Księżyc nie istnieje

- To nie żart! Księżyc nie istnieje, to tylko złudzenie. Wszystkich nas oszukano. Do tego można dołączyć sprawę rzekomego lądowania na księżycu. To nigdy się nie wydarzyło. Żyjemy w świecie ciągłej manipulacji. Oszukują nas koncerny, politycy, handlowcy, naukowcy, a najbardziej to historycy i nawet teologowie. Cała ta cywilizacja "homo sapiens" jest wypełniona wielkim oszustwem. Nie wierzycie w tę historię z rzekomym księżycem? To wam powiem, gdyby on rzeczywistsze istniał, to byście go widzieli w dzień, chociaż szczątkowo. On znika, bo to świetlne złudzenie. Po prostu promienie słońca odbijają się na ciemnym niebie. A z gwiazdami jest podobnie. To są wiązki promieni słonecznych też odbijających się na ciemnym niebie. A do tego wam coś dołożę! Ziemia nie jest ani okrągła, ani też płaska. Ona w ogóle nie istnieje, bo rzeczywistość jest tylko odbiciem idei. Tak, świat idei jest jedyną rzeczywistością, a o Platonie coś wiecie? - powiedział Jan Gromacki, wieloletni pacjent naszego szpitala psychiatrycznego.

Konsylium lekarskie nawet nie słuchało jego wywodów, bo od trzydziestu lat ciągle mowa o tym samym.

- Biedak ten Gromacki - powiedziała cichym głosem pielęgniarka, która mimo woli się przysłuchiwała. - Odkąd wyłysiał, to ciągłe gada o księżycu. To chyba kompleks łysej głowy? Mało znane zjawisko w psychiatrii. A teraz wiecie, dlaczego w sprzedaży są środki przeciwko wypadaniu włosów? Inaczej wielu mężczyzn opowiadałoby o nieistnieniu księżyca! A w naszym szpitalu zabrakłoby dla nich miejsca, a w innych byłoby podobnie!

 

Postscriptum

Lęk przed utratą włosów ma swoje źródło nie w psychice poszczególnego człowieka, lecz w kulturze masowej, kreowanej przez biznes. Gdyby nie było marketingu kosmetycznego w zakresie pielęgnacji włosów oraz modelowania stylu mężczyzny nie byłoby kompleksów z łysiną. Winny jest system!

Proszę sobie wyobrazić, że czasopisma, reklamówki i inne formy przekazu kreują nowy model mężczyzny, tego z łysiną. Co stałoby się wtedy? Na pewno Jan Gromacki zostałby wypuszczony ze szpitala jako zdrowy osobnik. On cierpi z powodu systemu medialnego, który promuje mężczyzn z czupryną!

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Aisak 10.08.2019
    Człowiek to zbiór kompleksów.

    Ważne, by mógł je ukrycić w sferze świadomości.
    Osobami, które budują, albo niszczą charakter człowieka są rodzice...
    Osoby częstokroć niezrównoważone psychicznie i emocjonalnie.

    A księżyc istnieje. Byłam to wiem.
  • Matt Custor 10.08.2019
    Skoro byłaś na księżycu, to proszę mi napisać, jeśli to możliwe, co jest po drugiej, jego ciemnej stronie. Niektórzy twierdzą, że tam są bazy UFO, że oni się tam ukryli.
  • Aisak 10.08.2019
    Złożyłam przysięgę, że nie pisnę słówka.
  • Matt Custor 11.08.2019
    Aisak

    Przysięgę? Komu? UFO czy NASA?
  • Aisak 11.08.2019
    Matt Custor
    Zneutralizują mnie...
    więc ciiiii
  • Matt Custor 11.08.2019
    Aisak

    Nie martw się, nikt się nie dowie. Teksty z opowi.pl nie są czytanie przez UFO lub NASA.
    Zerowy stopień ryzyka i zagrożenia.
    Pozdrawiam!
    MC
  • Aisak 11.08.2019
    Matt Custor

    mam czip
    taki trip
    bip bip bip bip bip

    Połączenie zostało zerwane...
  • Matt Custor 11.08.2019
    Aisak
    .
    Połączenie zostało zerwane...Bezpowrotnie!
  • JamCi 10.08.2019
    Łyse jest piękne (cytując klasyka). Niech żyją łysi :-)
    Ciekawy pomysł :-)
  • ANQ 10.08.2019
    Treść ciekawa i wzbudza pewnego rodzaju niepokój...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania