...
  • betti 04.01.2018
    refluks aisak to chrum, inaczej świnka. Występuje tu też jako betinka. Możesz sobie znaleźć te wielkie dzieła przez nią pisane.... stek bzdur i grafomania dlatego nie wstawia, bo wie jak każdy to oceniał. Wlazła kiedyś na 8 i w komentarzach kwiatki wszystkim wysyłała. Chora kobieta.
  • riggs 13.01.2018
    buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
  • riggs 15.01.2018
    buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
  • Buczybór
  • Pan Buczybór 23.02.2018
    to ja

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania