Licheń Stary

Licheń Stary, rok 2050. Miasteczko jest znane z dwóch rzeczy: sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej i laboratorium kwantowego, które znajduje się pod ziemią. W laboratorium pracuje grupa naukowców, którzy eksperymentują z teleportacją cząstek i informacji. Ich celem jest stworzenie pierwszego kwantowego komputera, który będzie w stanie rozwiązać problemy, które zwykłe komputery nie są w stanie.

 

Jednym z naukowców jest doktor Adam Nowak, który jest głównym inżynierem projektu. Adam jest osobą ambitną i pracowitą, ale też nieco arogancką i niecierpliwą. Nie lubi, gdy ktoś mu się wtrąca w jego pracę lub kwestionuje jego decyzje. Adam ma żonę, Annę, która jest lekarzem w miejscowym szpitalu, i dwójkę dzieci, Julię i Mateusza, którzy chodzą do szkoły.

 

Pewnego dnia Adam otrzymuje wiadomość od swojego szefa, profesora Krzysztofa Kowalskiego, który jest dyrektorem laboratorium. Profesor Kowalski informuje Adama, że przyjeżdża do Lichenia Starego specjalny gość, który chce zobaczyć postępy w projekcie. Gościem tym jest minister nauki i technologii, pan Janusz Wiśniewski, który jest odpowiedzialny za finansowanie badań. Profesor Kowalski prosi Adama, żeby przygotował prezentację i pokaz eksperymentu dla ministra.

 

Adam nie jest zachwycony tą wiadomością. Nie lubi, gdy ktoś ingeruje w jego pracę, a tym bardziej, gdy jest to polityk, który nie ma pojęcia o fizyce kwantowej. Adam uważa, że minister Wiśniewski jest tylko zainteresowany efektami medialnymi i prestiżem, a nie prawdziwą nauką. Adam postanawia jednak zrobić dobrą minę do złej gry i zgodzić się na prośbę profesora Kowalskiego. Przecież to on jest jego szefem i to on decyduje o jego karierze.

 

Zaczyna przygotowywać prezentację i pokaz eksperymentu. Chce zaimponować ministrowi i pokazać, jak bardzo zaawansowany jest jego projekt. Adam ma w swoim laboratorium specjalną maszynę, która jest w stanie teleportować pojedyncze fotony z jednego miejsca do drugiego. Maszyna składa się z dwóch części: nadajnika i odbiornika, które są połączone kablem optycznym. Nadajnik emituje foton, który jest splątany z innym fotonem, który jest przechowywany w odbiorniku. Splątanie kwantowe to zjawisko, które sprawia, że dwa obiekty mają ze sobą związek, nawet jeśli są od siebie oddalone. Gdy zmieni się stan jednego z obiektów, zmieni się też stan drugiego. Dzięki temu można przenieść informację z jednego obiektu do drugiego, bez konieczności wysyłania jej przez przestrzeń.

 

Chce pokazać ministrowi, że jego maszyna jest w stanie teleportować foton na odległość kilku metrów, co jest dużym osiągnięciem. Adam planuje użyć do tego celu specjalnego lasera, który jest w stanie wygenerować bardzo silny impuls świetlny, który będzie w stanie przebić się przez warstwę ziemi i dotrzeć do odbiornika. Adam wie, że jest to ryzykowne, ponieważ laser może uszkodzić maszynę lub spowodować pożar, ale jest pewien, że wszystko pójdzie dobrze. Adam chce zrobić wrażenie na ministrowi i udowodnić, że jest najlepszym naukowcem w kraju.

 

Następnego dnia minister Wiśniewski przyjeżdża do Lichenia Starego. Jest to mężczyzna w średnim wieku, ubrany w elegancki garnitur i uśmiechnięty. Minister jest otoczony przez swoich asystentów i ochroniarzy. Minister jest bardzo zainteresowany projektem Adama i chce zobaczyć, co potrafi zrobić. Minister jest też bardzo miły i uprzejmy dla Adama i profesora Kowalskiego. Minister chwali ich pracę i mówi, że jest to bardzo ważne dla rozwoju nauki i technologii w Polsce.

 

Adam i profesor Kowalski zaprowadzają ministra do laboratorium, gdzie znajduje się maszyna do teleportacji. Adam zaczyna prezentować swoją maszynę i wyjaśniać jej działanie. Minister słucha uważnie i zadaje pytania. Adam odpowiada na nie z pewnością siebie i pokazuje, że ma duże kompetencje. Minister jest pod wrażeniem i gratuluje Adamowi jego wyników.

 

Przechodzi do pokazu eksperymentu. Włącza nadajnik i odbiornik i sprawdza, czy wszystko działa poprawnie. Następnie włącza laser i ustawia go na odpowiednią częstotliwość i moc. Adam mówi do ministra, że za chwilę zobaczy, jak foton zostanie teleportowany z nadajnika do odbiornika. Adam naciska przycisk i wystrzeliwuje laser.

 

W tym momencie coś idzie nie tak. Laser jest zbyt silny i nie trafia w odbiornik, lecz w ścianę laboratorium. Ściana jest zrobiona z betonu i metalu, ale laser jest w stanie ją przebić. Laser wychodzi na powierzchnię i trafia w bazylikę, która znajduje się obok laboratorium. Bazylika jest zbudowana z kamienia i szkła, ale laser jest w stanie ją przebić. Laser wchodzi do bazyliki i trafia w obraz Matki Bożej Licheńskiej, który jest umieszczony na ołtarzu. Obraz jest zrobiony z drewna i tkaniny, ale laser jest w stanie go przebić. Laser wychodzi z obrazu i trafia w ścianę bazyliki. Ściana jest zrobiona z cegły i gipsu, ale laser jest w stanie ją przebić. Laser wychodzi z bazyliki i trafia w niebo.

 

W tym momencie laser się kończy. Adam, profesor Kowalski i minister Wiśniewski są w szoku. Nie mogą uwierzyć, co się stało. Patrzą na zniszczone laboratorium, bazylikę i obraz. Słyszą krzyki ludzi, którzy byli w bazylice i zobaczyli, jak laser przeszedł przez obraz. Słyszą syreny straży pożarnej i policji, które nadjeżdżają na miejsce. Słyszą też głos Boga, który mówi:

 

„Adamie, Adamie, coś ty narobił?”

Średnia ocena: 1.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania