Modlitwa

Wierzę

W Ideały

W „razem” – znaczące więcej

Niż egoistyczne morały

W miłość, która sprawia

Że człowiek nosi w sobie dar dzielenia

W siłę ludzkich więzi

Wielkość wspólnego istnienia

W moc odczuwania wrażliwością

W świat mogący dzięki Nam

Oddychać

Jednością…

 

Wierzę,

Że należy bronić swoich racji

Nigdy nie ulegać kłamstwu

Nie dać wygrać podstępnej manipulacji

 

Wierzę

W potęgę uporu,

W ludzki potencjał,

W nadzieję, która kruszy niemożliwe

Pokonując największe słabości,

W dbanie nie tylko o siebie

Co stanie się sensem i spełnieniem

W troskę, zrozumienie i ciepło

Będące szczęśliwym

Wybawieniem…

 

Wierzę

W słuszność smutku,

Nieszczęścia doświadczonych ran

W złość i bunt

- paradoksalnie potrzebnych

Do rozwoju, mądrości i zmian

 

Wierzę,

Że nic nie dzieje się bez przyczyny

Z każdej drogi można zawrócić

Odkupić najcięższe winy

Walczyć miłością

Pokonać demony zła

 

Nawet jeśli…

 

…stanie się to ostatniego dnia…

Następne częściModlitwa Niewzruszonej Ufności

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Kjow 19.06.2019
    Jakieś ogólnoświatowe prawo powinno zakazać używania wielokropków w wierszach. Nawet w najmniejszej liczbie. Nie znalazłem w tym wierszu nic, czego nie spodziewałbym się po zobaczeniu tytułu. Zwykły monolog, który można by zapisać prozą i nic by nie stracił. Dwójka ode mnie.
  • Leila 19.06.2019
    Wielokropek jest moim ulubionym nie tylko znakiem interpunkcyjnym, ale także środkiem wyrazu. Używam go, w każdym wierszu, ale również w prozie. Jeśli Ci się nie podoba mój styl czy nazwijmy to forma komunikacji, przekazu to żaden z moich tekstów nie przypadnie Tobie do gustu.
  • Kjow 19.06.2019
    Leila Być może. Poczytam jeszcze coś od Ciebie, a nuż się przekonam. Do tej pory wielokropek w wierszu uznawałem za nieudolną próbę nadania utworowi sensualności, zmysłowości. Zobaczymy.
  • betti 19.06.2019
    Nic tylko się modlić... o talent do pisania, skoro taka pasja.
  • Leila 19.06.2019
    Ciężko mi się odnieść do tego, już nie pierwszego, krytycznego komentarza, ponieważ pomimo nieprzychylnych słów jest Pani pod każdym moim tekstem.
  • betti 19.06.2019
    Leila jestem pod większością tekstów pisanych wierszem, może zacznij prozą...
  • TrzeciaRano 19.06.2019
    betti ale skoro nie widzisz w kimś potencjału, to po co robić mu zadymę? Żeby się pośmiać?
  • betti 19.06.2019
    TrzeciaRano Ty to nic nie rozumiesz... czekam, kiedy moje niezadowolenie zmieni się w zachwyt.
  • TrzeciaRano 19.06.2019
    betti bzdura jakich malo. Karmisz się tym.
  • betti 19.06.2019
    TrzeciaRano Ty się karmisz... nie oceniaj innych wg siebie. To Ty przylatujesz gdziekolwiek się pojawię i ziejesz ogniem, jakbyś czekała. Nic nie piszesz, nic nie publikujesz - tylko mnie widzisz, mania czy co?
  • TrzeciaRano 19.06.2019
    betti Mania. Dobre słowo. A skąd wiesz, że nigdzie nie publikuje? Nie tylko opowi jest w internecie. Po prostu wkurza mnie twoja krucjatka, nikt nie stanie w obronie autora, bo wszyscy chowają głowę w piasek, bo przecież to betti. Jeszcze bym zrozumiała FK Wrotycz Enchanteuse, bo mają lepszy warsztat. Ty jesteś tu przeciętna. Nie widziałam żeby ktoś się spuszczal nad twoja poezja a nad wyżej wymienionymi były zachwyty, więc jak dalej będziesz tak dziambolic bez ładu i składu to i ja będę reagować. Tymczasem miłej nocy.
  • betti 19.06.2019
    TrzeciaRano jakaś Ty biedna, teraz to nawet żal mi się Ciebie zrobiło... poczekaj, może ktoś się ''spuści'' na te Twoje wypociny, może wtedy humor Ci wróci i wzrok się polepszy, czego szczerze życzę. Miłej nocy.
  • TrzeciaRano 19.06.2019
    betti Nie mam aż takiego wysokiego mniemania o sobie jak ty, przecietniaku. Ucz się od kolegów i koleżanek stąd, a dopiero startuj z krytyka. Baj.
  • betti 19.06.2019
    TrzeciaRano uśmiałam się. Dzięki.
  • Lamb 19.06.2019
    Matko kochana, kiedy by nie wejść, zawsze ten sam dym.
  • sensol 19.06.2019
    miauczak! dymić! dymić! miauczak! szybciej! dymić!
  • betti 20.06.2019
    Lamb my się tutaj tylko modlimy, nie zauważyłaś?
  • Bogumił 19.06.2019
    Trochę to naiwne ta wiara w ludzi. Homo homini lupus est.
  • Bogumił 19.06.2019
    Ale ładne.
  • Leila 19.06.2019
    Niestety od zawsze byłam i chyba już na zawsze pozostanę naiwną.
  • nimfetka 19.06.2019
    Gdzieś mnie chwyciło, w którymś momencie. Ma coś w sobie na pewno. Ale popraw w ostatnim wersie spację na początku pierwszego trzykropka.
  • Leila 19.06.2019
    Nie zauważyłam, dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania