"Mucha ze złotym zębem"

Dawno, dawno temu kiedy telewizory były hitem techniki i program oglądało się wieczorem a do dyspozycji widza były 2 kanały ot cały wybór. Mój wujek postanowił spłatać psikusa swoim siostrą, zawsze lubił żarty trzymały się go 24 godziny na dobę. Piątkowego wieczoru miał być teatr a więc wszystkie panie w domu czekały z niecierpliwością na to kulturalne wydarzenie. Moja ciocia uwielbiała teatr i sztukę - spytała mojego wujka czy wie jaką sztukę będą mogli zobaczyć owego wieczoru, ponieważ postanowiła zaprosić swoją koleżankę na wieczór.

 

Wujek odpowiedział mojej cioci z poważną miną - tak wiem jaki tytuł ma sztuka - ciocia pyta jaki " Mucha ze złotym zębem"

Ciocia odparła - chyba żartujesz w życiu nie słyszałam o takim tytule - na to wujek nie mogłaś słyszeć ponieważ to zupełnie nowa sztuka- ciocia odpowiada jak zwykle żartujesz - Wujek odpowiada nie taki jest tytuł sztuki - nie myśl, że wiesz wszystko - odpowiedział podniesionym głosem.

Zdezorientowana Ciocia - daj słowo honoru - Wujek odpowiada -słowo honoru to poważna sprawa nie daje się jego od tak ale zaręczam ci, że taki jest tytuł sztuki !!!

Jeżeli mi nie wierzysz idź spytaj taty - oczywiście dziadek został wtajemniczony w żart - tato to prawda tytuł sztuki to " Mucha ze złotym zębem " - tak.

Z dużą dozą trudności ale ciocia uwierzyła w tytuł, poszła zaprosić koleżankę - moja droga dziś w telewizji sztuka pt " Mucha ze złotym zębem " - co to znaczy -nie wiem ale wiem, że to nowa sztuka - nigdy nie słyszałam by sztuka miała taki tytuł- odparła koleżanka - mój tata potwierdził - odparła ciocia.

Wieczorem gdy wszyscy usiedli przed telewizorem nadano sztukę pt " Moralność pani Dulskiej ", dziadek z wujkiem nie mogli powstrzymać się od śmiechu. Ciocia zrobiła się czerwona ze wstydu, ponieważ zaprosiła koleżankę na sztukę pt" Mucha ze złotym zębem " - babcia skwitowała żart wiedziałam tylko psikusy im w głowie kto by wymyślił coś takiego oczywiście mój syn z moim mężem !!!

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • SisterofBlood 10.02.2017
    Tekst ciężko się czytało, wyłapałam błędy interpunkcyjne i stylistyczne, ogólnie nie rozumiem sensu tego opowiadania. Wujek okłamał ciocię i co? Zawstydziła się tak bardzo, bo podała zły tytuł? Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu. Może po prostu nie rozumiem twojej wizji, dlatego powstrzymam się od oceniania :)
  • Bartolomeo 11.02.2017
    Specyficzny rodzaj humoru nie wszystkich może śmieszyć, trochę błędów interpunkcyjnych. Rada na przyszłość jest taka że jeśli skupiasz opowiadanie wokół jakieś historii/żartu to spraw żeby była ona ciekawa i śmieszna bo po cóż tworzyć opowiadanie o nieśmiesznym żarcie/nieciekawej historii? Ale zachęcam do pisania bo poprzez to się doskonalimy.
  • motomrówka 11.02.2017
    Błędy, błędy i jeszcze raz błędy :((((
    Wujek odpowiedział mojej cioci z poważną miną - tak wiem jaki tytuł ma sztuka - ciocia pyta jaki " Mucha ze złotym zębem" - Prawidłowo powinno być tak:
    Wujek odpowiedział mojej cioci z poważna miną:
    - Tak, wiem jaki tytuł ma ta sztuka.
    - Jaki? - zapytała ciocia.
    - Mucha ze złotym zębem.
    Ciocia odparła - chyba żartujesz w życiu nie słyszałam o takim tytule - na to wujek nie mogłaś słyszeć ponieważ to zupełnie nowa sztuka- ciocia odpowiada jak zwykle żartujesz - Wujek odpowiada nie taki jest tytuł sztuki - nie myśl, że wiesz wszystko - odpowiedział podniesionym głosem. - to powinno być tak:
    - Chyba żartujesz, w życiu nie słyszałam o takim tytule - odparła ciocia.
    wujek na to:
    - Nie mogłaś słyszeć, ponieważ to zupełnie nowa sztuka.
    - Jak zwykle żartujesz.
    - Nie taki jest tytuł sztuki, nie myśl, że wiesz wszystko - odpowiedział podniesionym głosem.

    To tylko dwa przykłady, ale w drugim nie jestem pewna, czy dobrze rozgraniczyłam dialogi, nie byłam do końca pewna kto co mówi. Na razie powiem tylko, że nie umiesz pisać i raczej nie chcesz się nauczyć, bo wystarczy wziąć pierwszą lepszą książkę i zobaczyć jak to się robi z dialogami i w ogóle. Pozdrawiam i oceny bez.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania