Kilka doświadczeń

I.

Chmury nie poruszają się

zgodnie z ruchem wskazówek zegara,

lecąc tam gdzie kosmos

wznosi nowe religie.

 

II.

Pielęgniarka wypiła mleko

stoickim łykiem gdy pod drzwiami

na świat przyszedł niemy bóg

 

III.

Czarny habit siostry zakonnej

zabarwiono plamą szkarłatu;

to wszystko przez trans proroka

lubiącego dotykać bioder.

 

IV.

Kobieta z mężczyzną,

wino o smaku róż,

a potem już tylko

listopadowy deszcz*

 

*nawiązanie do utworu Guns n' Roses ,,November Rain''.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • betti 02.08.2018
    Podoba mi się, fajnie napisane.
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Dziękuję jednak analizując powyższe oceny, nie każdy posiadł tajemną i jakże wymagającą sztukę tworzenia własnych interpretacji..
  • betti 02.08.2018
    LiniaŻycia1894 nie patrz na oceny, to tylko zazdrość...
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    betti Zgadza się.. Szkoda tylko, że nieautoryzowana
  • betti 02.08.2018
    LiniaŻycia1894 tchórze nie mają odwagi, bez przesady. Tchórze tylko zza węgła...
  • LiniaŻycia1894 03.08.2018
    betti Zza węgła, minusowaniem zawyżają sobie ocenę
  • Hej:)
    Miałem nic nie piać, bo nic mądrego nie napiszę, ale dam ślad, że byłem.
    Mam takie mieszane uczucia, niby ładnie, ale mnie nie porywa.
    Najbardziej nr4 mi się podoba, gdyby było coś w ten deseń w pozostałych to mogłoby trafić do mnie lepiej.
    Wiesz tylko ja taki prosty, to i proste rzeczy lubie, może to dlatego :)
    Pozdrawiam
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Cześć i dzięki za wizytację :) Przynajmniej wyraziłeś szczerze swoje zdanie w odróżnieniu od powyższych oceniających anonimów, dla których wiersz bez rymu i odbiegający od rzeczywistości to utwór nadający się tylko i wyłącznie do spalenia na stosie Literackiej Inkwizycji :)
  • LiniaŻycia1894 ja z zasady nie oceniam wierszy, które do mnie nie przemawiają, bo być może po prostu jest to tekst gdzie ktoś inny odnajdzie się doskonale.
    A jakości nie można odmówić Twojemu utworowi, tyle to widzę, aż tak ślepy nie jestem.
    A Ty się nie przejmuj, że Cię "palą na stosie", moim zdaniem to zawsze jakaś oznaka zainteresowania, a jeśli ktoś nie ma odwagi powiedzieć dlaczego daje jeden, to ta ocena się zupełnie nie liczy w moim mniemaniu.
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Maurycy Lesniewski Wszystko jest w porządku, mój komentarz nie odnosił się bezpośrednio do Ciebie tylko rzeczonych inkwizytorów :) Wielcy mistrzowie słynęli między innymi z tego, że na początku ich prace zresztą spisywano na straty a dopiero po pogrzebaniu zaczęły spływać pieśni pochwalne :)
  • LiniaŻycia1894 mam nadzieję, że Ty nie będziesz tak długo czekać na uznanie :)
    Ja tam bardzo lubię Twoją twórczość tak w ogóle, a niektóre to szczególnie i tyle.
  • LiniaŻycia1894 03.08.2018
    Maurycy Lesniewski Zamiast uznania wolę jednak mieć grono stałych czytelników, którzy jednak wiedzą jak podejść do danego utworu :) Dziękuję bardzo za miłe słowa i obiecuję jeszcze czymś zaskoczyć w międzyczasie
  • LiniaŻycia1894 trzymam za słowo :)
  • LiniaŻycia1894 03.08.2018
    Maurycy Lesniewski Już zamieszczam :)
  • rubio 02.08.2018
    oceny olej, te niskie, tu czasami się pojawiają jakieś trolle; wątpię, że w ogóle Twój tekst czytali
    A co do owego tekstu - napisałbym Ci, że umiesz pisać, ale nie wiem, czy jest sens, bo skoro tak umiesz, to chyba sama wiesz, że umiesz ;)
    pozdrawiam
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Dzięki wielkie :) Może napiszę więcej, autorzy ponadprogramowi, wychodzący poza ramy oczywistości powinni utworzyć ruch oporu na rzecz owych trolli :) Niestety, przez takie jednostki serwis potrafi stracić na jakości
  • Justyska 02.08.2018
    Już późno i średnio u mnie z myśleniem:), ale bardzo podobają mi się te teksty. W szczególności pierwszy. Cudeńko w moim odczuciu.
    Pozdrawiam i dobrej nocki życzę!
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Spokojnie, zawsze można do nich wrócić po pewnym czasie i przeanalizować na tzw. luzie naukowym :) Dziękuję bardzo za opinię i również pozdrawiam sierpniową nocą :)
  • Canulas 02.08.2018
    Nastał dzień (a raczej noc) kiedy to sięzgadzam z Maurycem. Przeczytałęm i ten nic nie wnoszący w sumeikomentarz neich będzie tego dowodem. Niestety chyba należę do grona wymienionego w Twoim pierwszym komentarzu. Przynajmniej na ten moment.
    Pozdrówki
  • LiniaŻycia1894 02.08.2018
    Dzięki za wizytę :) Moim celem nie było obrażanie doświadczonych obserwatorów jak wy, którzy mają konkretne opinie na dany temat tylko oceniaczy, którzy przebiegną oczami po tekście i wystarczy im postawić ocenę negatywną żeby uważać się za znawców ;) Pozdrawiam wieczorową porą.
  • Canulas 02.08.2018
    LiniaŻycia1894, odpozdrawiam nocną.
  • LiniaŻycia1894 03.08.2018
    Canulas I wzajemnie o poranku

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania