.

.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Awkward. 04.07.2016
    bardzo ciekawe :)
  • Mrocznyumysł 04.07.2016
    Dzięki
  • Szalokapel 04.07.2016
    Ojojoj, trafiłeś/aś w moje klimaty. Podoba mi się. Cudownie opisujesz te pomieszczenia. Nie mogę doczekać się kolejnego rozdziału, a póki co dodaję do obserwowanych i daję 5.
  • Sileth 04.07.2016
    Fabuła - super. Ogólnie piszesz bardzo naturalnie i masz dobry styl, zazwyczaj nowe osoby na opowi nie mogą się tym pochwalić. ;)
    Ale skoro jest dobrze, to trzeba się uczepić błędów. Specem nie jestwm i nie będę się bawić w wymienianie.
    Zacznijmy od dialogów.
    1) Raz używasz dywizów, a raz półpauz. Od razu spieszę z wyjaśnieniem, że dywizy nie służą do zapisy dialogów. Do tego są pauzy i półpauzy i to ich należy używać.
    2) Zapis. Tak w skrócie (tu użyję dywizów, bo jestem na telefonie):
    - Hej - powiedział. --> To zapisujesz dobrze, bodajże raz się pomyliłeś. Generalnie jeśli występuje powiedział, odpowiedział, wyszeptał itd. to zapisujemy literą małą i bez kropki.
    - Hej. - Uśmiechnął się. --> Jeśli występuje czynność, jak uśmiechnął, wskazał itd. to piszemy wielką i dajemy kropkę.
    To taki wielki skrót.
    Oprócz tego:
    3) W kilku miejscach było przecinek za dużo.
  • Mrocznyumysł 04.07.2016
    Bardzo dziękuję za ten komentarz, szczególne za konstruktywną krytykę. Interpunkcja nigdy nie była moją mocną stroną. W dialogach byłem pewny, że coś namieszałem. Teraz już wiem co, bardzo za to dziękuję. Postaram się zastosować do wszystkich rad pisząc kolejne części.
  • Nazareth 04.07.2016
    szło je rozpoznać- taki kolokwializm mógłby pasować w dialogach ale w narracji trochę razi
    Nikt nie odpowiedział na zadanie przez chłopca pytanie. - coś się zamieszałeś
    Fajnie, że opierasz fabułę na urban exploration, nie spotkałem się na tym portalu z takim opowiadaniem jeszcze. Prowadzisz fajne opisy i przyjemnie się je czyta. Dialogi natomiast wydają mi się drewniane. Nie kupuję ich, język nie pasuje mi do grupy motocyklistów zwiedzających opuszczone budynki. Dobrym sposobem na pisanie dialogów jest czytanie ich na głos, dzięki temu możesz usłyszeć czy brzmią naturalnie czy nie.
  • Mrocznyumysł 04.07.2016
    Spróbuję zastosować ten sposób przy pisaniu kolejnej części.
  • Mrocznyumysł 06.07.2016
    Stosując się do rad, poprawiłem tekst.
  • KarolaKorman 09.07.2016
    Zaczyna się ciekawie, dam 4.5 czyli 5 :)
  • Mrocznyumysł 09.07.2016
    Dziękuję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania