LBnDrabble 01_ Nie czytaj do końca

Słyszysz ten rechot? Odbija się od podłogi, wibrują nim ściany. Najpierw boleśnie pulsuje w uszach, by w końcu rozejść się po całym ciele.

To oni. Znowu się z ciebie śmieją. Śledzą twoje kroki. Wiedzą co robisz i co do ciebie mówię. Nawet teraz — czytają każde słowo. Widzą każdy przecinek. Obserwują. Czają się, czekają.

Jesteście połączeni. Ale nie martw się — możesz ich dosięgnąć, dopaść, zanim się zorientują.

Musisz być szybki. Ruszyć na mój znak. Już wiedzą, że nie będziesz biernie czekał. Myślą, że zdążą odwrócić wzrok, zamknąć uszy.

Zacznij, gdy skończę mówić.

Zbyt późno do nich dotrze, że można zabić słowem.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 21

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (60)

  • Shogun 16.03.2020
    Dobre, mocne drabble. Sama prawda powiedziana. Niewielu zdaje sobie sprawę, że słowa, to niebezpieczna broń i trzeba ostrożnie się z nimi obchodzić. Moją one moc tworzenia i destrukcji. Do nas należy wybór opcji. Szkoda tylko, że tak wielu wybiera drugą.
    Pozdrawiam :)
  • Tjeri 16.03.2020
    Ano... Słowa raz wypowiedzianego, wycofać nie można. Dzięki, Shogunie!
  • Anonim 16.03.2020
    Słowo bywa o wiele potężniejsze od czynów. Słowem można zabić, można naprawdę wiele.
    Jednak dla mnie to nie proza, to wiersz, mimo iz zapisane prozą. Nie wiem, co to za mania, że poezjo-podobne rzeczy są uznawane za lepsiejsze...
    Ale tekst podoba mi się.

    Myślą, że zdążą odwrócić wzrok, zamknąć uszy.
    ZAMKNĄĆ uszy? - może zatkać?

    Pozdrawiam.
  • Tjeri 16.03.2020
    Ja też nie wiem dlaczego poezjo-podobne ktuś może uznać za lepsze. Ja tak nie mam :))).
    Jakoś "zamknąć" podobało mi się, ale pomyślę nad tym jeszcze. Dziękuję za słowo, Antoni :).
  • Tjeri 16.03.2020
    Zapomniałabym. Tak naprawdę ten tekst jest dosłowny, ale zapewne w warstwie poetyckiej łatwiej go odebrać.
  • Anonim 16.03.2020
    Tjeri
    jeśli dosłowny, to jedyne, z czym mi się kojarzy, to z manią prześladowczą lub/i schizofrenią.
  • Tjeri 17.03.2020
    Antoni Grycuk zdecydowanie dobre kombinacje! :)
  • Szpilka 16.03.2020
    Kapitalna puenta, piątak ode mnie ?
  • Tjeri 16.03.2020
    Dziękuję, Szpilko! Cieszę się :).
  • LeeaThorelli 16.03.2020
    O, bardzo dobry tekst! Z nutą osaczenia i prawdą o raniącej funkcji słowa. Ładnie. :)
  • Tjeri 16.03.2020
    O! Fajnie, że napisałaś o "osaczeniu", zależało mi na tej dosłownej warstwie tekstu. Cieszę się, że jest "odbieralna" :)). Dziękuję za wizytę i koment, Leea.
  • Kocwiaczek 16.03.2020
    Słowa to często rany boleśnie wykryte w pamięci. Co z tego, że coś było dawno, skoro boli z każdym wspomnieniem? Świetny tekst Tjeri.
  • Tjeri 16.03.2020
    Zgadza się... I bardzo cieszę się z kolejnego spojrzenia pod nieco innym kątem - rozpamiętywanie. To jak zakazać ranom się goić (jestem w tym świetna BTW :))))
    Dziękuję za wizytę i koment, Kocwiaczku :).
  • Pasja 16.03.2020
    Bardzo mocny w śmiechu obrazek i taki rzeczywisty. Inwigilacja słowna zaczyna się od śmiechu, by potem zagłuszyć go słowem, a nawet zabić.

    Świetna miniaturka i z mocną puentą. Cieszę się z takiego tłumu, wszak to mój pomysł na drabble w Bitwach.

    Pięknie pozdrawiam
  • Tjeri 16.03.2020
    Pasjo, pomysł pierwszorzędny. Bo na dłuższy tekst czasem nie ma się siły, czasu. A stusłówka pisze się wdzięcznie. Jest to też świetne ćwiczenie warsztatowe. Fajnie że tyle osób odpowiedziało na drabbelkowy zew :)).

    Tak, śmiech potrafi zaboleć bardziej od słowa. Tak abstrahując od tekstu, ciekawe dlaczego nawet dzieci uważają niecelową śmieszność za niepożądaną... Wielkie dzięki za wizytę i słowo, Pasjo. :)
  • JPA 17.03.2020
    Tjeri Witaj, dziękuję za ten tekst... Odbieram go dość osobiście, jako osoba niepewna siebie i perfekcjonistyczna jednocześnie. Perfekcjonistyczna, bo niepewna. Śmiech może zabić i zniechęcić. Nawet nie tyle śmiech, co nawet krytyka- taka szczera i normalna. Pamiętasz? Ja na krótko usuniołem tekst... Chyba ze wstydu... Nie umiałem Ci powiedzieć wtedy czemu, chyba, Droga Tjejri bałem się ośmieszenia. To jest ciekawe myśleć inaczej i się bać... Gdy zniknełaś na chwilę, to się bałem, że przezemnie, kurcze, jak fajnie, że jesteś znowu. Dobrze, podniosę się, przeredaguje te teksty, tylko zorganizuje swoje życie. Może nawet zacznę z moim innym hobby i spełnie marzenia? Ale tutaj musiał bym pokonać jeszcze większy śmiech... Ty dobra jesteś, ja tak pięknie nie piszę i chyba nie będę. ps. Myślałem by do Ciebie napusać, czuje się winny za tamto... Miłego dnia
  • Tjeri 17.03.2020
    JPA Dzięki za obszerny, osobisty komentarz!
    Moje zniknięcie nie było związane z Tobą w żadnym razie!
    Co do strachu przed śmiesznością... Sama się nad tym zastanawiałam. To lęk bardzo mocny w nas i tylko osoby o ogromnej pewności siebie są w miarę odporne. I dzieci nie chcą być śmieszne (no chyba że się wygłupiają), dorośli tym bardziej. Może to efekt hierarchicznego społeczeństwa? U wilków osobnik alfa jest "poważny", a najniższy w hierarchii omega - to taki błazen w stadzie. Wygłupami rozładowuje napięcie w grupie. Bardzo ważny w stadzie choć mało poważany... Może ten schemat w nas siedzi? Nie wiem. Jetesteśmy wrażliwi i już.
    Jeśli chodzi o portale - to po sobie mogę powiedzieć jedynie - że z czasem nabiera się dystansu. Pamiętam doskonale jak drżałam, gdy wstawiałam swój pierwszy tekst. Z czasem emocje maleją. Krytyka nigdy nie jest miła, ale da się nauczyć odbierać mniej osobiście.
    Trzeba się utwardzić i pisać. Szkoda rezygnować z wspaniałego hobby. Cieszę się, że zdecydowałeś zostać i doskonalić swoje teksty.
  • LBnDrabble 16.03.2020
    Witamy kolejne Drabble w Bitwach. Życzymy przyjemnej zabawy.

    Literkowa pozdrawia
  • Tjeri 16.03.2020
    :)))
  • Puchacz 16.03.2020
    Mam własną interpretację :)))
    Dobre Sowo.
  • Tjeri 16.03.2020
    Aż się boję pomyśleć jaką... :)))
    Dziękuję za koment, Puch.
  • IgaIga 16.03.2020
    I ja mam swoją. Opartą na doświadczeniach.
    Bardzo dobry tekst, Sowo.
  • Tjeri 16.03.2020
    Ha! Domyślam się jaką i ze zdziwieniem przyznaję, że pasuje. :) Dzięki za odwiedziny, Iga.
  • Bajkopisarz 16.03.2020
    Napiszę może przewrotnie, ale sądzę, że najwięcej ludzi ginie nie od złych słów, na które można się uodpornić, olać, zignorować, lub zwyczajnie w nie nie uwierzyć. Najczęściej zabija słowo dobre.

    „Wszystko będzie dobrze”
    „Zmieścisz się, śmiało!”
    „Niosę dobrą nowinę”

    Dobre słowa usypiają czujność, zabijają uspokojeniem. To może paradoks, jak z nożem – jakim nożem łatwiej się skaleczyć, ostrym czy tępym? Tępym, rzecz jasna, bo jego prowadzenie wymaga większej siły, której używa się kosztem precyzji i ostrożności.
  • Tjeri 16.03.2020
    Ha. Ciekawe spojrzenie. Może te słowa co wymieniłeś są też złe tak naprawdę (bo w jakiś sposób przenoszą lekceważenie, "olanie" problemu). Dobre, muszą sięgnąć głębiej i być przykre czasem...
    Dziękuje, Bajkopisarzu, za ciekawy koment. :)
  • Dekaos Dondi 16.03.2020
    Tjeri→Bo oni nie wiedzieli, że soplem lodu, piszesz płomienne słowa.
    Rechotali z ciebie, łabędzim śpiewem i błazeńską marchewką.
    Twoja umiejętność rozpaliła doskonałą zmyłkę.
    Durne bałwany.
    Jeno kałuże zostały→Pozdrawiam:)→5
  • Tjeri 17.03.2020
    Dziękuję DeDo! Bohater drabbla/drabbli (w zasadzie nie wiem jak się odmienia) byłby rady Twoim słowom! :D
  • Lotos 16.03.2020
    Podoba się i to bardzo, zwłaszcza, że też coś napisałem o zabijaniu słowem.

    Pozdrawiam.
  • Tjeri 17.03.2020
    Słowo to zdecydowanie skuteczny oręż. Dzięki za słowo, Lotos. :)
  • Piotrek P. 1988 16.03.2020
    Przypomniał mi się tekst "Brzytle" autorstwa Piliery i film "Langoliery", 5, pozdrawiam :-)
  • Tjeri 17.03.2020
    Niestety nie znam żadnej z wymienionych pozycji (trzeba nadrobić)... Langoliery z Kingiem mi się kojarzy, alem nie czytała i nie oglądała. A ciekawa jestem skojarzenia. Dziękuję za wizytę, Piotrek. :)
  • Piotrek P. 1988 17.03.2020
    Tjeri "Langoliery" to opowiadanie autorstwa Kinga, na podstawie którego powstał film. A tymczasem Piliery to jeden z użytkowników na Opowi. Napisane przez niego "Brzytle" są tekstem krótkim, zabawnym i inspirującym. Polecam :-)
  • Tjeri 17.03.2020
    Piotrek P. 1988
    Czyli Langoliery dobrze mi się kojarzyło. A Pilierego oczywiście znam :D, jeno Brzytli nie :))). Jak polecasz, to zajrzę. Dzięki. :)
  • Bożena Joanna 16.03.2020
    Obraźliwe słowa "rechot" ranią. Aktywne jednostki potrafią się przeciwstawić, ale czy słowo wystarczy. Niekiedy tak, ale również jest druga odsłona problemu. Słowa rozumiane na opak mogą prowadzić do wielkiego zła. Tak rozumiałabym tytuł drabbelka. Pozdrawiam!
  • Tjeri 17.03.2020
    Bożenko, dziękuję za wizytę i ciekawą interpretację. :)
  • Hej! Zaczynamy zgadywanie: Kto to napisał? Dwanaście utworów i dwanaście Autorów ukrytych pod NSzOpowi
    Zapraszamy pod teksty i typujemy Autora. Dwa dni piątek i sobota! Niedziela odkrywamy przyłbice.
    Niepowtarzalny Styl
  • LBnDrabble 20.03.2020
    Rozpoczynamy pierwsze głosowanie na najlepsze Drabble. Zapraszamy obowiązkowo Autorkę na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Literkowa
  • Magda1906 21.03.2020
    podoba mi się
  • Tjeri 21.03.2020
    Dzięki, Magda :)
  • Dzisiaj odkrywamy twarze. Jeśli zamieściłeś tekst to obok tytułu wpisz swój Nick
  • Pan Buczybór 23.03.2020
    Atmosfera trochę podobna do drabbla Shoguna. Zabić słowem - często lekceważymy nasze słowa, a mogą mieć dużą moc, szczególnie niszcząca. Dobre drabble.
  • Tjeri 24.03.2020
    Dzięki, Panie Bucz!
  • LBnDrabble 24.03.2020
    Ruszyła edycja 02 - Temat - "Zaślubiny patyków". Mamy nadzieję, że weźmiesz udział!
    Piszemy do 31. 03.2020 godz. 24.00

    Literkowa
  • Ozar 28.03.2020
    Tak pomijać wszystko inne, bo coś ala Drabble to dla mnie pojęcie z SF, to jak zapewne wiesz każde nasze słowo jest zapisywane i notowane. Oczywiście służby, które to robią nie notują zwykłego Kowalskiego, ale jakby chciały to będą znały każdy twój krok a także słyszały wszystko co powiesz tak przynajmniej 2 metry od komórki bez względu czy masz ją włączoną czy nie. Nasz świat bardzo się zmniejszył i teraz każdy jest koło mikrofonu, choc pewnie nie zdaje sobie z tego sprawę. Z takiego właśnie powodu Amerykańskie służby specjalne zakazały swoim obywatelom (no wiadomo tym z góry) używać Huawei bo bały się podsłuchu non stop.
  • Tjeri 30.03.2020
    Dzięki za koment, Ozar. Cieszę się, że jestem nic nieznaczącą Kowalską. Choć czasem zastanawiam się czy jednak nie zakleić kamerki w laptopie...
  • Proszę Państwa dzisiaj i jutro (wtorek, środa) komentujemy i zgadujemy Autora tekstów.
  • Dzisiaj jest dzień na odsłonę. Zrzućmy kurtynę i pokażmy swoje oblicze. Obok tytułu wpisujemy nic
  • Osiem prac. Dzisiaj i jutro typujemy Autorów.
  • „ To oni. Znowu się z ciebie śmieją. Śledzą twoje kroki. Wiedzą co robisz i co do ciebie mówię.”

    To „ciebie” tak troszkę...

    Czytałem komentarze, co niektóre przynajmniej i nie chciałbym się powtarzać, ale tekst napisany bardzo sprawnie z pomysłem i dobrze przemyślany.

    Z wielkiego, morderczego arsenału ludzkości, słowo wydaje najbardziej niewinne, a jakby się tak dobrze zastanowić...
  • Tjeri 19.04.2020
    Dziękuję za koment, Maurycy! A w jakim sensie "ciebie" nie pasuje? Na poziomie zdania, czy w szerszym sensie?
  • Odkrywamy przyłbice Panie i Panowie.
  • Anubis 18.04.2020
    Oj, słowa potrafią wyrządzić gorsze rany od tych, których doświadczyli mężni na bitwach.
    Bardzo dobry tekst.
    Naturalnie, pięć :)
  • Tjeri 19.04.2020
    Anubis, chyba pierwszy raz u mnie - tym bardziej dzięki za wizytę!
  • Dzisiaj i jutro czytamy i komentujemy i zgadujemy Dziewięć tekstów wystawionych, a o hasło poprosiło 13 ludków; czyli 13 : 9.
    Kolektura otwarta.
    Obstawiamy i bawimy się dalej.
  • piliery 22.05.2021
    Trafiłem dopiero teraz, przez przypadek. Niestety, nie zawsze jestem na opowi kiedy dzieją się ważne sprawy. Niemal, jakbym sam to napisał ale to przecież niemożliwe, prawda? :D Bardzo dobre.
  • Tjeri 24.05.2021
    Dziękuję, Piliery! I mnie tu coraz mniej.
    Cieszę się, że jednak podobnie myślisz. Pozdrawiam!
  • piliery 24.05.2021
    Tjeri No patrz a ja myślałem że to Ty podobnie myślisz jak ja. :)
  • Tjeri 24.05.2021
    piliery ?
    tym bardziej zdziwionam, bo przeważnie staliśmy po przeciwnych stronach "barykady". ?
  • piliery 24.05.2021
    Tjeri Jak to dobrze że są barykady. Bez nich nie wiedzielibyśmy po której jesteśmy stronie. :) Istnieje jednak jeszcze inny wariant: może to strony zamieniają się czasem same i nie zawsze dostrzegamy że jestesmy po niewłaściwej? Jedynie słowo o nas świadczy niezmiennie - co w "brzytle i słowo" wyłożyłem dokładniej
  • Tjeri 24.05.2021
    piliery :))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania