Łzawy deszcz

Wybiegli ze szkoły. On w samej bluzie, choć padał zimny deszcz. Uciekała przed nim. Przed źródłem jej problemów. Przed jedynym promieniem słońca w jej życiu.

Minęli bramę.

- Olka! Olka, zaczekaj! - wołał, jakby to miało coś zmienić.

Jej płaszcz powiewał na październikowym wietrze wraz z końcówką zakrwawionego bandaża. Zostawili za sobą sklep z warzywami. Ogarnął ich wrzask ulicy, wcześniej tłumiony przez zabudowania. Było pusto. Nikt nie chciał narazić się na zmoknięcie. Każdy był tchórzem z cukru. Samochody z rykiem silnika rozbryzgiwały wodę na chodnik.

Stanęli w pewnej odległości od siebie. Ona pokazywała mu plecy.

- Nie chciałem, proszę, daj mi się...

- Zostaw mnie w spokoju! - przerwała mu. Płakała. Słyszał to.

- Nie obchodzi mnie, co ukrywasz.

- Gdybyś wiedział, nie chciałbyś mnie znać.

- Nie zmieniam o kimś zdania, jeśli go lubię. - Próbował się uśmiechnąć. Krople zalewały mu oczy.

Nastało milczenie. Ważyła słowa, ważące tony. On czekał, wiedząc, że to najlepsze, co może zrobić.

Nagle ruszyła biegiem. On nie mógł zdążyć zareagować. Krawężnik był coraz bliżej. Tak samo niebieskie volvo. Dogonił ją. Pociągnął za ramię w ostatniej chwili. Wpadła w jego ramiona. Nie miała już sił. Opadli na bruk. Dzieląc się swoimi łzami.

- Możesz mi odpowiedzieć na jedno pytanie? - wyszeptała.

- Oczywiście.

- Skoro tak mnie lubisz, musisz tak ranić?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Pan Buczybór 21.10.2016
    Świetny tekst. Kojarzy mi się z Anime. Nie wiem czemu. Świetnie opisane emocje. Można poczuć to samo co bohaterowie.
  • Dzięki :)
  • Perzigon69 21.10.2016
    Bo to jest element charakterystyczny dla anime. Deszcz, szarość i dwójka zakochanych ludzi z problemami osobistymi xD tekst do mnie trafił, ładne zakończenie :D
  • Dziękuję, nie interesuję się jakoś specjalnie anime, ale dobrze wiedzieć xD
  • Alicja 21.10.2016
    Fajny tekst, można wczuć się w emocje bohaterów. Podoba mi się, zostawiam 5 :)
  • Dziękuję :)
  • Bio 21.10.2016
    Boskie!!! Po prostu boskie. Chcę więcej. 5
  • Dziękuję, cieszę się. Jeśli chcesz więcej to zaproszę Cię do moich ostatnich opowiadań ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania