Nikłe stężenie sensu

Zaczynaj.

*

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • sensol 28.12.2018
    jakoś zgadzam się z tytułem. dobrze oddaje.
  • Wrotycz 28.12.2018
    Celowe, wstępne ostrzeżenie :)
  • A mnie sie podoba. Nastroj i klimat. Poczatek zapachnial troche tamtym Paryzem z "Gry w klasy". Pozniej juz nie, ale to start, ktory sprawil, ze czytalam chetniej i chetniej.

    Dla mnie ten tekst jest jak spacer piekną uliczką. Warto sie zatrzymac przy takich, ciekawych budynkach: "Nasze milczenie nabiera ciała w czarnej smudze dźwięków". Bardzo ladne.

    Moze rozwaz to zdanie, bo gaszcz przecinkow i sposob konstrukcji sa dla mnie nieco wadliwe. Trzeba mocno sie pilnowac, by zrozumiec sens, cos tu nie styka:
    "Oprócz zabawy w ekscentryka, czyli skupiania uwagi innych na rejony dla Organizacji bezpieczne, jest, kiedyś kuszonym w nocy sam przyznał – oficerem operacyjnym. "

    Moze kuszony?. Cos tam w tej ostatniej czesci zdania nie siada (wg mnie).

    Koncowka - zaskakująca. A calosc pieknie, dobrze technicznie poprowadzona.
  • Wrotycz 28.12.2018
    Obadam, e make i ka pololi. Wg mnie wszystko gra, ale autorowi najtrudniej nieskładność zobaczyć. Może myślnik zamiast przecinka po: jest? Hm, podumam i nad kuszonym.
    Dzięki za niezrażenie się tytułem i pozytywną ocenę.
    Pozdrawiam:)
  • Jasne, to tylko sugestia. Jakos tak ugrzezlam na moment w tym zdaniu, musialam dwa razy, wolalam wiec zasygnalizowac watpliwosc.

    Pozdrawiam tez :).
  • Wrotycz 28.12.2018
    E make i ka pololi, zrobione, uprościłam.
    Dzięki za cenną uwagę.
  • stefanklakson 28.12.2018
    Dobrze napisany tekst, muszę przeczytać jeszcze raz w bardziej odpowiedniej chwili.
  • Wrotycz 29.12.2018
    Wymaga natężenia uwagi ze względu na narrację.
    Zapraszam, jeśli chwila pozwoli:)
  • Canulas 29.12.2018
    Po seansie.
    Styl w pewnych kwestiach - niedościgniony.
    Coś tu każe skupiać uwagę i nie, nie jest to nietypowa narracja.
    Coś w czymś. Uczucie, że wierzchnia warstwa, być może nawet celowo, odwraca uwagę od sensu - jest bardzo silne.
    Pod kątem (choć tu jestem laikiem i uważam tak na zasadzie odczucia) interpunkcyjnej gracji, to dla mnie Everest. Naprawdę. Zakładam, że to w dużej mierze poprzez sprzężenie gustów, ale w takim zapisie czasem i treść schodzi na dalszy plan.
    Kąty patrzenia, umiejętne żonglowanie czytelniczą uwagą.
    Pełna kontrola.
    Ja nie mam pytań.
    Kosmos.
  • Wrotycz 29.12.2018
    Canu... powaliłeś moje neurony, przygniotłeś, spadam w prywatne zacisze, może czymś opinię Twą oswoję.
    Dzięki.
    (ale narracja z trzech perspektyw + podglebie autorskie:)
  • Canulas 29.12.2018
    Wrotycz, "maj pleżer"
  • Aisak 29.12.2018
    Nie wiem, czy wybitny, ale na pewno inny.
    Nie potrafię wyczuć ze znanych mi (stąd) innych autorów.
    Przeczytam raz jeszcze na lapku.
  • Canulas 29.12.2018
    A ja czekałem, żeby się ktoś odezwał, bo mam coś do dodania, a nie chciałem odpowiadać sobie samemu.
    Po namyśle (tak, tekst ma tez ten walor, że się o nim myśli po zakończeniu) doszedłem do wniosku, że konstrukcja jest przynajmniej dwutorowa. I albo będziesz, jak ten przysłowiowy chłop z Grójca, który pędzi na skróty, żeby zdążyć na pociąg do roboty. Albo uznasz reguły gry i naprawdę oddasz się celebracji.
    Wolny wybór w niewolniczym świecie ;)
    Bardzo możliwe, że nadinterpretuję, zatracając się (znowu) w swym szaleństwie, ale mam to troszkę w przekrojonym jabłuszku. Jak mi się coś uwidzi #spodoba, daję temu wyraz.
    Również przeczytam se jeszcze drugi raz. Nie jeden także po drugim.

    Dzięki Aisella, żeś się odezwałaś i mogłem być bez żadnej żenady refleksem dla Twoich słów i również się jeszcze dowypowiedzieć.
  • Wrotycz 30.12.2018
    Aisak u Wrotycza, miło:)
    Drugie zdanie zastanawia. Na wszelki wypadek poinformuję, że mam tu jedno konto.
  • Wrotycz 30.12.2018
    Ale jestem niekumata, delibrowałam nad rozciętym jabłuszkiem dwie minuty, masakra. :)
    Canu, to proste, czytelnik dodaje sensu, takie poczyniłam założenie. Oczywiście, o ile rzucone w tekst informacje, zechce dopełnić swoim spojrzeniem.
    I ponowne dzięki wielkie.
  • Aisak 31.12.2018
    U Wrotycza miło, zabrzmiało, jak rekomendacja kawiarni.
    :)

    Masz jedno konto?
    Oł noł!
    :(
  • Wrotycz 03.01.2019
    Jedno, nie rozumiem dziecinady wielokrotnych kont.
    A do wnętrza zapraszam:)
  • Aisak 03.01.2019
    Wrotycz, bo ludzie chcą się bawić. Ich życie jest tak beznadziejne, że czerpią radość z ogrywania kilku ról.
    A może to borrdelline...
    Aj dont noł.
  • Wrotycz 03.01.2019
    Aisak, coś w tym jest, a z pozytywów chyba smak nieznanej nadmocy:) Zależy w jakim celu jedność się powiela w krzywych odbiciach tego samego gabinetu.
  • stefanklakson 30.12.2018
    Opowiadanie posiada swoistą głębię, jest bardzo dobrze poprowadzone technicznie. Są fragmenty bardzo literackie. Jest to jednak skomplikowany tekst do kilkukrotnej lektury, stąd może takie wysokie oceny. Myślę, że w dwóch czy trzech miejscach można było napisać opowiadanie lepiej. Samuel z opowiadania skojarzył mi się z właścicielem baru "Cafe-Ankh" z Discworlda wampirem-pianistą, Samaelem, chociaż wątpię, że te postaci w jakikolwiek sposób się łączą.
  • Wrotycz 30.12.2018
    Ten Samuel z wampirem-pianistą nie ma związku, bo nie znam tej postaci.
    Dzięki za czytanie i o ile zechcesz zadać sobie trud wskazania owych trzech miejsc, byłabym ogromnie wdzięczna, Stefanieklaksonie.
  • Wrotycz 03.01.2019
    No i nie zechciał :(
  • stefanklakson 03.01.2019
    Wrotycz, spokojnie. Co się odwlecze, to nie uciecze. Lecz czy tak nie jest bardziej tajemniczo?
  • Wrotycz 03.01.2019
    A mniej tajemniczo byłoby jak? :)
    Moja cierpliwość jest jak morze, nie brakuje jej dystansu, bo czymże jest ślad przy brzegu?
  • Karawan 03.01.2019
    Dla mnie tekst trudny, bo zdania ogoniaste cholerycznie. Pociąłbym kropkami, by sens śliczny wylazł dla tych co trochę wolniej (jak ja) myślą. ;) Ale to supozycja jeno, a tekst Twój ;) 5
  • Wrotycz 03.01.2019
    Taki mój rozwlekły sposób budowania, Karawan.
    Trudno od siebie uciec:)
    Dzięki.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania