Motyl - prolog

Kiedyś istniały Nadistoty które rządziły ziemią niczym swym królestwem . Pozostawiły po sobie ludzi i inną rasę . Rasa ta była niezwykle potężna ale mało liczna , ludzie odgradzali się od nich , bali się ich , tak bardzo , za bardzo . Sądzili że stanowią dla nich zagrożenie , ponieważ na zewnątrz nie różnili się od ludzi niczym , ale w środku nich tliła się energia nad istot . Inna rasa , po kilku tysiącach lat zyskała swe imię –Togetta ,oznaczało to dzikość. Nie było to zgodne z prawdą ,Togettamowie byli w większości spokojni , co według zwykłych ludzi oznaczało się słabością , co jeszcze bardziej denerwowało lud . Różnice pomiędzy ludźmi a Togettamami można było zobaczyć gdy dziecko ukończyło 16 lat . Jeśli było człowiekiem było normalne , a jeśli było rodzaju Togetta przechodziło przemianę zwaną ceremonią motyla , zyskiwało cechy magiczne , które były niepowtarzalne i absolutnie unikatowe , od możliwości lotu do władzy nad kosmosem . Im osoba była bardziej spokrewniona z Nadistotami tym większe , silniejsze lub bardziej skomplikowane umiejętności pozyskiwała . Ludzie bali się tego kiedy ich bracia z innej rasy , władali takimi mocami . Kiedy władzę objęła dynastia dumnych Hydr , wybuchła wojna pomiędzy dwoma rasami . Wiele niezwykle uzdolnionych Togettów umarło w męczarniach , lub zostali zmuszeni do bicia się przeciwko swoim , wojna trwała a miliony umierały . Z dwóch wielkich krajów zostało imperium i kilka miast . Niestety ludzie wciąż chcieli wymordować cały ród , wioska po wiosce . Na znak protestu , mężczyzna od ludzi i kobieta od Togettów pobrali się w najświętszej świątyni ludzi , król Ahiga – tamtejszy władca , został wyprowadzony z równowagi . Parkę zamordowano , a stosunki wojenne jeszcze bardziej się nasiliły . Rodzaj Togetta z każdym dniem tracił życie , postanowiono więc , skupić się na obronie trzech wiosek : Haridii , Moreonu oraz Masako . W ten sposób cały gatunek będzie chroniony w jednym miejscu , walka na dwa fronty nie była najlepszym pomysłem . Miasta łączyły ścieżki przez lasy , tak ciemne jak otchłań kosmosu , zarządzono też żeby młode dzieci do ceremonii motyla nie informować o stanie wojny . Dopiero po przemianie uświadamiano im ryzyko i niebezpieczeństwo . Czasami dzieci Togettów były ludźmi , i odwrotnie , zdarzało się to rzadko . Wśród trzech miast byli zdrajcy , pracowali dla ludzi i szpiegowali poczynania mieszkańców . Po za ludźmi i togettami istniały jeszcze magiczne zwierzęta , kiedy tylko dziecko osiągało 16 rok życia , wybierano mu towarzysza kilka dni przed ceremonią . Miał to być strażnik odpowiadający mocy i sile danego dziecka . Hydry na chwilę zaprzestały walk by planować zrujnowanie Masako , najmniejszego z trzech miast . Wymyślali bronie które zagroziły by całej planecie i wszystkim żyjącym istotom . Wszyscy wołali: „ gdzie podziały się Nadistoty ! Miały nam pomagać! „ . Ale na próżno ...

 

Mój laptop zepsuł się i nie miałam jak pisać , fajnie tak wrócić !

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • wolfie 11.01.2017
    Pierwszą rzeczą, jaka rzuciła mi się w oczy po spojrzeniuu na Twój tekst były te spacje przed znakami interpunkcyjnymi - są one niepotrzebne. Kolejna sprawa to powtórzenia - dałoby się ich uniknąć, używając synonimów. Ostatnia rzecz - ten prolog warto byłoby podzielić na akapity, bowiem wygląda jak jedna ściana tekstu, co może odstraszać innych czytelników.
    Co do samej historii, jestem ciekawa, jak ona się dalej rozwinie. Na razie zostawiam 3. Pozdrawiam :)
  • Dziękuje , w następnych rozdziałach postaram się żeby akapity się pojawiły i te spacje znikły
  • motomrówka 11.01.2017
    Witaj płomieniu.
    Kiedyś istniały nad istoty - nadistoty (nawet fajnie byłoby dużą literą - Nadistoty)
    ludzie odgradzali się od nich , bali się ich , tak bardzo , za bardzo - za dużo tego bardzo. Może lepiej byłoby - ludzie, tak bardzo się ich bali, że odgradzali się od nich. Odgradzali można nawet zastąpić, np. - unikali ich, odgradzanie kojarzy się bardziej ze stawianiem ogrodzeń.
    według zwykłych ludzi oznaczało się słabością - według zwykłych ludzi oznaczało słabość.
    Przecinki czasami stawiasz, gdzie chcesz. To tyle na szybko. Pomysł podoba mi się, pachnie trochę anime. Daję mocne 3 i czekam.
  • Popoprawiam błędy , ale z tym odgradzaniem to chodziło o to że stawiali mury które ich od nich oddzielały :D Dzięki za korektę
  • motomrówka 11.01.2017
    Cynamonowy płomień <3 Rozumiem, wyglądało to na przenośnię.
  • Krystian244 11.01.2017
    Kiedyś istniały Nadistoty który rządziły ziemią. Znalazłem błąd "który" a powinno być chyba które. Mi się podoba i zostawiam 4.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania