"Niemy Niemen"

Nie, nie chodzi o Niemena, tego słynnego piosenkarza. W ankiecie na hasło "Niemen" większość respondentów, a w zasadzie wszyscy, tylko jego jeszcze wymieniali. Chociaż już dawno umarł. Młodzież nawet nie wie, że jest taka rzeka, tak trwale związana z dziejami Polski. Smutne.

W 2019 roku ukazała się, wydana nakładem autora w Wilnie, książka Roberta Pawłowskiego „Niemy Niemen”. Autor odsłania w niej kulisy powstania perły polskiej literatury pozytywistycznej, powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej. Miałem przyjemność zapoznać się z tą ciekawą pracą i niniejszym kreślę kilka słów tytułem zachęty do przeczytania.

Mało kto wie, że urodzona w 1841 roku na Grodzieńszczyźnie Eliza Pawłowska, primo voto Orzeszko, sekundo voto Nahorska była dwukrotnie nominowana do Nobla. Za pierwszym razem przegrała z Sienkiewiczem, za drugim z mało znaną w Polsce autorką szwedzką.

Chociaż zaliczana do grupy pozytywistów, w rzeczywistości była wielką patriotką, choć to piękne uczucie wyrażała w zupełnie inny sposób, niż pozostali pisarze tej epoki.

Fabuła „Nad Niemnem” nie powstała w głowie pisarki, ale jest dokładnym odwzorowaniem losów nadniemeńskich polskich rodzin.

A zatem, jak ustalił autor, Justyna Orzelska i Janek Bohatyrowicz istnieli naprawdę. Swoich realnych protoplastów mieli także inni bohaterowie powieści Andrzej i Benedykt Korczyńscy oraz wiecznie rozkapryszona Emilia.

Orzeszkowa pisała powieść mieszkając w tym samy szlacheckim dworku w którym toczy się akcja. Jego właściciel, prototyp Andrzej Korczyńskiego, wraz z żoną i jedną córek, przebywał w tym czasie na syberyjskiej katordze. Pokoje w skonfiskowanym mu dworku rząd carski wynajmował letnikom. Autorka zajmowała każdego lata jeden z nich. Twierdziła, że gdy wracała do Grodna nie mogła napisać nawet jednego zdania, gdy wracała nad Niemen powieść pisała się sama. Cóż znaczy wena i warunki.

Mezalians między Justyną a Jankiem, który opisywała Orzeszkowa w swojej powieści w rzeczywistości miał miejsce. Szczęśliwymi małżonkami byli Stanisława Kamieńska, spadkobierczyni sporego majątku oraz Klemens Strzałkowski, zubożały ale pracowity i zaradny szlachcic. Małżeński raj trwał do czasu wkroczenia bolszewików na Litwę i Białoruś.

Jak ustalił autor, tragiczne były dalsze losy książkowej rodziny Bohatyrowiczów vel Strzałkowskich. Zarówno Klemens jak i jego syn Kazimierz w 1939 roku zostali torturowani przez białoruskich skomunizowanych chłopów. Zginęli zakopani żywcem, w nieznanym początkowo miejscu. Dopiero po wkroczeniu Niemców ich ciała odnalazła żona, a sprawcy zbrodni zostali ukarani. Z pogromu uratowała się żona Kazimierza - Hanna Strzałkowska, która po wojnie uciekła do swojego syna zamieszkałego w Radomiu.

Dziś z korczyńskiego dworu pozostały ruiny, podobny los spotkał polskie wsie i zaścianki. Niemen, który za czasów polskich tętnił życiem dniem i nocą, po którym pływały dziesiątki łódek rybaków, wczasowiczów, zakochanych, a nawet statki, nad którego brzegami toczyło się życie towarzyskie, dziś jest martwą rzeką, nad którą się nic nie dzieje. Stąd tytuł książki „Niemy Niemen”.

Autor przedstawia w swojej książce wywiad zza grobu z Elizą Orzeszkową, a także rozmawia z głównymi aktorami odtwarzającymi rolę powieściowych bohaterów: Adamem Majańskim (Jankiem Bohatyrowiczem), Iwoną Katarzyną Pawlak (Justyną Orzelską) i innymi.

Robert Pawłowski skutecznie obala w swojej książce zarzuty o rzekomy homoseksualizm autorki „Gloria victis”. Była dwukrotną mężatką. Po raz pierwszy, jako szesnastolatka, pod przymusem wydana została „za majątek”, po raz drugi wyszła za mąż z miłości, jednak jej ukochany zmarł po dwóch latach. Później była już wdową.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (161)

  • befana_di_campi 16.06.2020
    Zawsze podziwiałam i nadal podziwiam Panią Orzeszkową za Jej niezłomność :)

    Serdecznie :)
  • bogumil1 16.06.2020
    Pawłowski nomen omen nosi podobne nazwisko do panieńskiego nazwiska Orzeszkowej. Zastanawiam się, czy podjął się tej żmudnej pracy wyjaśnienia kulis "Nad Niemnej" z czystej ciekawości, czy to to jakieś koligacje rodzinne. Być może zbieżność nazwisk jest przypadkowa. W każdym razie ustalił fakty, o których pojęcia nie miała ekipa realizująca film, który kręcony był w Polsce, w plenerach nad Bugiem i Narwią, o których nie uczą nawet studentów filologii polskiej na uniwersytetach.
  • befana_di_campi 16.06.2020
    bogumil1 Ja akurat wiedziałam :) Jeszcze w czasach licealnych, gdzie łatwo nie było :)
  • bogumil1 16.06.2020
    befana_di_campi Emilia jest na przykład kompilacją dwóch nauczycielek Orzeszkowej z dzieciństwa, równie "walniętych", jak żona Benedykta, zaczytujących się w zagranicznych harlequinach, wzruszających się przy byle głupocie. Taka protoplastka dzisiejszych lewaczek. Benedykt Korczyński dostał imię na cześć zmarłego ojca, adwokata.
  • bogumil1 16.06.2020
    Gdyby nie Orzeszkowa, prawdopodobnie inaczej potoczyłyby się losy powstania styczniowego. Orzeszkowa, jako młoda, niestety nieszczęśliwa mężatka mieszkała w Ludwinowie na Polesiu, w okolicach w których walczył oddział Traugutta, przyszłego dyktatora powstania. Okolice Kobrynia, Pińska. Dwukrotnie ukrywała Traugutta gdy był ranny, w ukrytym pomieszczeniu w rodowej kaplicy Orzeszków. W lipcu, gdy rozformował oddział, i był ranny wyleczyła go i w swoim powozie, na fałszywym paszporcie przewiozła go przez granice na Bugu, umożliwiając dotarcie do Warszawy. W inny sposób prawdopodobnie by się tam nie dostał.
  • Bożena Joanna 16.06.2020
    Fajne ciekawostki. Pozdrowienia!
  • bogumil1 16.06.2020
    Dziękuję, i odpozdrawiam.
  • Marian 16.06.2020
    Przeczytałem i mam następujace uwagi:
    "zaliczana do grupy pozytywistów, w rzeczywistości była wielką patriotką" -> Czy bycie pozytywistą wykluczało patriotyzm? Tak wynika z tego zdania.
    "Robert Pawłowski skutecznie obala w swojej książce zarzuty o rzekomy homoseksualizm autorki „Gloria victis”. Była dwukrotną mężatką." -> Bycie mężatką nie wyklucza homoseksualizmu. Niektóre homoseksualistki wręcz z premedytacją wychodzą za mąż, żeby uniknąć posądzeń o homoseksualizm. Nie, żebym się czepiał, ale taka jest prawda.
  • bogumil1 17.06.2020
    Dzięki za te pytania/ wątpliwości / uwagi Marianie.

    Co do tematu pierwszego, czyli pozytywiści kontra romantycy, to w tamtym okresie bezpośrednio po powstaniu styczniowym istniał dość wyraźny kontrast w sprawach podejścia do niepodległości kraju. W szczegóły nie będę się wgłębiał, dość powiedzieć, że ogólnie rozumiani pozytywiści mieli wielkie pretensje o "niepotrzebny" rozlew krwi, straty materialne, których oczywiście by nie było, gdyby Polacy nie walczyli zbrojnie. Orzeszkowa, jako uczestniczka powstania, może trochę mimowolna, a wspomniałem wyżej, że uratowała m.in. Traugutta, przyszłego dyktatora, a była też czymś w rodzaju kurierki, przewoziła korespondencję, i pomagała oddziałom poleskim na różne inne sposoby, mimo że tworzyła w duchu pozytywistycznym, nie krytykowała powstania, a wręcz je opiewała, choćby w "Gloria victis", napisanym w wiele lat po tych wydarzeniach. Taka postawa nie zdarzała się często wśród twórców i ogólnie zwolenników, niekoniecznie autorów pozytywistycznych.

    Co do rzekomego homoseksualizmu, to drugie małżeństwo Orzeszkowej oczywiście nie musi być jednoznacznym dowodem. Nie wiem skąd masz informacje, że ktoś miałyby kamuflować zachowania homoseksualne lub lesbijskie marnując komuś innemu życie i zawierając fikcyjne związki w dodatku przed ołtarzem. Oczywiście ja tylko wspomniałem o tym, że autor Pawłowski udowadnia też w inny sposób że oskarżenia o związki lesbijskie, choćby z autorką Roty, to wierutna bzdura. Powołuje się zarówno na znajomość prywatnego życia Orzeszkowej jak i na jej pisma, listy prywatne, w których nie ma żadnego dowodu na tego typu przypuszczenia.

    Polskie środowiska próbujące propagować ideologię homoseksualizmu na siłę szukają wśród osób z dawnych epok rzekomych homoseksualistów, biorąc na tapetę i przypisując to zboczenie różnym Bogu ducha winnym artystom, pisarzom, znanym politykom, wodzom, i innych wielkim i znanym ludzi. Ale jeżeli chodzi o Orzeszkową, czy Konopnicką to trafili kulą w płot.
  • bogumil1 17.06.2020
    Jeszcze jako odpowiedź do pierwszego pytania, zapomniałem dodać, że Nad Niemnem jest powieścią o powstaniu styczniowym, choć podobno, nie wiem, bo nie sprawdzałem osobiście, a czytałem dość dawno, nie pada w niej ani jedno słowo o powstaniu, dla zmylenia carskiej cenzury. Więc pisarka pozytywistyczna, która znana jest z walki z konwenansami swojej epoki, walki o prawa kobiet, pisząca powieść o powstaniu styczniowym to dość nietypowy autor, jak na pozytywistę.
  • Marian 18.06.2020
    "Nie wiem skąd masz informacje, że ktoś miałyby kamuflować zachowania homoseksualne lub lesbijskie marnując komuś innemu życie i zawierając fikcyjne związki w dodatku przed ołtarzem."
    Osobiście znam taką jedną panią.
  • bogumil1 Jest mnóstwo przykładów osób homoseksualnych, który z rożnych powodów związały się z osobami płci przeciwnej. Z resztą wielu ludzi nie jest pewnych swojej orientacji seksualnej. Żeby nie było wątpliwości nie twierdzą, że Orzeszkowa była lesbijką, ale nie należy pochopnie rzucać argumentami.
  • bogumil1 i Marian chyba zaszło miedzy wami nieporozumienie jeśli chodzi o słowo "patriotka", Bogumił miał ma myśli nacjonalistkę, a Marian zrozumiał to bardziej ogólnie. Ps. Nacjonalistka, to nie znaczy szowinistka.
  • bogumil1 18.06.2020
    Marian zastosowałeś zaimek przymiotnikowy "niektóre", a znasz jedną panią, która tak zrobiła, zupełnie nie wiem po co, chyba żeby prowadzić podwójne życie. Zupełnie bez sensu. To jeszcze nie świadczy, według mnie, o masowości takiego zjawiska. No chyba, że odkryła u siebie takie upodobania już po zawarciu jakiegoś stałego związku hetero, i teraz jest uwikłana na podobnej zasadzie, jak osoba, która jest w związku, a zdradza swojego partnera.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 mało o życiu wiesz...
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar homoseksualizm damski i męski to zboczenie stosunkowo marginalne, i jak mi się zdaje częściej występuje w środowiskach, którym w tyłku się przewraca z dobrobytu i nudy. Ja się w takich grupach nie obracam, stąd nie znam nikogo takiego.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 taki marginalny, a tyle krzyku ;)
    Jak nie znasz, nie masz pojęcia, to po kiego sie udzielasz?
  • mirko 18.06.2020
    Akwadar Już raz tłumaczono tu osłowi, że homoseksualizm jest orientacją, a nie zboczeniem.
  • Akwadar 18.06.2020
    mirko nie raz.
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar krzyku dużo, to nie znaczy że środowisko liczne. Otóż środowisko małe, może jedno procentowe, w dodatku większość nie zainteresowana nagłaśnianiem ich stylu życiu, bo wiele jest wypowiedzi homoseksualistów, że robi się na ich plecach politykę.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 ty mi tu nie o polityce... Jakbyś trochę mial pojęcie o życiu, ludziach i świecie, a nie zapluwał się dwadzieściacztry na dobę o lewakach, to byś dużo więcej wiedział o związkach ludzi o odmiennej orientacji.
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar ty mi tu nie orientacjach;)))
  • mirko 18.06.2020
    Akwadar Nie dociera.
    Intelektualny beton.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 dobra, pisz lepiej te ciekawostki historyczne, a socjologię życia publicznego pozostaw nieoderwanym od rzeczywistości ;)
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar a co ja robię coś innego, piszę ciekawostki, jak to nazwałeś. Ale jeśli ktoś oczernia ludzi którzy od stu lat nie żyją jakimiś dziwnymi orientacjami, a nawet nie wiedziałem wcześniej, że próbuje się przypisać Orzeszkowej ten paskudny sposób życia, więc muszę muszę wystąpić w takich osób obronie. To, że nie żyją, nie daje oszustom prawa do oczerniania ich.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 a jeśli to Ty nie masz racji?
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar jeśli ktoś był homoseksualistą, to wiedziano o tym od razu jak żył, choćby taki Aleksander Macedoński. Nie tylko w przypadku Orzeszkowej mam rację, ale w każdym innej osoby, którą zboki widzieliby pośród siebie. Lewacy homoseksualizm przypisują na chybił trafił, a nóż widelec się do kogoś przyklei, nawet członkom Szarych Szeregów, bo ich batalion nosił nazwę "Zośka".
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 weź! Nikt nie wie ilu ludzi ukrywa swój sekret do końca życia. Ma rodziny i życie w którym nie są szczęśliwi. Znam związek geja i lesbijki, tylko dla ludzi i świata. Na zewnątrz dobre małżeństwo...
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 "mam rację" to brzmi irracjonalnie. Nie znałeś Orzeszkowej osobiście, także takie bezkrytyczne zakładanie, że masz 100% jest błędem. Można jedynie domniemywać, że była lub nie była, a prawdy już się nie dowiemy :)
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina no nie, w prawie rzymskim, a na tej tradycji opiera się nasza cywilizacja prawna i ogólna, to oskarżający musi przedstawić dowody winy. A nie ma takich. O czym pisze autor książki. Orzeszkowej i wielu innym osobom zboczenie homoseksualne przypisuje się bez żadnych dowodów.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 jakiej winy?! To niczyja wina, że jest homo. Nie można rozpatrywać orientacji seksualnej w ramach przestępstwa.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 "dowód winy", my jesteśmy w sądzie, wydaliśmy jakieś oskarżenie? Skoro wchodzisz śmiało w rzymskie prawo, to wskaż mi, gdzie w kodeksie widnieje zapis, że homoseksualizm to przestępstwo? Nie rozumiem tego toku myślenia. Żadna ze stron racji nie ma, bo żadna ze stron Orzeszkowej nie znała osobiście. Czy była, czy nie - to jej sprawa.
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar, nie życzyłbym sobie żeby po mojej śmierci, o ile będę kiedyś słynny, jakiś pacan oskarżał mnie o/ przypisywał mi homoseksualizm. Dla wielu osób takie oskarżenie to ciężka obraza.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina u nas akurat to nie przestępstwo, ale w kodeksach wielu krajów nadal zażywanie tego rodzaju przyjemności jest przestępstwem zagrożonym chyba nawet śmiercią gdzieniegdzie jeszcze. Więc to wcale nie jest takie jednoznacznie nienaganne z punktu widzenia światowego prawa.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 po śmierci nie masz nic do gadania. Obawiam się, że Ciebie posądzą o betonizm pospolity i głupotę na miarę Wielkiego Kanionu ;)
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 ale my jesteśmy w Polsce i nie ma powodu ani potrzeby, żeby zasłaniać się prawem innych krajów :)
  • bogumil1 18.06.2020
    Akwadar według moich zasad, w które wierzę, ten obrzydliwy, bo niehigieniczny, chorobogenny sposób zaspokajania swoich potrzeb cielesnych, będzie karany o wiele bardziej surowo od wielu innych grzechów. Tak stoi napisane zarówno w Starym, jaki Nowym Testamencie. Cytaty sobie daruję, bo pewnie je znasz.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina prawem nie, ale przyzwoitością możemy się kierować. Wiele porządnych osób nie życzy sobie, by przypisywać im tego typu chorobogenne i niehigieniczne skłonności. Posądzenie o homoseksualizm jest dla wielu ludzi obrazą. Ku....stwo też nie jest karane w kk, ale to nic chwalebnego, wszyscy o tym wiedzą, więc nikt nie chce być w ten sposób nazywany i posądzany. Na podobnej zasadzie nie dla wielu oskarżenie o skłonności których nie pochwalają jest ciężką obrazą.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 i wszystko jasne...
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 co ciekawe, homoseksualizm chorobą nie jest, za to homofobia, którą skrajnie tu prezentujesz, już pod ten termin podchodzi :) Tu mam ciekaey fragment:
    "Badania psychologiczne wskazują, że ryzyko wystąpienia homofobii zwiększa się wraz z wysokimi wynikami na skali faszyzmu osobowości autorytarnej. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Hereka i Kite w 1991 roku wyróżniono korelaty homofobii:

    Osoby homofobiczne z reguły nigdy nie poznały osobiście, bliżej geja ani lesbijki
    Są bardziej skłonne do przyjmowania konserwatywnych ideologii religijnych oraz tradycyjnych ról płciowych
    To częściej osoby starsze i mniej wykształcone"
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina
    Na temat szkodliwości homoseksualizmu przedstawione są badania. Znajdziesz je w internecie.
    1. Homoseksualiści żyją średnio kilkanaście lat krócej.
    2. Homoseksualiści są grupą wyższego ryzyka jeśli chodzi o choroby zakaźne, wystarczy prześledzić, że głównie oni chorują na AIDS.
    3. Wśród homoseksualistów procentowo jest znacznie więcej pedofilów, niż w grupie pozostałych osób heteroseksualnych. Udowadniają to zarówno badania, jak i doświadczenia (słynna prowokacja dziennikarska na portalu homoseksualnym).
    4. Homoseksualiści, a raczej nie oni, tylko osoby ich reprezentujące w polityce, próbują molestować małe dzieci i młodzież, demoralizując małoletnich, wbrew konstytucyjnemu prawu rodziców do wychowania dzieci według własnego uznania.
    5. Sposób zaspokojenia popędu płciowego w związku homoseksulanym jest zwyczajnie obrzydliwy i odrażający, i nigdy nie będzie zaakceptowany przez osoby normalne, a prezentowanie tego w publiczne w paradach, czy w inny sposób podpada pod obrazę moralności publicznej.
  • mirko 18.06.2020
    AlfaGlobulina Alfa, to beton.
    Możesz pisać na Berdyczów i do śmierci.
    Pasuje w Twojej diagnozie na pewno wiek, poziom wykształcenia i poziom podstawowej świadomości społecznej i empatii.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 a kim ty jesteś, aby mówić, że osoby normalnie tego nie akceptują? W tym momencie obrażasz mnie i moich znajomych, którzy homoseksualistami są. Także pytam, kim ty jesteś, aby mówić, a raczej pisać mi oficjalnie, że nie jestem normalna?
    Powiem ci kim jesteś - jesteś nikim. Jesteś podłym człowiekiem, który swoją przegniłą do granic możliwości osobowość, zakrywa równie tandetnymi argumentami typu stary testament. Nie jesteś godny nawet splunięcia. Co więcej, swoim zachowaniem i nienawiścią do danej jednostki nie odbiegasz od takiej osobistości jak Hitler.

    A to co wypisałeś, to są dane bez pokrycia, wskazujące na ten jeden punkt w klasyfikacji homofobii - niskie wykształcenie, bo wątpię, aby osoba wykształcona podawała dane z tzw. Dupy. Na AIDS zachoruje każda osoba, powtarzam KAŻDA, która się nie zabezpieczna, szczególnie w tej kwestii szkodliwy jest kościół z uwagi na demonizowanje środków antykoncepcyjnych. Ale czego można spodziewać się po czarnej mafii pedofilów - skoro już o pedofilii mowa. Tylko nikt tu statystyk nie prowadzi lub są one zaniżone do granic możliwości, bo w kościele ręka rękę myje, podobno sam święty JPII zamiatał takie wieści pod dywam. BRAWO.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina ot i twoje standardy, ja Ci przedstawiłem argumenty medyczne i badania, nie pisałem, że homoseksualiści nie są "godni splunięcia". Czyli nienawiść jest z Twojej strony. Typowo lewacki bełkot z Twojej strony. Dziękuję za dyskusję.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 argumenty medyczne, z której strony? Podaj konkretny artykuł, z uwzględnieniem i metodologii, bo to istotne w statystyce. Błędne metody = błędne wnioski, a widzę, że tej prostej zależności nie potrafisz zobaczyć wklepując punkt o rzekomym krótszym życiu homoseksualistów. Śmiech na sali.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina homoseksualny sposób zaspokajania popędu płciowego jest obrzydliwy, niehigieniczny, do prac w szambie zakłada się kombinezony, rękawice, obuwie ochronne, szczelne maski. Jakichś ty chcesz badań, skoro gołym okiem widać, że promocja homoseksualizmu jest promocją niezdrowego, niehigienicznego trybu życia?

    Choroby? Wierność mężowi, żonie, dożywotnia, a nie jakieś pomysły z palca wzięte. Siedmiuset partnerów w ciągu życia, chyba nie chcesz mi wmówić, że to jest zdrowe? Pobaw się w ten sposób, na pewno długo nie pożyjesz, a będziesz obciążeniem dla państwowej służby zdrowia. Specjalistko od siedmiu boleści od Hitlera;)))
  • bogumil1 18.06.2020
    Doprawdy godne szacunku, pochwał i pokazywania uczniom w szkole;)))

    Seks oralny

    Homoseksualiści uprawiają seks oralny prawie we wszystkich swoich stosunkach seksualnych (i w około połowie przypadków połykają spermę5). Sperma zawiera wiele drobnoustrojów przenoszonych we krwi. Z tego też powodu homoseksualiści, którzy praktykują seks oralny, w zasadzie prawie konsumują ludzką krew z całym tego ryzykiem dla zdrowia. Ponieważ na penisie często znajdują się drobne uszkodzenia (oraz często znajduje się w nieczystych miejscach, takich jak odbyt), osoby stosujące te praktyki mogą zostać zarażone zapaleniem wątroby typu A lub rzeżączką (a nawet wirusem HIV i zapaleniem wątroby typu B). Ze względu na to, że wiele kontaktów seksualnych to stosunki osób nieznajomych (70 procent homoseksualistów oszacowało, że z połową swoich partnerów uprawiali seks tylko raz17, 27) oraz, że homoseksualiści mają od 10 do 110 różnych partnerów rocznie, potencjalne ryzyko zakażenia jest więc znaczne.

    Seks odbytniczy

    Badania wskazują, że około 90 procent homoseksualistów uprawia seks odbytniczy, z czego dwie trzecie robi to regularnie. Podczas sześciomiesięcznego badania5, polegającego na codziennym wpisywaniu doznań seksualnych, okazało się, że homoseksualiści mieli średnio 110 partnerów seksualnych, przy czym 68 stosunków odbytniczych w roku.

    Seks odbytniczy jest niebezpieczny. Podczas stosunku odbytniczego odbyt staje się miejscem, gdzie spotykają się: 1) ślina i zarazki, które się w niej znajdują i/lub sztuczny środek, 2) własne fekalia odbiorcy, 3) wszelkie zarazki, infekcje czy substancje, które znajdują się na penisie, 4) nasienie osoby umieszczającej penisa w odbycie partnera. Ponieważ penis dokładnie penetruje otoczkę odbytu, która ma grubość zaledwie jednej komórki, a rozrywanie bądź siniaczenie ściany odbytu jest bardzo częste podczas uprawiania seksu analno-prąciowego, substancje te mają prawie bezpośredni dostęp do krwi. W stosunku heteroseksualnym sperma nie może penetrować wielowarstwowej pochwy i nie ma kontaktu z fekaliami7 za to stosunek odbytniczy prawdopodobnie najbardziej przyczynia się do rozprzestrzeniania zapalenia wątroby typu B, wirusa HIV, syfilisu i innych chorób przenoszonych z krwią.

    Do targania bądź rozrywania ściany odbytu dochodzi szczególnie podczas wkładania ręki do odbytu. Również kiedy wkładane są różnego rodzaju „zabawki” (homoseksualiści mają w swoim żargonie nazwy na przedmioty, które są wsadzane do odbytu: butelki, marchewki, a nawet gryzonie8). Ryzyko zakażenia w konsekwencji takiej „zabawy” jest bardzo prawdopodobne. W czasach Kinseya wkładanie różnych rzeczy do odbytu było tak rzadkie, że nawet o to nie zapytał. Do roku 1997 ponad jedna trzecia homoseksualistów przyznała, że stosuje takie praktyki. Odbyt nie jest stworzony tak, by pomieścić pięść, a ci, którzy tak robią, mogą zostać skazani na używanie pieluch do końca życia.

    Seks fekalny

    Około 75 procent homoseksualistów przyznaje, że liże bądź wkłada swój język do odbytu partnera, przez co połykają dosyć duże, z medycznego punktu widzenia, ilości fekaliów. Ci, którzy jedzą czy nawet tarzają się w kale, są narażeni na większe ryzyko. Badanie codziennych zapisów doznań seksualnych5 wykazało, że 70 procent homoseksualistów miało z takimi praktykami styczność, nieregularnie, przez ponad 6 miesięcy. Rezultat?: „Zachorowalność na zapalenie wątroby typu A mężczyzn homoseksualnych wynosiła 22 procent rocznie, podczas gdy żaden heteroseksualny mężczyzna na tę chorobę nie zachorował”. W 1992 roku26 zarejestrowano, że liczba homoseksualistów w Sydney uprawiających seks oralno-analny nie zmieniła się od roku 1984.

    Mimo tego, że organizm potrafi się bronić przeciwko zarazkom znajdującym się w fekaliach, kontakt z zarazkami pochodzącymi od dziesiątek innych osób jest wyjątkowo niezdrowy. Połykanie ludzkich odpadów przemiany materii to prosta droga, by nabawić się zapalenia wątroby typu A i pasożytów jelitowych zwanych Syndromem gejowskiego jelita. Konsumpcja fekaliów jest powiązana również z przenoszeniem duru brzusznego9, opryszczki i raka.27 Około 10 procent homoseksualistów jadło lub bawiło się fekaliami (np. lewatywy, tarzanie się). Wydział Zdrowia w San Francisco przyjął „75 000 mężczyzn w roku, z czego 10 do 80 procent to homoseksualiści. Średnio 10 procent wszystkich pacjentów i odnotowanych bezobjawowych przypadków, u których w próbkach kału wykryto kultury ameby, lamblii i pałeczki Shigella było zatrudnionych w przemyśle spożywczym; zatrudnionych tam było również prawie 5 procent osób zakażonych zapaleniem wątroby typu A”.10

    W 1976 roku wśród homoseksualistów pojawiła się wirusowa płonica, doprowadzając do bardzo wielu zachorowań w San Francisco.10 Amerykańskie Ośrodki Kontroli Chorób doniosły, że 29% przypadków zachorowań na zapalenie wątroby typu A w Denver, 66% w Nowym Jorku, 50% w San Francisco, 56% w Toronto, 42% w Montrealu i 26% w Melbourne, które miały miejsce w pierwszym półroczu roku 1991, to choroby homoseksualistów.11 Badanie z 1982 roku „sugeruje, że mogło dojść do przeniesienia choroby z grupy homoseksualistów do ogólnej populacji”.12

    Seks urynowy

    Około 10% homoseksualistów Kinseya przyznało, że praktykuje „złote deszcze” (picie lub pozwalanie na oblewanie się moczem). W największym badaniu środowisk homoseksualistów13 23% przyznało, że praktykuje seks urynowy. W największym wyrywkowym badaniu zachowań homoseksualistów 29% przyznało, że uprawia seks urynowy.

    W badaniu zachowań 655 homoseksualistów w San Francisco14 tylko 24% przyznało, że w ostatnim roku byli monogamiczni. 5% monogamicznych homoseksualistów piło mocz, 7% praktykowało wkładanie pięści lub przedmiotów do odbytu, 33% konsumowało fekalia poprzez kontakty analno-oralne, 53% połykało spermę, 59% w poprzedzającym badanie miesiącu miało kontakt ze spermą w odbycie.

    Inne praktyki seksualne homoseksualistów

    Sadomasochizm

    Jak przedstawiono w tabeli, mniejszość homoseksualistów stosuje tortury dla przyjemności seksualnej. Stosunki z nieletnimi: 25% dorosłych białych homoseksualistów17 przyznało się do uprawiania seksu z chłopcami w wieku 16 lat lub młodszymi. W badaniu przeprowadzonym w dziesięciu stanach30 33% ze 181 mężczyzn i 22% z 18 kobiet wykonujących zawód nauczyciela, których złapano na molestowaniu uczniów, dopuściło się czynów homoseksualnych (chociaż mniej niż 3% mężczyzn i 2% kobiet jest homoseksualnych31). Zależnie od badania, procent homoseksualistów przyznających, że uprawiali seks w publicznych toaletach, wynosiła od 14%16 do 41%13 do 66%;6 9%,16 60%;13 oraz 67%6 przyznało, że uprawiało seks w łaźniach homoseksualistów; 45%,35 64%16 i 90%18 stwierdziło, że używało narkotyków.

    Strach przed AIDS prawdopodobnie zmniejszył ilość partnerów seksualnych homoseksualistów, ale i tak liczby są wysokie. Morin15 donosi, że 824 homoseksualistów zmniejszyło liczbę swoich partnerów seksualnych z 70 różnych partnerów rocznie w 1982 roku do 50 rocznie do roku 1984. McKusick14 donosi, że miał miejsce spadek ilości partnerów seksualnych z 76 rocznie do 47 rocznie w 1985 roku. W Hiszpanii32 w roku 1989 przypadało średnio 42 partnerów rocznie.

    Medyczne konsekwencje stosunków homoseksualnych

    Śmierć i choroby towarzyszą przypadkowym i niehigienicznym kontaktom seksualnym. 70%25 do 78%6, 13 homoseksualistów przyznało, że chorowało na choroby przenoszone drogą płciową. Liczba osób mających pasożyty jelitowe (robaki, przywry, ameba) wahała się od 25%18 do 39%.19 W roku 1992 w USA 83% zachorowań na AIDS wśród białych to przypadki homoseksualistów21.

    Badanie5 przeprowadzone w Seattle, polegające na codziennym notowaniu doznań erotycznych przez homoseksualistów, ukazało, że średnio w skali roku:

    1) uprawiali seks oralny ze 108 mężczyznami i połknęli nasienie od 48 z nich;

    2) całowali się, doprowadzając do wymiany śliny z 96 mężczyznami;

    3) doświadczyli 68 penetracji odbytu prąciem

    4) konsumowali fekalia od 19 partnerów.

    Nic dziwnego, że 10% z nich zachorowało na zapalenie wątroby typu B i 7% na zapalenie wątroby typu B w czasie trwania badania, czyli w czasie 6 miesięcy.

    Wpływ homoseksualizmu na długość życia

    Palacze i narkomani nie żyją tak długo jak niepalący i ludzie niezażywający narkotyków, wobec czego uznajemy, że papierosy i narkotyki są szkodliwe dla zdrowia. Średnia długość życia homoseksualistów sugeruje, że ich poczynania są dużo bardziej szkodliwe niż papierosy i tak samo niebezpieczne dla zdrowia jak narkotyki.

    Porównano 6737 nekrologów z 18 amerykańskich magazynów homoseksualistów z 13 ostatnich lat z dużą liczbą nekrologów z gazet codziennych.23 Nekrologi z gazet codziennych pokrywały się ze średnią życia w USA: średnia długość życia żonatych mężczyzn wynosiła 75 lat i 80% z nich umarło w podeszłym wieku (w wieku 65 lat i więcej). Średnia długość życia nieżonatych lub rozwiedzionych mężczyzn wynosiła 57 lat, 32% z nich umarło w podeszłym wieku. Średnia długość życia zamężnych kobiet wynosiła 79 lat, 85% umarło w podeszłym wieku. Średnia długość życia niezamężnych i rozwiedzionych kobiet wynosiła 71 lat, 60% z nich umarło w podeszłym wieku.

    Jednakże średnia długość życia homoseksualistów była w zasadzie taka sama w całym kraju i, ogólnie rzecz ujmując, mniej niż 2% dożyło podeszłego wieku. Jeśli przyczyną śmierci było AIDS, średnia długość życia wynosiła 39 lat. W przypadku 829 homoseksualistów, którzy umarli z innego powodu, średnia długość życia wynosiła 42 i tylko 9% umarło w podeszłym wieku. Średnia długość życia 163 lesbijek wynosiła 44 i 20% umarło w podeszłym wieku. 2,9% homoseksualistów umarło śmiercią tragiczną. W porównaniu do białych heteroseksualnych mężczyzn w przypadku homoseksualistów było o 116 razy więcej morderstw, 24 razy więcej samobójstw i 18 razy więcej wypadków samochodowych. Zawał serca, rak i niewydolność wątroby były wyjątkowo częste. 18% lesbijek umarło na skutek morderstwa, samobójstwa czy wypadku, czyli 456 razy więcej niż białych heteroseksualnych kobiet w wieku 25–44 lat. Wiek homoseksualistów, jaki pojawia się w literaturze naukowej od 1858–1992 roku, wskazuje na podobnie krótką długość życia.

    Spuścizna homoseksualizmu

    Homoseksualiści postulowali wolność obyczajów a otrzymali plagę, która ich samych niszczy. Osoby zajmujące się leczeniem chorych na AIDS są nie tylko w dużym niebezpieczeństwie zarażenia się wirusem HIV, np. w 1992 roku zaraziło się 100 pracowników służb medycznych,21 ale także odrą i nowymi szczepami innych chorób24. Osoby przebywające w tych samych miejscach co chorzy na AIDS pacjenci, również są narażeni24. Dr Max Essex, przewodniczący Harwardzkiego Instytutu AIDS, w 1992 roku ostrzegł kongres, że „choroba AIDS już przyczyniła się do powstania innych rodzajów niebezpiecznych epidemii. (…) Jeśli nie pozbędziemy się AIDS, pojawią się inne, nowe śmiertelne bakterie chorobotwórcze i ani bezpieczny seks, ani nieużywanie narkotyków ich nie powstrzyma”.28 Przynajmniej 8, a prawdopodobnie 3029 pacjentów zostało zarażonych wirusem HIV przez pracowników służby zdrowia w 1992 roku.

    Biologiczny tygiel

    Typowe praktyki seksualne homoseksualistów to medyczny horror. Proszę sobie wyobrazić ślinę, kał, spermę i krew mieszającą się między dziesiątkami mężczyzn co roku. Proszę sobie wyobrazić regularne picie moczu, jedzenie kału i brutalne podrażnianie odbytu. Często zdarzenia te mają miejsce, gdy osoby biorące w nich udział są pijane, odurzone narkotykami lub uprawiają orgie. Ponadto, większość z nich ma miejsce w wyjątkowo niehigienicznych miejscach (toalety, brudne salki peep show) lub – ze względu na to, że homoseksualiści często podróżują – w innych częściach świata.

    Co roku jedna czwarta lub więcej homoseksualistów odwiedza inne państwo.20, 36 Świeże amerykańskie zarazki zostają zabrane do Europy, Afryki i Azji, a świeże czynniki chorobotwórcze z tych kontynentów dostają się do Ameryki. Homoseksualiści z zagranicy często przyjeżdżają do USA i biorą udział w tym biologicznym tyglu.

    Schemat powstawania zakażenia

    Niestety, niebezpieczeństwo opisanej wyżej wymiany zarazków nie dotyczy wyłącznie homoseksualistów. Podróżnicy przywieźli tak wiele chorób do Nowego Jorku, że trzeba było utworzyć instytut badań chorób tropikalnych, a homoseksualiści rozprzestrzenili HIV z Nowego Jorku na resztę świata.27 W 1992 roku większość z 6349 Amerykanów, którzy zachorowali na AIDS poprzez kontakt z zakażoną krwią otrzymało ją od homoseksualistów, a większość kobiet w Kalifornii, które zachorowały na AIDS poprzez heteroseksualne kontakty, zaraziło się od mężczyzn, którzy praktykowali również homoseksualizm.22 Rzadka odmiana płonicy, która w 1976 roku rozprzestrzeniła się w San Francisco, również zaczęła się u homoseksualistów.10

    Istnieje tutaj pewna prawidłowość, którą ignorujemy na własne ryzyko. Wraz z występowaniem tych nowych chorób zakaźnych, homoseksualizm nie tylko zwiększa koszty opieki zdrowotnej, ale zwiększa również niebezpieczeństwo zakażenia w placówkach opieki zdrowotnej, przy transfuzji krwi oraz podczas jedzenia poza domem.

    Prawdziwe współczucie

    Społeczeństwo słusznie interesuje się czynnikami wpływającymi na zagrożenie zdrowia, gdyż mają one wpływ na wysokość podatków oraz na szanse każdej osoby na zarażenie się chorobą czy doświadczenie urazów. W dobrej wierze palacze są zniechęcani do palenia papierosów poprzez wyższe składki na ubezpieczenie, podatki na papierosy i zakazy palenia w miejscach publicznych. Ta presja społeczna przyczynia się do tego, że wiele osób rzuca palenie. Jednocześnie zachęca osoby niepalące do tego, by nie popadały w ten nałóg.

    Homoseksualiści to ludzie o odchylonej seksualności, biorący udział w niebezpiecznych dla zdrowia praktykach. Dla ich dobra oraz dobra osób zamierzających stosować takie zachowania, ważne jest, by ani nie promować, ani nie legalizować takiego destrukcyjnego stylu życia.

    Dr Paul Cameron jest prezesem Family Research Institute z Colorado Springs, w stanie Colorado, USA (http://www.familyresearchinst.org). Adres do korespondencji: Family Research Institute, PO Box 62640, Colorado Springs, CO 80962 USA. Numer telefonu: (303) 681-3113.

    1. Karlen A. Sexuality And Homosexuality. NY Norton, 1971.

    2. Pines B. Back To Basics. NY Morrow, 1982, p. 211.

    3. Weinberg G. Society And The Healthy Homosexual. NY St. Martin’s, 1972, preface.

    4. Amici curiae brief, in Bowers v. Hardwick, 1986.

    5. Corey L. & Holmes, K.K. Sexual transmission of Hepatitis A in homosexual men. [w:] „New England Journal of Medicine,” 1980302435- 38.

    6. Cameron P. et al Sexual orientation and sexually transmitted disease. [w:] „Nebraska Medical Journal,” 198570292-99; Effect of homosexuality upon public health and social order [w:] „Psychological Reports,” 1989, 64, 1167-79.

    7. Manligit, G.W. et al Chronic immune stimulation by sperm alloan-tigens. [w:] „Journal of the American Medical Association,” 1984251 237-38.

    8. Cecil Adams, The Straight Dope [w:] „THE READER” (Chicago, 3/28/86).

    9. Dritz, S. & Braff. Sexually transmitted typhoid fever. [w:] „New England Journal of Medicine,” 19772961359-60.

    10. Dritz, S. Medical aspects of homosexuality. [w:] „New England Journal of Medicine,” 1980302463-4.

    11. CDC Hepatitis A among homosexual men – United States, Canada, and Australia. MMWR 199241155-64.

    12. Christenson B. et al. An epidemic outbreak of hepatitis A among homosexual men in Stockholm, [w:] „American Journal of Epidemiology,” 1982115599-607.

    13. Jay, K. & Young, A. The Gay Report. NY Summit, 1979.

    14. McKusick, L. et al AIDS and sexual behaviors reported by gay men in San Francisco, [w:] „American Journal of Public Health,” 1985 75493- 96.

    15. USA Today 11/21/84.

    16. Gebhard, P. & Johnson, A. The Kinsey Data. NY Saunders, 1979.

    17. Bell, A. & Weinberg, M. Homosexualities. NY Simon & Schuster, 1978.

    18. Jaffee, H. et al. National case-control study of Kaposi’s sarcoma. [w:] „Annals Of Internal Medicine,” 198399145-51.

    19. Quinn, T. C. et al. The polymicrobial origin of intestinal infection in homosexual men. [w:] „New England Journal of Medicine,” 1983309576-82.

    20. Biggar, R. J. Low T-lymphocyte ratios in homosexual men. [w:] „Journal Of The American Medical Association,” 19842511441-46; „Wall Street Journal,” 7/18/91, B1.

    21. CDC HIV/AIDS SURVEILLANCE, February 1993.

    22. Chu, S. et al. AIDS in bisexual men in the U.S. [w:] „American Journal Of Public Health,” 199282220-24.

    23. Cameron, P., Playfair, W. & Wellum, S. The lifespan of homosexuals. Paper presented at Eastern Psychological Association Convention, April 17, 1993.

    24. Dooley, W.W. et al. Nosocomial transmission of tuberculosis in a hospital unit for HIV-invected patients. [w:] „Journal of the American Medical Association,” 19922672632-35.

    25. Schechter, M.T. et al. Changes in sexual behavior and fear of AIDS. [w:] „Lancet,” 198411293.

    26. Elford, J. et al. Kaposi’s sarcoma and insertive rimming. [w:] „Lancet,” 1992339938.

    27. Beral, V. et al. Risk of Kaposi’s sarcoma and sexual practices associated with faecal contact in homosexual or bisexual men with AIDS. [w:] „Lancet,” 1992339632-35.

    28. Testimony before House Health & Environment Subcommittee, 2/24/92.

    29. Ciesielski, C. et al. Transmission of human immunodeficiency virus in a dental practice. [w:] „Annals of Internal Medicine, 1992116 798-80; CDC Announcement Houston Post, 8/7/92.

    30. Rubin, S. Sex Education Teachers Who Sexually Abuse Students. 24th International Congress on Psychology, Sydney, Australia, August 1988.

    31. Cameron, P. & Cameron, K. Prevalence of homosexuality. [w:] „Psychology Reports,” 1993, in press; Melbye, M. & Biggar, R.J. Interactions between persons at risk for AIDS and the general population in Denmark. [w:] „American Journal of Epidemiology,” 1992135593-602.

    32. Rodriguez-Pichardo, A. et al. Sexually transmitted diseases in homosexual males in Seville, Spain, [w:] „Geniourin Medicina,” 1990 66;423-427.

    33. AIDS Prognosis, Washington Times, 2/13/93, C1.a

    Read more: https://www.pch24.pl/medyczne-konsekwencje-praktyk-homoseksualistow,12041,i.html#ixzz6Pk3osuT6
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 jeśli dobro niepełnoletnich leży Ci na sercu, to nie propaguj tu takiej wiedzy. Dokształcaj się i podniecaj w zaciszu własnej sypialni.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 homoseksualizm to nie tylko mężczyźni. A skoro boli cię wyłącznie fakt korzystania z odbytu, to coś ci wyjaśnię. Tu zaskoczę cię, bo seks analny jest regularnie uprawiany przez pary heteroseksualne - tylko nie spadnij z krzesła, coś czuję, że to dla ciebie nowa informacja.

    Jestes wyjątkowo ograniczony. Nie piszę tego złośliwie - twoje horyzonty są wąskie. Nie masz zielonego pojęcia o życiu. Dlaczego wrzucasz każdego homoseksualistów do jednego worka? Dla ciebie każdy homo wali się co dzień po 100 razy z różnymi osobami? Tobie naprawdę główka pracuje? Ostatnio jest wyjątkowo ciepło, pij więcej wody. Zaskoczę cię, że tak to nie wygląda. To tylko tak wyglada w twojej ograniczonej główce.

    Ja nie mogę... Faktycznie jesteś beton xD Jak można być takim tępym człowiekiem. No jak, wyjaśnij mi?

    A teraz panie od statystyk, których nie rozumiesz w ogóle, wejdź w zakładkę hetero i poczytaj co mężczyzna z kobietą robi i ile razy. Tylko obawiam się, że jak pozzerzysz w końcu te horyzonty, to nie tylko homo, ale i heterofobem będziesz.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Akwadar najlepsze jest to, że wrzuca dane dotyczące homo i pomija fakt, że hetero bawi się w dokładnie taki sa sposób. :D
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina współczuję kobietom, które godzą się na takie poniżenie, ich również dotyczą te uwagi, o ile ktoś się w ten sposób zachowuje.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina aha, i nie przypisuj swoich perwersji wszystkim. To taki znany mechanizm, jeśli ktoś jest zły w jakiejś dziedzinie, to myśli że wszyscy są tacy jak on, albo chciałby innych sprowadzić do poziomu szamba w jakim sam się znajduje. Gwarantuję Ci, że są miliony porządnych ludzi, którzy żyją normalnie.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 poniżanie? Oj, jak ty mało wiesz. Na szczeście jedyną osobą, która się poniża i pogrąża jesteś ty, a kobiety bardzo dobrze czują się eksperymentując w łóżku z osobami, które kochają, czy ci się to podoba, czy nie :)
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 radzę otworzyć oczy i wyjść z jaskini. Mamy 21 wiek, a ty dalej siedzisz w erze kamienia łupanego i czekasz na gościa, który chodzi w klapkach po wodzie - tak wygląda w skrócie twój światopogląd.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina więc przyjmij do wiadomości, że nie wszystkie kobiety i mężczyźni tak się zachowują. No cóż, na tym właśnie polega rozwiązłość. Stąd w Polsce taka duża liczba zgonów w dość młodym wieku. Bo nie tylko homoseksualiści tak żyją. Jednak badania wykazują co innego, że to jednak homoseksualiści umierają statystycznie o wiele młodziej, więc chyba niesłusznie przypisujesz hetero małżeństwom perwersje.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina ale chociaż zrozumiałaś już coś nieco z tego wykładu, skoro próbujesz zmieniać temat i przypisywać perwersje homo wszystkim heteroseksualnym parom. A tak nie jest. I opisane wyżej postawy na żaden szacunek nie zasługują. Tolerancja o tyle, żeby perwersi nie wchodzili mi z tymi tematami na widok publiczny. Skoro chcą umierać wcześniej, ich sprawa, byle z dala z łapami od dzieci.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 więc przyjmij do świadomości, że nie każdy homo ma 700 partnerów i nie stosuje zabezpieczeń. To dotyczy każdej osoby, która jest na bakier z antykoncpepcją, bo HIV nie łapiesz wyłącznie przez tyłek, a obawiam się, że takim wąskim torem idzie twoje kulejące myślenie.

    Co, nagle cię boli twoja własna narracja? Kiedy ty wmawiasz kłamstwa, każdy ma jaśnie królowi wiwatować, a kiedy przychodzi do zmierzenia się z prawdą, że hetero nie robi tego wyłącznie na misjonarza, już cię boli?

    Hipokryzja cieknie ci z pyska. Nie zapomnij wytrzeć podłogi.

    Ty nie tylko nie rozmawiałeś nigdy z homo, jak widać nigdy nie rozmawiałeś z hetero. Kolejny raz kłania się nisko brak znajomości życia. Jak to jest możliwe, że korzystasz z internetu, a nie wiesz jak prezentują się statystyki dla hetero. Może zaraz powiesz, że hetero uprawia seks wyłącznie płodząc dzieci?
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    AlfaGlobulina

    Wasza dyskusja jest dość ciekawa, ale może umknął Wam fakt, że ani jedno, ani drugie nie przekona oponenta. Szkoda słów. Są normalnie homo, którzy sobie żyją w spokoju, są też walnięci, są normalni hetero, są też walnięci. I tak tego się nie zmieni i tak. Geny zdecydowały i tyle.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina ha,ha, czyli co, spotykają się kombinezonach ochronnych?
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Rafał Łoboda tu nie chodzi o przekonanie oponenta, bo osoba rozumna, skorzystałaby z rozumu i przeanalizowała, to co wrzuca, czego bogumił nie robi.

    Tu rozchodzi się o krzywdzącą opinię. Jesteś za homo = nie jesteś normalny, homo = 700 partnerów na raz itd.

    Bogumil nie znając mnie, nazwał mnie osobą nienormalną, tylko dlatego, że w swojej chorej główce ma jakieś urojenia.

    Seks jest i był dla wszystkich, niczym się nie różni seks homo od hetero, bywa tak samo obrzydliwy.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    AlfaGlobulina
    Z tym ostatnim się zdecydowanie zgodzę ;) Seks wg bogumiła to chyba u Amiszów.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 ty nawet nie jesteś zabawny.
    Pamiętaj, że choroby się leczy. Twoja homofobia zahacza już o paranoję i urojenia, a to może być niebezpieczne dla innych osób.
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał Łoboda no nie do końca, bo jest też homoseksualizm nabyty. A w ten sposób chcą łowić zdobycz, jeśli dorwą się do dzieci w szkołach, by kogoś tam zdemoralizować. To tak jakby palacza wpuścić na lekcje, i uczyć dzieci o szacunku dla palących, albo dla alkoholików i o nieszkodliwości alkoholu, albo papierosów.
    Myślę, że szybko ta propaganda ustanie, wspomnicie moje słowa. Ktoś przeinwestował w promocje obrzydliwości, i szybko to zostanie ukrócone.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 tylko ty jesteś obrzydliwy.
    Oby karma wróciła.
  • bogumil1 18.06.2020
    Szacunek dla pływających w szambie. Dawno nic mnie tak nie ubawiło. Nawet szczerzy bolszewicy wycofali się z głoszenia takich bzdur. Tej obrzydliwości w żaden sposób nie da się obronić.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    Nie twierdzę, że nie ma, nie znam się, to nie wypowiem. Tak czy inaczej, głównie to geny. I uwierz mi, nikogo nie przekonasz, aby został gejem. Tak jak po spróbowaniu papierosów nie jesteś palaczem, prochów narkomanem i wódka nie zrobi z ciebie alkoholika.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 coś więcej umiesz niż szambo? Szacunek należy się każdemu, to taka prosta zasada, chyba nawet twój miłosierny Bóg o tym mówił.
  • Shogun 18.06.2020
    AlfaGlobulina tak się przysłuchuję i przepraszam za wtrącenie się, ale ta dyskusja nie ma sensu. Po co rozwodzić się nad czymś co jest proste i logiczne? Albowiem wszystko zaczyna się i kończy na prawach człowieka i godności człowieka. Takie fajne cztery słowa kończące temat ;D
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    Shogun
    Tu "proste i logiczne" nie działa :P
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun przy całym szacunku ale to bełkot
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Shogun no właśnie, proste i logiczne , a jednak obce.

    Niby gość porywa się na biblie, a jedzie po ludziach bez większej przyczyny.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 Prawa człowieka i godność człowieka to bełkot? Okej xD :D
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1
    „Czemu to widzisz drzazgę w oku brata, a nie dostrzegasz belki we własnym oku?” (Łk 6, 41).
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun rewolucjoniści francuscy bełkocząc o prawach człowieka zabili milion ludzi w tym kilkaset tysięcy mieszkańców Wandei eksterminowali metodami ludobójczymi.
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun znasz sprawę Wandei? Poczytaj. Napisz coś mądrego. Masz talent.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 Kościół bełkocząc o miłości do Boga i zbawieniu zabił miliony przez całą historię swojego istnienia ;)
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina też dostrzegam we własnnym. Tyle że ani własnych wad ani cudzych nie pochwalam. I nie wzywam do szacunku.
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun nie zmieniaj tematu. To raz. Nie kłam to dwa.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 znasz coś takiego jak Powszechna deklaracja praw człowieka ONZ? Radzę się zapoznać ;)
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 czyżbyś historii kościoła nie znał?
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 i z innymi deklaracjami i konwencjami też wypadałoby, abyś się zapoznał, ciekawa lektura, polecam :)
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 nie ma to jak czepiać się wszystkich, tylko nie własnej wiary. W czasie krucjat, to ludzie byli głaskani po główkach. Tak.

    Na każdego masz argument (chociaż to argument inwalida)a nie spojrzysz na to co sam sobą prezentujesz. Przykry obraz człowieka wierzącego.
  • Shogun 18.06.2020
    AlfaGlobulina szkoda więcej pisać, dyskusja skończona ;)
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Shogun nie ma innego wyjścia :)
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun ha ha ha kto ich przestrzega?
  • Akwadar 18.06.2020
    Shogun dajta chlopakowi spokój, niech zejdzie z tego świata w świadomości chwalebnej czystości cielesnej i ze świadomością, że nie jest ograniczony.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 na pewno nie Ty, ale wiesz co, nie uwierzysz, są tacy, którzy przestrzegają. Szok, co nie? :D
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina dzięki krucjatom wiele takich jak ty nie zostało muzułmańskimi niewolnicami. Doucz się dziecino. Tobie się nie dziwię, ale szogunowi już tak. No ale lewactwo rzuciło hasło krucjata i kundelki szczekają. A że bez sensu.
  • Shogun 18.06.2020
    Akwadar ano niech robi co chce, tylko niech ludzi zostawi w spokoju.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 hahaha, no to niezły historyk :D
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 znowu patrzenie na jedną stronę medalu i kto powinien się douczyć? Bo wydaje mi się, że krucjaty dosięgały również pogan, a ci czym zawinili o jaśnie bogumile?
  • Tjeri 18.06.2020
    AlfaGlobulina
    Chyba właśnie przeszłaś opowijski chrzest. Tego betonu nie przekonasz... Ale pocieszę Cię, że większość z nas próbowała. Na nienawiść i ciemnotę nie ma rady. Trza omijać.
  • Akwadar 18.06.2020
    Shogun to taki typ, który musi na kimś leczyć kompleksy, ale mało kto takich słucha.
  • Akwadar 18.06.2020
    Tjeri a ja myślę, że trzeba zwracać uwagę na takie przypadki, aby się "szczepić" na taką glupotę i niedouczenie.
  • Józef Kemilk 18.06.2020
    Shogun Nawet ciekawa dyskusja. Brakuje mi tylko odniesienia się do podanych przez Bogumiła danych w zakresie długości życia. Czy są wiarygodne, czy odzwierciedlają stan faktyczny? Czy są badania podważające dane podane przez Bogumiła. Dyskusja merytoryczna jest najlepsza. Czeka z niecierpliwością.
  • Tjeri 18.06.2020
    Akwadar też miałam takie podejście. Ale nie z każdej deski zrobisz ikonę.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Józef Kemilk nie, nie mają sensu, bo są to statystyki odnoszące się tylko do Ameryki, gdzie swego czasu było boom AIDS, co nieco zawyżyło statystyki, ale to było w okresie, kiedy wiedza i HIV raczkowała. Krotsze życie nie wynika z faktu bycia homo, a z braku wiedzy na temat zabezpieczeń :)
  • Akwadar 18.06.2020
    Tjeri ale każda ikona może stać sie deską.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Tjeri taa. A napisałam tylko komentarz, że nikt nie ma 100% racji, bo osobiście Orzeszkowej nie znał :D
  • Tjeri 18.06.2020
    Akwadar fakt :)))
  • Tjeri 18.06.2020
    AlfaGlobulina nie takie rzeczy tu się działy...
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina a choćby tacy poganie Prusowie organizowali sobie coroczne rejzy na piastowskie Pomorze, czy Mazowsze zagarniając niewolników, łupiąc, paląc, rabując. Biedni prawda? Można było ich obdarzyć tolerancją i szacunkiem;)) A że piastowscy książęta sobie nie mogli poradzić, a tamci do zgody nie dążyli to trzeba było do krucjat aż krzyżaków sprowadzić. Czy twoim zdaniem dziecino Piastowie powinni pozwolić wymordować obywateli swoich księstw, czy się bronić. A pod Wiedniem mieliśmy się poddać Turkom? To też była krucjata, w pełnym tego słowa znaczeniu. A bitwa pod Lepanto czyżby wezwanie papieża do krucjaty nie zapobiegło łupieniu europejskich wybrzeży przez tureckie statki? Takie złe te krucjaty były? Kto ci namotał w główce dziecino. Tobie się nie dziwię, boś kobieta. Ale Szogunowi, że pusty, to tak.
  • Tjeri 18.06.2020
    AlfaGlobulina poza tym zostawmy już temat i tego pana... Ograniczona wiedza,.smutny seks... Trzeba współczuć - czasem frustracje się tak ujawniają. Miłego wieczoru!
  • Józef Kemilk 18.06.2020
    AlfaGlobulina Statystyki są istotne. Na tym opierajcie dyskusję, a nie na atakach osobistych. Atak osobisty to ostatni argument, gdy nie mamy innych. Jeżeli wiesz, że kiedyś statystyki były zawyżone a teraz nie, podaj źródło, wskaż prawidłowe dane. Ja się wyłanczam z dyskusji.
  • bogumil1 18.06.2020
    Tjeri twoją wiedzę i błyskotliwą znajomość historii obnażyłem Tjeri przy okazji sprawy Konopnickiej, więc dyskusja z osobą bez elementarnej wiedzy i empatii mija się z celem. Po co tu przyłazisz i mącisz?
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 a dobre były?
    Aaa, no tak, bo zabijanie w imię Boga jest miodzio, ale jak inni robią, to jest be, niedobre.

    "Boś kobieta" czy ty przed momentem nie wspomniałeś o złych muzułmanach? I czy ty w tym momencie nie traktujesz mnie jak muzułmanin czyli bez szacunku i szowinistycznie?

    Ojoj, hipokryzja katolika. Ciekawe jak tam Bóg będzie cię oceniał po śmierci. Pewnie dostaniesz piąteczkę za traktowanie bliźniego swego jak siebie samego. XD
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 nie ubliżaj kobietom, rybeńko. Trzymaj nerwy na wodzy, bo ograniczenie umysłowe nie zwalnia Cię z zachowania pewnych standardów kultury...
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Józef Kemilk myślę, że nikt nie prowadzi takich danych, bo nikt o zdrowych zmysłach nie twierdzi, że tak jest. Tamte badania były prowadzone bodajże w latach 90, wyłącznie na podstawie nekrologów z gazety - marne źródło. To była zwykła propaganda.
  • Tjeri 18.06.2020
    bogumil1 obnażasz tylko sam siebie. Ale dobrze, że wierzysz w swoje sukcesy. Zdrowiej. Tobie też miłego wieczoru życzę! Może jeszcze wyzdrowiejesz!
    ?
  • bogumil1 18.06.2020
    A wiesz, popieram Sobieskiego i innych królów, choćby Jagiellonów, czy Batorego za te kilkadziesiąt krucjat, które na Dzikich Polach przeciw Turkom zrobili. Bo jak do władzy dorwali się idioci to sprzedali Polskę na zatracenie bandziorom, którym przez ponad sto lat za niewolników i mięso armatnie służyliśmy. Ale ty pewnie nie ogarniasz tego swoim rozumkiem.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 ja tyż już kończę dyskusję, bo na beton szkoda czasu. Również miłego wieczorka wszystkim życzę :D
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 a dziś Polska sprzedana jest za 500+, więc to tylko przesunęło się w czasie. Dziś z dawnej Polski nie ma już nic. Ale ty pewnie jesteś tvpis, więc znowu posłużysz się wiarygodnymi statystykami.
  • bogumil1 18.06.2020
    Shogun mam identyczne odczucia wobec ciebie, na beton szkoda czasu. Nawet pojedynczo nie pozwolicie dyskutować, tylko sforą jak kundle. Szkoda.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1 Nie nazywajmy każdej walki z muzułmanami krucjatą. Szanujmy się
  • mirko 18.06.2020
    Akwadar Historyk z koziej dupy żonglujący wygodnymi faktami.
    o Wandei wspomina, a o katarach zapomniał...
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał, oni sami tak nazwali nawet ostatni atak amerykański na Irak, mówili że zaatakowali ich krzyżowcy. Jak widać historia to nie jest sprawa zamknięta.
  • Akwadar 18.06.2020
    bogumil1 nie obrażaj! Nie jak kundle, tylko jak ludzie świadomi. Zachowuj się! Panuj nad nerwami! Trzymaj fason do końca i nie pokazuj nowym osobom swojego szkaradnego drugiego oblicza ;)
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    Amerykanie to dziwny naród i tyle. Walka z muzułmanami to nie krucjata. Wiedeń to nie krucjata. tylko zwykła bitwa.
  • Shogun 18.06.2020
    bogumil1 To nie ja mam armię/sforę klonów ;)
  • mirko 18.06.2020
    bogumil1 Jak to się dzieje, że nie masz własnej sfory?
    Ano taki idiota może być tylko jeden. :)
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał no niestety, ale ale prowadzona była w ramach koalicji chrześcijańskiej. Dzięki temu, że istniała wówczas jedność duchowa Europy została ona obroniona przed Turkiem. Papież był istotnym czynnikiem i gwarantem ówczesnej koalicji, a nawet jednym z jej finansowych sponsorów. To była typowa krucjata. A była krucjatą też z tego względu, że dawała morale żołnierzom, że walczą w słusznej sprawie, nie tylko w obronie ojczyzny, ale także wspólnej wiary. Chyba nie muszę pisać, ile znaczy w wojsku morale. To niejednokrotnie połowa sukcesu militarnego.
  • bogumil1 18.06.2020
    Takiś mądry, puchacz to powinieneś wiedzieć, dlaczego nie mam. Bo nie potrzebuję.
  • mirko 18.06.2020
    bogumil1 Oczywiście że nie potrzebujesz.
    Nikt nie da rady zejść tak nisko ja ty.
  • bogumil1 18.06.2020
    Puchacz, dlatego, że nawet dwudziestu takich pustaków bez żadnej elementarnej wiedzy, nie da rady pokonać mnie na argumenty. Jedyny wasz argument to atak w sforze, robienie jazgotu. Ale kto mądry, to moje argumenty wyłuska i zdanie sobie wyrobi. Choćbyście się wściekli.
  • mirko 18.06.2020
    bogumil1 Twoja błazenada jest tak żenująca, że szkoda przerzucać się z idiotą na argumenty.
    Tylko nowi ludzie jeszcze nie wiedzą z jakim baranem mają do czynienia.
  • bogumil1 18.06.2020
    mirko Ty jesteś tym nowym, kolejny już setnym klonem? Obrażaj ludzi dalej to długo nie pociągniesz, i kolejnego będziesz zakladał.
  • bogumil1 18.06.2020
    Bo widzę, że kolejnego założyłeś wyłącznie dla lżenia innych.
  • mirko 18.06.2020
    bogumil1 Skończ jakąś szkołę i spróbuj normalnego seksu.
    To czasem pomaga :)
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    ~Nie miej rzetelnych argumentów, żyj w przekonaniu, że je masz, posiłkuj się przy okazji danymi statystycznymi, których nie rozumiesz, wklejaj je, żeby wyglądało, że jednak wiesz o co kaman, oczerniaj płeć przeciwną, opisuj ją jako gorszą i mniej wyedukowaną, obrażaj ludzi naokoło, pouczaj innych, że kogoś obrażają.

    XD
  • mirko 18.06.2020
    AlfaGlobulina Mówiłem, że szkoda czasu i nerwów.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    mirko dlatego nic więcej nie dało się napisać jak "xD". Ręce opadają :)
  • mirko 18.06.2020
    AlfaGlobulina I dajmy sobie spokój.
    Tu wszyscy wiedzą, że to czołowy cham opowi i nieuleczalny przypadek głupoty.
    Piszę po prostu z innego konta bo wiecznie na mnie donosi kablarz i jesteśmy nawzajem zablokowani, a nie da się nie reagować na oszołomstwo:)
    Rezerwę drugiego konta muszę mieć jak znowu doniesie.
  • bogumil1 18.06.2020
    AlfaGlobulina sama się oczerniasz pomstując na krucjaty. A co niby Europejczycy mieli robić, dać się wyrżnąć muzułmanom, którzy najpierw zniszczyli Cesarstwo Bizantyjskie, a później robili krucjaty na ziemie Europy od południa i od strony Półwyspu Pirenejskiego. I ty mi zarzucasz, że ja cię poniżam? Sama się poniżasz, pisząc bzdury. Jak czegoś nie wiesz, to nie pisz. A jak cię obraziłem, to przepraszam. Głupiemu lewakowi łatwo wyśmiewać krucjaty, skoro mu powiedzieli, że to złe. Ale to nie było złe. To była samoobrona przed wyrżnięciem przez hordy pragnące krwi Europejczyków. Nie wierz lewackim durniom, lepiej na tym wyjdziesz.
  • bogumil1 zjedz snicersa
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    Samoobrona. Jedna strona medalu.
    Lepiej wyjdę? Lewak nie mówi do mnie "nie rozumiesz boś kobieta" czy "nie dziwię się boś kobieta". Masz coś do kobiet? To nie wycieraj mordy muzułmanami, bo nie różnisz się od nich.
    Nie piszę bzdur, bzdurą i tępym uporem jest wybielanie krucjat. Ty tylko pokazujesz fakty, które pasują do twojej narracji.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    Bitwa między przedstawicielami dwóch religii nie oznacza krucjaty. Możesz tak sobie nazywać, ale to nie była krucjata. Nie musisz też jej ogłaszać, żeby wmówić wojsku, że walczy za wiarę. Doskonale wiedzieli, o co walczą.
  • bogumil1 18.06.2020
    A ty masz jakąś narrację, czy tylko się wściekasz Globulino? W czasach, gdy najazdy azjatyckich plemion wyludniały całe połacie Europy, po prawej stronie Wisły po najeździe hord Dżyngis Chana został bodajże jeden człowiek na kilometr kwadratowy, czyli teren był praktycznie bezludny, a ludność wyrżnięta albo pognana w ciężką, poniżającą niewolę cóż mieli robić Europejczycy według Ciebie paniusiu mądrusiu?
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał Łoboda w Hiszpanii przyjęło się nazywać ten typ krucjat rekonkwistą. Ale to nie zmienia postaci rzeczy. W tamtych czasach mózgiem koalicji i wodzem, który poczuwał się do obrony jedności Europy był papież. Praktycznie zawsze. Do niego, albo do cesarza zwracano się też zazwyczaj ze sprawami spornymi. Takie były czasy, i nie da się im zaprzeczyć Rafale. Być może Izabela Katolicka, dzielna królowa, która wiedziała co trzeba robić zostanie wkrótce świętą. Ale ona nie miała kurzego móżdżku w przeciwieństwie do pewnego typu kobiety mało wiedzących wypowiadających się w tym wątku.
  • AlfaGlobulina 18.06.2020
    bogumil1 wściekam? Naskakujesz na mnie, bo jestem kobietą, mam tańczyć i śpiewać? I nadal mnie obrażasz. "Kurzy móżdżek" wyrafinowana obelga katolika, który chwali krucjaty za walki w samoobronie. God job, Dżizas jest z ciebie dumny, za takich jak ty, umierał na krzyżu!
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    A czy ja mówię coś o Hiszpanii? Czy ja zaprzeczam czasom? Zwracam Ci uwagę, że błędnie nazywasz każde starcie z muzułmanami krucjatą. Tak nie jest i tyle. Bitwa pod Wiedniem nie była krucjatą, tylko wynikiem sojuszu do obrony przez Ottomanami.
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał ty tylko za krucjatę uważasz pewnie walki w Jerozolimie i okolicach, a wtedy tak nazywany wszystkie walki w obronie wiary. Dałem przykład Hiszpanii, ale wcześniej nasz rodzimy, Prus. To były krucjaty, i nazywane były krucjatami.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    Nie tylko Jerozolimy, bo były i inne, no, ale wciąż Wiedeń nie był krucjatą.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    Tfu, Osmanami, za dużo angielskiego xD
  • bogumil1 19.06.2020
    Rafał bitwa pod Wiedniem jest nazywana często ostatnią polską krucjatą. A szkoda, że ostatnią;))
  • Rafał Łoboda 19.06.2020
    bogumil1
    Ludzie dają różne nazwy, co nadal nie znaczy, że to była krucjata. Co do ostatniej, to jednak wolałbym nie być teraz powołany do wojny religijnej ;)
  • bogumil1 19.06.2020
    Rafał ???
  • Bardzo ciekawy artykuł. Czy aby na pewno młodzież nie wiem o rzecze Niemen i tę nazwą kojarzy bardziej z autorem "Snu o Warszawie"? 5
    Ps. "Z nad Niemnem" czytałem tylko fragmenty.
  • bogumil1 18.06.2020
    Autor książki robił podobno jakiś wywiad, i podobno ludzie mają problem z nazwą rzeki Niemen, szybciej wskażą gdzie płynie Tamiza, Tybr, Ren, albo Ebro. O Tempora, o Mores!

    Raczej chodziło mi o patriotę/tkę Marku. Określenie "nacjonalista" wielu osobom, z tego co wiem, kojarzy się pejoratywnie, choć samo w sobie to pojęcie nie jest niczym złym. Raczej zabarwienie, jakie nadało temu słowu lewactwo, próbujące odwracać znaczenie zupełnie oczywistych do tej pory pojęć, jest negatywne. Niedouki z lewej strony mylą pojęcie nacjonalisty z szowinistą, które faktycznie się źle kojarzy.
  • bogumil1 Dokładnie. To ci się nazywa nacjonalizmem to w istocie ksenofobia bądź szowinizm. Co ciekawe, w XVIII i XIX w. nacjonalizm uchodził za pogląd lewicowy.
  • bogumil1 18.06.2020
    Ideolodzy i guru lewacta celowo zafałszowują i obrzydzają to pojęcie. Nie raz i nie dwa byłem świadkiem jak paniusie wykrzywiają mordki z obrzydzeniem na sam dźwięk słowa "nacjonaliści". Cóż większość ludzi, przytłaczająca większość to kurze móżdżki, więc łykają wszystko co im guru zaserwują. Ciężko nawet z głupotą walczyć, chyba że na tym samym poziomie zarządzania negatywnymi emocjami. Ale prawica tego nie robi, dlatego często przegrywa w sferze emocji. Lewacy są mistrzami w zakłamywaniu rzeczywistości. Ale to jest oczywiście nieuczciwe. Lewacy nie mając żadnych skrupułów, bo pozbawieni jakichkolwiek wartości, właśnie dlatego tak robią. Oni wierzą w to, w co aktualnie im karzą wierzyć, jak powiedział pewien komunista, którego cytat zamieściłem kiedyś na forum.

    Nie wiedziałem, że ktoś mógł uznawać nacjonalistów za lewicę. Chyba, że tych od Hitlera nazioli, ale to było pomieszanie typowego szowinizmu z postulatami lewackimi nie żadna ideologia nacjonalistyczna.
  • bogumil1 18.06.2020
    Aha, i dziękuję za piątkę.
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    w co aktualnie im karzą wierzyć - każą*
  • bogumil1 nie ma za co! Hej!
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał, ja tego nie śledzę, ale wierzą w to co im akurat podrzucą do wierzenia. Już dawałem przedwczoraj ten cytat, ale może nie czytałeś. Skóra cierpnie po jego przeczytaniu, w co może wierzyć lewak. We wszystko:

    Juri Piatakow – stary bolszewik, pisał tak w 1932 roku:

    Nie wierzysz, że poglądy ludzkie mogą się nagle zmieniać. Z tego wnioskujesz, że nasze wypowiedzi są nieszczere...., że są kłamstwem.... Zgadzam się, poglądy zwykłych ludzi nie ulegają nagłym zmianom. Ale my, bolszewicy, różnimy się od zwykłych ludzi. Jesteśmy partią, która zmienia niemożliwe w możliwe... Na żądanie partii gotowi jesteśmy wypędzić z naszych mózgów, siłą woli i w ciągu 24 godzin wszystko to, w co wierzyliśmy od wielu lat… Tak, co uważałem wczoraj za czarne, uważam dziś za białe, bo dla mnie nie ma życia poza partią, i bez zgadzania się ze wszystkim, co postanowi.

    Za pięć lat biedak został rozstrzelany za rzekomą działalność antypartyjną. Widocznie zabrakło mu doby na zmianę poglądów.

    Za moim ulubionym portalem Fronda:

    https://www.fronda.pl/forum/jednak-wole-nie-zmieniac-nagle-pogladow,101543.html
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    bogumil1
    Chłopie, ja Ci tylko ortografa poprawiam :)
  • Akwadar 18.06.2020
    Rafał Łoboda uważaj, o czym piszesz, bo lewakiem zostaniesz ;)
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    Akwadar
    Ja się bardzo powstrzymuję przed udziałem w tej dyskusji ;)
  • bogumil1 18.06.2020
    Rafał bardzo dziękuję za pomoc.
  • Akwadar 18.06.2020
    Rafał Łoboda i bardzo ładnie, ale mimo to wykląd dostałeś. Miłego powstrzymywania się :)
  • Rafał Łoboda 18.06.2020
    Akwadar człowiek nigdy nie wie, kiedy wykład dostanie:) i dziękuję
  • Targówek 22.06.2020
    Bogumił - co sądzisz o kinie Wajdy?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania