Księga Prolog

Mam na imię Holy i jestem aniołem. To co mówią o nas ludzie to prawda, jednak jest pewna rzecz, którą musicie wiedzieć. Bóg stworzył demony. Były one na początku nieposłuszne. Część z nich nadal jest, inne tak jak ja nawróciły się i zostały aniołami. Nasze wspólne dobre i złe moce zostały zamknięte w księdze Stwórcy. Dostęp do mocy mamy tylko my (anioły). Jest on jednak ograniczony. Źli, czyli demony nie posiadają takich upoważnień. Plączą się wokół ludzi szukając księgi ukrytej gdzieś na ziemi. My anioły musimy jej pilnować. Gdyby złe istoty dostały ją w swoje ręce mogłyby zyskać moc. Stałyby się albo silniejsze od nas, lub tak samo ważne i potężne jak my. Wszyscy myślą, że od razu przejełyby kontrole nad niebem i ziemią, ale ja zawsze iałam do tego wszystkiego inny stosunek.

* * * *

Był grudzień, chyba szósty. Jak zwykle wstałam i zjadłam śniadanie. Zapomniałam wspomnieć, że istoty nadnaturalne przyjmują postać człowieka. Wracając wyszłam z domu i wtedy ujrzałam go. Był odziany w śnieżnobiałą szatę, miał ogromne skrzydła i złocistą aureolę. Tak, to napewno był archanioł Lukas. Te istoty nigdy nie przychodzą do zwykłych aniołów od tak, musiał mieć ważny powód, by akurat przylecieć do mnie.

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • moi, l'histoire 07.12.2014
    Ciekawie się zapowiada. :)
  • Takie... Ni z gruszki, ni z pietruszki. Nijakie, ale widzę pewien potencjał.
  • Zgadzam się z przedmówcą
  • Amy 07.12.2014
    Nie zaczynaj opowiadania od słów: "Mam na imię Holy i jestem aniołem." To takie sztuczne. Przypomina mi trochę szkolne wypracowanie.
    Ortografii zwykle nie oceniam, więc i tym razem nie zrobię wyjątku, ale interpunkcji się trochę poczepiam. :)

    "Dostęp do mocy mamy tylko my (anioły). Jest on jednak ograniczony."
    Dostęp do mocy mamy tylko my, anioły, Jest on jednak ograniczony także dla nas.
    Słowo "anioły" to wtrącenie, więc wydaje mi się, że lepiej będzie, jeśli oddzielisz je od reszty zdania przecinkami.

    "Wracając wyszłam z domu i wtedy ujrzałam go."
    Gdy pozmywałam naczynia po posiłku, wyszłam z domu. I wtedy go ujrzałam.
    To "Wracając" jest tu niepotrzebne, a przynajmniej ja tak myślę.

    Poza tym nie rozumiem, dlaczego Bóg stworzył demony, a nie anioły. Bóg postrzegany jest jako uosobienie dobra, więc dlaczego miałby tworzyć tylko zło? Gdyby stworzył anioły, a część z nich przeszłaby na stronę szatana to OK, ale odwrotnie...

    Zobaczymy, co będzie dalej :)
  • NataliaO 24.12.2014
    może od imienia nie, ale to prolog więc jako wstęp jest ok, zaciekawiło mnie, szkoda, że takie krótkie :) 4
  • Natkaz21 01.02.2020
    I jest 5, ciekawie się zapowiada:) ty piszesz o aniele a ja o demonie??

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania