Tekst usunięty

 

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (152)

  • betti 08.01.2020
    Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób łakomstwo, zawiść, zazdrość i gniew, czyli to wszystko co jest be, ma wygrać ze złem, gdy to wszystko jest samo w sobie złem?
  • indri 08.01.2020
    Tylko niewinne dzieci, którym rodzice czytają bajki uważają, że zazdrość, gniew, czy zawiść to zło. Dla ludzi dorosłych, którzy utracili wraz z dzieciństwem niewinność, świat wartości przedstawia się zgoła inaczej. Weź choćby naszą dobrą starą znajomą, zło będzie popierała, aż zdechnie.
  • betti 08.01.2020
    Ale ona to ''z urzędu'', inaczej lubić jej nie będą i chwalić gniotów...
  • indri 08.01.2020
    Otóż to. Akurat nie myślimy chyba o tym samym przypadku, ale takich kreaturek jest więcej niż jedna. Ludzie boja się iść pod prąd. Pod prąd, mam na myśli opowiedzieć się po stronie dobra. Zło jest zawsze bardziej kreatywne, ma większą siłę przyciągania, jak się wydaje lepszy marketing. Zło stosując grę pozorów jest niezwykle powabne.
  • betti 08.01.2020
    E tam. Zło to zło, choćby w atłasy ubrane. Z prądem tylko śmieci płyną...
  • indri 08.01.2020
    Pod prąd, to zawsze opowiedzenie się po stronie dobra. To nieprawda, że kiedyś było pod tym względem lepiej i że w dzisiejszych czasach ludzie zeszli na psy. Chyba nigdy nie było lepiej. Może przez krótkie okresy. Zawsze śmieci było więcej.
  • sensol 08.01.2020
    ciekawe jak to jest czuć takim czystym i szlachetnym. pan Bóg was nie wpuści do nieba. będzie się bał konkurencji.
  • indri 09.01.2020
    sensol tu nigdzie nie jest napisane, że to o nas.
  • iNick 10.01.2020
    indri "Ludzie boja się iść pod prąd." - Napisał z prądem płynący.
  • Puchacz 08.01.2020
    A kto uważa, że klucz żurawi się skrzy, to niech podniesie rękę.
    I jeszcze do kompletu iskra zdrady...
    Fuj...
  • indri 08.01.2020
    Licentia poetica.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Beznadziejna.
    Kasty skrzenie skojarzy ze śniegiem, czy odblaskiem słońca na wodzie, ale nigdy z kluczem żurawi.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz na tym polega oryginalność tej frazy. Gdybym napisał, ze skrzą się jak śnieg, albo srają ludziom na głowy, to byś napisał, że banał.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri A pisz co chcesz.
    Wyszła głupota i tyle.
    Tamten wiersz na bank ktoś rasował, skoro teraz piszesz takie bzdety.
    Jak napiszę, że węgiel mnie rozanielił, to będzie licentia poetica, czy rozwlnienie?
  • indri 08.01.2020
    Puchacz ale ja nie piszę o węglu. Bardzo mi przykro, że nie potrafisz sobie wyobrazić, jak wygląda klucz żurawi, albo jakichś innych ptaków, płynących po niebie, gdy się oddalają i widać je tylko z oddali jako niewielkie punkciki. Ostatnio coś krucho z Twoją wyobraźnią. O węglu oczywiście nie pisz.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Nic do ciebie nie dociera.
    Napisałem licentię poeticę w twoim stylu.
  • Klaudunia 08.01.2020
    Podoba mi się : )
    Bardzo dobre, pasujące porównania, według mnie
  • indri 08.01.2020
    Bardzo dziękuję Klauduniu. Ja też uważam, ze to bardzo dobry, w dodatku bardzo delikatny wiersz.
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Dziękuję. Miło, że mnie ktoś rozumie, choć trochę. Bo przecież nie mam żadnego doświadczenia, co z tego, że przeczytałam mnóstwo książek?
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Bo ja robię tylko parodie
  • indri 08.01.2020
    Klauduniu ja też robię rozmaite próby, pierwszy wiersz napisałem dokładnie rok temu, na początku 2019 roku. Jedne są lepsze, inne gorsze, nie kreuję się tutaj na wieszcza, ani żadną wyrocznię. Każdy ma prawo mój wiersz pochwalić i zganić. Każdą opinię przyjmuję z pokorą, ale przecież nie muszę każdej się ślepo podporządkowywać. Mam też swój rozum. Nieraz nawet dobre sugestie mi się po prostu nie podobają i koniec. Nie wiem co jest złego w skrzącym się kluczu żurawi.
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Mi się to bardzo podoba. Od razu to sobie wyobraziłam, piękny widok : )
  • indri 08.01.2020
    Klaudunia puchacz ma słabą wyobraźnię
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Wiesz co? Powiem Ci szczerze.
    Po tym poznaje się wielkiego, prawdziwego pisarza (to sarkazm). Każdego tylko by krytykował, ale ma też kogoś, komu się podlizuje, jak pies swojemu panu (przeprosiny dla mojej suni, Lizuni)
  • indri 08.01.2020
    Klauduniu pozdrowienia dla suni.
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Piesek bardzo dziękuje : )
  • Puchacz 08.01.2020
    Źle uważasz.
  • indri 08.01.2020
    W sumie niewiele trzeba, żeby to sobie wyobrazić. A ja nawet raz widziałem taki klucz, jak skrzył się przed horyzontem. Pomyśl.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Dam sobie spokój, bo czasami myślę, że coś do ciebie dociera i zawsze się mylę.
  • Puchacz 08.01.2020
    Penie dupy się żurawiom skrzyły.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz nie przekraczaj pewnych granic dobrego smaku. To bardzo romantyczny wiersz.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz miałem początkowo napisać płynie klucz żurawi, ale pewnie tego też nie potrafiłbyś sobie wyobrazić, bo jakżeby to, żeby żurawie pływały w powietrzu. Kompletnie siedzisz z metaforyką.
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri A to akurat bardzo łatwo sobie wyobrazić
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Klucz żurawi może mignąć, płynąć, kołysać, dostojnie szybować, ale nigdy skrzyć!
  • indri 08.01.2020
    Klaudunia ja wiem, puchacz kłóci się chyba tylko dla fasonu. To jest bardzo proste skojarzenie, i piękne w dodatku.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Nie pieprz człowieku. Jak masz Klaudunię za wyrocznię, to się słuchaj.
    Ja mam w dupie tego gniota.
    Żegnam.
  • Klaudunia 08.01.2020
    indri Mnie się bardzo podoba. Nie słuchaj bzdur. Świetnie to zrobiłeś : )
  • indri 08.01.2020
    Wiem, dziękuję Klauduniu.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz bardzo mi przykro, że nie trafiłem w Twój gust. Może kolejny Ci się bardziej spodoba. Już trochę wierszy w życiu napisałem.
  • Puchacz 08.01.2020
    A tamten nie był twój, tylko zerżnięty, albo ktoś poprawił.
  • indri 08.01.2020
    Jaki tamten, nie wiem o który Ci chodzi, wszystkie są moje, które tutaj zamieszczam.
  • betti 08.01.2020
    na horyzoncie klucz żurawi
    niecierpliwych niczym
    serce kochanka
    tknięte zdradą

    nie wróci więcej szczenięca niewinność
    rozdeptana
    zanim zdążyła przemienić się w pychę

    spod lodu wypełzną
    przyjaciele

    łakomstwo zawiść

    zazdrość gniew - jakoś inaczej bym to nazwała zamiast tej wyliczanki

    będą świętować

    zwycięstwo

    dobra nad złem
  • indri 08.01.2020
    Betti, uwzględniłem część sugestii, "skrzy się" zostawiłem, żeby puchacz zrozumiał, że to bardzo piękna fraza, a łakomstwo zawiść, zazdrość, gniew + pycha to kilka spośród bodajże siedmiu grzechów głównych. Chciałbym, żeby wybrzmiały, szczególnie dla tych, którzy nie zaglądają do katechizmu.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz, skoro łopian i pokrzywa może się skrzyć, to tym bardziej oddalający się klucz żurawi w promieniach zachodzącego słońca. Coś Ci wyobraźnia szwankuje.

    Już słońce mimochodem do rowu napływa,
    Skrzy się łopuch kosmaty i bujna pokrzywa -
    Jeno pomyśl, że ci wolno
    Kochać łątkę i mysz polną,
    I przepiórkę, co z głuchym trzepotem się zrywa!

    https://literat.ug.edu.pl/lesman/laka.htm
  • indri 08.01.2020
    A słyszałeś puchacz kiedyś o głuchym trzepocie, albo o słońcu napływającym do rowu? Zapewne nie. Licentia poetica.
  • Puchacz 08.01.2020
    Czym się skrzy żuraw? :)))
    Bo łopian jeszcze może fakturą liści, czy rosą.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz ozdobne pióra na ogonie i grzbiecie mogą się skrzyć. Myślisz że żuraw jest szary jak wróbel albo kuropatwa?
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Jesteś niereformowalny w głupocie.
    Cześć.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz bo ty jak koń z klapkami ba oczach. Zero inwencji twórczej. Nie chce się wierzyć że sam pisałeś wiersze.
  • Puchacz 08.01.2020
    indri Koleżanki mi pomagają :)))
    A przy prozie koledzy :)))
    Ty dobrze wiesz, że sam i tym bardziej masz problem, że robię to dobrze.
    A jeśli robię to dobrze, to oznacza, że mam rację.
    Ale ty Klaudunię wolisz, bo chwali. I klonów narobisz, aby to powtórzyli.
    Drugi misiek.
  • Fajne, Bogumił. 5
  • indri 08.01.2020
    Dzięki Tomku.
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    No, nareszcie. Dobry utwór. Całkiem mi leży.
  • indri 08.01.2020
    Dziękuję. A ty co piszesz prozę, czy poezję?
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    indri trochę tego i tego. Zobaczymy jak będzie.
    Warto tu wstawiać? Po poziomie prac niektórych ogarnęło mnie zwątpienie.
  • indri 08.01.2020
    Cichy człowiek na większości portali są utwory o różnym poziomie. Warto, jeśli się coś napisało, poddać pod ocenę innych.
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    indri dlatego tu jestem.
  • Puchacz 08.01.2020
    Cichy człowiek I dlatego Twoje dokonania na tym portalu rozpoczęły się 33 minuty temu?
    Ty jesteś popieprzony boguś :)))
    Sam się chwalisz i dopieszczasz przez klony.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz przestań.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz czy ja wyglądam na cichego człowieka?
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    Puchacz nie rozumiem. Mój tekst jest w moderacji, czytałem, że dobrze jest komentować innych,
    żeby oni i mnie komentowali.
    Coś źle robię?
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    Puchacz staram się być uprzejmy, na ile jest to możliwe.
  • Puchacz 08.01.2020
    Cichy człowiek No comments.
    Skrzyjcie się dalej :)))
    Ale porąbany ludź.
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    Puchacz bądź łaskaw wytłumaczyć, bo chyba za głupi jestem i nic z tego nie rozumiem.
  • indri 08.01.2020
    Puchacz zachowuj się.
  • Puchacz 08.01.2020
    Cichy człowiek Nie mam wpływu na stan twojego umysłu, kolejny klonie.
    Ileż ich można stworzyć? To już choroba.
    Idź się poskrzyj, to ci rozjaśni umysł.
  • Cichy człowiek 08.01.2020
    Puchacz jak mod dopuści mój tekst, zajrzyj proszę. Może wtedy się przekonasz, bo chyba bierzesz
    mnie za kogoś, kim nie jestem.
    indir, tu tak zawsze?
  • indri 09.01.2020
    Cichy człowiek tak;))
  • Puchacz 08.01.2020
    A co może klon pisać:)))
    Skrzy się pięknie i tyle.
  • indri 09.01.2020
    skrzą się skrzydła i pióra
    niczym piękna fryzura;;)))
  • Puchacz 09.01.2020
    Błyszczą, albo mienią się. :)))
  • indri 09.01.2020
    Poplułem ekran smartfona ze śmiechu;))
  • Puchacz 09.01.2020
    Noś chustkę i wpraw zęby.
  • indri 09.01.2020
    Puchacz a po co mi drugie. Chyba, że na zapas.
  • Misiu M 09.01.2020
    zestawienie wszystkich synonimów do słowa skrzyć:

    błyskać, błyszczeć się, iskrzyć się, jarzyć się, jaśnieć, lśnić się, łyskać, mienić się blaskiem, migotać, mrugać, płonąć, pobłyskiwać, połyskiwać, pomrugiwać, rozbłyskiwać, skrzyć się, szklić się, świecić się, żarzyć się, jarzyć, lśnić, migać, świecić, mienić,
  • indri 09.01.2020
    I to mnie przekonuje że „skrzyć się” jest tu najbardziej właściwe.
  • Puchacz 09.01.2020
    Tylko głupek może sądzić, że można wszystkie synonimy przypasować do wszystkich sytuacji.
    Bo wyszło by, że żurawie np. się świeciły :)))
  • indri 09.01.2020
    Czyli posumowałeś niejako puchaczu to co wiedzieliśmy od początku, że synonimy tu nie pasują. Skrzy się najlepiej się nadaje.
  • Misiu M 09.01.2020
    Puchacz A KTO TU MÓWI O PRZYPASOWANIU wszystkich(!) synonimów
    masz wolny wybór poeto
    i pisz...
    tobie puchaczu zapewne słowo skrzyć skojarzyło się z iskrzyć
    a to już zupełnie inna bajka
  • Misiu M 09.01.2020
    Puchacz niekoniecznie żurawie się świeciły
    ale może świeciły swoimi barwami w słońcu...
  • Puchacz 09.01.2020
    Wiem z czym mi się skojarzyło, więc nie potrzebuję twoich podpowiedzi.
    Faktycznie, pisz półeto.
    Mam te idiotyzmy gdzieś.
  • Misiu M 09.01.2020
    zawsze musisz mieć rację narcyzie przebrzydły ? tym razem znowu nie masz i szlus
  • betti 09.01.2020
    Dziwne to wszystko... nieraz widziałam przelatujące żurawie, ale one się nie skrzyły, tworzyły super widowisko, kiedy przelatywały kluczem, stając się z czasem ciemnym punktem na niebie.
    Tak więc, z której strony by nie patrzeć słowo ''skrzyć'' zupełnie nie pasuje do tych ptaków, nawet jako metafora i tutaj synonimy nie mają żadnego znaczenia, bo w żaden sposób nie odnoszą się do tego zjawiska.
    Myślę, że kiedy pomyślisz o tym, Bogumił, przestaniesz wiercić dziurę w brzuchu i słuchać idiotyzmów Misia, który wiadomo z jakich powodów się tutaj wypowiada. Jemu nie chodzi o znacznie tego słowa lecz o kolejną możliwość ''rozmowy'' z Mirkiem i dlatego tu jest. A Ty, Bogumił, nie daj się ogłupiać szczególnie, kiedy pojechałeś bzdurą.
  • Puchacz 09.01.2020
    Daj spokój.
    Jeden drugiego warty od skrzenia.
  • Misiu M 09.01.2020
    betti - ty też zawsze wiesz wszystko wiesz najlepiej
    ty napisz encyklopedię, taka wiedza nie powinna się zmarnować
    zwłaszcza,że prowokujesz gównoburze perfekcyjnie
    rozczaruję cię ale rozmowy z ,,Mirkiem,, nie będzie
  • betti 09.01.2020
    Nieprawda. Bogumił jest rozsądny. Tylko musi pomyśleć, sam, zamiast słuchać różnych głosów.
  • Puchacz 09.01.2020
    No nie wiem...
    Toczy wojnę o ewidentnie źle użyty czasownik.
    Jest co najmniej pięć innych, które miałby sens w tym obrazie.
  • Misiu M 09.01.2020
    ,,Dzień był słoneczny i chropowata powłoka zamarzniętego śniegu skrzyła się jak osrebrzona wata pod choinką. W oddali, gościńcem przejechały chłopskie sanie. Słychać było wyraźnie dźwięk dzwoneczka.,,

    cyt. za : Jan Brzechwa, Gdy owoc dojrzewa, 1958
  • Puchacz 09.01.2020
    Kufa, czytaj komentarze, a nie pieprz!
    Właśnie odnośnie śniegu napisałem, że skrzy pasuje.
    Podobnie jak może skrzyć się woda w słońcu, albo księżycu.
    Piszesz tylko po to, co ci napisała betti.
  • indri 09.01.2020
    http://www.smj.jaroslaw.pl/konkursy/631-anna-gajda-wiersze

    Powrót do wspomnień

    gdziekolwiek spojrzę
    świat coraz piękniejszy,
    jesiennym pędzlem
    barwnie malowany
    i jakby bielszy
    obłok nad głowami
    z babiego lata tkany
    SKRZY SIĘ w słońcu…
  • indri 09.01.2020
    TRZY RÓŻE

    W sąsiedniej studni rdzawi się szczęk wiadra.
    W ogrodzie cisza. Na kwiatach śpią skwary,
    Spoza zieleni szarzeje płot stary.
    SKRZY SIĘ ku słońcu SĘK W PŁOCIE I ZADRA,
    O wodę z pluskiem uderzył spód wiadra.

    https://literat.ug.edu.pl/lesman/trzyroz.htm
  • indri 09.01.2020
    Sęk w płocie się skrzy.
  • Puchacz 09.01.2020
    To się skrzyj.
    Faktycznie jesteś jak ten kołek w płocie, bo skrzące się ptaki to ewenement.
  • indri 09.01.2020
    A sęk w płocie skrzy się u Leśmiana, nawet zadra, czyli drzazga. Leśmian to też dla Ciebie kołek? Jakbym napisała, że deska się skrzy to też byś tak rozdzierał szaty? Teraz krytykujesz nie mnie, a Leśmiana. Zresztą też wkleiłem ci wiersz o skrzącym się obłoczku. A obok obłoczków przelatują żurawie.
  • indri 09.01.2020
    Puchacz, nie masz racji, i musisz to uczciwie wziąć na klatę i przyznać się. Nie brnij w to dalej. Chyba dość dobrych przykładów Ci dałem, a Ty dalej swoje.
  • Puchacz 09.01.2020
    Betti ci pisze, ja ci piszę i nic.
    Skrzyj się dalej, podpieraj poezją sprzed 200 lat i super.
    A teraz daj mi spokój i wal takie bzdury dalej.
    Ja się już tobą zajmował nie będę.
    Skrzyć się może wiele rzeczy, nawet ptak jeśli jest mokry, albo oszroniony, ale nie klucz żurawi. I basta.
  • indri 09.01.2020
    Żurawie znikające za widonkręgiem, widoczne jako mało punkciki, promienie słońca, widoczne jako małe znikające ruchome iskierki, czyli się skrzą, określenie jest jak najbardziej prawidłowe. A wiersze nie są sprzed dwustu lat, bo jeden jest jak najbardziej współczesny, a drugi to klasyk. Zresztą znalazłem u Leśmiana dwukrotne użycie tego słowa, raz co do rośliny - Łopianu, a dwa do sęka w płocie i drzazgi, czyli według Ciebie jak najbardziej niemożliwa sytuacja. A jednak. Licentia poetica. Zupełnie tego nie rozumiesz.
    Wiersz nie musi opisywać realnej sytuacji, ale wyobrażenie autora.
  • Misiu M 09.01.2020
    super audytorium pisze NIE
    betti i puchacz ha ha ha ale jaja !!!
  • Puchacz 09.01.2020
    Misiu M Wal się.
    Skończyła się remisja?
  • Misiu M 09.01.2020
    indri dla puszczyka jprawdziwym poetą jest tylko on sam
    inni to grafomani
  • Puchacz 09.01.2020
    Misiu M Ty największy z nich.
  • Misiu M 09.01.2020
    Puchacz oczywiście
    ale to twoja opinia niespełniony amatorze
  • Misiu M 09.01.2020
    Puchacz ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • Puchacz 09.01.2020
    Misiu M :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Wrócił portalowy koszmar.
  • Puchacz 09.01.2020
    Ale co się w nich odbija, że skrzą?!
    Dupa?
    Dziób?
    Człowieku, jedynie co się może skrzyć w przelatującym ptaku, to obrączka, albo śnieg, deszcz, szron itp.
    Mam serdecznie dość kołkowego uporu.
    Pisz co chcesz i wal swoje licentie od najwyższych czap. Daj mi już spokój.
  • Misiu M 09.01.2020
    a skrzydeł to żurawie nie mają ?
  • Puchacz 09.01.2020
    Misiu M Ty na pewno nie. Masz tylko ołów w dupie.
  • Misiu M 09.01.2020
    Puchacz ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • Puchacz 09.01.2020
    Misiu M :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • indri 09.01.2020
    Wysoko nad Renem, na skale
    Usiadła młoda dziewczyna.
    W słońcu jej skrzą się korale,
    Gdy włosy czesać zaczyna.

    Heinrich Heine - Lorelei

    Przekład: jastrz

    http://wiersze.kobieta.pl/wiersze/heinrich-heine-lorelei-505614
  • betti 09.01.2020
    No i co w związku z tym? Porównasz ptaki do korali?
  • indri 09.01.2020
    Betti, ale ja tutaj pięć przykładów podałem, a nie tylko ten jeden, który przyznaję jest najmniej jaskrawy.
  • betti 09.01.2020
    Bogumił, czemu uczepiłeś się bzdury? Przecież wystarczy sobie zobrazowałaś... Mnie śmieszy, że tak się uparłeś. Chyba tylko na przekór.
  • betti 09.01.2020
    zobrazować - korekta
  • Puchacz 09.01.2020
    betti No a jak?
    A autorytety Klauduni i misia upór podgrzały, bo pasowały i chwaliły.
    Jak nabzdyczony dzieciak w supermarkecie...
    Tylko się zaskrzyć.
  • betti 09.01.2020
    Nie, Bogumił nie taki. On wie, że to lipa, ale ciekawa jestem dlaczego się uparł? Zawsze jak rozsądnie się pisze, to przyjmuje bez zastrzeżeń do wiadomości i działa. To podejrzane... xd
  • Puchacz 09.01.2020
    betti Przeceniasz go.
  • betti 09.01.2020
    Nie. Bogumił jest w porządku. Lubię go.
  • Puchacz 09.01.2020
    betti Twoja sprawa i nic mi do tego.
    Niemniej upierdliwo - marudny jest wyjątkowo.
    Więcej nie będę go oceniać, bo najbardziej mu przeszkadza nie co jest pisane, tylko kto pisze.
    Tylko jeden ma tu jeszcze gorzej pod kopułą.
    Po cholerę tu właziłem? Spadam.
  • Misiu M 10.01.2020
    Puchacz a jeszcze jeden nawet kopuły już nie ma bo mu przegniła
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M Wal się namolna gnido.
  • Misiu M 10.01.2020
    Puchacz co ty się mnie znowu czepiasz ? ja zabieram głos w sprawie znaczenia słowa użytego przez Bogumiła a ty znów zaczynasz swój kretyński popis z inwektywami
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M Spieprzaj. Trochę spokoju było.
  • Puchacz 09.01.2020
    Długo będziesz jęczeć?
    Wyjaśnię ostatni raz. Skrzyć, czyli odbijać światło, więc skrzy się diament, woda, kamień szlachetny i półszlachetny (np. koral), złoto itp.
    Skrzyć się w świetle może wszystko, co mokre, ośnieżone, błyszczące i wypolerowane.
    Kurwa mać, skrzydła, dziób i dupa ptaka są matowe i żeby chuj na chuju stawał nie będą się skrzyć!
    Przestań już pieprzyć w temacie i pisz te swoje cudne i delikatne licentie poetice do gitary.
  • Puchacz 09.01.2020
    Zresztą gdyby było porównanie klucza żurawi do sznura błyszczących korali, było by całkiem oki.
    A ten skrzy i szuka po całym necie. Może i gdzie, kto zastosował to słowo, ale tu wyszło po prostu idiotycznie.
  • Misiu M 10.01.2020
    a ptaki tak ogólnie nie mogą być czasem mokre albo ośnieżone znawco wszystkiego i niczego ?
    skoro nie mają prawa skrzyć...
    a co mówią zawodowcy z PWN:

    skrzyć się, skrzyć
    1. «lśnić migotliwym blaskiem; też: sypać skrami»
    ----------------------------------------------------------------------------
    skrzyć się (w świetle)
    synonim: migotać
    migotać
    1. «świecić nierównym lub przerywanym światłem albo być widocznym raz po raz przez krótką chwilę»
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M Wal się
  • bogumil1 10.01.2020
    Puch "być widocznym raz po raz przez krótką chwilę". To właśnie w tym znaczeniu jest użyte. Musiu ma rację. Myślę, że PWN Cię wreszcie przekona.
  • Misiu M 10.01.2020
    Puchacz spadaj na drzewo narcyzie tchórzliwy
    nawet nie masz odwagi przyznać się,że nie masz racji
    taki jesteś nieomylny
    to przeświadczenie o własnym geniuszu jest największą porażką w twoim prawie 56 letnim życiu ćwoku
  • Misiu M 10.01.2020
    bogumil1 wątpię,przecież puch jest super amatorem i żadni zawodowcy z PWN go nie obchodzą
  • bogumil1 10.01.2020
    Puch to nie wstyd po długiej wymianie argumentów przyznać się do błędu.
  • betti 10.01.2020
    bogumil1 czyli uznajesz wreszcie swój błąd w logicznym myśleniu?
  • Puchacz 10.01.2020
    bogumil1 Nie masz racji
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M wal się.
    Znowu wróciłeś oborę robić?
  • Puchacz 10.01.2020
    Po prostu nie czujesz sprawy boguś, a ta menda cię nakręca. Po to wróciła.
  • Misiu M 10.01.2020
    Puchacz ty mi tu prostaku krów nie obrażaj bo to bardzo mądre stworzenia
  • Misiu M 10.01.2020
    Puchacz lepiej być mądrą mendą niż debilnym tchórzem
  • Pitbull 10.01.2020
    Puchacz idź oglądać sekielskiego
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M Idź już pizdu.
    Dobrze napisała betti po co tu włazisz, a tjeri co cię boli.
  • Puchacz 10.01.2020
    Pitbull Grałaś tan księdza, głupku?
  • bogumil1 10.01.2020
    betti to był żart;))))?
  • betti 10.01.2020
    bogumil1 nie, pytałam serio, bo słuchasz cymbała, który o poezji niczego nie wie i kleci grafomanię. Co Ci jest, że nie słuchasz głosu rozsądku?
  • betti 10.01.2020
    Trzeba będzie Miśka zgłosić do Admina, bo nie może tak być, że przychodzi tylko po to, żeby robić jazdy. Wszystko ma swoje granice.
  • Misiu M 10.01.2020
    a ja zgłoszę chamskie inwektywy i wulgaryzmy ciskane na mnie i bogumila to też ma swoje granice i nikt nie będzie tu bezkarnie szkalował innych
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiu M Wali mnie to. Spadaj matole.
  • Misiek 10.01.2020
    Puchacz czy ty jesteś normalny ? najpierw rzucasz błotem na mnie i mojego brata a potem płakusiasz ,że ci zakłocamy spokój
    to ty nie chcesz spokoju i nie potrafisz zrozumieć,że każdy ma prawo do pisania komentarzy pod wierszami innych a nikomu nikt nie dał prawa do znieważania i bluzgania na innych użytkowników
  • Puchacz 10.01.2020
    To oczywiste po co przychodzi.
    Temat z bogumiłem zamknąłem wczoraj. Jego sprawa co zrobi.
    Ta menda przychodzi tylko po to, aby odgrzewać kotlety i wzniecić gównoburzę.
    Ze mną oczywiście.
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiek To zjeżdżaj garkotłuku.
  • Misiek 10.01.2020
    Puchacz szkoda słów,dziecko by zrozumiało
    a nauczycielek z prowincji nie potrafi
    bye
  • Puchacz 10.01.2020
    Misiek Nabrałeś sił, gnido?
    To do garów.
  • Misiek 10.01.2020
    jakbyś był odrobinę inteligentny już dawno skończyłbyś z tymi obelgami i pluciem na innych a zwłaszcza na tych,którzy mają inne zdanie niż ty - dajesz świadectwo swojemu pochodzeniu
    słoma z butów ci Mirku wychodzi i tyle
  • Puchacz 10.01.2020
    Won

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania