Myśl jak psychopata... Nie będąc nim

<Dziś niestety wstawiam nieco krótszy tekst ;) Mam nadzieję, że jednak jego długość jest wystarczająca i czytanie sprawi wam dużą przyjemność :D

Poprzednia część u Eleny tutaj: http://www.opowi.pl/niespodziewany-pocalunek-a14286/

A teraz zapraszam do mojej wizji świata psychopaty>

 

 

Furgonetka, choć mała, idealnie mieściła w sobie dziesięciu więźniów, a w wśród nich i Karo. Chłopak siedział cicho z zamkniętymi oczami i w kaftanie bezpieczeństwa. Był bardzo spokojny, jednak w głębi serca obawiał się nadchodzących wydarzeń.

-Kim jesteś? - Ciszę przerwał mężczyzna, siedzący koło niego. Wiktor nic nie odpowiedział, udając, że nie słyszy. - Pytałem, jak masz na imię? - Ciągnął dalej więzień. - Skoro nie chcesz mówić, to nie. W celi będziemy mieli dużo czasu na rozmowy…

Karo otworzył oczy, spojrzał na gadatliwego przestępcę i powiedział spokojnym tonem:

- Znając moje szczęście, nie długo posiedzę w zakładzie. Najpewniej ktoś ułaskawi, wypuści za dobre sprawowanie, bądź po prostu ktoś mnie odbije. Jestem dość rozchwytywaną postacią w mym zawodzie – rzekł, po czym znów zamknął oczy.

- A czym się zajmujesz? - pytał z zaciekawieniem czterdziestolatek.

- Ostatnimi czasy zniżyłem się do zawodu płatnego mordercy, złodzieja, łowcy nagród i to niestety mnie zgubiło – powiedział, nie uchylając powiek. Siedział w pozycji, tak jakby medytował, chcąc uspokoić swój umysł.

Gadatliwy więzień rozejrzał się dookoła. Wszyscy więźniowie szarpali się ze swoimi kajdankami czy kaftanami. Wszyscy prócz policjanta oraz ich dwóch.

- Jesteś inny – rzekł po pewnym czasie – wyróżniasz się od tych świrów praktycznie wszystkim. Dlaczego więc wysłali cię do psychiatryka? I jeszcze w kaftanie?!

- Jest psychopatą i to cholernie groźnym. - Wtrącił się do rozmowy policjant. - Zmanipuluje cię, zaufasz mu, a kiedyś w nocy udusi poduszką. Lepiej trzymaj się od niego z daleka.

Wiktor popatrzył się na niego z ironią, wyszczerzył zęby i powiedział:

- Swoich nie krzywdzę, za to takich, jak ty, wręcz robię to z przyjemnością. A jeśli chodzi o psychopatę – zwrócił się do więźnia – ja tylko myślę jak on, lecz nim nie jestem. To jest różnica i to wielka.

- Niby jaka? - Ciągnął oficer – Myślisz, więc i robisz jak psychol. Z zasady się nim stajesz.

- Powiedz mi, czy jeśli myślisz jak szczur, to się nim stajesz? Przecież brakuje ci ogona, sierści i wystających zębów. O, przepraszam, taka jest zasada. Z zasady się nim stajesz. Tolerujesz transwestytów? Przecież oni z zasady są odmiennej płci. Co z tego, że mają zwisający sznureczek między kroczem bądź go nie mają? Oni i tak z zasady są tymi, którymi chcą być. - Jego ton zaczął się gwałtownie podnosić. - W dzisiejszych czasach za zdrowych na umyśle uważacie tych, który najbardziej zasługują na los, który i tak spotka ich. - Wiktor wskazał skinieniem głowy w stronę, wsłuchanych w rozmowę, więźniów. - Chcę dożyć czasów, kiedy dla nich, ludzi chorych, będzie równe traktowanie, zapewniona wolność i bezpieczeństwo, nawet przed samym sobą. Niestety patrząc na to, jak mnie postrzegacie, to nie dożyję. Umrę najpewniej skopany przez jednego z waszych „strażników dobra”.

- Posłuchaj no mały! - Policjant wstał – Nie podnoś głosu, gdy zwracasz się do mnie oraz miej odrobinę szacunku dla ludzi, który bronią cię przed samym sobą.

- Ciii – Karo uciszył mężczyznę, przystawiając jednocześnie ucho do ściany pojazdu.

- Nie waż się mnie uciszać! - policjant znów wstał, lecz pojazd wpadł na koleinę, przez co mężczyzna zachwiał się i usiał na miejsce.

- Mówię, cicho! Zawrzyjcie wszyscy gęby. Słyszysz? - skierował pytanie do gadatliwego więźnia. - Motor… Cross. Znajomo brzmi.

- Według mnie, brzmi dokładnie tak samo, jak policyjne osaczające aktualnie furgonetkę – stwierdził więzień.

- Nie, ten jedzie szybciej i jest głośniejszy. Chyba nawet wiem, kto to…

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (112)

  • Nazareth 07.03.2016
    Uh... Muszę nadrobić wasza kolektywną twórczość bo chyba sporo przeoczylem. Wrócę z ocena jak przeczytam wszystkie poprzednie części ;)
  • elenawest 07.03.2016
    Zapraszamy serdecznie :-D
  • Nazareth 07.03.2016
    elenawest a jest może szansa żebyście wystawili wszystko w jednym długim tekście? Z dedykacją dla leni?
  • elenawest 07.03.2016
    Nazareth :-D podaj maila, to podesle ci ;-)
  • Nazareth 07.03.2016
    elenawest jest na moim profilu ;) dziękuje bardzo.
  • elenawest 07.03.2016
    Nazareth ok :-) to za jakis czas podesle :-P
  • Nazareth 07.03.2016
    elenawest doceniam i dziękuje. Dam znać jak przeczytam.
  • elenawest 07.03.2016
    Jestem pod wrażeniem ;-) aleś mnie załatwił, więc ja teraz mam ci opisać akcję odbijania Karo :-P pięknie :-D oj trzeba będzie się teraz trochę natrudzić... 5
  • Karo 07.03.2016
    dziękuję ;)
    P.S. Możesz również opisać retrospekcje z czasów po kolacji ;)
  • Karo 07.03.2016
    Elena żadnych błędów nie wyłapałaś?!
  • elenawest 07.03.2016
    Karo no jakoś nie :-P ale ja dzisiaj padnieta jestem ;-)
  • Moni 07.03.2016
    I retrospekcja była po to, aby opisywać to, co jest 5 lat potem, czyli z próbami miałam chyba rację. C:
  • Karo 07.03.2016
    a co konkretnie mówiłaś o nich?
  • Moni 07.03.2016
    Że skończyły Ci się pomysły. W moim przekonaniu (ale o tym już nie mówiłam) albo zmieniasz fabułę w gwałtowny sposób, albo kupujesz sobie czas.
  • Karo 07.03.2016
    Moni razem z Eleną zdecydowaliśmy, że skupimy się głównie na tym temacie. Podczas akcji będą retrospekcje z przeszłości o próbach ;P
  • Okropny 07.03.2016
    Ktoś tu znowu jest niecierpliwy ;]
  • Moni 07.03.2016
    Odwal się, po prostu znikąd zmieniła się akcja i o tym mówię, więc spierdalaj kretynie.
  • Karo 07.03.2016
    Moni nie nazywaj go tak, bo gada sto razy mądrzej od ciebie
  • Moni 07.03.2016
    Gdyby choć raz był dla mnie miły i nie traktował mnie jak coś gorszego, byłabym dla niego miła.
  • Okropny 07.03.2016
    Moni masz krótką pamięć. Nie oceniam Twojego pisania przez pryzmat tego, jak się zachowujesz.
  • Moni tak, Twoja ,,zemsta słowna" na pewno bardzo go dotknęła... Niech żyje dojrzałe zachowanie! Vivat!
  • Moni 07.03.2016
    A czy ja mówiłam, że tak robiłeś?
  • elenawest 07.03.2016
    Szymon Szczechowicz :-D rozwaliłeś mnie :-P
  • Okropny 07.03.2016
    Moni to w końcu byłem miły choć raz, czy nie?
  • elenawest 07.03.2016
    Okropny nie pytaj się, bo ci elaborat walnie, w którym zaprzeczy sama sobie :-D
  • Moni 07.03.2016
    Ocenienie kogoś bez brania pod uwagę tego, co nie jest związane z tym, co się ocenia jest według Ciebie byciem miłym?
  • elenawest 07.03.2016
    Moni weź już skończ, bo na siłę wywołujesz kolejną gównoburzę o nic. Tak z trzecią z kolei w przeciągu kilku dni
  • Moni 07.03.2016
    Spoko, po to mu pisałam, aby się odwalił, aby nic do mnie nie pisał.
  • elenawest 07.03.2016
    Moni ale on do cb nie napisał... Skomentował tylko. Ty od razu żeś wyjechała do niego z pretensjami.
  • Okropny 07.03.2016
    No właśnie :D
  • Moni 07.03.2016
    Ponieważ nigdy nie był dla mnie miły i ponieważ mnie denerwuje, i ponieważ po ostatniej pogadance z Sakalem zdecydowałam się całkowicie olewać każdego, kogo nie lubię, w jak taki cokolwiek do mnie napisze jasno dać mu do zrozumienia, że nie chcę by do mnie pisał, zrobiłam to.
  • Moni 07.03.2016
    Przy czym wy tutaj lubicie wkurzać się o nic, więc od razu mówię, że komentować może mnie każdy, bo to wolny kraj.
  • To skoro zdecydowałaś się olewać, to po cholerę mu odpowiadasz? Jesteś chodzącą symfonią sprzeczności!
  • elenawest 07.03.2016
    Moni kurde, to go olewaj, a nie odpowiadaj mu non-stop. To nie jest olewanie. Ty tez wobec mnie mila nie bylas, a jakos cie toleruje...
  • Moni 07.03.2016
    No faktycznie! W końcu nigdy nie napisałam takich słów:
    w jak taki cokolwiek do mnie napisze jasno dać mu do zrozumienia, że nie chcę by do mnie pisał
  • Moni 07.03.2016
    Eleno, ja to postanowiłam wczoraj i od teraz będę go olewała, po prostu musiałam spełnić te powyższe słowa.
  • elenawest 07.03.2016
    Moni my lubimy? Przypomnij sobie kto ostatnio przepraszal za swe slowa? Kto jojczyl, ze my nie rozumiemy co chce nam ta osoba przekazac? Bo napewno nie byl to Szymon, ni Rasia, Karola, Beznadzieja czy Karo, Neurotyk, littlegirl, ani nawet ja czy Okropny... Wiec nie pierdziel mi teraz ze to my sie o wszystko czepiamy!
  • Moni to olewasz czy nie olewasz? No i: ,,komentować może mnie każdy, bo to wolny kraj." a wyżej piszesz coś całkiem innego... co to ma być...? Żałosna maskarada dojrzałości? Prezentujesz swoje gombrowiczowskie łydki? Jeśli tak, to nie dorastasz Zucie do pięt!
  • elenawest 07.03.2016
    Moni a po jaka cholere musialas? Tak trudno jest nie odpisywac na zaczepki?
  • elenawest 07.03.2016
    Szymon Szczechowicz brawo ;-)
  • Nazareth 07.03.2016
    Okropny! Dawaj popcorn! Minishow się zaczął!
  • Nazareth 07.03.2016
    Okropny! Dawaj popcorn! Minishow się zaczął!
  • Moni 07.03.2016
    Ichigo-chan o jedno zdanie Sakala, za które przepraszał kupę razy i które wypowiedział w skrajnych emocjach.
    Filip o to, że nie korzystaliśmy z jego forum 24 godziny na dobę i zaśmiecaliśmy tym Opowi, mimo że tego nie robiliśmy i o zwyczajne prośby na FB.
    Drassen o to, że przestrzega się regulaminu.
    Naz i Okropny o to, że nie wielbiłam ich pracy opierającej się na pierdzeniu, chujach i kurwach.

    Nie mówię, że nigdy nie wywołałam kłótni, ale nie ja jedna jestem tu kłótliwa.
  • Moni 07.03.2016
    Poza tym napisałam jedno zdanie do jednej osoby i już dawno byłoby po wszystkim, gdybyście wy to skończyli. Dziękuję do widzenia.

    Szymonie, jak wyżej, piszę mu dość jasno, że mam go gdzieś, a potem go olewam, ale nie mogę mu zabronić komentowania moich prac, więc tego nie robię, gdzie tu za przeproszeniem jest jakakolwiek sprzeczność?
  • elenawest 07.03.2016
    Moni jeszcze raz dopierdolisz sie do ichi, to gowno bedzie mnie obchodzilo, ze masz kurwa 15 lat tylko ci dojebie! Serio!!!
    Jestes niedojrzala gowniara, ktorej hobby jest wywolywanie gownoburz, bo ktos sie na wielka Moni krzywo spojrzy!
  • elenawest 07.03.2016
    Moni wszelka, bo po co sie tu do niego odzywasz? No i rowniez zegnam, bez ciebie na opowi przynajmniej bedzie jako taki spokoj!
  • Nazareth 07.03.2016
    Moni "nie ja jestem tu kłótliwa" hahahahaha! Powinnaś się wziąć za politykę!
  • Moni taka, że pisząc mu cokolwiek nie olewasz go, tylko prowokujesz, mając nadzieję iż odpowie i wywoła kłótnię... A jako że zaniżasz sobą poziom tej konwersacji to właśnie ją opuszczam. Nie mam siły dzisiaj w tym uczestniczyć, odezwij się jak dorośniesz. Dobranoc :)
  • Moni 07.03.2016
    Naz, nie ja JEDNA jestem tu kłótliwa.
  • Moni 07.03.2016
    Spoko, ja chciałam tylko wyjaśnić tego koma, boście się pytali.
  • elenawest 07.03.2016
    Moni ostatnio jestes. Najbardziej szczekliwym szczeniakiem(wszelkie slodkie szczeniaczki swiata-sorencjusz!) jakiego mialam nieprzyjemnosc spotkac na swej drodze, a jak przypuszczam wiekszosc osob tutaj rowniez. I sory, ale zaczynam wspolczuc Sakalowi.
  • elenawest 07.03.2016
    Moni nie, chcialas burze wywolac.
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    elenawest, um, dzięki, kc
  • Moni 07.03.2016
    Okropny nie liczy się ze zdaniem innych (Ponieważ źle to brzmi, to sprostuję. Sam to mówi w kontekście tego, że jakiekolwiek słowa wypowiedziane w Internecie nie obrażą go), więc nie miałam takiego zamiaru, bo to byłoby bez sensu.
  • Moni 07.03.2016
    Zaraz wracam, a jakby co, to przenieśmy to na forum.
  • elenawest 07.03.2016
    Moni nie! Nikt na zadne forum nie bedzie sie przenosil! Ty nawet nie widzisz, ze na sile chcesz te klotnie kontynuowac. Zegnam!
  • elenawest 07.03.2016
    Ichigo-chan no wiem :-) ja cb tez :-*
  • Nazareth 07.03.2016
    Moni nawet Szymon oaza spokoju i kultury nie może z tobą wytrzymać. *patrzy na zegarek* Okrpny gdzie ten popcorn?!
  • elenawest 07.03.2016
    Nazareth nie doczekasz sie :-P Okropny opuscil te konwe, bo jest na tyle madry, ze wie, iz z gimbaza nie ma co sie o gowno klocic.
  • Nazareth 07.03.2016
    elenawest ale... Ale popcorn... Bo jak tak Monishow bez popcornu?
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    El nie wypisała? Jak to tak to :o XD dobra, ja chcę._.
    Furgonetka, choć mała, idealnie mieściła w sobie dziesięciu więźniów, a w wśród nich i Karo. - bez w
    Ciszę przerwał mężczyzna, siedzący koło niego. - bez przecinka
    Ciągnął dalej więzień.-z małej litery
    nie długo posiedzę w zakładzie.- niedługo łacznie
    Najpewniej ktoś ułaskawi, wypuści za dobre sprawowanie, bądź po prostu ktoś mnie odbije.-wydaje mi się, że lepiej stylistycznie byłoby "Najpewniej ktoś mnie ułaskawi, wypuści za dobre sprawowanie, bądź po prostu odbije."
    Siedział w pozycji, tak jakby medytował, chcąc uspokoić swój umysł. - przemyśl to zdanie, coś w nim nie gra
    Gadatliwy więzień rozejrzał się dookoła. Wszyscy więźniowie szarpali się ze swoimi kajdankami czy kaftanami. - więzień, więźniowie. Możesz jakoś zastąpić jedno z tych słów
    Swoich nie krzywdzę, za to takich, jak ty, wręcz robię to z przyjemnością.-to zdanie też do rekonstrukcji
    - W dzisiejszych czasach za zdrowych na umyśle uważacie tych, który najbardziej zasługują na los, - którzy
    Wiktor wskazał skinieniem głowy w stronę, wsłuchanych w rozmowę, więźniów. - bez przecinkow
    Posłuchaj no mały!- Przecinek przed mały i ewentualnie przed no
    lecz pojazd wpadł na koleinę, przez co mężczyzna zachwiał się i usiał na miejsce- usiadł i miejscu


    A ogólnie o tekście... Przyznam na wstępie, że mi kompletnie nie podpadają twoje opka. Broń boże nie mówię że są złe, po prostu, jak to się mówi "nie w moim guście". Ale to głównie jeśli chodzi o treść. Stylistycznie nawet mi się podoba. Mało opisów, ale tez tak mam i mi akurat to nie przeszkadza.
    Um, 3.5, więc 4;)
  • elenawest 07.03.2016
    Dzięki Ichi ;-) no ja sie niestety dzisiaj do wypisywania bledow nie nadaje :-P
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    Jest psychopatą i to cholernie groźnym. - Wtrącił się do rozmowy policjant - bez kropki i Wtrącił z małej litery
    Doinformowalam się XD
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    Nie ma za co ^^ :*
  • Karo 07.03.2016
    Ichigo-chan Dziękuję ;)
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    Polecam się na przyszłość XDD
  • elenawest 07.03.2016
    Ichigo-chan skorzystamy, jeśli będziesz chciała czytać nasze kolejne opka ;-)
  • Karo 07.03.2016
    Ichigo-chan A co konkretnie ci w moich nie pasuje?
  • Ichigo-chan 07.03.2016
    mówiłam, po prostu nie są w moim guście
    a jeśli chcesz po prostu "subtelnie" podpytać XD dlaczego nie dałam 4.5 czy 5 to mówię z góry, że po prostu nie uważam tego za opowiadanie na 5 :)
  • Karo 07.03.2016
    Ichigo-chan chodziło mi o to, czemu nie lubisz tego typu opowiadań
  • martusia 07.03.2016
    fajne
  • elenawest 07.03.2016
    Dziękujemy razem z Karo ;-)
  • Karo 07.03.2016
    elenawest dziękuję razem z Eleną :D
  • Nuncjusz 07.03.2016
    Co to za portal w ogóle
    tu zawsze odchodzą takie sceny?
  • Tak :)
  • Nazareth 07.03.2016
    Tylko jeśli Moni jest członkiem dyskusji. Proszę nie zrażaj się do mas wszystkich ;)
  • Moni 07.03.2016
    No czy ja wiem?
  • elenawest 07.03.2016
    Moni ale my wiemy! I wez juz spieprzaj!
  • elenawest 07.03.2016
    Najmocniej przepraszamy za te gownoburze
  • Nazareth 07.03.2016
    elenawest nie ty powinnaś przepraszać. Wiesz ze niejednokrotnie twoje ostre słowa, w szczególności do młodszych użytkowników spotkały się z moim zdecydowanym sprzeciwem. W tym jednak przypadku co byś nie powiedziała jest to uzasadnione.
  • Karo 07.03.2016
    Witaj kolego, oni tak działają, ale ja to olewam ;P
  • Karo, ponawiam pytanie: od czego mam zacząć naszą przygodę? Bo właśnie wdepnęłam w środek bitwy opowiadań (tak to nazywacie?) i czuję się cokolwiek zagubiona :( fragment świetny, 5!
  • Karo 07.03.2016
    marcepanowypotwor zacznij ode mnie (Pierwszy raz) a potem już musisz kierować się strzałkami (Elena ma ich spis, więc mogę ci załatwić ;) )
    I dziekuję bardzo
  • byłoby super ;)
  • elenawest 07.03.2016
    Nazareth dziekuje :-*
  • elenawest 07.03.2016
    marcepanowypotwor zyczysz sobie cale opko ktore piszemy z karo? Ale tylko do ostatniego opublikowsnego tekstu... Tego powyzej
  • Karo 07.03.2016
    elenawest Wyślij jej całe ;)
  • elenawest 07.03.2016
    Karo no cale z tym tekstem tutaj :-) to jakiegos maila
  • Karo 07.03.2016
    elenawest jej się pytaj :D
  • elenawest 07.03.2016
    Karo tiaaa :-P
  • elenawest 07.03.2016
    marcepanowypotwor podasz maila? To podesle to opowiadanie
  • Karo 07.03.2016
    elenawest umarła albo śpi (myślę, że prawdopodobnie już nie żyje... szkoda)
  • elenawest 07.03.2016
    Karo wez... Nie gadaj glupot :-P
  • Karo 07.03.2016
    elenawest chodziło mi, że komputer jej zdechł... padł
  • Karo 07.03.2016
    Karo jak dziecko o blat
  • elenawest 07.03.2016
    Karo :-D a no to ok ;-)
  • elenawest nie śledziłam odpowiedzi (logarytmy mi nie pozwoliły #smutneżyciematfiza :( ) opowiadanka proszę tutaj: agnessp.97@gmail.com i z góry dziękuję :)
  • Karo 08.03.2016
    marcepanowypotwor mam nadzieję, że podzielisz się z nami opinią ;)
  • elenawest 08.03.2016
    marcepanowypotwor wysłałam już ;-)
  • Moni 07.03.2016
    W całym zamieszaniu kompletnie zapomniałam o ocenie. Całość jest interesująca i szczerze mówiąc wolę tę fabułę od prób. Niestety nie umiem tego uzasadnić, po prostu tak jest. No i ładnie rozwija postacie. C: Pińć, mój drogi na swój własny sposób Karo, pińć.
  • Nazareth 07.03.2016
    Ja jebe...
  • Karo 07.03.2016
    Dziękuję ci bardzo :D miło mi to w końcu usłyszeć ;)
    P.S. mógłby mi ktoś streścić o co chodzi w tym zamieszaniu? proszę
  • Moni 07.03.2016
    Przepraszam najmocniej, powyżej wywołałam kłótnię, ale co złego zrobiłam teraz? Nie traktuj tego jako atak Naz, po prostu mnie skołowałeś.
  • Moni 07.03.2016
    Wybacz Karo, ale wolę nie, gdyż obawiam się, że w jakiś sposób wywołam tym kolejną kłótnię.
  • Moni 07.03.2016
    Zawsze was chwalę. :/
  • Karo 07.03.2016
    Moni ale tego nie widać ;)
    P.S. spoko, ja mam w dupie te kłótnie i mówiąc szczerze to one mnie bawią
  • elenawest 07.03.2016
    Karo mnie tez bawia, ale teraz juz mam serdecznie dosyc
  • KarolaKorman 07.03.2016
    Jak ja uwielbiam tę Waszą historię i z przyjemnością zostawiam piąteczkę :)
  • Karo 07.03.2016
    Dziękuję ;)
  • elenawest 07.03.2016
    Ah, Karola, ja również dziękuję i zapraszam do kolejnej części :-D
  • ukaszeq 12.03.2016
    To wszystko jest takie mroczne, wciąga mnie coraz bardziej, coraz bardziej zanurzam się w Waszym mrocznym świecie...On wciąga, on już mnie wciąga...
  • Karo 12.03.2016
    dziękuję ;) miło mi to słyszeć ;)
    P.S. Już pracuję nad "Kuglarzem", który ma być dość ciekawym przedsięwzięciem i mam nadzieję, że utrzyma klimat teraźniejszych opowiadań ;D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania