Mam twarz we własnych barwach

kierujesz mój światopogląd? to błąd

jesteś gwiazdą? w tym świecie takich ogrom

nie wiecie? to tylko zabawa wami

nie bierzesz na poważnie? tak jak z dachami

 

a czego się boisz czasem? o właśnie

ile obejrzałeś horrorów? ja kilkanaście

i wiesz co się teraz stanie? popatrz do lustra

kogo widzisz? prawdziwego człowieka

a kogo w tłumie? kogoś kto w masce ucieka

 

chodzisz dumnie? tak zamaskowany tymi historiami

jakimi? tymi z prawdy brakami

są pod ważeniem? nie za własnymi maskami

z kim żyjemy? z klaunami

 

jesteśmy nimi sami z zamalowaną twarzą

wpatrzonymi w bruk cieniami które tylko marzą

i tym uśmiechem który ma mówić że wszystko dobrze

a w środku dusza ciemna jakby serce miało pogrzeb

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Misiu M 04.09.2019
    bardzo ciekawe refleksje
  • wojtas326 04.09.2019
    dziękuję:)
  • betti 04.09.2019
    Mam twarz we własnych barwach - tytuł mnie rozbawił, rozwalił dosłownie. A niby w czyich barwach można mieć twarz? A poza tym w jakich barwach można mieć twarz? Bzdura do kwadratu.

    Nie czytam dalej, bo nie mam zdrowia...
  • wojtas326 04.09.2019
    czy są tu jacyś chętni żeby wytłumaczyć betti co to jest metafora? ja robiłem to naprawdę nie raz i na nic się zdało... . Po przeczytaniu tytułu napisze "bzdura do kwadratu" i tyle... . Nie potrafi dać szans utworowi ani sobie żeby zrozumieć. Jest osobą jak można wywnioskować bardzo zadufaną w sobie. Mimo wszystko pozdrawiam;) życzę wątpliwości. ps. jak by betti przeczytała to by chociaż trochę zrozumiała tytuł. :)
  • wojtas326 04.09.2019
    *wnikliwości
  • akwamen 04.09.2019
    wojtas326 wierzysz w kosmitów?
  • betti 04.09.2019
    wojtas326 tak się nie tworzy metafory, o czym Ty piszesz? ''Mam twarz we własnych barwach''

    Jakie to są własne barwy? Twarz może mieć cerę różną, kolor skóry różny, ale twarz ma własne barwy?
  • wojtas326 04.09.2019
    akwamen a racja ;)
  • wojtas326 04.09.2019
    pozwolisz że ZNÓW Ci wytłumaczę: chodzi tu o to że ja też się maskuje, coś ukrywam jak każdy ale nie robię tego po to żeby się dopasować i być jak inni żeby mnie akceptowano. ja robię to we własnym sposób bo mam taką potrzebę odcięcia się od tłumu (tłumu o takich samych barwach). nie ma czystej twarzy ale nie mam pomalowane tam samo jak resztą. i to jest do cholery ostatni raz!!! kiedy muszę tłumaczyć swoje teksty Tobie betti. Zapamiętaj. a każdy kto to przeczyta niech Jej to przypomina. To nie jest portal z analizą utworów. Pozdrawiam ;) Trzymajcie kciuki za moją cierpliwość. :) a Ty betti napisz jak przeczytasz.
  • wojtas326 04.09.2019
    *(...)nie mam czystej twarzy ale nie mam pomalowanej tak samo jak reszta(...)
  • Zaciekawiony 04.09.2019
    Można mieć w cudzych. Potocznie "barwami" nazywa się czasem sztandary i znaki rozpoznawcze oddziałów podczas bitew. Wiersz ma konstrukcję nie za szczęśliwą, ale akurat do tego porównania z tytułu bym się nie czepiał.
    "w XVI wieku w wojskach zaciężnych zaczęto stopniowo zastępować uzbrojenie ochronne jednolitym ubiorem dostosowanym do używania broni zaczepnej oraz prowadzenia walki. Były to początki munduru wojskowego. W stosunku do jednolitych ubiorów piechoty wybranieckiej używano określenia „barwa”[1]. Formacja otrzymała jednolite mundury szyte z sukien wielkopolskich i śląskich w kolorze niebieskim[2]. Zygmunt August w około 1557 wprowadził barwę błękitną dla piechoty. Występowali też hajducy czarni i żółci. Piechota łanowa prawdopodobnie przybierała kolor zielony. Hajducy wojsk magnackich przybierali barwy heraldyczne."
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_mundur_wojskowy
  • betti 04.09.2019
    Zaciekawiony wiesz, jaki mam kolor oczu?
  • Zaciekawiony 04.09.2019
    betti
    Piwny
  • betti 04.09.2019
    Zaciekawiony nie, w swoim kolorze...
  • Zaciekawiony 04.09.2019
    betti
    Ale zawsze możesz założyć soczewki zmieniające kolor tęczówek. I jeśli inni też tak robią, a ty wybierzesz inny zestaw, to będziesz miała "owy we własnych barwach" mimo że nie będzie to twój kolor naturalny.
  • Zaciekawiony 04.09.2019
    *oczy
  • wojtas326 04.09.2019
    Zaciekawiony patrz to takie łatwe musi to betti przeczytać:)
  • betti 05.09.2019
    Zaciekawiony a niby komu lub czemu miałby służyć taki zabieg?
  • Zaciekawiony 05.09.2019
    betti
    Mówimy o dosłownym zabiegu czy dyskutujemy o metaforze?
  • betti 04.09.2019
    Indianie zakładali pióropusze i malowali barwy wojenne na twarzach, ale oni tacy dzicy trochę byli, a może ładniej zabrzmi, że taka była ich kultura, sposób bycia.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania