Nie znasz się

W obecnej sytuacji lepiej się na niczym nie znać, nie mieć zdania, nie interesować się, nie gustować. Jeśli jednak nieopatrznie, nieostrożny obywatelu okażesz, że się na czymś znasz, gustujesz, lubujesz, interesujesz, masz wyrobione zdanie czy opinie bądź, nie daj Boże, czego Ci obywatelu nie życzę, coś Ci się podoba, generalnie potrafisz się określić to jesteś zgubiony.

Aktualnie żyjemy w czasie wojny totalnej, w czasach zarazy – choć zbieżność z korona wirusem przypadkowa – w czasach zarazy polityczno – światopoglądowej. W czasach, w których wyrażanie swojej opinii czy poglądu z automatu zrównuje człowieka z opcja polityczną. Podoba ci się najnowsza piosenka Kazika – i żeby nie było jestem wiernym i oddanym fanem, ale chyba nie koneserem bo tej piosenki wysłuchać nie mogę (kłaniam się panie Kaziku PAN wybaczy, ale nie daje rady) - nie podoba ci się? Bo jesteś za reżimem.

W epidemię korona wirusa wierzysz? – no nie wierzę, uważam że sprawa jest wyolbrzymiona – Nie wierzysz, bo wierzysz reżimowi.

TV oglądasz? – tak się składa, że nie oglądam bo…. – Bo pływasz na platformie! – nie mam. Ale dokończyć nie zdążyłem.

Generalnie jesteśmy w czasach kiedy zanim odpowiesz na pytanie o ulubiony kolor, musisz najpierw sprawdzić sondaże który kolor lubią zwolennicy której opcji politycznej. Nie jest już tak cytując klasyka „białe jest białe, czarne jest czarne a czerwone jest wredne” bo to może już sugerować tęczę, jak wiemy. Gdyby tylko o to chodziło to życie w tym miodem i gnojem płynącym kraju byłoby całkiem znośnie, wystarczyłoby wiedzieć który strumyk przeskoczyć, a w którym się wytaplać. Bo załóżmy obywatelu, że w swojej przebiegłości zorientowałeś się, iż posiadanie zdania jest niebezpieczne i może zrazić wielu ludzi do ciebie, w tym pewnie rodzinę i przyjaciół. Choć z tymi pierwszymi na zdjęciu i tak ładnie wyjdziesz, warg jeszcze nie zagryzaj. Na pytanie o kolor odpowiadasz żeś daltonista, o muzykę, że kiepsko ze słuchem, filmy i tak wszystkie czarnobiałe, a na książki szkoda oczu znalazłeś złoty środek. I w swoim błogostanie dumnie kroczysz przez świat – lecz niech Cię obywatelu nie zwiedzie, niech Twa pewność nie wyprowadzi Cię na manowce, bo jak stoi w piśmie „Pycha kroczy przed upadkiem”.

I kiedyś, będąc z dziećmi i żoną na spacerze spotykasz starego znajomego, którego kupę lat nie widziałeś, a mieszkacie rzut beretem – z antenką beretem z antenką bo dalej lata – od siebie. Widzisz chłopa i mówisz mu – z troski mu mówisz. Zwykłej ludzkiej troski.

- Waldziu…. Waldziu, kurwa ale Ty przytyłeś.

Po czym słyszysz od żony – Kochanie ty nie bądź taki bezpośredni bo pomyślą, żeś za PISEM……

02.03.2020

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Puchacz 22.06.2020
    Całkiem fajna ta publicystyka :)
  • Tankret 22.06.2020
    Dziękuję
  • Józef Kemilk 22.06.2020
    Dobrze prawisz. Lepiej nie wypowiadać się, bo obrażę, bo jestem głupi, bo się nie znam, bo gówno wiem, bo...
    Pozdrawiam 5
  • Pan Buczybór 22.06.2020
    Dobrze napisane, ale jest nieco błędów natury technicznej. Ogólnie to jestem optymistą i wierzę, że nie wszędzie tak jest, nie wszyscy ludzie są tacy, ale wystarczy włączyć telewizję lub poczytać dyskusje i... No, bardzo dobry tekst
  • AlfaGlobulina 23.06.2020
    Aż ciężko się nie zgodzić. Z takim podejściem i szufladkowaniem spotkałam się właśnje tutaj. Jesteś za szacunkiem do człowieka? To musisz być feministką i lewakiem, a ja jesteś tym, to musisz mieć kurzy móżdżek!
    Czy w obecnych czasach nie można mieć własnego zdania? I czy każda nasza opinia równa się przynależności do prawej lub lewej strony?
    Dlatego nie lubię polityki.
  • Tjeri 23.06.2020
    W punkt... Niestety tak właśnie jest.
    Jesteśmy już tak podzieleni, że wydaje się, że bardziej się nie da, a to jednak wciąż postępujący proces...
    Ciekawie i dobrze napisane.
  • Akwadar 23.06.2020
    Tekst fabularnie ok, na czasie. Warsztatowo do poprawki...
    A... jedna rzecz, dość ważna: "nieopacznie" - takie słowo nieistnieje.
  • Tjeri 23.06.2020
    Fakt... To "nieopacznie" wyjątkowo daje po gałach ?
  • Akwadar 23.06.2020
    Tjeri, ano daje na samo "dzień dobry" ;)
  • Tjeri 23.06.2020
    To jeszcze podpowiedzmy Autorowi, coby kropkę z tytułu wytentegował :) - z serii: "rzeczy na dzień dobry" :)
  • Akwadar 23.06.2020
    Tjeri dużo trzeba by Autorowi wytentegować... ;)
  • Tjeri 23.06.2020
    Akwadar Ano. Ale mnie osobiście błędy aż tak nie przeszkadzają, kiedy tekst dobry. Oczywiście o skrajnościach, co to się ich czytać nie da, nie mówię.
  • Akwadar 23.06.2020
    Tjeri ale warto się o nich dowiedzieć, coby z błędami nie błądzić ;)
  • Tjeri 23.06.2020
    Akwadar
    ano
  • Tankret 23.06.2020
    Tjeri i Akwadar zawsze myślałem, że to archaizm:

    https://sjp.pwn.pl/slowniki/nieopatrznie.html

    ponieżej jako synonim
    https://pl.wiktionary.org/wiki/nieostro%C5%BCnie

    https://sjp.pl/nieopatrznie

    ale nie znam się chyba :)
  • Tankret 23.06.2020
    zwracam honor t mi zjadło :) przepraszam.
  • Tankret 23.06.2020
    Tjeri ok już zrobione :) dziękuję, ale to jest problem techniczny. Bo bez kropki w tytule nie chce mi dodać tekstu :/
  • Tjeri 23.06.2020
    Tankret a to bardzo dziwne...
  • Akwadar 23.06.2020
    Tankret opacznie jest ok, nieopatrznie -ok, opatrznie - archaizm... z tego co pmiiętam. Zawsze warto jednak sprawdzić.
  • Tankret 23.06.2020
    Akwadar już poprawione. Zwracam honor waści.
  • Marian 23.06.2020
    "Kochanie ty nie bądź taki bezpośredni bo pomyślą, żeś za PISEM……" -> To zdanie pokazuje cały nasz kraj.
    Nic dodać, nic ująć.
    Bardzo dobry tekst.
  • fanthomas 27.07.2020
    Trzeba uważać co się mówi i pisze bo im więcej osób czyta i słucha, to tym szybciej znajdzie się ktoś kogo to urazi
  • fanthomas 27.07.2020
    Subskrybuję twój profil
  • Tankret 27.07.2020
    Dziekuję stramam się w weekendy, bo w tygodniu bywa krucho z czasem.
  • fanthomas 27.07.2020
    Tankret kibicuję w takim razie :)
  • Szpilka 27.07.2020
    Samo sedno, też tak czynię od dawna, żeby w ucho nie oberwać od nadgorliwych, piątak ? ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania