kruchość

w słowach owoc pustynnej róży

na twarzy kwitnie bez uśmiechu

z gliny naszych win

oddzieli od ziaren uczynki

nie zapomni o niej kiedy zaśnie

i zanuci nad uchem

wyrwaną strofę wiersza

 

przesypany przez palce piasek

nie umie latać bez skrzydeł

rozbity na pięciolinii

obraca się w mgłę

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Canulas 08.04.2019
    "wysypany przez palce piasek" - może przesypany? Wysypany, to na coś, nie "przez coś".
    Nie tyle ładne - choć ładne - co spójne. Widać, że nie lepisz już na rympał, byle ulepić, tylko coś Ci tam w tej komorze sercowej pogrywa.
    Z rekwizytó, które już się otrzaskały to: pustynna róża - ale jakąś tam zacnością stąd bije.
    (5-)
  • Mia123a 08.04.2019
    O dziękuję Ci bardzo to takie miłe.
    Ale rympały? No wiesz co. A myślałam, że lubisz chociaż truche moje wierszyczki. Nie no, Canu dzięki za to żeś wytrwale czytasz :)
  • Justyska 08.04.2019
    Hejka Mia, jakos nie lapie pierwszej zwrotki, czytalam kilka razy, ale sie mijami za to druga cudna, zabieram ja ze soba :))
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Mia123a 08.04.2019
    Justyś a bierz! Dziękuję bardzo bardzo. I ja pozdrawiam :)
  • Wrotycz 08.04.2019
    Powiązanie kruchości relacji z pustynną różą - jak najbardziej udane. Jeszcze lepsze porównanie ulotności piaskowej róży ze słowami, ot trwały chwilkę, przeszły, rozwiał je czas win. Owoc kwitnie bez uśmiechu - to już bardzo wyraźne powiązanie.
    Fajnie, budujesz rozbudowane porównanie. Oddzieli ziarna od plew melodia strofy... ale jest za słaba róża, aby nie obrócić się w mgłę.
    Naprawdę ładnie, gratki.
    Pozdrawiam:)
  • Mia123a 08.04.2019
    Ooo Wrotyś jaka piękna ta Twoja interpretacja.
    Aleś ja się zawsze cieszę, na komentarze od Ciebie. Bardzo dziękuję. Pozdrówki :)
  • Wrotycz 08.04.2019
    Mia, masz progresy na wielu polach, więc tym chętniej zaglądam:)
  • Mia123a 08.04.2019
    A gdzie tam, Droga Wrotyś. Ostatnio stwierdzam fakt, że tak naprawdę ja nie wiem co tutaj jeszcze robię. Gdybym patrzyła na to wszystko tylko przez pryzmat tego jak piszę i co pisze pewnie bym się z tąd zmyła. Bo po cóż. Ale jest w tym wszystkim coś takiego, coś co nie pozwala mi tego zrobić. Bom bardzo i Ciebie i innych polubiła. I chyba dla tego jeszcze się tutaj kręcę :)
  • Mia123a 08.04.2019
    Ale żeby zaraz nie było, że ja tutaj tylko dla towarzystwa jestem. Pisać też lubieję.
  • Wrotycz 08.04.2019
    Mia, mia... wirus nas i Ciebie dopadł, teraz tylko go hodować na wszystkie sposoby (oprócz grafomańskiej, ale Tobie ta jego mutacja już nie grozi, bo z pewnego stopnia zleźć nie można, aut0cenzura to się nazywa).
  • Dekaos Dondi 09.04.2019
    Miam miam tekst. Taki jakby z delikatnych kryształków słów ułożony, na koronce uplecionych z podłużnych kropli rosy.
    Też mnie przez Ciebie wzięło.
    Całość na Tak!!...lecz bardziej... znowu;druga. Pozdrawiam→:)*****
  • Mia123a 09.04.2019
    Dziękuję Ci za miły komentarz. I ja pozdrawiam :)
  • Pasja 15.04.2019
    Witam
    Bardzo zgrabna i elegancka chwila. Nasze ulotne życie jak ten piasek ucieka nam przez palce. Nie poczeka wtopi się mgłę przemijania
    Pozdrawiam serdecznie
  • Mia123a 15.04.2019
    Pasjo dziękuję Ci bardzo za piękną interpretacje. Miło, że wpadłaś. I ja pozdrawiam.
  • „nie umie latać bez skrzydeł”
    „nie uleci bez skrzydeł”- moja propozycja na ten wers.
    Bardzo ładny wiersz.
  • Mia123a 15.04.2019
    Uleci? No nie wiem. Jakoś mi to tu nie pasuje. Chociaż może? Hm..przemyślę Twoją propozycję. Dzięki wielkie! Pozdrowionka :)
  • Mia123a nic na sile, to tylko takie tam :)
  • 5 i tak poszło:)
  • Mia123a 15.04.2019
    Maurycy Lesniewski nie no spoko, ja zawsze chętna na czyjeś rady. Dziękuję pięknie za ocenkę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania