LbnR 60 Mury miasta Salem

Oto mury miasta Salem, biblijnym traktem wiedzie droga,

Dla diabła wędrowałem? Mówili, idź dla Boga.

Oto me zbawienie, wrogom swym wybaczaj?

Dla Boga idź mówili, z drogi w mrok nie zbaczaj.

 

Lecz wbijam mocniej sztylet, w to ciało uświęcone.

Na chwałę Twoją Panie, na chwałę i koronę.

I wiem, że czyn mój krwawy, choć zwany będzie grzechem.

Od mędrców potępiony, zdobiony Klio śmiechem,

To wyrok i zwycięstwo orężem mym mierzone.

Zbawienia oczekuję, czy będzie mi wrócone?

 

Zaprawdę, pytam Panie!

Obietnice jakież były?

Gdzie są te boskie łaski, które by krew bliźnich zmyły?

Mój płaszcz biały, niczym całun Twej pamięci.

Dziś we krwi skąpany, dla piaszczystej ziemi piędzi?

 

Oto mury miasta Salem, biblijnym traktem wiedzie droga,

Dla diabła wędrowałem? Mówili, idź dla Boga.

 

I tylko...

To wspomnienie...

Jak zakleszczone w klepsydrze ziarenko piasku.

Panie mój, oczy moje doczekają jutrzenki blasku?

Ja wciąż to widzę...

Młoda niewiasta do piersi tuląca płaczącą dziecinę,

Panie, ja czuję jej ból. Jak odkupię zadanej śmierci winę?

Na kolana padam. Gloria, gloria! Pośród prochu me wołanie.

Matko! Ona nie słyszy. Jak co noc na gościńcu z nadzieją stanie.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • No, całkiem nieźle. Coś jak modlitwa wyszło, nawet nie spodziewałem się, że tak daleko mogą popłynąć czyjeś myśli i chyba to mi się najbardziej podoba, to zaskakujące, ale i bardzo trafione podejście do tematu. Ode mnie masz 5.
    Teraz skopiuj link wiersza i wklej go tutaj:
    http://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-rymy-10-linki-do-w422/#reply

    Na koniec miesiąca będzie głosowanie, w którym weźmiesz mam nadzieję udział. Fajnie, że dołączyłeś do konkursu. Pozdrawiam!
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję za ocenę, link skopiowany i wklejony. Z pewnością będę głosował i z niecierpliwością czekam na kolejne, konkursowe propozycje.
  • Dekaos Dondi 08.02.2019
    Bardzo mnie się tekst podoba. Treściowo i styl. Taki trochę, jak drzewiej bywało. Staram się nie siedzieć w ''jednej ramce''.
    Może dlatego. Pozdrawiam→5
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję za ocenę i cieszę się, że wiersz się spodobał. To, że w starszym stylu zamierzone, nawiązuje do historii. Tak mi się tematy bitwy skojarzyły :)
  • Witamy kolejny wiersz i chyba po raz pierwszy witamy Autora w Bitwie. Brawo!
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję! Ot taki debiucik :)
  • Pan Buczybór 08.02.2019
    Królestwo Niebieskie mi się przypomniało. Bardzo patosowe, wzniosłe i po bożemu, i jeszcze te rymy durne, które bym wywalił. Zazwyczaj takie wiersze potępiam, ale twój to jeszcze nie herezja, bo mimo wszystko całkiem fajny. Pozdro
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję. Skojarzenia trafne. Patos wydał mi się słuszny w kontekście epoki. Pozdrawiam :)
  • Adelajda 08.02.2019
    Czytam już któryś raz Twój utwór i jakoś się z nim mijam. Nie potrafię wejść w niego głębiej, jak tylko powierzchownie. Na pewno jest jakiś pomysł, zamiar, bo tematy zostały wplecione, jednak mam nieodparte wrażenie, że zapis samego wiersza to psuje.
    Pomimo mojej nikłej odczuwalności, to fajnie widzieć "nowe twarze" w Literkowej :)
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję za opinię.
  • Aisak 08.02.2019
    Dwie pierwsze strofy płyną równomiernie
    Dalej, to nie wiem co to jest, pomijając temat, to każdy poemat rymotwórczy musi być szyty na miarę.
    Rozumiem i pochwalam eksperymenty twórcze, takie np pisał puszczyk, ale u niego to był majstersztyk, a Pana Autora cieniutko.
    Gdyby jednak znalazł Pan Autor chwilę czasu i zechciał poprawić poemat, byłoby bardzo miło przeczytać ponownie.

    Za prawdę powinno być łącznie Zaprawdę.
    No i tyle mych utyskiwań.
  • Pierwsza Karta 08.02.2019
    Dziękuję za Twoje uwagi. Sam do moich rymów podchodzę z dużym dystansem i nie śmiałbym ich z niczyją twórczością porównywać. "Zaprawdę" poprawiłem, resztę pozostawiam bez zmian, trwając z nadzieją, że może kiedyś jednak do poematu wrócisz.
  • Agnieszka Gu 08.02.2019
    Witam,
    Bardzo ciekawy utwór. Fajnie skomponowany.
    Sporo niesie ze sobą.
    Co do formy - pocztek płynny, potem trochę zgrzyta.
    Generalnie całość jednak oceniam na plus :)
    Pozdrawiam
  • Pierwsza Karta 09.02.2019
    Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam także :)
  • Na Forum rozpoczęto głosowanie. Zapraszamy Autorkę. Obowiązkowo!
  • Justyska 01.03.2019
    Już tu byłam i nie wiem czemu nie ma moje komentarza. Tekst mi się podoba, prócz ostatniej części, ale to tylko moje tam takie:) Ale klimta jest i te rymy jakoś fajnie mi tu pasują.
    Pozdrawiam!
  • Pierwsza Karta 03.03.2019
    Dziękuję i pozdrawiam również :)
  • Ritha 02.03.2019
    Sa momenty, ktore mi sie podobają.
  • Pierwsza Karta 03.03.2019
    I te momenty mnie cieszą :)
  • Pasja 03.03.2019
    Witam
    Zawsze coś na usprawiedliwienie kapnie z tej trudnej drogi istnienia. Szukamy winnych naszego losu i brniemy w ciemną stronę mocy. Poszukujemy i trwamy. Mnie poruszył ten chwyt złego Anioła.

    Pozdrawiam
  • Pierwsza Karta 04.03.2019
    Dziękuję. Każda opinia jest dla mnie cenna.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania