Komedia

Uśmiechnięty jak zwykle klaun, stał przy stole na przyjęciu z okazji urodzin i zabawiał tam zgromadzonych. Jego maska uciskała całą twarz, nie ukazując nawet jej kawałka. Nie myślał jednak o tym teraz, był w pracy. Tworzył zwierzęta z balonów, rzucał ciastem, żonglował. Mocno się starał, żeby wypaść jak najlepiej, nie chciał dopuścić do tego, żeby gościom się nie spodobało. Zawsze była to loteria. Często ludzie zadawali mu pytania, na które on nie odpowiadał. Klaun ten nie odzywał się wcale, co zwykle źle wpływa na końcową ocenę sprawowania. Wszyscy uważali go za przerażającego. Ciągle ten sam wyraz twarzy. Szeroki uśmiech i duże oczy z czerwonym obramowaniem. Jednak nie widzieli oni tego, co kryje się głębiej, byli zajęci swoimi sprawami. Po przyjęciu, klaun wrócił do swojej siedziby czekając, aż jego menadżer, a tak naprawdę właściciel, wróci z pieniędzmi i wieściami jak mu poszło. Stanął przed lustrem w przedpokoju i powoli ściągnął maskę. Popatrzył na swoją obitą twarz pełną siniaków i rozcięć, zniknął nieszczery uśmiech, teraz widać było jedynie smutek. Drzwi od mieszkania nagle otworzyły się, ktoś wszedł, po czym trzasnął drzwiami. Klaun nie musiał nawet się odwracać, wiedział co go czeka.

- No cóż, zawiodłeś, znowu. - powiedział właściciel i wyjął cyrkowy bat, jakich zwykle używa się do poskramiania zwierząt. - Czas na karę...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Allfree 23.05.2017
    Smutne, ale...bywa prawdziwe. 5 :-)
  • KarolaKorman 24.05.2017
    ,,nie widzą oni tego co kryje się głębiej, '' - przed co przecinek
    Zgadzam się, smutny obrazek namalowałeś :( Niby uśmiechnięty, bawiący wszystkich a w środku rozmyślający, co przyniesie kolejna godzina.
  • Pan Buczybór 24.05.2017
    Przed dialogiem - narodziny Jokera, po - film pornograficzny (takie już skojarzenia; jak wiadomo, różni ludzie lubią różne rzeczy). Tekst jest naprawdę ciekawy. Wprowadza melancholię, smutek, a na końcu ból. Dobre to i tyle. 5
  • Szudracz 24.05.2017
    Mimika twarzy zdradza więcej niż słowa, nad nią trudno jest zapanować. Wszystko ukryte pod jednym wyrazem nieruchomej maski.
    Smutne, refleksyjne. 5
  • motomrówka 24.05.2017
    Myślę, że wielu ludzi czuje się jak ten klown, szefowie potrafią ranić do krwi, nie zadając widocznych obrażeń.
    Nie wiem tylko czemu, w środku opowieści, zmieniłeś nagle czas na teraźniejszy. To nie było dobre psunięcie.
    Daję 4+.
  • Joker 24.05.2017
    motomrówka Mogę mieć prośbę? Czy mogłabyś wskazać mi to miejsce z teraźniejszym czasem? Niestety w tym przypadku jestem ślepy i nie widzę tego :/
  • motomrówka 24.05.2017
    Joker, patrz poniżej (u Karawana)
  • Joker 24.05.2017
    Dziękuje wam :)
  • Karawan 24.05.2017
    Często ludzie zadają mu pytania, na które on nie odpowiada. Klaun ten nie odzywa się wcale, co zwykle źle wpływa na końcową ocenę sprawowania. Wszyscy uważają go za przerażającego. Ciągle ten sam wyraz twarzy. Szeroki uśmiech i duże oczy z czerwonym obramowaniem. Jednak nie widzą oni tego co kryje się głębiej, są zajęci swoimi sprawami.
    Moto jest gdzieś wiosennej randce, ale mnie to samo wlazło w kaprawe oczęta - pomieszanie czasów.
    "Często ludzie zadają mu pytania, na które on nie odpowiada. Klaun ten nie odzywa się wcale, co zwykle źle wpływa na końcową ocenę sprawowania. Wszyscy uważają go za przerażającego. Ciągle ten sam wyraz twarzy. Szeroki uśmiech i duże oczy z czerwonym obramowaniem. Jednak nie widzą oni tego co kryje się głębiej, są zajęci swoimi sprawami."
    Bardzo poruszające. Za całokształt max ze skali - pięć dali
    Dziękuję za tekst! :)
  • Joker 24.05.2017
    Oh, dziękuje za to, postaram się poprawić :)
  • Upadły(D.F) 07.07.2017
    Joker cieszę się że jednak nie opuściłeś opowi :) Klaun tak jak wielu ludzi ma maskę, zabawia, przeraża, pomaga a pod maska w wielu przypadkach kryje się druga osoba. Przed światem zewnętrznym często się chowa. Wiem z własnego doświadczenia że czasem trzeba być inny by pomagać i być nagle nic nikomu niewinny. Daję pięć i zwiększam do pisania twą chęć :)
  • Joker 13.07.2017
    Różnie bywa, coś jednak jest w tym portalu, że tak przyciąga. Nie, nie mówię o administratorze ;)
  • Pan Buczybór 13.07.2017
    Joker Nuncjusz przyciąga zapachem.
  • Joker 13.07.2017
    Bigosu oczywiście xD
  • Pan Buczybór 13.07.2017
    Joker I innych płynów
  • Upadły(D.F) 13.07.2017
    A może chodzi ci o towarzystwo? Które jest zacne i na portalu jest dosyć blisko ? :P
  • Mrocznyumysł 21.08.2017
    Bardzo ciekawa metafora przyjmowania masek. Tekst napisany dobrze, z przekazem, dający do myślenia. Zaintrygowało mnie sprowadzenie człowieka (pracownika cyrku) do zwierzęcia i poddanie go takiej samej karze. 5
  • Mrocznyumysł 21.08.2017
    Bardzo ciekawa metafora przyjmowania masek. Tekst napisany dobrze, z przekazem, dający do myślenia. Zaintrygowało mnie sprowadzenie człowieka (pracownika cyrku) do zwierzęcia i poddanie go takiej samej karze. 5
  • Mrocznyumysł 21.08.2017
    Przepraszam, ale mam dwuklik na myszce.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania