„Miłe złego są początki, lecz koniec żałosny” - krótkie, humorystyczne opowiadanie

Był sobie taki Wojtek, co umiał mało, bo na ściąganiu całe życie szkolne mu zleciało.

Został lekarzem. Już pierwszego dnia pracy wezwano go do wypadku samochodowego, miał stwierdzić stan poszkodowanego.

Przyjeżdża na miejsce zdarzenia i widzi nieprzytomnego człowieka. Wojtek pomyślał by, sprawdzić, czy serce tyka. Nie miał pojęcia, gdzie się znajduje, ale wiedział, że lewą stronę zamieszkuje. Nagle przypomniał sobie wykład profesora i doszedł do wniosku, że serce jest w lewym łokciu.

Do swego ucha przykłada łokieć ofiary i uważnie się przysłuchuje, czy człowiek cały. Nie słyszy bicia serca i stwierdza, że śmierć nadeszła.

Teraz myśli, co z nim zrobić trzeba. Wymyślił, że do grabarza zawieźć go trzeba. Wsadził go do karetki, na przednie siedzenie. Po czym sam wsiadł na miejsce kierowcy i odjechał z piskiem opon głośnym.

Wojtka na skrzyżowaniu czerwone światło zatrzymało. Czeka i czeka, a w końcu na poszkodowanego zerka jak mu podróż mija. Zobaczył spoglądające na niego ślepia.

Wystraszył się tak, że wcisną pedał gazu i w ciężarówkę wjechał żwawo. Śmiercią się to dla niego skończyło i dla kolegi, który towarzyszył mu miło.

„Miłe złego są początki, lecz koniec żałosny”

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Rasia 31.12.2015
    "Wojtek pomyślał by sprawdzić czy serce tyka" - przecinek przed "by", "czy"
    "Nie miał pojęcia gdzie się znajduje" - przed "gdzie"
    "uważnie się przysłuchuje czy człowiek cały" - przed "czy"
    "zawieść" - zawieźć*. Przez ś oznacza, że się kogoś zawiodło ;)
    Opowiadanie jest w porządku, ale jednak poczytałabym trochę więcej i bardziej wczułabym się w sytuację, gdyby było dłuższe. na Twoim miejscu nieco bardziej bym je rozwinęła. Pomimo tego wyszło w porządku, z nutą humoru. Zostawiam 4 ;)
  • bighome 31.12.2015
    Dziękuję ci za to że chciało ci się wypisać moje błędy, zaraz zostaną poprawione.
  • Rasia 31.12.2015
    Nie ma za co, cieszę się, że mogłam pomóc :)
  • De Lenire* 31.12.2015
    A mi to opowiadanie wyczarowało uśmiech na twarzy :D Bardzo fajne :) 5
  • KarolaKorman 31.12.2015
    Humorystyczne i z przesłaniem, dam 5 :)
  • Pan Nikt 31.12.2015
    Super!!!
  • Nessina 10.01.2016
    Hehe, śmieszne bardzo ;D Już wymyślam jak te oczy wyglądały XD
  • bighome 10.01.2016
    Takie spojrzenie "What the fuck?!"
  • patyy 11.01.2016
    Jak początek mi się spodobał, dwa pierwsze akapity i odrazu w mojej głowie: "napiszę, że fajnie rymuje", a tu takie rozczarowanie, bo dalsza część tekstu nie jest już tak fajnie zrymowana, są powtózenia, które kują moje oczy i o.

    I znó zacznę tak, że jak początek mi się spodobał, tak końcówkę bym wyrzuciła. Nie oceniam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania