Kiedyś... Za PRL'u to ja na maszynie do szycia wszystkie ubrania robiłem!

ZAWSZE będę pamiętał te czasy, gdy żyłem w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej. Były to czasy wyjątkowe, pełne wyzwań i sukcesów. Byłem krawcem i robiłem na drutach czapki, swetry i szaliki dla siebie i mojej rodziny. Miałem swoją pracownię w małym pokoju, gdzie trzymałem wykroje i wzory do szycia i krojenia ubrań. Miałem też włóczki, kordonki, nitki i kolorowe materiały, które kupowałem na targu lub wymieniałem z sąsiadami. Miałem nożyczki krawieckie, centymetry, maszynę do szycia i żelazko. Wszystkie ubrania sam robiłem!

 

Było to moje hobby i pasja. Lubiłem tworzyć coś z niczego, nadawać kształt i kolor tkaninom. Lubiłem też widzieć uśmiech na twarzach moich bliskich, gdy zakładali moje dzieła. Byłem dumny ze swojej pracy i cieszyłem się z każdego komplementu.

 

Było to też źródło mojego dochodu. Moje ubrania cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród ludzi. Znajomi polecali mnie innym, a ja miałem coraz więcej zamówień. Niektóre moje projekty trafiały nawet do osiedlowych i gminnych sklepów. Byłem zaskoczony i wdzięczny za takie uznanie.

 

Nie było to łatwe życie. Często brakowało nam podstawowych rzeczy, takich jak jedzenie, prąd czy ciepła woda. Musieliśmy stawać w długich kolejkach po chleb, cukier czy mięso. Musieliśmy też znosić represje polityczne i cenzurę. Nie mogliśmy swobodnie wyrażać swoich poglądów ani podróżować po świecie.

 

Ale nie traciliśmy nadziei ani wiary. Wierzyliśmy w lepszą przyszłość dla naszego kraju i naszych dzieci. Wspieraliśmy się nawzajem i dzieliliśmy tym, co mieliśmy. Staraliśmy się cieszyć z małych rzeczy, takich jak święta, urodziny czy spotkania z przyjaciółmi. Staraliśmy się żyć normalnie i szczęśliwie.

 

Byliśmy też świadkami wielkich zmian historycznych. Widzieliśmy narodziny Solidarności i pierwszych wolnych wyborów. Widzieliśmy upadek komunizmu i odzyskanie niepodległości przez Polskę. Widzieliśmy otwarcie granic i integrację z Europą. Widzieliśmy rozwój gospodarczy i społeczny naszego kraju.

 

Tak było kilkadziesiąt lat temu, gdy istniała tutaj Polska Rzeczpospolita Ludowa. To były piękne czasy, które zapamiętam na zawsze.

 

-------

 

Chciałbym też podzielić się z wami moją radą i zachętą. Jeśli macie możliwość i ochotę, spróbujcie sami robić ubrania na swojej własnej maszynie do szycia. To jest bardzo fajne i satysfakcjonujące zajęcie. Możecie wyrazić swoją kreatywność i indywidualność. Możecie też zaoszczędzić pieniądze i mieć ubrania dobrej jakości.

 

A jeśli nie macie maszyny do szycia, to polecam Wam robić na drutach czapkę na zimę i szalik. To jest bardzo proste i przyjemne hobby. Możecie sobie robić na drutach podczas oglądania telewizji, przeglądania smartfona lub słuchania muzyki. Możecie też robić na drutach dla swoich bliskich i sprawiać im radość.

 

Robienie ubrań na maszynie do szycia lub na drutach to nie tylko sposób na spędzenie wolnego czasu. To też sposób na pielęgnowanie tradycji i kultury naszego narodu. To też sposób na pokazanie naszej dumy i miłości do naszej ojczyzny.

 

To były piękne czasy, które zapamiętam na zawsze.

 

[...]

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania