...

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (52)

  • Mane Tekel Fares 01.09.2019
    Aga w kosmosie... a jakże inaczej :-)
  • Jaki zestaw taka opowieść :p
  • Witamy nowy tekst! :)
  • witam również :))
  • 00.00 01.09.2019
    O żeż Ty cholernico!. Pierunie jeden! Uwielbiam Baśkę. :)
  • 00.00 tęskniłam za Basią :p :)) Przyznaję się bez bicia :))
  • krajew34 01.09.2019
    Interesujące i dość dziwne. :)
  • krajew34 "dość dziwne" ;))) tiaaa perypetie Baśki takie bywają :D
    Pozdrowionka i dzięki, żeś zajrzał :))
  • Wrotycz 01.09.2019
    Przefajne! Dawno się tak nie uśmiałam, co prawda najpierw myślałam o reinkarnacji Myślibory, ale od przeczytania info o teleportacji... już wiedziałam, że zamiana nastąpi... Cóż ta działka transportu, faktycznie chyba jeszcze wtedy będzie ciut niedoskonała.
    :)))
  • Wrotycz, bo to miała być reinkarnacja, ale jakoś tak potem w inną stronę poszło ;))
    Nieplanowany zwrot akcji, jak to w każdym eksperymencie, coś poszło i tu nie tak ;)
    Dziękuję, żeś podleciała i skomentowała :)
    Pozdrawiam
  • Wrotycz słowo telepotracja - kurcze, zastanawiałam się, skąd je znam? Już wiem - ze Star Treka! - reżyser Roddenberry był pierwszym ponoć, który to wymyślił. Zrobił to dlatego, że nie miał dość kasy, aby filmować lądowania statków na planetach, czy przemieszczania się ludzi między nimi. Wymyślił wtedy, że teleporty będą zamieniać ludzi w energie i w takiej formie przenosić w inne lokalizacje. z punktu widzenia nauki - był wizjonerem.
    Stosunkowo niedawno udało się przenieść foton (o ile mnie pamięć nie myli). A to przecież dopiero początek drogi :)
  • Wrotycz 01.09.2019
    Aga, no normalnie telepatia między nami:)
    Z teleportacją mam wrażenie, że spotkałam się w amerykańskiej SF, z jej złotego wieku, czyli powieści pisanych w latach 40-stych i pięćdziesiątych.

    Tak, słyszałam, ale chyba stan kwantowy. No baaaaaardzo daleka droga do przeniesienia ziarenka piasku, a co dopiero człeka:) Zasada nieoznaczoności chyba najbardziej szkodzi temu projektowi i kotek pana S. :)

    Dobrej nocy, najłatwiej przenieść się na Plutona czy czas Mieszkowy we śnie :)
  • Luka 01.09.2019
    Cześć....
    Świetne opowiadanie... Pierun i Perun majstersztykk :)
    Zauważam jednak, że "wszerz" piszemy razem.
    PS. Bardzo bym też prosiła o wyjaśnienie znaczenia słowa "przeławicany"?
    Pozdrawiam :D
  • Luka
    a gdzie to "wrzesz" występuje? Szukam i nie wiedzę?

    przeławicenie - warstwa skały osadowej występująca wśród innej skały osadowej o znacznie większej miąższości
    źródło: https://sjp.pl/prze%C5%82awicenie

    a tutaj: "...przeławicany czerwonym blaskiem napisów..." - w znaczeniu: przecinany
  • Luka ok, już zlokalizowałam ten wyraz ;) Dzięki
  • betti 01.09.2019
    Aga, Ty to masz wyobraźnię...
  • betti
    Każdy ma, wystarczy sięgnąć. Czasami trzeba głęboko, ale myślę, że się opłaca ;))
    Pozdrawiam
  • betti 01.09.2019
    Aga w Twoim przypadku - zdecydowanie tak. 5

    Pozdrawiam.
  • pkropka 01.09.2019
    Cudowna Baśka. Nieźle to wymyśliłaś, uśmiałam się :D
    Swoją drogą masz cudowną wiedzę. Zawsze pięknie opisujesz wszystkie futurystyczne elementy.
  • pkropka
    Też lubię Baśkę, trochę mi jej brakowało, więc ją tu wrzuciłam. A niech się kobita trochę rozerwie ;))
    Pozdrawiam i dzięki, żeś podleciała
  • Dekaos Dondi 01.09.2019
    Aga jednostrzały→Bardzo fajny tekst. Taki pomieszany, a nawet mógł być więcej:))
    A zatem koniec zaczyna się na początku lub odwrotnie.
    Nawet mi się z lekka skojarzyło z filmem: ''Piąty wymiar''→Nie w sensie treści, tylko też się kończy jak zaczyna:))⭐⭐⭐⭐⭐
    Pozdrawiam→
  • Dekakos Dondi
    Ciekawe skojarzenie. W pewnym sensie trafione - los zatoczył koło, tylko po podmiance bohaterów.
    Pozdrawiam i dzięki, żeś się pochylił :)
  • Dekaos Dondi 01.09.2019
    No sam nie wiem. Z tekstu na 100% jasno nie wynika, że to była podmianka:)
    A jak stało się coś podobnego jak w filmie; ''Mucha'' i zakłóciło Baśkowe ciało. Tylko kiedy?
    Tak sobie jeno dywaguje jak coś mi się spodoba:)
  • Dekakos Dondi cóż, może i nie wynika bezpośrednio, choć gdyby się wczytać w szczegóły...
    Ale koncepcja z "Muchy" istotnie jest ciekawa i godna rozważenia, tudzież... przemyślenia ;))
    Dzięki ;))
  • JamCi 01.09.2019
    Znaczy Baśka jest tu znana, ino mi nie. To muszę poznać bliżej. Śmiałam się gównie z tego, ze jakoś mi się ona kojarzy bardzo ale to bardzo z jedną tu interesującą Osobistością :-) Takie soczyste teksty ma tylko jedna :-)
    Bardzo ciekawie napisane :-) :-)
  • JamCi Ooo, a kto? mogę wiedzieć? Z ciekawości podlecę poczytać :))
    Powiedz no, która to Osobistość ...
  • JamCi 01.09.2019
    Aga jednostrzały Refluks :-)
  • JamCi 01.09.2019
    o teksty Baśki mi idzie, nie Twoje :-)
  • JamCi poważnie, kurcze czytywałam ją czasem, ale widać nie dość uważnie, lub za rzadko. Z ciekawości będę do niej zaglądać częściej ;))

    Serię o Baśce pisałam z drugiego konta Agnieszka Gu dawno temu, i cieszę się, że pomimo upływu czasu, ktoś ją tu jeszcze pamięta.
    Dzięki, żeś podleciała tutaj i skomentowała :)
  • JamCi aaaa tzn to jak Baśka się wysławia? Jej dialogi w tekście, tak? Ciężko myślę o tej porze hehe
  • JamCi 01.09.2019
    Aga jednostrzały tak :-) śmiałąm sie z tego z całęgo serducha.
  • JamCi tera rozumiem ;))) super :))

    No nic, idem zalegnąć w wyrku. Powietrze się troszkę ochłodziło, może się uda zasnąć ;)
    Czego i tobie życzę ;))
    Tymczasem borem, lasem.... Pozdrawiam :)
  • JamCi 01.09.2019
    Aga jednostrzały dobrej nocki :-)
  • jesień2018 02.09.2019
    Haha, super pomysł! Zakończenie naprawdę zabawne!
    A ta Baśka to taka charakterystyczna, że ma się wrażenie, że się ją już gdzieś na pewno spotkało :)))
  • jesień2018 taaa Baśka chyba już gdzieś, kiedyś była :p :))
    Tymczasem pozdrowionka i dzięki, że podleciałaś :)
  • jesień2018 02.09.2019
    Aga jednostrzały wiem, że Baśka była, ale miałam na myśli tzw real :)
  • jesień2018 aaa rozumiem, ale gdyby ją spotkać w realu, to chyba tylko z daleka :p

    PS. Poważnie to mam koleżankę, która stanowi jej pierwowzór. Świetna babka. Cholernie wnerwiająca siebie i innych wokół, ale dobry człowiek, więc jest generalnie bardzo lubiana :)
  • Canulas 02.09.2019
    Ale pomysł to ciekły azot sztosiwa. Naprawdę wow. Niby gdzieś to już grano, ale no... Wiele sobie obiecuję po dalszych częściach, bo ze będą, to mam pewność.
  • Canulas to "jednostrzał" - jak nazwa konta wskazuję. Więc... nic z tego. Na bank jej więcej nie będzie.

    ... chyba, że może gdzieś, kiedyś...

    Dzięki za odwiedziny.
    Pozdrowionka
  • Bożena Joanna 02.09.2019
    Twoja Baśka to kobieta o niespożytej energii, po tylu przejściach teraz zachciało jej się Plutonu. Tydzień temu byłam w Torunie, tam też była jedna figura poświęcona teleportacji, tylko nie tak barwna jak Baśka. Zastanawiam się nad Perunem i Pieronem, Perun brzmi jak bóstwo rodem z Litwy, a Pierun należy chyba do gwary śląskiej, Zaciekawia mnie ten Perun, ponieważ Myślibora też go wzywa Obie panie mają kontakt z Bytomirem w tym samym czasie, Baśka jak typowa kobieta broni się przed wojownikiem za pomocą zębów, a nie specjalnej techniki walki. Tu rozpoznaję naturę kobiecą. A propos czasu, Baśka jakby szła do przodu, a potem wróciła do 973 roku.
    Podziwiam Twoją fantazję i futurystyczną atmosferę opka. Chociaż wchodzimy w inny wymiar motywy działania są podobne, wysokie wynagrodzenie za udział w eksperymencie. Baśka jednak chodzi po ziemi, choć jej prawdziwym elementem jest kosmos i podróże międzyplanetarne. Nie zapominaj o Baśce, Jest to wielce niesamowita postać. Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że ta nietuzinkowa kobieta wkrótce powróci do Opowi.pl
  • Witaj Bożeno Joanno :)

    "Zaciekawia mnie ten Perun, ponieważ Myślibora też go wzywa." - wzywa go tylko Myślibora, którą jakimś cudem przeniesiono z jej czasów na Pluton i dalej, stację okoloplutońską - choć jej pracownicy, nie do końca jeszcze wiedzą, z kim mają do czynienia. Baśka wskoczyła w tym samym czasie w jej miejsce, zamiast na tą stację.

    Perun – to słowiańskie bóstwo gromowładne oraz jedno z czołowych w panteonie słowiańskim. [źródło: Wikipedia]

    Pieron, jasny Pieron, o cie Pieron, - to przekleństwa w gwarze Śląskiej :)

    Uzupełnię w te dane tekście.
    Dziękuję, że ciekawy i budujący komentarz. Co do samej Baśki, mam pewne plany z nią związane, ale jako bohaterki, tu na opowi, nie podrzucę jej i będzie się pewnie przewijać tu i tam.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny :))
  • nimfetka 02.09.2019
    Hej Agu. Świetny pomysł na rozgryzienie zestawu. Baśka to najlepsza baba pod Słońcem. Uwielbiam dialogi i to jak dobrze wydozowałaś narracje. Nie ma żadnego przesytu, żadnych nadopisów.
    Bardzo, bardzo lubię.
  • nimfetka
    Bardzo dziękuję, żeś przybyła, przeczytała i za fajowski komentarz :))
    Pozdrowionka :)
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – dziś o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • Dziękuję :))
  • Aga jednostrzały, oto Twój zestaw:
    Postać: Sprzątaczka
    Zdarzenie: Czysty przypadek

    Gatunek (do wyboru): Postapo lub (pod kątem Antologii) Horror i pochodne
    Czas na pisanie: 29 września (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – jutro o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • Aga jednostrzały, oto Twój zestaw:
    Postać: Niewidzialny gość
    Zdarzenie: Czysty przypadek

    Gatunek (do wyboru): Punk lub (pod kątem Antologii) Horror i pochodne
    Czas na pisanie: 13 października (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)
  • Dziękuję :)
  • Pasja 04.10.2019
    Witam
    No to zbudowałaś rusztowanie na skalę porządnego wieżowca. Gdzie diabeł nie może tam babę pośle... sprawdza się tutaj logika tego powiedzenia. Baśka dokonuje rewolucji po siedmiu latach po chrzcie Mieszka. Bytomir tego, nie przewidział, że ma przed sobą krewką babę a nie pokorną niewiastę.
    Tylko kto wylądował na Plutonie? Zagwozdka.

    Fajnie pokroiłaś poszczególne okresy i zrobiłaś przekładaniec z Baski, która wodzi za nos czytelników. Trzeba chyba wyjaśnić wehikuł czasu Autorko.

    Pozdrawiam ciepło
  • Dzięki pasjo, żeś zawitała w te rejony.

    Cóż, Baśka po raz kolejny udowadnia, że ma wyjątkowy talent do pakowania się w problemy. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że i teraz nieźle sobie poradzi :)

    A wehikul czasu? Chyba nawet naukowcy nie podejrzewali, że ich eksperyment obierze taki kierunek i wymknie się spod kontroli.
    Pozdrawiam i dzięki za komentarz :))
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – to już dziś o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania