Niechciane wyrazy

„Pojedyńczy, narazie, napewno, sie, cie, poczym, rządać, pare, wogóle, z przed, z resztą, spowrotem, nielada, w każdym bądź razie, poprostu, możnaby, nie prawda”. To niechciane wyrazy, zwroty wyrażenia. Te, które bezwzględnie tępimy. Te, którymi bezlitośnie pogardzamy. Piętnujemy je i zabijamy, niszcząc oraz skazując na wieczne potępienie i wygnanie. Zamykamy je w klatkach, nie mając odwagi choćby przyznać, iż są one niczym więcej jak wynikiem naszej własnej głupoty i ignorancji. Dziećmi, które rodzą się z nasienia naszych niedoskonałości i które pozostając niewinne swych rzekomych zbrodni, muszą cierpieć konsekwencje podarowanej im przez nas bezmyślnie ułomnej natury. Nikomu przez ani milisekundę nie przyjdzie na myśl choćby zastanowić się, jak muszą się one czuć. Jak puste, niechciane i zapomniane okazują się być. Nikt nie wie, z poczuciem jak wielkiej beznadziejności i porażki przychodzi im przeżywać kolejne, mroczne dni ich nic niewartej egzystencji. Umierając w ciasnych klatkach, ciemnych lochach, desperacko walczą o przetrwanie, pragnąc zachować choć najmniejsze tchnienie, tlącego się w nich nikle życia. Od urodzenia skazane przez nas na powolny i bolesny koniec, nie poddają się jednak. Na horyzoncie pojawia się dla nich bowiem nadzieja. Coraz wyraźniej iskrzący promyk łaski. Czy oto na ratunek przychodzi im nowe pokolenie?

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • elenawest 13.10.2015
    Ode mnie 5. Głeboki tekst. Wstaw tylko prze "i które" przecinek, bo tam go brakuje ;-)
  • Numizmat 13.10.2015
    Nieprawda ;)
  • KarolaKorman 13.10.2015
    Racja Numi, nie potrzebny, 5 :)
  • alfonsyna 13.10.2015
    A czy nie powinieneś napisać "narazie" i "napewno", żeby było odpowiednio niepoprawnie? I mogłoby być "wogule" dla jeszcze lepszego efektu :) Aczkolwiek i tak zgadzam się w zupełności z przesłaniem zawartym w tekście, patrzeć nie mogę czasem, jak strasznie kaleczony jest piękny polski język. Dodam od siebie jedno słowo, które mnie jakiś czas temu równocześnie rozbawiło i przeraziło - "wykączyć" zamiast "wykończyć"... Ale Ty dostajesz dziś z ortografii piątkę :)
  • Numizmat 13.10.2015
    Haha. Popełniłem błąd w popełniłnianiu błędu xdd
  • Anonim 13.10.2015
    uwielbiam, jak ktoś pisze/mówi "poszłem" ;D
  • KarolaKorman 13.10.2015
    a ja, jak ludzie mówią pociąg, kiedy chodzi im, żeby pociągnąć
  • Anonim 13.10.2015
    KarolaKorman mam pociąg do takich ludzi ;p
  • Rasia 13.10.2015
    Zabawny tekst, a przy tym bardzo ciekawy i nieszablonowy :) Chociaż mniej więcej w połowie zaczęłam się bać, że przyrównasz to do aborcji xD Ode mnie 5, nie znalazłam niczego, czego mogłabym się przyczepić,
  • Numizmat 13.10.2015
    To by było chyba bardziej w Twoim stylu :D
  • Rasia 13.10.2015
    Dlaczego od razu, kiedy Twój komentarz pojawił się z boku na głównej stronie, wiedziałam, że był skierowany do mnie...? Czy ja naprawdę kojarzę się z samymi strasznymi rzeczami? xD Muszę chyba zacząć pisać przez jakiś czas coś weselszego *wzdycha załamana nad świeżo napisanym opowiadaniem*.
  • Anonim 14.10.2015
    Rasiu, nie rób mi tego ;C Lubię twoje makabryczne, tajemnicze, powiewające grozą teksty.
  • kondzialek 14.10.2015
    Mi sie czytalo fajnie i lekko. Ode mnie 5 :-D
  • Anonim 14.10.2015
    Przypomniało mi się jak w piątej klasie podstawówki pisałam dwieście razy także, ponieważ na kartkówce uparcie cały czas pisałam "tagrze" - teraz mam wielki banan na twarzy gry sobie to przypinam, zwłaszcza, że polonistce tłumaczyłam, że po g pisze się rz :D Mała ze mnie głupia spryciara była, za co dwa dni spędziłam na zapisywaniu poprawnego słowa także w zeszycie. Ah Numi, kolejny raz mnie rozbawiłeś i zaciekawiłeś. Ciekawy temat sobie obrałeś i jeszcze ciekawiej go przedstawiłeś.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania