O pewnym prokuratorze (satyra)

„Na ulicach widzę mordy zdradzieckie!

Krzykliwe, na pewno jeszcze ubeckie.

Pryszczate? To nasienie posowieckie”.

Przerwał, otrzepał stare. Uśmiechnął się:

„Czas nowych wsadzać, wiatr historii wieje”

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (50)

  • Pan Buczybór 26.07.2017
    Ta. Do łagrów z nimi. Trudno się nudzić w takim kraju. 5
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Łagry cały czas są czynne... a i tradycje Berezy K. przetrwały w ostatnich wypowiedziach niektórych "przedstawicieli siły przewodniej"...
  • Karawan 26.07.2017
    Jaki rząd taka rzeczywistość.
    Za to, że Matrix wcielają w życie;
    Rozhuśtać nogi i skopać im rzycie!5!
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Wystarczy rozhustać i puiścić. Rzyć wtedy sama się "skopie" ;)
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    PS. Gdzie ta "piątka", gdzie...;)
  • Trafione w dziesiątkę! Bardzo na czasie. Kilka linijek zawiera cała esencje... Pozdrawiam 5
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Miło, że się spodobało, szkoda, że muszę satyrę uprawiać.
    PS. Jak do Karawana - gdzie ta piątka, gdzie...;)
  • Zdzisław B. Naciskam i naciskam i mam odciska od naciskania przyciska, a ta sie uparła i sie nie wciska taka ta piątka jest śliska :)
    Jeszcze po naciskam to moze zaskoczy :)
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Maurycy Lesniewski Nie naciskaj, tylko najedź myszką, przesuń w prawo, ile potrzebujesz gwiazdek, i puść. Tak u mnie działa ;)
  • Zdzisław B. w telefonie rozumiem, że palcem. Obojętnie którym :) ? Zaraz sprobuje wszystkich po kolei :) oczekuj :)
  • Żaden nie działa. Sprobuje w domu na kompie. Masz u mnie w pamięci
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Maurycy Lesniewski Aa... możliwe, że przez telefon inaczej. Do niego jeszcze nie dołączałem myszki ;)
  • Zdzisław B. mam plan moze jak jaką mychę złapie i ją taśma przyfrandzole to wtedy zadziała:)
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Maurycy Lesniewski Ty nie miej tylko plan, Ty go w życie wprowadzaj ;)
  • Pasja 26.07.2017
    Mordy zdradzieckie i kanalie to nowomowa z Żoliborza. A na Białoruś niedaleko. Historia lubi się powtarzać. Nowe czasy Piotra i Pawła? Pozdrawiam 5
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Oby nie, Pasjo...
  • betti 26.07.2017
    Na pewno wszystkim lepiej się będzie żyło pod tyranią Sorosa, jestem tego pewna, skoro teraz tyle płaci za obalenie tego rządu... czy jednak nie zechce potem odbić sobie tych strat, tego już pewna nie jestem. Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Betti, chcesz podyskutować o wolności i zasadach demokracji? O zagrożeniach? Proszę bardzo, zaczynaj, podyskutujemy. Nie wstawiaj tylko tutaj, jako komentarza, śmiesznych bajek dla dzieci z piaskownicy; one nie myślą, tylko łykają to bezmyślnie, jak ciepłe kluchy gęsi. Dawno już wyrosłem z wieku wczesnodziecięcego i słuchania prostackich bajeczek, opowiadanych przez populistycznych polityczków.
  • Violet 26.07.2017
    Zdzisław B. Czy moglibyśmy pogadać na privie, np fb?
  • betti 26.07.2017
    Zdzisław B. polityka mnie nie interesuje, o literaturze chętnie za to porozmawiam.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    betti To po co wyjeżdżasz z mitycznym wpływem Sorosa na politykę w Polsce, jeżeli ona nie interesuje ciebie? Nie znasz się na tym? Trzeba pomyśleć przed wysłaniem tekstu w necie... tu akurat już pozostanie.
    PS. Ok, masz mój tekst powyżej. W takim razie nie komentuj treści, skomentuj pod każdym innym względem, zwłaszcza literackim.
  • betti wycofała sie rakiem???
  • betti 26.07.2017
    Zdzisław B. rymy położyły tę satyrę, a można przecież było zadbać o czytelnika, prawda?
  • betti 26.07.2017
    Maurycy Lesniewski uważasz, że wpływ Sorosa na politykę w Polsce jest mityczny?
  • betti ja uważam, że to świetna satyra, autor widać ma sytuacje w sytuacji w kraju, a ponadto widzi do czego ona zmierza. Jeśli chodzi o Sorosa Zdzisław B chętnie Ci wytłumaczy to czego nie wiesz.
  • "rozeznanie w sytuacji"
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Violet ok.
  • Nuncjusz 26.07.2017
    No i dlatego właśnie jestem przeciwny umieszczania na Opowi politycznych treści. Sprawa bowiem wygląda następująco: gówno wiemy w tym temacie a każdy z nas ma jakieś tam mity w swojej głowie. I teraz będzie przepychanka, który z tych mitów jest fajniejszy
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    betti Chodzi o to, że rymy są banalne w pierwszych trzech wersach? Tak, ale wstawione są świadomie.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Nuncjusz Każdy ma swoje zdanie. Ja nie jestem przeciwny, gdyż nie uciekniemy od życia publicznego ,a dzięki temu poezja też ma ciekawy temat.
    Byle nie "przegiąć pały", nie stać się monotematyczny, obojętne, czy dotyczy to opisu miłości, sensacji czy polityki - jak we wszystkim, stosuję umiar.
  • Nuncjusz 26.07.2017
    Zdzisław B. no ja uciekam i to o dziwo, z powodzeniem. Niestety, co rusz to coś do mnie przecieka, najwięcej na fb. Szkoda, że opowi nie może być zieloną wyspą, wolną od polityki
  • betti 26.07.2017
    Nuncjusz ja też uciekam od polityki, bo każda partia myśli tylko o sobie, a ludzi mają w nosie, jednak drażni mnie, kiedy ktoś jedną wystawia nad drugą, skoro wszystkich do jednego wora można śmiało zapakować.
  • betti 26.07.2017
    Zdzisław B. nie bardzo rozumiem na czym ten świadomy wybór polega. Oświecisz mnie?
  • betinka 26.07.2017
    betti tak i nie. Być z tą partią w jednym worku, to jak kąpać się w głównie.
  • betinka 26.07.2017
    betti poczytaj sobie o satyrze i oświeć się
  • betti 26.07.2017
    betinka chyba naprawdę będę musiała, bo nie wiedziałam, że w satyrze można byle jakimi rymami się posługiwać. Dziękuję, że mnie oświeciłaś, jestem Ci szczerze wdzięczna.
  • Nuncjusz 26.07.2017
    betinka ja akurat uwielbiam gówno pod wszelaką postacią. jestem nawet orędownikiem poezji gównianej, więc taki argument nie każdego zniechęci
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    betti Nie oświecę (nie działają na mnie takie prowokacje ;) ), tylko poinformuję - pierwsze trzy wersy są kalką wypowiedzi polityków, "dla ludu". Mają więc proste, "ludowe rymy", zrozumiałe od razu i wpadające w ucho; tak, jak na wiecach.
    Dwa ostatnie wersy są podsumowujące, puentujące. Mają więc już inne rymy.
  • betti 26.07.2017
    Zdzisław B. przepraszam, ale nie nie biorę udziału w wiecach i nie słucham polityków, stąd moja niewiedza, niemniej jednak Twoje wyjaśnienie wydaje mi się logiczne. Dziękuję.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    betinka przyjmuję, że moja satyra spodobała się Tobie. I starczy dla mnie :)
  • betinka 26.07.2017
    Zdzisław B. Satyra na czasy naszej rzeczywistości. Źle się dzieje w państwie Duńskim. Satyry starczy dla wszystkich, którzy rozumieją sens tych czterech wersów.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    betinka ... tyle, że teraz powiedzenie o "państwie duńskim" brzmi, jak przestroga. Oczywiście, o ówczesnym państwie.
    Tak, nie wszyscy mogą zrozumieć satyrę. Nie wszystkich się zadowoli. Wystarczy, że zrozumieją ci, którzy rozumieją. Do nich nie trzeba pisać, wykładając kawę na ławę.
  • Violet 26.07.2017
    Z szacunkiem i namaszczeniem piątkę postawiłam.
    Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Z szacunkiem i namaszczeniem przyjąłem... stoi :)
  • masz swoją piątkę, tym razem weszła, mysza nie zadziałała :)
  • Zdzisław B. 26.07.2017
    Jeżeli weszła, to nie wesz, a mysza zadziałała... tfu! mysz! ;)
  • Zdzisław B. specjalnie użyłem mysza zeby bylo tak po wiesniacku trochę :) oceny wskakują tylko z kompa z myszą czy bez "mysza" :)
  • Zdzisław B. 28.07.2017
    Ciągle czegoś się uczymy. Nawet z myszą... tfu! z myszą... Tfu... tak samo się ta/ty cholerna/cholerny mysza/mysz (właściwe wybrać) odmienia ;)
  • Margerita 27.07.2017
    pięć Panie Zdzisławie B niech pan się z betti nie wdaje w dyskusje bo ona uważa że wszystko najlepiej wie
  • Zdzisław B. 28.07.2017
    Margerito, możliwe. Jednak dopóki ktoś nie przekracza pewnych granic i odnosi się do treści utworu, a nie autora, rozmawiam. Jeżeli są przekraczane, reaguję odpowiednio.
    Dziękuję za ocenę i pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania