Kulturowy fioł

Znajomy pojechał na zagraniczną wycieczkę i wrócił w stanie wskazującym na roztrzęsienie, a w każdym jego spojrzeniu malowały się podniecenia, jakieś niesprecyzowane elementy spłoszeń, zażenowań i wściekłości, tak, że ja, człek bywały w przeróżnych emocjach, musiałem dołączyć się do jego rozpaczy i przyznać mu rację.

 

Na wstępie podkreślił, że wyjechał po raz pierwszy i NA PEWNO po raz ostatni, bo odkąd wrócił, czuje się paskudnie. Dodał, że OSOBIŚCIE nie znosi mieć się z pyszna, stanowczo nie pragnie odstawiać gladiatora, podczas, gdy wie, że jest słabeuszem, nie uwielbia robić za wała na lipnej gwarancji, za światowca z kurnej chaty, ma dosyć upokorzeń, pod dostatkiem ma bycia dzikusem, za cholerę nie chce być posądzany o umysłowe niechlujstwo, znajdowania się w sytuacji wytykanego palcem i protestuje przeciwko dawaniu go za przykład gnidy. A gdy spytałem o przyczyny jego rozjuszenia, wyrzęził tylko jedno słowo: czystość.

 

Określenie to rzuciło mu się na mózg i nie potrafił wykrzesać z siebie innych. Przez chwilę miałem wrażenie, że z całej swojej wycieczki zapamiętał tylko tamtejsze porządki i został ekspertem od zwiedzania schludnych miejsc. Wrażenie to jednak było mylne, gdyż użyte przez niego słowo zapoczątkowało lawinę następnych, przekształconych w pytania. Na przykład: z jakich to powodów stronimy od etycznej higieny?.

 

Ogólnie mówiąc, dostał bzika, bzik ten zaś można streścić jako: fioł kulturowy. Co, przekładając na ludzki język, oznaczało: gdzie nam do ich solidności. Zżerała go zazdrość, bo na każdym kroku natykał się na brak absurdów istniejących w kraju nad Wisłą. Chodziło mu o nasze ordynarne i agresywnie wrogie zachowanie wobec bliźniego. O nasz nieufny stosunek do innych ludzi i farbowaną tolerancję nakazującą wyrzeczenie się szacunku dla odmienności ich obyczajów. O powszechną mentalność narzucającą stadne uleganie leserstwu Bo istotnie, jak się nad tym zastanowić, czystość intencji jest najważniejszą miarą wymuszającą moralne postępowanie wobec reszty wspólnego zaścianka. Ponieważ czy tego chcemy, czy nie, jesteśmy skazani na istnienie w tym samym miejscu.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (67)

  • Noico1 rok temu
    Droga Nerwinko od pewnego czasu znów zacząłeś przynudzać.
  • SwanSong rok temu
    Wracaj do tvpszambo, tutaj za wysoki poziom.
  • Lotos rok temu
    No, ale powiedz dlaczego najpierw Noico a potem kamińe? jestes hitlerowcem o wielu twarzach?
  • nerwinka rok temu
    Noiczego 1 Święta racja, mocium panie
  • kasiaczek rok temu
    Nerwinko, mam wrażenie, że nie czytałeś tego co tutaj zamieściłeś, bo inaczej nigdy byś tego typu wynurzeń tego ciemnego typa nam tutaj nie zaprezentował:)) Są kompletnie bez sensu. Już dzieci uczymy nieufności w stosunku do obcych, nierozmawiania z nieznajomymi, niepodawania żadnych danych wrażliwych w rozmowach telefonicznych, bądź w sieci. To podstawowa zasada bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego, zasada ograniczonego zaufania. Ale lewactwo na siłę, z uporem lepszej sprawy, próbuje nam tu serwować zasady, które kompletnie temu zaprzeczają. Tolerancja to jedna z najgłupszych rzeczy, które lewacy wymuszają na społeczeństwach.
  • Lotos rok temu
    Na, ale czemu najpierw Noico ,a potem kamińe? przecież jesteś tym samym faszystą.
  • Noico1 rok temu
    Szanowny Nerwinko, to dobrze że się zgadzasz, jak sam widzisz takimi tekstami nie zdobędziesz rzędu dusz, ani nie podbijesz serc tutejszych czytelników.
  • kamińe rok temu
    inne ludzie żyjo w brudzie
  • Bettina rok temu
    Ja kiedyś na fb, jak .miałam fb...kiedy to było?...napisałam cytat z Dostojewskiego?
    ,,Kazdy Polak w podróży to hrabia" i miałam lajka od obcokrajowca. Czy jest tu ten obcokrajowiec?
  • Grain rok temu
    wyjehał z bólem dupy z powodu PIS wróił z wiekszym /o ile to nie kolejna wydumka nerwinusia/ A Dostojewski, to wielkorus z kompleksem Polski i Polaków. Bez korelaji z wielkośią umysłóową nerwinki.
  • kamińe rok temu
    wruci rudy da wam wódy
  • kamińe rok temu
    wruci do berlina oczywiście / bo tu wyjdzie na jaw że z kacapami knuł
  • nerwinka rok temu
    kamine WRÓCI, MULE!
  • kamińe rok temu
    no muwie rze WRUCI, poligloto
  • kasiaczek rok temu
    Tekst mi się nie podoba.
  • kamińe rok temu
    autoże zmień nik na: durnotka
  • "każdym kroku natykał się na brak absurdów istniejących w kraju nad Wisłą. Chodziło mu o nasze ordynarne i agresywnie wrogie zachowanie wobec bliźniego. O nasz nieufny stosunek do innych ludzi i farbowaną tolerancję nakazującą wyrzeczenie się szacunku dla odmienności ich obyczajów. O powszechną mentalność narzucającą stadne uleganie leserstwu Bo istotnie, jak się nad tym zastanowić, czystość intencji jest najważniejszą miarą wymuszającą moralne postępowanie wobec reszty wspólnego zaścianka. Ponieważ czy tego chcemy, czy nie, jesteśmy skazani na istnienie w tym samym miejscu"

    Ten fragment jest najistotniejszy. Nie wiem, czemu drą ryja, Dałem 5
  • Noico1 rok temu
    My Home is my Castle. Mówi ci to coś durnoto.
  • Noico1
    Dzisiaj te twoje zamki stoją w ruinie, debilu.
    chcesz więcej istoto nasiąkająca złem.
    Anglista się znalazł.
    Jeszcze graina brakuje do pulpy tworzyw sztucznych.
  • Noico1 rok temu
    Mein Haus ist meine Festung
  • Noico1
    Czyżby opcja niemiecka? Tak twierdzi twój napoleon.
  • Noico1 rok temu
    Przetłumaczyłem ci tylko stare anglosaskie porzekadło, bo pewnie po angielsku nie rozumiesz. Tylko dureń może stwierdzić, że w tamtych kulturach lubią obcych.
  • Angela rok temu
    Twierdza z karkonu i dykty, psia jego mać

    Tekst niestety bardzo prawdziwy, co stwierdzam z ubolewaniem. 5
  • To i ja dorzucę swoje:
    Ja w Prusach nie bywałem; rozum królewiecki
    Dobry dla Prus, a u mnie jest rozum szlachecki!
  • Po. Wel.
    No proszę, szlachciura się znalazł.
    A ty z tych, co trzymali z zaborcami, czy z powstańcami Polskimi?
    Bo teraz jest tak: Jak nie zUE to ze wschodem.
    I znów stoimy w rozkroku
    I tak w kółko. A co!
  • Starszy Woźny, he he, dobre pytanie. Niedawno świętowałem rocznicę Konfederacji Targowickiej, zamiast 3 Maja 😅
  • Pobóg Welebor
    Czym się chwalisz.
    Czy nie powinna tobą zająć się, ta nowa komisja do badania wpływów sowieckich. A nie tuskiem.
    Fakty historyczne też ludziom pomieszali pisowcy.
  • Ja mogę liczyć co najwyżej na komisję lekarską...
  • Bettina rok temu
    Po jednym z programów Magdalena Ogórek została zaatakowana pod studiem telewizyjnym przez agresywny tłum. Długo nie pokazywała się później na wizji.

    Źródło: https://zyciorysy.info/magdalena-ogorek/ | Zyciorysy.info
  • Pani Ogórek wybrała taką drogę i niech się nie dziwi i inni też, że ją atakują. Coś za coś. w TVP zarabia grube pieniądze i o to biega. Mówi co jej karzą. Nie wie tego? Wątpię.
  • Bettina rok temu
    Starszy Woźny
    Faktycznie, ...ale ja bym przyjrzała się tej pani ogórek, bo na tratwie człowiek szybko się uczy.
    I nie ma ...towarzyszy
  • Bettina rok temu
    ...zabawy.
  • Bettina
    Ja bym nie nazwał zabawą. Ile ta niby "zabawa" zrobiła spustoszenia w życiu, to głowa mała. Pisiory zwalniają z pracy profesorów z uczelni, który jest, nie po ich myśli. To stalinizm. Ale ludzi jołopów przekupują socjalem i mają jakieś poparcie. No!
  • Bettina rok temu
    Starszy Woźny
    Yhm, jeśli o uczelniach. Zupełnie kolokwialny przykład, gdy dzieci pobierają kindergeld, z automatu obejmuje je arbeitsamt , urząd pracy, który też z automatu oferuje ,,szukanie""
    pracy w innych krajach, też Szwajcarii. Studia nie są dla studiowania. Niestety. To jest real w Polsce na dziś.
  • Bettina rok temu
    Nikt ich na siłę nie zatrzymuje w Niemczech, choć chętnie.
  • Bettina
    Ja nie o tym. Wywalili profesora z uczelni muzycznej, bo upomniał się o autorkę tekstu rapowego, który krytykował ówczesny rząd i stan kraju. Są doniesienia o licznych represjach na uczelniach. Którzy nie po myśli Czarnka.
  • Bettina rok temu
    Starszy Woźny
    Sorry, potraktuj mnie jak idiotkę, ale co znaczy upomniał się o...
    Brakowało jej imienia i nazwiska, czy pseudonimu w ...nie wiem.. wiedzy przekazywanej studentom,
    Albo bo była też wykładowcą na uczelni i ją usunięto?
    Nie.

    A, bo ówczesny, czyli tamten, nie ten.
  • Bettina
    Dobranoc! Nie pij więcej.
  • Bettina rok temu
    Starszy Woźny
    fb czasem nie popłaca, przykład z Ameryki, cóż,
  • Bettina rok temu
    Proszę sprawdzić ile tam jest rozpraw i rozstań po fb, życie..
  • Bettina
    Jutro ci podam ich pesele i kody do kont bankowych
  • Bettina rok temu
    Starszy Woźny
    Inna ja, wśród tej samczej śmierci
  • Bettina rok temu
    System jest niewydolny, choć jak widać bardzo zabawowy, miejscami.
    Ja jestem niestety, przyziemna.
  • Bettina rok temu
    Bardziej proszę się martwić tym, że tego nikt nie czyta.
    Przepraszam, ale chyba też wskazuje na zainteresowanie się tylko sobą nawzajemne kultur.
  • Józef Kemilk rok temu
    Typowy przykład kompleksów. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma😀
    A ten wyjazd kiedy był i gdzie?
    Szanuj siebie to inni też będą Ciebie szanować😀
    Pozdrawiam optymistycznie😊
  • Noico1 rok temu
    Lewica słynie z irracjonalnego zakompleksienia przed "zagranicą". Wynika to po prostu z ich nieuctwa, nieznajomości historii własnej i cudzej.
  • SwanSong rok temu
    Ty znasz tylko historię z etykiet domestosa, które czytasz na kiblu.
  • Noico1 rok temu
    Po co zabierasz głos lewacki jełopie, jak nie rozumiesz co się do ciebie mówi.
  • SwanSong rok temu
    Noico1
    Nie jestem lewacki, ale dla takich dziadów jak ty, każdy o odmiennych poglądach to lewak, pseudopatrioto.
  • Noico1 rok temu
    Ty tyle wiesz ile zjesz, widać to po twojej kulturze wypowiedzi, a w zasadzie po braku tej kultury i szacunku dla rozmówcy oraz po wyjątkowej głupocie, która staje się widomą przez kompletny brak wiedzy w jakiejkolwiek dziedzinie, a w szczególności z historii własnego kraju. W dodatku jesteś tchórzliwym, nędznym trollem nie pasożytującym za zgodą idioty admina na portalu literackim.
  • SwanSong rok temu
    Noico1
    Już spuściłeś szambo z łba? Twoja kultura wypowiedzi już nie istniała, kiedy się tutaj pojawiłem, o czym świadczy masowe banowanie twoich klonów. Wiedzą cię przewyższam, ale rozumiem, że się nie przyznajesz, to typowe zachowanie chłopa pańszczyźnianego, który urąga lepszym, a w domu udaje wielkiego pana.
    A historię znam z faktów, nie teorii spiskowych.
  • Noico1 rok temu
    Jedyne co potrafisz zaprezentować trollu i folksdojczu to chamstwo.
  • SwanSong rok temu
    Noico1
    Boisz się prawdy, parchu.
  • SwanSong, a czy ty wiesz, co znaczy parch? Żyd. Jesteś antysemitą?
  • Noico1 rok temu
    To barania głowa, niewiele rozumie, albo zgoła nic;))) Zwykły troll bez żadnego dorobku literackiego pałętający się jak smród po gaciach po portalu wybitnych pisarzy i poetów.
  • Noico1, ciekawe, kiedy ktoś ChatGPT podłączy pod opowi, żeby trollował 😃
  • SwanSong rok temu
    Pobóg Welebor
    Parch ma wiele znaczeń, ale ty wszędzie widzisz Żydów. Lecz się.
  • SwanSong rok temu
    Noico1
    Ty jesteś wybitny? Chyba wybitnie grafomański.
  • SwanSong, w słowniku jest jasno, choroba skóry, albo ŻYD. Mogłeś podziękować za wyprowadzenie z błędu, ale klasy po tobie się nie spodziewałem...
  • Noico1 rok temu
    Welborze, sam się przekonałeś, że to głupek. Dziś wyjątkowo zrobiłem mu tę uprzejmość, że mu odpowiedziałem, bo z reguły mam zasadę, że z trollami nie gadam, ani im nie odpowiadam. Ale to taki tępy troll nie rozumie, że ktoś mu robi łaskę, i pragnie naprowadzić na dobrą drogę, jak ty. Będzie barani łeb polemizował z Encyklopedią, mimo że nie ma racji.
  • SwanSong rok temu
    Pobóg Welebor
    Znajdź sobie lepszy słownik, bo twój coś biedny.
  • SwanSong rok temu
    Noico1
    Masz szczęście, że do ciebie piszę, bo nikt z tobą i tak nie rozmawia, prócz równie durnego welebora. Może coś wyniesiesz z tych dyskusji, ale wątpię. Wiem, że ostatnio się liżecie i komentujecie nawzajem z takimi pochlebstwami, że zapewne dziś szliście w Paradzie Równości, ale skuj beton swojego mózgu i otwórz się na prawdę.
  • Noico1, tak, ale ciężko się pogodzić z tym, że ktoś mówiąc tylko imituje mówienie, bo emituje jakąś papkę niegodną człowieka, jak ChatGPT...
  • Noico1 rok temu
    Weleborze to zwykły imbecyl i dureń więc nie co oczekiwać od niego wiele. Zauważ jak śledzi, kto z kim rozmawia, śledzi czyjeś żiem, bo nie ma swojego🤣🤣 Trzeba mu po ludzku współczuć, bo to nie jego wina.
  • Noico1, tak, on w ogóle nie zdaje sobie sprawy, jakie cierpienie sprawia nam swoją głupotą...
  • Noico1 rok temu
    Nawet wobec takiej ciemnej masy musimy zachować minimum tolerancji. To nie jego wina, że nic nie rozumie.
  • Noico1,no właśnie nie wiadomo, czy to nie jego wina... Ale nie rozsądzam. Różne opinje są na temat głupoty 😃

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania