Nauka systemu

Można dany system lubić lub też nie, ważniejsze jest jednak, by nauczyć się w nim (godnie) żyć. Tak więc jeżeli chcemy się w jakikolwiek sposób udzielać w mediach, a robi to większość społeczeństwa (ach ten Facebook i TikTok), musimy zdawać sobie sprawę, co nam wolno, a czego nie, w myśl ogólnej zasady: „co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie”. Warto także brać pod uwagę, co zamierzamy zrobić w realu, bo tutaj także czekają na nas konsekwencje. Tak więc zaczynamy naukę od wyroków polskich sądów.

 

1. Za wielokrotne nazwanie Bartosza Wielińskiego, dziennikarza „Gazety Wyborczej” „volksdeutschem” – cztery miesiące prac społecznych w wymiarze dwudziestu godzin miesięcznie. (sprawca Rafała Ziemkiewicz)

2. Za nazwanie, jak niżej straży, granicznej: "To jest ku**a +straż graniczna+ ????? +Straż+ ?????????? To są maszyny bez serca bez mózgu bez NICZEGO !!! […] Mordercy !!!!! […]" Wyrok uniewinniający (dotyczy wypowiedzi Barbary Kurdej-Szatan)

3. W związku z nie zamieszczeniem przeprosin na portalu Onet przez sprawcę Sąd przyznał Radosławowi Sikorskiemu ponad 708 tys. zł na pokrycie kosztów opublikowania przeprosin na portalu Onet. Sprawa dotyczy prawomocnego wyroku, w którym orzeczono, że sprawca ma przeprosić Sikorskiego za nazwanie go „zdrajcą konstytucyjnym" (sprawca: Jarosław Kaczyński)

4. Za potrącenie w Konstancinie-Jeziornie przechodzącą przez pasy 77-letnią kobietę, która w wyniku doznanych obrażeń trafiła do szpitala, przy czym kierujący pojazdem nie miał prawa jazdy, a samochód – polisy OC i ważnego przeglądu technicznego. Wyrok uniewinniający. (uniewinniony: Piotr Najsztub)

5. Za próbę wyrwania tęczowej torebki o wartości... 15 zł podczas marszu równości – 3 lata bezwzględnego więzienia (skazana: zwykła obywatelka)

6. Za rzucenie w furgonetkę ciężkim przedmiotem, a następnie próbę wyciągnięcia z samochodu i dwukrotnie uderzenie przedstawiciela Fundacji PRO – prawo do życia (https://afirmacja.info/2023/05/04/skandaliczny-wyrok-sad-pozwala-na-przemoc-wobec-obroncow-zycia/). Wyrok uniewinniający. (uniewinniony: zwykły obywatel).

7. Za wywoływane zgorszenia przez furgonetkę Fundacji PRO – prawo do życia. Trzy wyroki sądowe: dziesięć i trzydzieści tysięcy grzywny oraz miesiąc prac społecznych.

8. Za zakłócenie mszy w poznańskiej katedrze poprzez ustawienie się przed ołtarzem i trzymaniem transparentów z napisami: „Aborcja to nie grzech”; „Jesteśmy tu dla was praktykujące siostry”; „Macie krew na rękach”. Wyrok uniewinniający. (uniewinniono: 32 zwykłych obywateli; link: https://oko.press/sad-uniewinnil-32-osoby-ktore-przerwaly-msze-po-wyroku-tk-protest-musial-odbyc-sie-w-kosciele)

 

Dodatkowo warto wiedzieć, za co można stracić immunitet poselski lub też parlamentarzysty. Co prawda większości z nas to nie dotyczy, ale informacja pomocna we właściwej ocenie otaczającego nas świata.

9. Za lajkowanie lub przesłanie dalej spotu wyborczego Prawa i Sprawiedliwości dotyczącego nielegalnych imigrantów – utrata immunitetów europosła (dotyczy: Beaty Mazurek, Beaty Kempy, Patryka Jakiego oraz Tomasza Poręby)

10. Za potrącenie na przejściu dla pieszych w Hajnówce (woj. podlaskie) 70-letniej rowerzystki, w wyniku czego kobieta doznała złamania kości podudzia oraz otarć dłoni i twarzy. Brak wyroku sądu, oskarżony ma immunitet europosła. (oskarżony: Włodzimierz Cimoszewicz)

11. Za wielokrotne przyjmowanie łapówek w zamian za przyśpieszenie zabiegów chirurgicznych. Brak wyroku sądu, oskarżony ma immunitet europosła. (oskarżony: Tomasz Grodzki)

 

Założę się, że nikt nie chciałby zobaczyć swojej podobizny na liście gończym. Tak więc nie przeklinajmy w miejscu publicznym, bo to właśnie tak może się skończyć (https://wydarzenia.interia.pl/malopolskie/news-cala-polska-slyszala-ze-przeklinal-nowe-fakty,nId,6984868). Każdy z nas zna też konsekwencje kradzieży wafelka za dziewięćdziesiąt dziewięć groszy, tak więc zdecydowanie odradzam ten akt desperacji.

 

Oczywiście wyroków jest wiele więcej i są pewnie równie ważne dla podejmowania trafnych decyzji. Gdybyście więc znali inne przypadki pozwalające na jeszcze lepsze dostosowanie się do otoczenia, to chętnie się z nimi zapoznam. W końcu nie mam zamiaru błądzić, jak przysłowiowe dziecko we mgle i przypadkiem dostać w łeb.

 

O wiele bardziej pasuje mi rola tego równiejszego. A Orwell pisząc: "Folwark zwierzęcy" czy też: "Rok 1984" nic nie wiedział o życiu.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (330)

  • Grafomanka pół roku temu
    Wydaje mi się, że do tej pory były to raczej ''niewinne igraszki'', dopiero zacznie się festiwal żenady... 5
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Też się tego obawiam. Zobaczymy. Wolność słowa jak w PRL
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Józef Kemilk Idealnie dobrani, o jednym swądzie przegranej :)
  • Grain pół roku temu
    Ludziom się zdaje, że ich to nie dotyczy, że jest tylko śmiesznie jak u Bareji, dlatego go nie lubię za legitymizowanie tamtego systemu. Może nie zasługujemy na nic lepszego poza tą, coraz mniej zawoalowaną pogardą.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Chyba nie zasługujemy
  • SwanSong pół roku temu
    Z twoich wypisanych wyroków wychodzi prosta teza, że biedny pis i antyaborcyjne głupki mają trudne życie. Prawie mi ich szkoda.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    To są wyroki sadów. Czy masz tam stawiane tezy? Nie, a jednak coś tam Ci nie pasuje. Poszukaj innych
  • Alienator pół roku temu
    Daj spokój Swan, to tendencyjne gówno. Myślałem, że Kemlik ostatnio już osiągnął poziom dna, ale widać teraz zaczął robić odwiert. Tfu.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator nie masz honoru, że wchodzisz pod mój tekst, ale to Twój problem. Wypisałem przykłady kilku wyroków i nic ponadto. Jak coś, to pozwolisz, że dalsze Twoje wpisy zignoruję.
    Miłego dnia
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Zabawne słowa od gościa, który najpierw nakłamie i nagada głupot, a potem ucieka i udaje, że go nie ma. Boisz się konfrontacji? To polecam pisanie do szuflady, wtedy nikt nie wytknie Ci kłamstw. Albo priwa napisz do Bogumiła, to się wtedy będziecie mogli we dwóch po główkach głaskać i nikt nie będzie Wam przeszkadzał.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator zacytuj moje kłamstwa.
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Po raz kolejny? Po co? Cytując Marka Twaina: Żadna ilość dowodów nie przekona idioty.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator jeszcze tego nie robiłeś. Zacytuj proszę moje kłamstwa
  • Łukaszenkow pół roku temu
    "Jestem mądry"- Kemilk, to pierwsze
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk To akurat kolejne kłamstwo. BTW. Już się dowiedziałeś, co powodowało cykliczne ocieplenia czy oziębienia klimatu? Czy dalej trzymasz głowę w piasku i udajesz, że Cię nie ma?
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Łukaszenkow nie napisałem tego 😉. Inna sprawa jaka jest definicja "mądrości" Leć dalej
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Józef Kemilk "nie napisałem tego" to drugie ;)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator zacytuj proszę moje kłamstwa. To że mamy inne postrzeganie świata, to raczej widać. I to raczej jest światopogląd. W tym przypadku, co najwyżej mógłbyś mi zarzucić komfabulację, gdybyś mi coś udowodnił. Na razie jesteś daleko od tego. Tak więc zacytuj moje kłamstwo
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Ale po co? Znowu udasz, że Cię nie ma.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Łukaszenkow zacytuj mnie, gdzie piszę, to co napisałeś. Nie napiszę tego, bo wtedy bym napisał😉
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator zacytuj
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Józef Kemilk Daj się wykazać bohaterstwem Tuskowi, po nowym roku zacznie się odkręcanie kłamstw
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Łukaszenkow ode mnie właściwie nic nie zależy w tym obszarze😉. Tak więc tak czy siak się wykażą.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Józef Kemilk Jedno szczęście, religijny kaczystan nie na tyczh szerokościach geograficznych. Ale jeśli tobie bardzo źle to zawsze możesz w....ć gdzieindziej
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Ale po co? Możesz sobie sprawdzić pod poprzednim tekstem. Przecież nie nazwałem Cię kłamliwym kutasem bez ostrzeżenia i powodu. Naprawdę mam to zrobić ponownie? Ty to chyba lubisz...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator właśnie dlatego nie rozmawiałem z tobą. Jesteś osobą wulgarną i teraz też taki jesteś. Dlatego kończę. Znajdź rozmówców na Twoim poziomie
    Żegnam
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Chyba zacznę robić za proroka xD
  • SwanSong pół roku temu
    Józef Kemilk
    Udajesz mądrego? Nie bardzo ci wychodzi. Bierzesz określone dane, określone wyroki i ustawiasz tak, aby wyszło, że jest jakaś kasta wydająca pobłażliwe wyroki na rzecz pewnej grupy osób, a ostrzejsze na rzecz drugiej.
    Nawet Najsztuba dałeś, nie wiadomo z jakiej paki. Co to ma udowodnić? I uniewinnione osoby, które weszły do kościoła i stały z tabliczkami to jakaś tragedia? Bo nie zgadzają się na zakaz aborcji? Już ci odwaliło w prawą stronę. Na szczęście twoje głupkowate argumenty nikogo tu nie przekonają. Widać było w wyborach, jak dostaliście od społeczeństwa w baniak, więc zostało ci pluć się w necie :)
  • Józef Kemilk pół roku temu
    SwanSong Napisz pod odwrotną tezę, nikt nie broni. W końcu każdy ma prawo myśleć, co chce, mi nic do tego. Ja zaś mogę także wysuwać tezy, jakie chcę.
    Zrób sobie taki eksperyment
    https://youtu.be/IGQmdoK_ZfY?si=sOEED_pOI0hmDapS
    To pozwala zrozumieć nasze niedoskonałości
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Przyzwoitość mu broni. Czyli coś, o czym możesz co najwyżej pomarzyć. A teraz chowaj się dalej do swoje dziury i udawaj, że Cię nie ma.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator podstawa rozmowy, to szanowanie drugiej strony. Ty mnie wyzywasz wulgaryzmami, ja z Tobą w takim przypadku nie mam ochoty rozmawiać.
    Żegnam ponownie
  • Grafomanka pół roku temu
    Józef Kemilk, taki właśnie poziom rozmów będzie teraz dominował... nie ma co liczyć na kulturę, wychowanie... musimy się przyzwyczaić po prostu.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka musisz inaczej się udusisz w swoim rynsztoku
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk To może jeszcze wspomnij, kto zaczął, co? Ostrzegałem Cię, że zrobię się niemiły, jeśli będziesz produkował o mnie kłamstwa. Mogłeś się przyznać do błędu i by się skończyło, zanim zaczęło. Zdecydowałeś się na uniki, więc teraz nie biadol. Szacunek obowiązuje w obie strony, a ja nie mam w zwyczaju nadstawiania drugiego policzka.
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Kto, jak kto, betti, ale ostatnimi dniami, to dałaś taki pokaz kultury że ho, ho...
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Alienator że ho.ho.
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, czyli dobrze załapałam język rozmówców? Do nowego się szykuję, trzeba być na bieżąco...
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator zacytuj moje kłamstwa
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk No ale po co? Ile to kliknąć pod Twój poprzedni tekst. Taką krótką masz pamięć?
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Bądźmy szczerzy, betti, od lat robisz na opowi za główną komórkę rakową, więc teraz nie udawaj, że to od wczoraj.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator bo ich nie ma. Teraz będę zajęty, więc na spokojnie poszukaj
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk To powyżej to kłamstwo. Wystarczy wskazanie jednego?
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, ja tylko potrafię dostosować się do rozmówcy, to raczej zaleta...
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Dobrze pamiętam Twoje ataki na tych, którzy sami nie potrafili się obronić. Wszyscy pamiętają. Dlatego nie rób z siebie ofiary. W życiu tak jest, że rzeczy działają w obie strony, nawet jeśli ktoś uporczywie nie chce tego zauważać.
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, nie ma akcji bez reakcji... nie potrafili obronić się przed krytyką ''utworów'', bo szajsu nie da się obronić, chociaż kto wie czy teraz szajs nie stanie się poezją
  • Szpilka pół roku temu
    Alienator

    Tak było, potwierdzam, do mnie się też przyrzepiła, okropna kobita, która musi się stale kłócić, myślę, ża ma coś z kiepełą 😐
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Nazywanie kogoś "szmatą", to raczej słaba krytyka utworu. I tak, każda akcja wywołuje reakcję, więc skoro o tym wiesz, nie powinnaś mieć o to pretensji.
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Nie kłam, ja szajsu nie pisałam i też się przyrzepiałaś.
  • Alienator pół roku temu
    Szpilka Nie jestem tu od wczoraj i dobrze widziałem, co się działo, więc próby zaklinania rzeczywistości na mnie nie działają. To w ogóle jest żenada, jak ktoś sam zaczyna, a potem dostaje w palnik i robi z siebie ofiarę. Tfu na takich ludzi.
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, nigdy nie nazwałam tak kogoś, kto do mnie w ten sposób nie wyskoczył... krótka piłka, na chamstwo tylko chamstwo działa.

    Szpilka, Ty umierałaś od najmniejszej krytyki, do tego stopnia umierałaś, że nawet boisz się publikować...
    Pisałam, że tworzysz mechanicznie, że nie widać w tym lekkości tworzenia, tylko trud, jakbyś nad każdym wersem z tydzień myślała.
    To się wyczuwa w tekstach. Sama zresztą piszesz, że jesteś rzemieślnikiem i to widać w tekstach.
  • Grafomanka pół roku temu
    Zresztą porównaj sobie wiersze chociażby Szaleja i swoje. U niego, nawet w mniej udanych, widać i talent, i lekkość tworzenia. Ciebie natomiast ciężko się czyta, tak jak tobie ciężko się pisze... tyle
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Pieprzysz bzdury, że aż przykro, a dowody są - TWOJE KOMENTARZE i jak tu brzydką piszą - wyciągnięte z dupy! Mechanicznie to pisze Twój psiapsiół Bogumil, którego chciałaś wysforować na poetę i jeszcze mój komentarz o jego pisaniu cytujesz - bezczelność!
    Nie potrafisz pisać klasykiem lepeej ode mnie, więc zamknij twarz, bo żenada!

    Klasyk to rzemiosło, ale co Ty o tym możesz wiedzieć, skoro piszesz tylko wolniakiem i na jeden temat.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, a kto teraz klasykiem jedzie? To odeszło do lamusa. Zresztą chcesz dobrze pisać rymem, to popatrz na Leona Gutnera. To jest dopiero mistrzostwo lekkości przy znajomości warsztatu.

    Ty piszesz tym klasykiem jakbyś pod wielką górę wchodziła i wejść nie mogła, takie to dla ciebie wysiłkowe...
  • Szpilka pół roku temu
    Alienator

    Ano żenada, trollowała od lat na Opowi, jeżdżąc po ludziach jak po łysych kobyłach, a teraz bezczelna gadka, że ona TYLKO...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Popatrz się na własne pisanie, wszędzie Ci prawdę napisali, że to niezrozumiały bełkot. Zatem zacznij sama dobrze pisać, bo żenada!
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, rym z zasady powinien lekkości nadawać, u ciebie tego nie ma. W ten sposób jak ty, każdy może pisać, byle znał zasady.

    To, że ty i tobie podobne jednostki metafory nie czają, to nie moja wina, jedynie kolejny dowód na to, że poezji nie czujesz...
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka O, to teraz już chamstwo nie jest takie złe? To mam nadzieję, że pamiętasz jak nazwałaś mnie pajacem i bolszewickim pachołkiem, kiedy wytknąłem Ci ignorancję? Potem psioczyłaś, że dostałaś pocisk i narzekałaś na wulgarność. Zupełnie jak Kemlik. A podobno oboje wiecie, że rzeczy działają w obie strony... Widać tylko zapominacie, że problemy zaczynają się, jak się okazuje, że druga strona jest w tym znacznie lepsza. Wtedy pozostaje tylko biadolenie i ucieczka.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka ty nie jesteś nauczycielina🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, ale gdzie kłamstwo z mojej strony, jak ty cały czas wulgarnie odnosisz się do ludzi o innych, od twoich, zapatrywaniach? Kto popiera cały czas komunę? Ty.
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka I pewnie zaraz będziesz zaskoczona, jak oberwiesz po uszach?
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, ależ skąd, przecież już poznałam ciebie... zaskoczona to bym była, jakbyś z kulturę odpowiedział...
  • Grafomanka pół roku temu
    kulturą*
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Hahahhaah, przeca Twój rym to czarna rozpacz, metafory Twoje to jakieś nieporozumienie, skoro tylko Ty je rozumiesz.

    Najlepiej nie oceniaj innych, bo sama słabo piszesz a z teorii literatury jesteś noga stołowa - przykład: Twoja definicja metafory, że się na wyżyny trzeba wznieś, hahaha, się wznoś na wyżyny swojej głupoty, metaforę dawno zdefiniowano, bez Ciebie!
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Na chamstwo trzeba odpowiadać chamstwem. może przypomnieć, kto tak powiedział?
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Nie jestem, filologii polskiej nie studiowałam, jestem hobbistką, jakąś wiedzę posiadłam, ale daleko mi do specjalistów w dziedzinie języka i poezyi 😉
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, to ty metafory nie rozumiesz, ty myślisz że jak stół inaczej nazwiesz, to jest to metafora, a to jedynie przenośnia... równie dobrze synonimu można użyć, ale kto synonim nazwie metaforą?

    Dla ciebie mogę słabo pisać, tak samo jak dla innych podobnie ''uzdolnionych'' do ciebie.
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, ale gdzie chamstwo, ja tylko prawdę napisałam...
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka Toć i ja przecież...
  • Grafomanka pół roku temu
    Poza tym to nie była ''moja'' definicja metafory, to ogólna definicja obowiązująca w słowniku chociażby.
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Dobra, dość, dla mnie jesteś pierTulnięta zdrowo i dyskusja z tobą nie ma sensu, bo ja zdrowa na umyśle jestem, poszukaj sobie podobnych do siebie, czyli pierTulniętych.
  • Alienator pół roku temu
    Szpilka Nie cierpię poezji, ale w metafory umiem. Np. jak patrzę na sama wiesz kogo, to od razu przychodzi mi na myśl: pusta literatka. Możesz użyć, nie pogniewam się. ;)
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, jeżeli ty nawet nie przeczytałaś definicji metafory, to faktycznie jesteś nad wyraz ogarnięta i zdrowa na umyśle... tylko pozazdrościć.
  • Szpilka pół roku temu
    Alienator

    Hahahahha, dobre, dobre - pusta literatka 😁 A użyję z miłą chęcią, dzięki, w satyrce się przyda 😉
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, to nie jest metafora, jeśli już to porównanie, a to zupełnie co innego.
    Ale Szpilce może i tyle wystarczy do radości...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Od Szpilki wara! Pusta literatko! Hahahahahah 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, piękna ''metafora'' 🤣🤣🤣🤣
  • Alienator pół roku temu
    Grafomanka
    Metafora jest to przeniesienie nazwy jednej rzeczy na inną: z rodzaju na gatunek, z gatunku na rodzaj, z jednego gatunku na inny, lub też przeniesienie nazwy z jakiejś rzeczy na inną na zasadzie analogii.

    (Arystoteles, Poetyka, 1457 b)
    za/wikipedia.

    metafora

    figura stylistyczna polegająca na nietypowym połączeniu wyrazów, dzięki któremu przynajmniej jeden z nich uzyskuje nowe znaczenie;
    za/ Słownik Języka Polskiego.
  • Szpilka pół roku temu
    Hahahaha, lepsza od dzbana, bo nawiązuje do niby literatki, hahahaha, ale też tej ze szkła 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Alienator, na wypadek, gdybyś w poezję chciał uderzyć, to masz...

    Metafora: definicja
    Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego metafora to „figura stylistyczna polegająca na nietypowym połączeniu wyrazów, dzięki któremu przynajmniej jeden z nich uzyskuje nowe znaczenie”. Encyklopedia PWN definiuje metaforę jako „zespół słów, w których znaczenie jednych zostaje przeniesione na znaczenie pozostałych słów, na zasadzie dostrzeżonego między nimi, mniej lub bardziej odległego pokrewieństwa”.

    W praktyce oznacza to, że metafora jest takim połączeniem słów, które mają nowe znaczenie, i które jest zupełnie inne niż to, które wynika z dosłownego odczytania zestawionych wyrazów np. na pytanie: „Czym przyjechałeś?”, ktoś może odpowiedzieć, używając metafory: „Jestem samochodem”.
    Metafora a porównanie
    Metafora nazywana jest również porównaniem. Jednak zdaniem językoznawców te figury retoryczne, choć podobne, nie są tożsame. Można przyjąć, że każde porównanie (np. gorąco jak w piecu, uparty jak osioł) jest metaforą, jednak nie każda metafora jest porównaniem. Metafora może być bardziej abstrakcyjna, a w porównaniu zawsze człony, czy zespoły słów połączone są wyrazami lub wyrażeniami: jak, jakby, jak gdyby, na kształt, niby, podobny, na podobieństwo, itp.

    REKLAMA
    W jakim celu używa się metafor?
    Metafora ma na celu:

    wywołanie określonych skojarzeń i emocji u odbiorcy, np. miała oczy jak gwiazdy;
    opisanie danego zjawiska, rzeczy, osoby, czynności w taki sposób, aby uwypuklić i lepiej zobrazować cechy, np. głucha cisza;
    wyjaśnienie i ułatwienie zrozumienia – najczęściej odwołuje się do znanych nam zjawisk, sytuacji, przedmiotów lub osób, jednak jej użycie może także: zaskakiwać, intrygować, bawić, a nawet poszerzać perspektywę, np. ta powierzania jest szorstka jak kora drzewa.
  • Grafomanka pół roku temu
    Mogę jeszcze polecić metaforę Graina, on jest w tym Mistrzem. Wystarczy poczytać, chociaż chyba trzeba być poetą, żeby umieć wejść w metaforę. Grain ma trudną, wszedł już na taki poziom, że ciężko dogonić, ale zachwycają nawet pojedynczo czytane, bez wiązania i analizy na tle całości.

    Zresztą i Szalej taką pisze, i Igalga... tak sobie tutaj myślę, ile ludzi rozumie co piszemy, jeżeli widać takie ograniczenie umysłowe. Widocznie poezja nie dla wszystkich...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Jako piertulnięta za każdym razem piszesz co innego, niedawno jeździłaś po Grainie, że niezrozumiale pisze, może ty leki zmień?

    Poza tym, definicje z Netu są dla zoomerów, a ty już dojrzała grucha jesteś, nie czas coś wiedzieć?
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, jeżeli nie czaicie jak się pisze po swojemu, to może definicja z neta pomoże, no bo jak jeszcze można tak prostą sprawę wyjaśnić.

    Wyżej też napisałam, że Grain operuje już taką metaforą, że trudno mi połączyć całość. Uważam, tak całkiem prywatnie, że powinien wplatać metaforę w wypowiedź, a nie tylko na niej bazować, bo jeśli mi ciężko połączyć, to jak zwykli wyjadacze chleba dadzą radę?
    Nie zmienia to jednak faktu, że metafora Graina jest wybitna, no i piękna, w odniesieniu do poszczególnych.

    Ale ty Szpilka nie próbuj pisać metaforą, to raczej nie dla ciebie, życzliwie doradzam.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka ona szuka kumpli bo została sama hahaha
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Teraz Grainowi będzie w tyłek bez mydła chodzić xD
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukaszenkow twoja zemsta jest cudowna... podoba mi się.
    Nie zmieniaj tego, bo chyba byłoby mi nawet trudno, a nawet zupełnie niemożliwie, zobaczyć w tobie ponownie człowieka.
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    I dobrze jej tak! Ta piertulnięta ze wszystkimi się pogryzła, może jej kaganiec założyć? 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Smycz już ma dla ciebie łukaszenko, Szpilka, teraz cię będzie ładnie wyprowadzał... jak ja to lubię... 🤣🤣🤣
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka I tak nie ma zębów, więc po co?
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka O co chodzi, rozmawiam ze szpilką nie z tobą
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Hahahaha, a niech siedzi w tej doopie i nosa nie wyściubia 😁
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Siedzi sobie, spokojnie dogorywa, a mężuś kasiorkę wykłada na maciorkę xD
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Ja się online nie seksuję z obcymi chłopami, więc nie grozi 😁
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Jakoś nie widać, żeby dogorywała, pruje się na cały portal 🤣🤣🤣
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka To raczej nie było seksowanie, a pisanie do mnie 50 sms dziennie, o treści "lubisz mnie?". Jakby wiedziała, że to kwestia czasu, kiedy przestanę xD
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, z nim się chyba nie da, nawet jakbyś chciała... zresztą tak Beata twierdzi, a ona ponoć w temacie...🤣🤣
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Lubi dogorywać w hałasie widać hahahahahahhaqa
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukaszenkow, ojejku... jaki ty ''lubiany'' jesteś... aż się wzruszyłam🤣🤣🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Kacza zupa, ale upierdliwa, a Tuwim gadał, że to nie wypada, żeby pułapka za myszą goniła 😁
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Podczas rozmowy z jedną z osób z opowi, dowiedziałem się, że jej choroba to nie przypadek ;)
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    O kurde! A co, ktoś jej wpiertulił? Wcale mnie to nie dziwi.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Gdyby sama miała na utrzymanie zapracować, nie miałaby tyle siły na opowi ;)
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Siły jak siły, ale to przecież odurnieć idzie, tak pytlować całymi dniami 😐
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Ktoś powiedział, ze karma do niej wróciła :)
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Nie wierzę w karmę, ale czasem sprawiedliwości staje się zadość 😉
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Myślę, że w realu jest jeszcze gorsza, a tu wylewa żale nad samotnością, i że tylko czekają aż wyciągnie kopyta
  • Grafomanka pół roku temu
    No to idę, tę karmę przeżywać, a wy piszcie chociaż czasu nie macie... 🤣🤣🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    I Ty w to uwierzyłeś? Czy osoba chora ma siły i chęci trollować na portalu?
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Jak już to nastąpi to wszyscy odetchną
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukaszenkow nawet się modlą o to, mógłbyś dołączyć, ty taki dobry człowiek przecież... 🤣😂
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Po transfuzji robi się energiczna, po tygodniu jej przechodzi hahahahahaha
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Nie licz na to, wszystkich nas przeżyje to diabelskie nasienie 😁
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka A daj jej panie 100 lat w zdrowiu :)
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Ja w to nie wierzę, znam człowieka, który się dializuje i nie w glowie mu trollowanie na portalach.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Z tą chorobą to jak z jej pomaganiem innym myślisz?
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Hahahaahah, ja nic nie powiem, bo nie wypada 😉
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    no pewnie i z tym chwaleniem się, jak ona poetka wielka, tylko żaden spec tego nie potwierdził, tylko banda Łysego, którą zmontowała, żeby jej kadzić 😉
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka To tak fałszywe i zakłamane, że stać ją na każde kłamstwo ...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Z niej taka poetka, jak z rozjechanego kota tatar wołowy xD
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Potwierdzam, strasznie łże i fakty przekręca i do tego wcale się nie wstydzi i jeszcze deklaruje, że wierząca.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Większość tekstów, o napompowanym narcystycznie ego, co cierpi przez to katusze samtności. Sama widzisz, że "wszyscy mają na nią ochotę" xD
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Monotematyczna jest, tych samych rekwizytów już używa, czyli całe frazy już powtarza, zresztą, co to za połetka, która tylko wolniakiem operuje?

    No i tupet trzeba mieć, żeby się poetką nazywać, gdy się nią nie urodziło.
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    No przeca napisałam, że piertulnięta, hahahaha, wszyscy na nią lecą, a potem ją z blotem mieszają, dziwne to 'lecenie' 😁
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Napompowane, górnolotne, wtórne bzdury, tak po krótce myślę o jej pisaniu.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ale chociaż, dzięki mnie, macie o czym pisać... zadziwiające jak nienawiść pięknie łączy... nie zmieniajcie tego.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka ona w Namysłowie była i wibrator nabyła i chujowe plemię zobaczyła
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Ja nie jestem ona, nie będę umniejszać jej pisania, żeby własne ego napompować, nudne to pisanie, winna cóś zmienić, ale chyba nie potrafi.
  • Grafomanka pół roku temu
    I wreszcie łukaszenko znalazł chętną do popisania o mnie, bo musiał do tej pory sam z sobą...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka No i oczywiście, jak ktoś nie kocha, to musi nienawidzić, bo zazdrości jej wszystkiego xD
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka potrafisz jednoczyć... To jedno trzeba ci oddać.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Akwadar Nikt tak nie konsoliduje opowi xD
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow jak pożyczka konsolidyjna
  • Akwadar pół roku temu
    Łukaszenkow I nikt tak sprzymierzeńców tracić nie potrafi
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, właśnie do tego doszłam... ale tak zawsze jest. Kopnę kogoś w dupkę, to później ''przyjaciół'' szuka i znajduje...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Akwadar Wiem, że wyglądam na durnia teraz trochę, no ale cóż muszę to znieść z godnością ;)
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka dlaczego kopiesz?
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukaszenkow 🤣🤣🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Przecież chciałaś, żeby cię nienawidzić i zabiegałaś, to o co teraz pretensje?
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, jakoś szybko się nudzę... no i zaczyna się pierdolamento i narzekanie, a to mnie drażni...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka W tym nie ma nic zabawnego że chroniłem psychopatkę...
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ale ja nie mam pretensji. Jestem nawet zachwycona....
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka niestała w uczuciach jesteś, lojalności nienaumiana... niedobrze
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Może tak być, jednak domniemywam, że łuna piertulnięta, bo nikt normalny nie kłóci ze wszystkimi całymi dniami.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Odrzucili ją wszyscy w realu za to, dlatego teraz jest na opowi...
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, bo ja chcę mężczyznę, a nie płaczlindę... poza tym facet powinien być silny, nigdy nie powinien pokazać tchórza.
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Przecież zamierzasz umrzeć, to po co ci chłop?
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Jak jej się przyjrzeć trochę, to proste w obsłudze bydle, bez wyższych uczuć
  • Grafomanka pół roku temu
    No i najważniejsze być dobrym człowiekiem, nie w gadce, ale w życiu...
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Całkiem możliwe, kto by wytrzymał z taką kłótnicą? 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, przed śmiercią już nic mi się nie należy?
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka ty i facet ze swoim omletem
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka Mąż z grzeczności ją utrzymuje, ale się wyprowadził ;)
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka może niewartosciową kobietą jesteś i normalni faceci nie chcą Cię, a inni tobą tylko pobawić chcą
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    Cos w tym jest - podszczuć, zadymę zrobić, pokopać userów 😐
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow bo kto by z taką wytrzymał
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka ale w realu szukaj dobrych ludzi nie w sieci
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Nie, trzeba siedzieć i czekać na kostuchę.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka ona to lubi
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, przecież nie inaczej, wartość zerowa, a kłótnie jak o Helenę Trojańską... gdzie tu logika?

    Weź im wytłumacz, że to nielogiczne...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Akwadar Myślisz, że nie próbowała?
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Hahahahah, śmieszna nazwa, obraźliwa, dlatego winno się wymawiać fonetycznie 😉
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka podlizujesz się do akwadara
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka kłótnie? Raczej z nudów zabawy...
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    To plemię? Hahhahahaha, Chujowie, ale się śmiałam z tej nazwy 😁
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka to metafora 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, to czemu piszą, że ja się kłócę, kiedy też bawię się wybornie?

    Mam nadzieję, że łukaszence szybko przejdzie i wróci do równowagi, bo już niewiarygodnie nudny z tym pisaniem do mnie i o mnie...
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Aha 🤣
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka ty zawsze bawisz się wybornie i plujesz na monitor
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka dla ciebie nudny, dla innych może zabawny. Jak się wybornie bawisz to po co narzekasz na chamstwo i że za tobą łażą, i o tobie piszą, dla każdego dobra zabawa... chyba
  • Alienator pół roku temu
    Akwadar Jak Kali ukraść krowa, to dobra zabawa, ale jak Kalemu ukraść krowa, to dużo, dużo zła.
  • Akwadar pół roku temu
    Alienator No właśnie
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, nie wyobrażam sobie że może być dla kogoś zabawny, szczególnie po tym jak wyzywał tu równo kobiety od najgorszych... ale może i w tym jego urok🤣
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Ty nie jesteś kobietą, nie dodawaj sobie pokraku xD
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka przez jakiś czas byłaś tym uchachana, pamiętasz? Czy na pewno były to kobiety? Tu są tylko awatary.
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukaszenkow, ty mężczyzną nie jesteś, jak fama niesie, i co, wypominam ci?
  • Alienator pół roku temu
    Akwadar To chyba najgorsze, że niektórzy są przekonani, że rzeczy działają tylko w jedną stronę, a potem się okazuje, że w obie i wtedy to jest tragedia, bezczelność, chamstwo, ataki i w ogóle; proszę panią, a on się biję i ja już się tak nie bawię...
  • Grafomanka pół roku temu
    Akwadar, cieszyłam się, że nie tylko ja obrywam i że inne zobaczą, czym pachnie, ale chyba zbyt lubią ten zapach...
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar nie wiadomo też czy ona jest kobietą
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda Głos ma raczej jak facet po kastracji, tyle mogę powiedzieć
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka hipokrytka poklaskaj sobie dolnymi uchami
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka te, które nie lubią, albo im się nie podoba, zdystansowały się, nie udzielają, zostało ich niewiele...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Eeee tam, nienawidzą cię, tak jak chciałaś, dlatego nie reagują. Mnie tam rybka, aczkolwiek nie przepadam za rynsztokowym językiem.
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka ano nie przepadasz... ;) :)
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka zapach twojej patelni
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    To od papierosów, to baba, bo facet nie jest taki zajadły. Baba nie odpuści nigdy, za mną dwa lata piertulnięta belferka łaziła.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda "To dobrze, że się ''wypróżniłeś'' łukaszenko, z gównem w dupie, mógłbyś nie spełnić oczekiwań..."

    Grafomanka
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka i to jest na rzeczy coś. ostatnie słowo do niej będzie należeć
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka I wiecznie w słowach pokrzywdzona przez świat, ona jedyna dobra, hojna i sprawiedliwa xD
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Elo 🙂 Nie przepadam, ale to nie znaczy, że go nie znam i nie używam, gdy zachodzi taka konieczność 😉
  • Akwadar pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda i jest się czym cieszyć?
  • Grafomanka pół roku temu
    Fajne to zdanie i prawdziwe... jak widać. Spełniasz się... a przy tobie kilka dziuń pokrzywdzonych.

    Idę na obiad, bo już późno... papatki
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow mówiłam że jesteś tym złym sobowtórem
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka pamiętam ;)
  • Szpilka pół roku temu
    Łukaszenkow

    No, ale, żeby tak o sobie samym? No czy to jest normalne? Przeca to inni powinni się wypowiedzieć.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar pękam ze śmiechu aż brzuch mnie boli
  • Akwadar pół roku temu
    Grafomanka smacznego ;)
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka a kiedy ugotowałaś obiad jak cały czas szczekasz
  • Grafomanka pół roku temu
    A dziękuję... 😂
  • Grafomanka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda, a kto mówił, że ja gotuję?
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Ja się wypieram, bo i po co? Za świętą tu nie robię 😉
  • Akwadar pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda katering przybył ;)
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar pewnie powie, że jej dowieźli
  • Szpilka pół roku temu
    *nie wypieram
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka a ktoś twierdzi że się wypierasz? ;)
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Na razie nikt, ale niechby spróbował, to no! 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    No nie, wolę domowe żarełko...
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka każdy jest sobą i nie musi się Lurze spowiadać. to ona ma paranoję
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka nawet nie pomyślę o tym :))
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka masz ostrą końcówkę 😁
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    To cieszę, bo naprawdę lubię sympatyczne pogwarki 😉
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    A ja to wiem, ale nic się z tym nie da zrobić, jedynie Łukaszenko może jej trochę kota pogonić, jego się boi i przestaje pytlować 😉
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Szpilka

    Łukaszenkow

    "No, ale, żeby tak o sobie samym? No czy to jest normalne? Przeca to inni powinni się wypowiedzieć."

    Siostra miłosierdzia do zrzygania wręcz, ilu to ludziom nie pomogła
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Puentę?
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka dobra pogwarka nie jest zła ;)
    Ja spadam, niełatwa droga dziś przede mną
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow no wielu nauczyła pisać poezję
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar jedziesz do Wawy
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Ano, to szerokiej drogi i miej się dobrze, miło pogwarzyć ze starą gwardią 😉
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka No, to trzeba przyznać Łukaszence... umie ją trzymać za pysk ;)
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwadar bo mu się odsłoniła
  • Akwadar pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda z W-wy na wioskę ;)
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Znaczy mnie? No weź, przychodziła umniejszać moje pisanie, zresztą wszystkich, nawet poetki Małgosi.
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Hahahaha, jak Ty rumaka 😁
  • Akwadar pół roku temu
    Szpilka bywaj :)
  • Szpilka pół roku temu
    Akwadar

    Ciao 😁
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka pamiętam że pasję też nakierowała na dobrą drogę, Angelę i Bogusia
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    I jeszcze Tinę i szudracz
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Wprowadziła ludzi na salony, a teraz jej nie ma kto podziękować 🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Tjaaa, wyzywaniem od nieuków? Angela świetną prozę pisze, Boguś nie rokuje, taka specówa od zadym orzekła, hahahaha, szybko zmienia zdanie 🙂
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda Widać jak jej wszyscy dziękują xD
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow ciebie też uczyła kultury
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka królowa jest tylko jedna od kotleta
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    A to wredy i brzydy, co nie? Hahahahah, poniewierają nią, a brać pisarska NIC! siedzi w krzaczorach i pęka ze śmiechu 🤣
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda Bo jej się jeszcze marzy bzykanko z niegumowym xD
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka i nikt nawet jej nie powie spirtulaj
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Ech, było, minęło, muszę mykać, ciao i do następnego 🙂
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow pewnie ma parę takich z plemion chujowych
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka ciao nie przymilaj się za bardzo bo to podejrzane
  • Szpilka pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda

    Ja z natury jestem miła, że tak nieskromnie się wyrażę 😁
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Szpilka ale nazwie cię lizuska
  • słone paluszki pół roku temu
    Pamiętaj, że czasami pozory mylą.
  • Szpilka pół roku temu
    słone paluszki

    Nie zapomniałam, nie zamierzam się tu zagnieżdżać i prowadzić jakichś wojen, fajny czas przeminął, fajni ludzie odeszli.
  • słone paluszki pół roku temu
    Szpilka
    Nie wszyscy. Tjęri bywa, Trzy Cztery wpada, a i niektórych "etatowców" można określić mianem "fajni", co prawda na palcach jednej dłoni, ale są.

    Nie chodziło mi o zagnieżdżanie, bo zagnieżdżona jesteś, tylko o dialog z interlokutorem - pozory mogą mylić. Nie dawaj się wciągać w ich gierki.
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    słone paluszki, Zgaduję, że nie mieszczę się w granicach błędu, odn. zaprezentowanego równania.
  • Szpilka pół roku temu
    słone paluszki

    Nie jestem, się tu nie da zagnieździć, czyli zadomowić, bo atmosfera niedomowa całkiem, dlatego nic tu nie wstawiam więcej, inni fajni /w moim mniemaniu/ też nie wstawiają 😐

    Masz na uwadze, że mogą klonami zastosować taktykę huzia na Józia? Już to przerabiałam, piertulnięta z ówczesnym tłuściutkim psiapsiółem huziowała albo nasyłała kogoś z bandy Łysego.
    Nic to, zawsze można klick zrobić i po huzianiu, hehehehe, ciekawe po kim będą huziać, gdy niemal wszyscy dadzą drapaka?
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, jesteś głupsza niż ustawa przewiduje. Nie musiałam nikogo na ciebie nasyłać, bo skopać i sama ciebie potrafię, kiedy za bardzo pyszczysz, zresztą ty nawet nie potrafiłaś z klasą walczyć, jedynie, jak zawsze, pokazywałaś tylko kawałek swojego ulubionego kawałka ciała.

    Ale może to i dobrze, że masz o sobie wysokie mniemanie... coś zawsze na otarcie łez pozostawało...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    no i czym się chwalisz trolliszczu, że piertulnięta jesteś? wszyscy o tym wiedzą.

    iĆ się lepiej pochędożyć online, zamiast tu szczekać bezproduktywnie, latawcu stary.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ty jesteś piertulnięta, nikt tak jak ty dupą się tu nie prezentował, ale skoro tylko to masz do pokazania, może trzeba mi było i docenić...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Tak, tak, latawcu, bzykałaś się z Ł., opisywał w szczegółach twoją rozklapichę, widocznie widział 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Patrząc na tę fotkę, którą tu prezentowałaś brak wdzięku, to raczej ode mnie dzielą cię lata świetlne, więc zamilcz i zadbaj trochę o siebie... nie na czterech literach świat tylko stoi, trzeba i w głowie coś mieć...
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, tyle samo widział, co i ty... panienko z okienka
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    I jak tam, stary latawcu, nadstawiasz każdemu kto chętny? 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, a tak trzeba, tego uczą za granicą?
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    ale pisał, że masz garaż, taka rozjechana jesteś, było się nie puszczać z każdym 😁
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    no trzeba za chłopami latać jak ty, a fu! rozklapicha!
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, pamiętam jak byłam w Holandii, to faktycznie takie puste dziunie, robiły ''karierę'' przez łóżka holendrów... nawet były z tego dumne.
  • Grafomanka pół roku temu
    A oni się śmieli z idiotek... ale ''kariera to kariera''
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    a ja pamiętam, że Ł. napisał, że tylko sr@ na ciebie, a tak mu w rozporek wskakiwałaś, hahahahaha 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, on tyle może co i ty... dupkę tylko pokazać z wielką dumą z siebie
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    ostatnią ścierkę z ciebie zrobił, a ty nic, bo ani honoru, ani dumy nie masz. potrafisz tylko na Opowi przysryw@ć Bogu ducha winnym kobitkom, ale trafiła kosa na kamień, co nie? 😁
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ty jesteś za cienka w uszach, zresztą poza tą dupą niczego nie reprezentujesz, chociaż bardzo byś chciała, z wiochy wyjść można, wiocha jednak na zawsze pozostaje w ograniczonym łbie... I POKAZUJE ''KLASĘ''

    On z każdej kobiety chce zrobić ścierkę, widocznie dopiero to przed tobą, ale pogadaj z koleżanką, opowie ci o doznaniach... czy jednak robi, czy tylko pokazuje kim jest?
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    blablalbla, bujaj się latawcu stary, chlopy cię w doope kopią, sr@ją na ciebie, a ty się oblizujesz, no piertulnieta jesteś.

    a teraz się odczep, rzepicho, iĆ na łowy, cyberseks to też seks, wprawdzie dla ubogich duchem i nędznych ciałem, ale zawsze 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, starzej ode mnie wyglądasz, po fotce oceniając, ale może to przez te szmatę, którą miałaś na sobie... niemniej tylko stare dewoty tak się '';stroją''

    Seksu ci brak, że o nim ciągle piszesz? Brak chętnych, to wskocz w coś seksownego, może jeszcze nie za późno, zresztą nie każdy ma dobry wzrok i łatwo się pomylić... stąd nadzieja dla ciebie. Korzystaj!!!
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka
    Wpiertulasz kapustę z wiochy, aż ci dupa sie rusza... z wiochy żyjesz jakby co, a dzielisz ludzi sprawiedliwa. Gdyby nie wiocha, tobyś już dawno wysrała życie
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka poklaskaj sobie przerośniętymi mniejszymi nad większymi rozkaplicho
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Hahahahaha, tak sobie mów stara palaczko, gębę od fajek masz żółtą i pomarszczoną, a teraz WYNOCHA, bo przestanę być miła i cię potraktuję jak pan Ł., ZROZUMIAŁA?
  • Łukiszka pół roku temu
    Szpilka i zęby już w szklance brązowe od nikotyny
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, a w ogóle to czemu ty się ubierasz w takie szmaty, skoro niby za granicą pracujesz?
    Marny zarobek, czas ''świetności'' minął?
  • Szpilka pół roku temu
    Łukiszka

    A wuj z nią, już przyleciała jak ten pies ogrodowy, komentarz nie do niej, zawiera prawdę, bo przecież latała tu w duecie z pewnym tłuściutkim i mi guano wypisywała.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, każdy kto chciał mógł się wypróżnić pod twoimi ''dziełami'', tyle były warte, rzemieślniczko bez talentu!
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    Czemu to nie ma dżemu, jesteś ty, stary latawiec, co za chłopami aż piszczy, mimo że sr@ją na ciebie 😁

    No, ja się ubieram w szmaty, a ty jesteś.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ty z daleka pokazujesz kim jesteś, nawet podchodzić nie trzeba...
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    hahaha, ale wypróżniają się na ciebie, hahahaahahah, wkleić te dusery pana Ł.? 😁
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka
    Kiedy nie masz twardych argumentów, zaczynasz personalne wycieczki. Jesteś stara zdartą miotłą. Wstyd mi za kobiety, które tak sie dają wycierać.
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, jak chcesz, ale wkleję ci twoje z dupką w tle... i kulturką z rynsztoka, więc przemyśl może, o ile masz jeszcze czym...
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka
    Patriotka od rana się pieni, zamiast świętować.
  • Grafomanka pół roku temu
    Łu kiszka, nie widzisz że cię olewam, trzeba aż napisać?
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    ahhaahha, a ty zlizuj tę kupę, którą cię osr@li 🤣🤣🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Łukiszka

    hahahaha, ona taka patriotka jak i cnotliwa 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, jak pomyslę, ilu ciebie za ta zagranicą osr@ło, to żal coś ściska... mnie na szczęście tylko odrzuceni, ale co ja im na to poradzę, że ciężko to przechodzą?
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka a ja rozwolnieniem na ciebie pryskam
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukiszka, naprawdę nikt na ciebie uwagi nie zwraca...
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka a z ciebie w tulipanach wiatraki robili 🤣🤣🤣
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    ahahahhaha, na mnie nikt nie nasr@ł, tylko na ciebie, ale ty na nic innego nie zasługujesz.

    a teraz płyń, niech cię goowno prowadzi 🤣🤣🤣
  • Łukiszka pół roku temu
    Grafomanka bo mam trochę godności, za to na ciebie wszyscy wylewają pomyje
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, chciałabyś uchodzić za taką światową matronę, ale słownictwo i słoma z butów nigdy ci na to nie pozwolą. Prymitywizm ciebie gubi... by nie rzec patologia.
    Dopóki tego garba się nie pozbędziesz, będziesz tylko szpilką z malutką główką i wielką dupą...
  • Grafomanka pół roku temu
    Łukiszka a gdzie ty masz godność, bo nie widać? Zawsze lecisz jak ktoś atakuje, jak Kaśka. W kupie tylko twoja ''godność'', by nie rzez w gnojowicy...
  • Grafomanka pół roku temu
    rzec*
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    hahahaah, ale latasz za mną jak ta sucz, ty ę-ą: bułkę przez bibułkę, a fiuterał całą rączką 🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, przeczytaj wyżej... ty napisałaś o mnie i tym zaczęłaś..., a za tobą to już nikt nie lata, w takich szmatach, możesz jedynie pomarzyć. Strasznie wieśniacka ta szmatka. Dawno, dawno już nie widziałam, by ktoś coś takiego na siebie włożył. Zupełnie nie masz stylu.
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    a nie zesr@j się z zawiści, bo całkiem w goownie utoniesz, a jeszcze goowno w głowie, które tu nieustannie prezentujesz 🤣🤣🤣
  • Grafomanka pół roku temu
    Szpilka, ''zawiść'' w stosunku do ciebie? w czym?
    Ani ty pisać nie potrafisz z polotem, ani kultury żadnej nie prezentujesz, a te szmaty, w które się ubierasz, to jakieś babcie mogą chyba zawiść okazać, że im z szafy wyciągnęłaś i tak godnie straszysz...
  • słone paluszki pół roku temu
    stereo_dream-dolby-C
    Zrób rachunek sumienia i odpowiedz na swoje pytanie.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Grafomanka to ty się wcięłaś pomiędzy
  • słone paluszki pół roku temu
    Szpilka
    Jesteś. Ostatnio bardzo często.
    Chciałam jedynie zakomunikować, że pewne osoby pięknie udają wrogość i pogardę dla innych.
    To tylko kożuch, który przykrywa bełt ich zgniłych trzewi.
    Miej to, proszę, na uwadze, bo "oni" lubią żerować...
  • Szpilka pół roku temu
    słone paluszki

    Ależ ja wiem, kim tu czym trąci, spoko loko 😉
  • Szpilka pół roku temu
    Grafomanka

    ale ty wszystkim kobitkom tak piszesz, albo że urwy, w boordelu pracowały, albo że brzydkie, koślawe, albo że kultury żadnej nie mają. poza tym, tylko dzbany jak ty przywiązują wagę do ciuchów, bo to ich cały świat - ubrać się, mizdrzyć i za chłopami latać, no ja, to nie ty, nie zapominaj nigdy!

    no zawiść mózg ci wyżera, dlatego latasz za mną jak ta sucz i defekujesz pod każdym moim komentarzem, nieprawdaż, dzbanie? 😁
  • słone paluszki pół roku temu
    Szpilka
    Piękne xd
  • Szpilka pół roku temu
    słone paluszki

    😁
  • stereo_dream-dolby-C pół roku temu
    słone paluszki, Przekraczam limit wagowy.
  • Grain pół roku temu
    ,, Skoro zostało to i owo powiedziane, zapadły wyroki, to już żadne fakty tego nie zmienią”
    Aktywiści, neopolszewia jak J-23 znowu nadaje.
  • Grafomanka pół roku temu
    I to jest właśnie nauka systemu, zejście do zera... nawet chyba komuna aż tak brutalnie i wulgarnie nie wykazywała się publicznie, przynajmniej udawali dobrze, a teraz żadnych hamulców, szambo popuściło i płynie jak wartka rzeka...
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Tak, prawicowe Szambo wypływa z rządów xD Zresztą czym się martwisz Marti, masz krótki termin ważności ;)
  • Grafomanka pół roku temu
    Ale to wina PiS-u, brak reformy sądownictwa, upolitycznienie sędziów... pozwolili sobie na to i teraz nikt już tego nie zatrzyma, jedynie sytuacja, kiedy już całkowicie będziemy zależni od innych państw, to wtedy wielkie zrywy narodowe....
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Grafomanka A ja się cieszę, że Tusk chce wprowadzić niemiecki jako urzędowy język w Polsce
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Łukaszenkow lepszy niemiecki niż ukraiński
  • Bettina pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda
    No oki, ale
    Czy po prostu nie jest to przenośnia?
  • Akwadar pół roku temu
    Dalej maglujecie biedną MM ? ;)
  • Bettina pół roku temu
    No I innych Uczestników Zdarzeń.
  • Wzorowa Płaczlinda pół roku temu
    Akwamen to grlowanie na jutrzejsze święto pojedzie na traktorze do wawy
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Wzorowa Płaczlinda albo traktor po niej przejedzie ...
  • Akwadar pół roku temu
    Łukaszenkow tłum się przetoczy
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Akwadar Jak po skasowanym bilecie na chodniku?
  • Bettina pół roku temu
    Nie znasz dnia ani godziny...
  • Bettina pół roku temu
    Tylko Pan je zna.
  • zsrrknight pół roku temu
    Alienator to cham i prostak, taki sam jak ci, z którymi niby walczy.
  • Alienator pół roku temu
    Nudzi Ci się i też chciałbyś prztyczka w nos?
  • Noico1 pół roku temu
    :)))
  • zsrrknight pół roku temu
    Alienator tak, nudzi mi się, ale chciałem też zasygnalizować, że moim zdaniem niepotrzebnie się Józefa czepiasz, szczególnie, że on sam nie szuka konfliktu. A że się nie zgadzacie - no, na tym polega ten portal xd
  • Alienator pół roku temu
    zsrrknight Nie mam problemu z odmiennymi poglądami. Niektóre nawet rozumiem. Często też odpuszczam, bo zdaję sobie sprawę, że niektóre dyskusje prowadzą donikąd. Jednak to nie zmienia faktu, że jestem gotowy na konfrontację i wtedy nie ma, że boli. Kemlik sobie solidnie na to zapracował. Już kilka razy mu odpuściłem i wystarczy.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    zsrrknight dzięki, jest jak piszesz
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk czyli, że jesteś chamem i prostakiem? Bo w końcu dokładnie tak napisał. Twoja pierwsza samokrytyka. Mam nadzieję, że nie ostatnia.
  • Łukaszenkow pół roku temu
    Alienator Nie krępuj się, masz potencjał żeby go z główki w nos potraktować xD
  • Łukaszenkow pół roku temu
    zsrr, zweryfikuj swoje sumienie
  • Alienator pół roku temu
    Łukaszenkow Do Bucza nic nie mam. Zadałem mu pytanie, on wytłumaczył swoje zdanie i tyle. Kemlikowi też dałem szansę, nie skorzystał.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    Alienator przeczytaj jego ostatni post. A Ty myśl co tam chcesz, to nie jest mój problem. Mam nadzieję, że w realu szanujesz ludzi.
    Ponawiam prośbę, byś znalazł kogoś, kto chce z tobą rozmawiać, ja nie mam ochoty.
    Żegnam
  • Alienator pół roku temu
    Józef Kemilk Pisałem już wcześniej, że zazwyczaj oddaję ludziom z nawiązką to samo, co oferują mi, więc nie zgrywaj teraz ofiary, bo to żałosne. Kiedy zaczynałeś prowokować, to ostrzegałem Cię, jak się skończy Twoje rumakowanie i co? Teraz jesteś zaskoczony? Trzeba było wcześniej pomyśleć.
  • Noico1 pół roku temu
    A nie wiem czy pamiętasz, paru chłopaków skazali za protest przeciw wykładowi we Wrocławiu jakiegoś bandziora komunistyczngo oczywiście z właściwym pochodzeniem ze sztetla, jak większość wyższych bandziorów z Ub.

    Jest wyrok ws. zakłócenia wykładu byłego majora KBW Zygmunta Baumana na Uniwersytecie Wrocławskim. Sędzia Paweł Chodkowski z Sądu Rejonowego we Wrocławiu skazał pięciu kibiców na 30 dniowy areszt, jednego na 20 dni aresztu oraz wysokie kary pieniężne. Czterech z oskarżonych uniewinniono. Kibiców wspierał swoją obecności Kornel Morawiecki, legendarny szef "Solidarności Walczącej".

    -Ten wyrok to jest kompromitacja polskiego państwa , to także kompromitacja Uniwersytetu i Sądu. Ci ludzie zostali jawnie skrzywdzeni, to jest ich jawna i oburzająca krzywda. Czegoś takiego nie spodziewałem się 25 lat po transformacji. Uważam że protest całego środowiska prawniczego powinien być niezmiernie większa w przeciwnym wypadku bezkarność sądu będzie jeszcze większa - mówił Morawiecki po ogłoszeniu wyroku.

    Po jego odczytaniu sędzia przerwał rozprawę, ponieważ zgromadzona na sali publiczność - m.in kibice WKS "Śląsk" zaczęła krzyczeć "Hańba!" "

    Skandal!"

    i zaczęła wyklaskiwać sędziego. Po 10 minutowej przerwie na salę wpuszczono (poza oskarżonymi , obroną i oskarżycielami) tylko dziennikarzy.

    W uzasadnieniu sędzia Chodkowski stwierdził, że głównym materiałem dowodowym sprawy jest kilkunastominutowe nagranie z monitoringu.

    "Ideowe wybory Zygmunta Baumana dokonane przez niego w latach 45-53 tak krytycznie oceniany przez oskarżonych nie dają jakiejkolwiek legitymacji do kreowania nienawiści wobec tych, których postaw i wyborów oni nie akceptują (…) zachowań, co należy zaakcentować nie mających nic wspólnego jak twierdzą obwinieni z oficjalną formą wyrażania poglądów i prezentowania swoich opinii w świetle debaty publicznej, lecz stanowiących manifestację pogardy wobec państwa, pogardy wobec prawa, uniwersalnych wartości etycznych" brzmiał fragment uzasadnienia.

    Sędzia przyznał, że wyrok miał charakter prewencyjny

    - Tego rodzaju postawa i jej skutki musiały się spotkać z określoną reakcją państwa wyrok jest surowy, gdyż tylko takie formułowanie wyroku pozwoli na osiągnięcie celów prewencyjnych kary. Można wyrazić przekonanie, nadzieję, że (...) la niektórych osób treść wyroku będzie stanowić źródło refleksji co do sposobu i formy udziału w życiu publicznym- stwierdził sędzia Chodkowski.
  • Józef Kemilk pół roku temu
    W tym problem, każdy nierozsądny wyrok raczej może być przedmiotem krytyki. A robi się z tego politykę.
    Trzeba także zdawać sobie sprawę, że każdy ma poglądy, sędzia też i mogą one wpływać na wyroki.
    I tyle
    Dzięki za przeczytanie i koment
  • Noico1 pół roku temu
    Poza tym wyroków uniewinniających lewackich bandziorów jest o wiele więcej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania