Nie całkiem Kopciuszek - Angela

Nie było dobrej wróżki ani karocy z dyni. Nie było rumaków z polnych myszek, a sukienkę balową zwyczajnie ukradła jakiejś arystokratce. Miało nie być też żadnego księcia, a jedynie jej słodki Micio.

Do zamku znajdującego się pośrodku okazałego parku, dostała się wejściem dla służby, później było już łatwo. Z kieliszkiem wybornego wina wpatrywała się w scenę, gdzie młody mężczyzna, grając na fortepianie, śpiewał piosenkę, którą skomponowali razem jakiś tydzień temu.

Czekała aż skończy występ. Miała mu tyle do powiedzenia, a serce przepełniała ufność i nadzieja. Gotowa była zostać z nim we Włoszech, nawet gdyby oznaczało to porzucenie rodziny.

Nim utwór dobiegł końca, na scenę obok muzyka wkroczył wytwornie ubrany starszy człowiek.

- Drodzy goście – przemówił do zebranych. - Czekałem wiele lat, dziś jednak z dumą mogę wam przedstawić swojego następcę i dziedzica. Micio.

Kieliszek wypadł z ręki, a chłopak wreszcie ją zauważył. Zbladł i wykonał chwiejny krok w jej stronę.

„Parszywy oszust, zdrajca, cholerne książątko” wypowiedziała niemo.

 

Pędziła krętą klatką schodową, byle szybciej, byle dalej od niego, ścigana rozpaczliwym nawoływaniem.

- Cindi, zaczekaj, wszystko ci wytłumaczę, to nie miało być tak.

- Daruj sobie, niczego nie chcę słyszeć, to co widziałam, w zupełności mi wystarczy – krzyknęła wściekle, nie zwalniając nawet na chwilę. Czuła, że jeżeli nie wyjdzie na zewnątrz, za chwilę się udusi.

- Stój, to nie bajka o Kopciuszku, a ty nie zostawiłaś nawet pantofelka, bym mógł cię odszukać.

Te słowa sprawiły, że wreszcie przystanęła. Prawa szpilka poszybowała w stronę mężczyzny, a za chwilę dołączyła do niej lewa.

- Chciałeś butów, to masz oba.

Łatwiej było biec boso. Na lotnisko dotarła taksówką.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Angela 26.04.2019
    Kojarzę tę scenę ze starego filmu, więc jestem pewna, że napisała go kobieta, tylko nie wiem która.
    Będę typować Justynę, albo Pasję : )
  • Wrotycz 27.04.2019
    Bardzo pomysłowe odwrócenie schematu. Arystokracja w grobie się przewraca:)
    Boso, ale w ostrogach.
    5 za ideę patronującą tej mini:)
  • pkropka 27.04.2019
    To dobre! Też postawię na Pasję, ale że Angela kojarzysz scenę, to i na Ciebie :)
  • Angela 27.04.2019
    Jak bym to ja napisała, to bym się nie przyznała, że kojarzę : )
  • Angela 01.05.2019
    Trafiona : )
  • pkropka 01.05.2019
    :)
    Podobało mi się Twoje opowiadanie. Taka rzeczywista bajka z silną kobietą. Zdradzisz, jaki to film? Z chęcią obejrzę :D
  • Pasja 27.04.2019
    Witam
    Bardzo mono podkreślone zdecydowanie kobiety - kopciuszka? Jednak nie ten z bajki, lecz wyzwolona kobieta. Nawet buty pozostawiła, choć wiadomo że kobiety lubią buciki.
    Moim zdaniem to Pkropka... chyba. Chociaż Angela też zastanawia.
    Pozdrowienia
  • Angela 01.05.2019
    Jak zastanawia to dobrze:)
  • yanko wojownik 27.04.2019
    Nie znam za wielu użytkowników i ich stylu, ale skoro Wrotycz dostrzega coś, to idę prymitywny tokiem myślenia i że robi to dla odwrócenia uwagi pomawiam i ją posądzam o popełnienie - Wrotycz!
  • Wrotycz 28.04.2019
    No weź, Yanko, ze wstydu bym się spaliła, chwaląc samą siebie. Nie brałam udziału.
    Nie mam pojęcia, kto napisał. Raczej na pewno kobieta. Jolka? Aga?
  • yanko wojownik 28.04.2019
    Wrotycz, Wszyscy tak twierdzą a potem się okazuje. Tu wolno kłamać i nawet napisane jest żeby to robić, więc wstyd tutaj - abstrakcja, przecież to same kłamstwa, pomijając właściwe wskazania.
    Wciągam Cię na listę - w środę mogę się płaszczyć i poniżać, dzisiaj wskazuję.
  • Angela 01.05.2019
    yanko wojownik z radością oznajmiam że pudło :)
  • Dekaos Dondi 28.04.2019
    A ty Może K a l i l k a kamuwflażka?? Ona też potrafi namieszać:))
  • Ozar 29.04.2019
    Pasja, choć pewności nie mam.
  • Angela 01.05.2019
    Pudło drodzy Panowie : )

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania