#

 

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Karawan 07.06.2018
    Wynurz się z rzeki żalu, złap oddech i podziel się bólem - dobrze zrobione Pasjo! Graatuluję. 5 ;)
  • Pasja 07.06.2018
    Witaj Wozie
    Dziękuję, czasem nie można się wynurzyć,ale trzeba złapać oddech i żyć pełną piersią.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Justyska 07.06.2018
    Wstrząsająca historia. Aż mnie zatkało i nie wiem co napisać. Każdy z bohaterów miał więcej niż jedna twarz. Świetna wielowymiarowa opowieść. Podobały mi się to przeskoki w czasie. I w ogóle wszystko mi się podobało :) Będzie problem przy głosowaniu już to widzę.
    Pozdrawiam i pozostawiam 5 gwiazdek
  • Pasja 07.06.2018
    Witaj Justysko
    Takie historie zawsze budzą emocje. Twarze ludzkie są jak kadry z filmu. Ktoś nimi kręci.
    Pozdrawiam i dziękuję
  • Violet 07.06.2018
    Poruszająca historia... Jest ich wiele, zbyt wiele. Dziś, w miejscu odosobnienia przeprowadziłam rozmowę z człowiekiem do niedawna zwyczajnym, służącym ojczyźnie poza granicami, dużo zobaczył, jeszcze więcej doświadczył.Pogubił się, ma już tylko wrogów. Pragnęłabym dla niego ratunku przed nim samym, chyba sie nie da. Konstrukcja ludzkiego ducha jest słaba w swej mocy. I tylko zawsze pozostaje żal i to nieznośne poczucie bezsilności...
    A straszne jest to, że ten scenariusz, jak się domyślam, napisało życie. 5
    Pozdrawiam.
  • Pasja 07.06.2018
    Witaj kochana
    Viola czasem pomoc jest beznadziejna, zwłaszcza kiedy ta osoba nie chce sobie dać pomóc. Wrogowie i zagubienie potrafi przekreślić wszystko. Ale dobrze, że próbowałaś i to jest wielkie. Nie znam sprawy. Myślę, że możesz być rozgoryczenie, ale nie masz wpływu.
    Porozmawiamy jak zadzwonię.
    Miłego wieczoru życzę
  • MarBe 07.06.2018
    Czy można wytrzymać psychicznie, aż tak dużo cierpienia i nie ponowić próby odejścia?
  • Pasja 08.06.2018
    Witaj racja ludzka psychika jest bardzo chwiejna i słaba. Kiedy znajdziemy się w morzu cierpienia, pęka w nas nadzieją i tylko pozostaje gorycz i wizja śmierci.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Adam T 08.06.2018
    Kurcze, pasjo, chyba lubimy, kiedy nam smutno. Justi o śmierci, ja też, Ty o śmierci po trzykroć ;)) No, chyba lubimy i już.
    U Ciebie melodramat i tragedia dojmująca, bardzo (jak dla mnie) filmowo pokazana, nawet pokusiłbym się o porównanie do starego kina, gdzie tragedie i melodramaty były w modzie (piszę to calkiem na poważnie, nie tak dawno z przyjemnością sobie oglądałem, np. "Gehennę", albo "Wrzos", "Kłamstwo Krystyny" - być może przez to w ten sposób kojarzę).
    Historia straszna, ale osobiście znam opowieści o zgwałconych chłopcach, dzieciach; znam z opowieści, nie z brukowców, bo tych nie czytam.
    No, i cytat z Żuławskiego. Jego książka "Piekielnicy" (kupiona - sic!! - za 5zł w hiperze), stoi u mnie na honorowym miejscu. Jego kino (nie całe) ma honorowe miejsce w moim sercu.
    Bardzo dobry tekst.
    Życzę wygranej.
    Pozdrawiaki ;)
  • Pasja 08.06.2018
    Witaj Adamie
    Bo twarze chyba odnajdują się w smutku i rozczarowaniu. No proszę stare kino i Mniszkówna, Rodziwiczówna, Barszczewska. Klasyka kina polskiego.
    Ponad rok temu znalazłam na śmietniku starą walizkę, taką z okuciami na rogach. Otworzyłam i wyobraź sobie w środku były książki. Spora część Żuławskego. Między innymi Nocnik. Mam i książki i walizkę, która jest bardzo ważnym rekwizytów mojego mieszkania.
    Dziękuję za chwilę i miłego dzionka
  • Pasja 08.06.2018
    Jeszcze jedno... Tobie też życzę wygranej:)
  • Agnieszka Gu 14.06.2018
    Świetnie napisane, rozpaczliwe opowiadanie... Życie bywa bardzo okrutne. Udało ci się to bardzo dobrze uchwycić. Pozdrawiam
  • Pasja 14.06.2018
    Aga jesteś wielka. Pierwsze miejsce na podium. Jeszcze zapraszam do sacrum i profanum.
    Tekst oparty jest na faktach, tylko trochę zamalowany, bo nie chciałam drastycznie opisywać.
    miłego dnia
  • Zapraszamy Szanowną Autorkę na Forum do glosowania
  • KarolaKorman 30.06.2018
    Mocny tekst, smutny aż nie wiem, co napisać.
    Zostawię tylko 5 i pozdrowienia :)
  • Pasja 30.06.2018
    Witaj
    Dzięki za obecność.
    Pozdrawiam i miłej nocki
  • Iwona 30.06.2018
    Ktoś ci gwałci syna, przez co on popada w narkomanię, w następstwie umiera, a ty temu komuś mówisz, że niczego złego mu nie zrobiłaś??? Nazywasz jeszcze śmiecia ''panem''???
  • Iwona 30.06.2018
    Ktoś ci gwałci syna, przez co on popada w narkomanię, w następstwie umiera, a ty temu komuś mówisz, że niczego złego mu nie zrobiłaś??? Nazywasz jeszcze śmiecia ''panem''???
  • Pasja 30.06.2018
    Witaj
    Miło cię gościć. Ludzie zachowują się różnie. I nikt nie wie jakby się zachował w takiej sytuacji. Może tak samo?
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję
  • Iwona 30.06.2018
    witaj pasja. ja bym oczy wydrapała, gdyby ktoś dotknął w ten sposób mojego syna. nie czekałabym na sąd, żeby wymierzyć sprawiedliwość. oko za oko.
  • Pasja 30.06.2018
    Iwona ja też.
  • Iwona 30.06.2018
    to napisz to, wtedy opowiadanie stanie się wiarygodne i zatrzęsie. teraz jest więcej fantazji niż prawdy.
  • Pasja 30.06.2018
    Iwona ta kobieta właśnie tak postąpiła.
  • Canulas 01.07.2018
    Jestem i ja. Trzeci tekst pod rząd czytam i kiedy już myślę, że ciężko mnie będzie zaskoczyć, kiedy już mam w głowie skalę punktacji... Wtedy czytam Twój tekst.
    Tekst jest świetny, bo jest do bólu prawdziwy. Nie ma sztucznego happy-endu. Cios rodzi cios.
    Lubię taką prawdę i, mimo że w tej chwili leżę, to metaforycznie kłaniam Ci się w pas.
    Pozdroxix
  • Pasja 01.07.2018
    Witam
    Dziękuję za przeczytanie i za szczerość. Prawda zawsze sama się broni.
    Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 02.07.2018
    heh, dużo mainstreamowego dramatu. Piszesz zgrabnie i dość interesująco, ale stosujesz również tanie chwyty, które uniwersalnie powodują wzruszenie i współczucie. Cóż, liczyłem po cichu, że tym gwałcicielem był ojciec Franka (oczywiście jeśli śmierć byłaby upozorowana), ale nie jest źle. Całkiem fajne, choć nie w moim guście :)
  • Pasja 02.07.2018
    Witaj
    Dziękuję za przeczytanie i wyrażenie swojej opinii. Jednak co do tanich chwytów to pozwól, że nie zgodzę się z tobą.
    Pozdrawiam:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania