...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Bajkopisarz 20.03.2020
    „od ojca, to za jego namową postanowił”
    Sugestia: za namową którego postanowił

    „- Rozumiem – nie naciskał.”
    Teoria mówi, że jeśli po wypowiedzi narracja nie dotyczy bezpośrednio tej wypowiedzi np. powiedział, krzyknął, zapytał, to zapis powinien być taki: - Rozumiem. – Nie naciskał.

    „"- To ten stary dom na Jesionowej? – zapytał mężczyzna,”
    Ale ten mężczyzna to ktoś inny niż Leszek Barczyk? Z zapisu, nawet jeśli to retrospekcja, trudno się zorientować.

    „którzy poza Litowice rzadko wystawiali nosy.”
    Szyk: którzy rzadko wystawiali nosy poza Litowice.

    „o twarzy wiecznie niezadowolonej”
    Szyk: o wiecznie niezadowolonym wyrazie twarzy

    jakiejś okazji, a te zdarzały się naprawdę rzadko, wtedy zawiązany przez babcie język nagle się rozplątywał.
    Sugestia: jakiejś okazji. Choć te zdarzały się naprawdę rzadko, jednak wtedy zawiązany przez babcie język nagle się rozplątywał.

    „zabrał łyk koniaku.”
    Wziął łyk

    „Letycja rozglądnęła się”
    Rozejrzała (czynność dokonana). Rozglądać się – czynność niedokonana

    „dreszcz obmył ciało Letycji.”
    Raczej: przeszedł ciało

    „Nie bardzo wiedziała co ma”
    Czego ma

    Ok., czyli mamy wyjaśnione, czemu dom sobie stał pusty, czemu nie był remontowany wcześniej i czy wuj nie będzie zaskoczony jak zobaczy rodzinkę z Anglii na progu swej posiadłości.
    Podoba mi się pomysł rodzinnej tajemnicy, faktów na które despotyczna babcia nałożyła embargo.
    Ładnie się teraz związuje akcja, jest już demoniczna istota, ciekawym, kogo z niej zrobisz. Czekam na rozdział numer trzy.
  • LeeaThorelli 20.03.2020
    1. Nie jestem przekonana. Przemyślę
    2. Tak, mój błąd.
    3. Ktoś inny, po tym dialogu jest taki akapit "Marek po kilku telefonach stracił nadzieję, że znajdzie kogoś do pracy. Debile… no debile – pomyślał wtedy, wertując w internecie ogłoszenia z działu budowlanego" - wydawało mi się to w miarę czytelne, ale jak nie jest, to coś dopiszę.
    4. 5. Ok
    6. Tu też nie jestem przekonana czy trzeba zmieniać. Przemyślę
    7. Ok
    8. Rozglądnąć się, to regionalna forma rozejrzeć się i ja niestety jestem z regionu, gdzie tak się używa. :D Ale nie ma problemu, zmienię.
    Reszta ok, do zmiany.

    Dzięki za ocenę, są takie mankamenty, które samemu ciężko wyłapać. :)
  • Przeczytałem dwie pierwsze części, w pierwszej zostawiłem gwiazdki, tu zostawię również ślad komentując króciutko.
    Podoba mi się, że nie jest pisane na łeb na szyję, że budujesz powoli napięcie i akcja rozkręca się dość wolno, ale nie za wolno. Zapowiada się na coś naprawdę ciekawego. Pewnie zajrzę dalej w wolnej chwili.
    Pozdrawiam!
  • LeeaThorelli 17.04.2020
    Dziękuję bardzo za opinię. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania