LBNR nr 29 ** Miasto nałogowych palaczy w piecu **

Sytuacja w mieście zmieniła się gdy pojawiła się informacja, że Król przechodzi na emeryturę. Wszyscy przejęli się tym strasznie i zaczęli się martwić co to będzie. Sam Król miał plan i przedstawił go swoim obywatelom : Drodzy Rodacy, obywatele MNP przechodzę na emeryturę a w moich obowiązkach zastąpi mnie Republika. Ludzie się wystraszyli rządów prawa. Do tej pory wszystkie decyzje podejmowała Jego Najwyża Mość a tu naglę za wszystko będzie odpowiedzialne prawo. Co w takim razie gdy prawo zawiedzie ? Kogo będziemy winić w takiej sytuacji ? Prawa nie da się zlinczować, otruć czy nabić na pal. JNM będzie leżał w rezydencji i nic nie robił a wszystkim ma się zająć Republika. To najlepszy system świata - mówił podczas orędzia do narodu. Zaraz po tym stworzono pierwsze bojówki przeciwko wprowadzenia republiki a na piedestał w umysłach narodu zaczął wychodzić Zdzisław Kowalski. Codziennie przez trzy miesiące on i jego ludzie spotykali się pod pałacem JNM i demonstrowali swoje niezadowolenia z decyzji jaką podjął.

Doszły mnie słuchy, że bojówki Kowalskiego zorganizowały sobie broń i wszyscy pojechali na szkolenia do krajów arabskich : jak obalić dyktatora ? W międzyczasie pojawiła się nowa grupa na czele której stanął Prezes Stowarzyszenia Nałogowych Palaczy w Piecu. W tym Stowarzyszeniu zarejestrowanych było większość obywateli, więc Prezes zaczął zyskiwać na popularności. Niektórzy zaczęli już mówić nawet, że system może przerodzić się w demokrację, więc zagrożona Jego Najwyższa Mość dopuścił się strasznej zbrodni.

W związku z tym, że nadal formalnie sprawował najwyższą władzę w mieście postanowił wprowadzić stan wyjątkowy. Każdy obywatel musiał wziąć pigułkę z urzędu JNM i zjeść ją w ciągu 24 godzin. Ta pigułka to nic więcej jak granicząca ze śmiercią dawka LSD. W telewizji w tym czasie puszczano tylko filmy dla dorosłych a pracodawcy mieli za zadanie w zakładach pracy dawać pieniądze za dobre sprawowanie. Ten stan trwał przez 6 miesięcy. Wszyscy ludzie uzależnili się od LSD, Filmów dla Dorosłych, Seksu, Głośnej

Muzyki, Alkoholu i przestali interesować się tym co dzieje się w strukturach państwa. Gdy bojówki Kowalskiego wróciły Społeczeństwo było już tak zdemoralizowane, że postanowili obalić JNM siłą. Pojechali pod pałac JNM i otworzyli ogień.

Przez przypadek powstała demokracja !

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Jeśli bierzesz udział w Bitwie, to musisz dostosować się do zasad; w tytule umieścić LBNR nr 29 i zmienić kategorię na Bitwy.
    W zakładce Bitwy znajdziesz zasady.
    Pozdrawiamy i witamy w Bitwie
  • Dobra
  • Shogun 04.03.2020
    Zawsze tak było, że otumanione społeczeństwo jest bardziej sterowalne, gdyż za dużo się nie zastanawia, co się w państwie dzieje.
    Jak na ironię demokracji nie chcieli, a demokrację dostali.
    Interesujący tekst. Może tylko za szybko toczy się w nim akcja, ale nie jest to jakaś wielka wada.
    Pozdrawiam :).
  • Racja Shogun. My też musimy się pilnować, żeby nie przestać myśleć. Dzięki :)
  • Anonim 08.03.2020
    Tekst zabawny, taki alegoryczny.
    Nie chcieli demokracji, a ja dostali - cytat: walczą o pokój, a wojnę pokazuję w telewizji.

    Tekst niezły.
    A LSD nie uzależnia.

    Pozdrawiam.
  • Nie wiem nie znam się ... Dobrze wiedzieć. Chyba zacznę mini dawkowanie. Czy gdy będę brał codziennie mini dawki przez rok bo będę chciał sprawdzić czy ma to np. wpływ na moje pisanie i rzucę po roku to można powiedzieć, że byłem uzależniony przez rok czy nie ?
  • Anonim 11.03.2020
    Krolikpoberlinsku
    wiesz, ja przez rok, ba nawet całe życie, spozywam mięso. Czy gdybym przeszedł na wegetarianizm, oznaczałoby to, że byłem uzależniony? ;) hihihi
    A poważnie. Jeśli mówimy o uzależnieniu od środków chemicznych, to mówimy o uzależnieniu fizycznym, a lsd nie uzależnia fizycznie. Natomiast może uzależnić psychicznie. Ale psychicznie to może uzależnić sex (sexoholizm), hazard i inne.
  • Antoni Grycuk
    Jesteś uzależniony od mięsa w takim razie :)
    Czy to uzależnienie fizyczne ? ja też jestem uzależniony od tych innych ale psychicznych.
  • sisi55 08.03.2020
    Według mnie nudne. Przejrzyj sobie to jeszcze raz bo gdzieniegdzie kropki nie ma albo literówka.
  • Dziękuje w takim razie, że chciało ci się napisać, że nudne bo mi się nie chciało napisać że tobie się chciało. Pozdro !
  • Pasja 11.03.2020
    Ciekawy masz nick.
    Jak powstawała demokracja? Nikt jej nie pragnął tak do końca, a dostali ją na tacy. Przejście króla na emeryturę zaważyło w tym całym chaosie. Po zburzeniu muru Berlińskiego króliki też poczuły wolność, ale nie potrafiły się dostosować do nowych warunków.

    Masz wiele drobiazgów do poprawy;

    obywatelom : - bez spacji po obywatelom
    zaczęli się martwić, co to będzie - dodaj przecinek
    przechodzę na emeryturę, a w moich obowiązkach - też przecinek
    Najwyża Mość, a tu naglę za wszystko - Najwyższa i przecinek
    nie robił, a wszystkim - też przecinek
    republiki, a na piedestał - przecinek
    decyzji, jaką - przecinek
    arabskich : bez spacji
    grupa, na czele której - przecinek
    władzę w mieście, postanowił wprowadzić - przecinek
    dorosłych, a pracodawcy - przecinek
    tym, co - przecinek
    wróciły, Społeczeństwo - przecinek

    Pozdrawiam
  • Ok
  • Rozpoczynamy głosowanie!
    Zapraszamy Autora do czytania i zagłosowania.
    Gosowanie potrwa do 20 marca / piątek / godz. 23:59

    Literkowa pozdrawia i życzy przyjemnej lektury
  • pkropka 14.03.2020
    Nie do końca widzę tu logikę. Po co król wprowadzałby środki uzależniające, skoro królować już nie chciał?
    Poza tym mogli go nabić na pal, póki jeszcze był. Wtedy monarchia by panowała i musieliby tylko znaleźć następcę.

    Nie porwało mnie.
  • 1) Żeby wprowadzić Republikę. 2) Właśnie na tym polega paradoks, że nie chcieli innego króla. Chcieli, żeby Monarcha pozostał na tronie. Niestety przypadkiem powstała demokracja bo on chciał Republiki.
  • Moim zdaniem tekstowi przydałoby się dopracowanie. Próba pisania lekkiego i z humorem, traci przez znaczną ilość powtórzeń i wyglada na pisane na szybko bo sporo rzeczy można łatwo wychwycić.
    Mimo wszystko ciekawy tekst, taki inny:)
    Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania